Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Jag vet att jag låter tjatig, men kan man stolpa upp några godbitar ur denna långa rad av besvärande indicier?
Jag tror inte vi sett någon sådan i tråden. Finns det redan kan väl någon länka till den?
Det har vi men det var länge sedan.Handlar väl om tex hans formuleringar i brev och intervjuer osv,
Om någon av OSS då hade ett vapen osv.
Framträdandet i Rapport.
Att han sagt att han var först på plats.
Att han pratat om hur skotten mot Lisbeth var att det var som att skjuta mot ett oskyldigt djur,
Att hans berättelse inte går ihop och inte stämmer med andra vittnens.
Det här senaste att han säger sig ha jagat mördaren ändå upp på DBG.
Hur han speglar mördarens rörelser i sina utsagor placerar sig i mördarens ställe några gånger.
Hånet mot polis och vittnen,
Hur han agerade efter mordet just det hån mot polis och vittnen lade sig i utredningen o.s.v
Precis som Clarke menar att mördaren gjorde.Tänker du dig SE som GM så var ju alla interjuer brev till SA framträdandet i Rapport och hur han ville tala om mordet hela tiden med alla han mötte ett sätt att försöka återskapa känslan från mordkvällen en av Clarkes punkter.
Signalementet stämmer rätt bra på SE och han befann sig på mordplatsen UNGEFÄR vid tidpunkten för mordet.Exakt när han kom ut på gatan kan vi tyvärr inte veta säkert,YNs vittnesmål även om det tyvärr inte är en identififation av SE men hur sannolikt är det att två personer med ungefär liknande väska och fladdrande rock med samma kroppsbyggnad och längd befann sig så nära varandra vid samma tidpunkt?
Sedan kan vi heller inte vara säker på att det var GM hon såg fast det är rätt troligt ändå.
Sedan har jag hört vissa uppgifter men hur verifierade de är vet jag inte och man ska vara försiktig med att skriva så mycket om sånt.
Men personer i hans absoluta närhet ska enligt vissa källor ha varit helt på det klara med att det var Stig som "gjorde det",
Jag hoppas att någon ännu levande person med sådan kännedom berättar vad hen vet innan hen dör iaf,