2021-02-28, 11:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men man måste ju i alla fall kunna påstå att det är en välsignelse att slippa läsa Lisa Stenbergs alster i ämnet, Anders Lindberg kan ju i alla fall skriva ordentligt och inte bara stapla dumheter ovanpå varandra som Stenberg gör.

Att han sedan bekräftar att allt är ett politiskt drev och att Ebba Busch har rätt i sak gör ju inte hans ledare på något vis sämre, alla pusselbitar faller på plats.

Och så avslutade Aftonbladet chatten med att hävda att pingstvänner inte är kristna och att KD därför inte heller representerar kristna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Nu hör ju inte varken Ebbas,Esbjörn eller Binninges tro till den faktiska problematiken.
Johann Binninges bakgrund som evangeliskt troende pingstvän som sedan föll i djävulens garn och frestelser tycks ha blivit en tagg i själen som han måste attackera andra med en sund tro .
En barnslig störning som eldas på av hans numera aktivitet i våldsvänstern.
Absolut - men det finns en del i tråden som anför just det. blad annat trådstartaren som fråga sig om hon är en god kristen.
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ni har ju tydligen Ebba som förebild. Eller hur.

Nej, jag tror inte på övernaturliga väsen, som gudar o troll o spöken o sånt trams. Nättroll tror jag på dock.
Om du tittar på min avatar så ser du att jag är ateist, jag ger inte mycket för kd eller frikyrkliga, dock så anser jag att rätt ska vara rätt, och politisk smutskastning a la Socialdemokraterna är bland det värsta jag vet.
Jag tycker det är rätt sött ändå att vissa ateister på vänsterkanten plötsligt blivit så himla förstående för hur kristna värderingar fungerar, och bryr sig såååå mycket om hur Ebba framstår som korrekt kristen.
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kanske Hamlet?

Publiken, främst övriga politiker i KD, ser sin partiledare Ebba Busch likt Hamlet gå mot avgrunden, och vi i publiken ryser hela vägen fram mot det tragiska slutet, där vi ser de krafter inom Hamlet som han inte rår över segrar.

Mera kung Lear där kungen är Esbjörn och de smickrande döttrarna som strider för att få ärva mest är M & MPL och Binninge är en given oäkta son Edmund som går med falska brev och lurar andra.
Ebba är givet Cordelia!
Men det med gråtande och skådeplats för narrar får ni själv bedöma.
2021-02-28, 11:39
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ok, du har en genomförbar plan - förmodligen rätt sant också.
Man kan hänvisa till temporär sinneförvirring.
En no-name vaknar upp som rånare en dag, måste ju bero på nån sjukdom...

De har redan försökt hänvisa till vad jag tolkar som "demens", vilket inte har fungerat. Misstänker du någon specifik temporär sinnesförvirring eller spekulerar du vilt?
2021-02-28, 11:41
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Och så avslutade Aftonbladet chatten med att hävda att pingstvänner inte är kristna och att KD därför inte heller representerar kristna

Hmm, den var ju lika bra som när tungan slant för Maggan och sanningen kom fram att E*björn behövde en "förmyndare" och inte bara en "god man", hur definierade de att pingstvänner inte var kristna?

Fan, det här blir ju bara bättre och bättre!
2021-02-28, 11:42
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Vad är det som fattas er som inte begriper att det är ett hedervärt handlande att kliva tillbaka när en gammal människa ångrar sig direkt efter att handpenningen är överlämnad? De kognitiva funktionerna försämras med åldern. Människan blir svagare och veligare och mer lättpåverkad av girigbukar som försöker ta tillfället i akt att sko sig. Jag undrar hur ni är funtade i huvudet.

Det är inte så enkelt att bara kliva av en så pass stor affär. Om du tänker dig att det var du som köpt ett hus och planerar att flytta in i det, sedan när kontraktet väl är skrivet kommer den tidigare ägaren och ångrar sig. Skulle du utan tvekan då avstå från affären?

Sett ur Esbjörns intresse är Ebba en avsevärt bättre köpare än hans värdinna. Hade Esbjörn haft nedsatt kognitiv förmåga och stått under förvaltares tillsyn hade denne helt säkert ansett att Ebbas bud på 3,9 miljoner varit bättre än värdinnans på 2,5 miljoner.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det lite paradoxala - och sorgliga - i det här är att alla som här argumentera gör att "en god kristen inte gör si eller så" inte någonstans verkar förstå att i princip HELA VÅR RÄTTSPRAXIS vilar på en KRISTEN grund. Många av de lagarna vi har är sprungna ur bland annat budorden. Den svenska juridiken har växt fram som en del av kristendomen - just för att vi skulle slippa använda de gamla mer våldsamma och blodiga sätten att skipa rättvisa. Även den allmänna moralen i samhället vilar även den på en kristen grund.
Så att anföra just kristendomen som argument för att inte använda juridiken blir smått underligt.
Kyrkan i fordom dagar var ju tvungna att säkra upp alla gåvor dom fick i utbyte mot en enkelresa till himmelriket.

Vi vet inte hur världen hade klarat sig utan kristendomen. Min egen åsikt är att det var ett misstag att sätta Constantin på tronen. Innan dess såg makthavarna till att inkorporera samtliga gudar i samhället. Engudspolitiken handlar bra om att samla makt i mitt tycke. Men det är OT.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
De gör de visst...
Men när jag fyller 75 ska börja råna banker och sedan hänvisa till dig att man minsann inte får dra gamla inför domstol.

Innan du diskuterar vidare borde du googla på ord som brottmål och civilmål. Det vore synd om dig, i det fall du fick tillbringa dina sista år livet med att skaka galler.
2021-02-28, 11:43
Medlem
absolut.rumsrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
... en äldre man 80+.
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
... utsätta en gammal människa, nu 82 år, för denna stress med allt vad det kan innebära.
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Man måste också ha i beaktande att Esbjörn kan bli krasslig med kort varsel
Citat:
Det handlar om att köra över en gammal man.
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
... bearbetat denne gamling under en lång tid,
Citat:
Jag skönjer ett hat mot den här gamla mannen i tråden som är chockerande.
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
.. i efterhand inse, att det inte var något bra att köpa av gubben, för han inte är helt klar.
...Men som sagt, även om gubben har lite senildemens så är han ju inte den första säljaren som haft det antar jag?
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
...övertag på en gammal gubbe som Ebba begagnat sig av för att komma i åtnyttjade av hans egendom.
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Hur kan hon göra så här mot en gammal man?
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
...försöker blåsa senila människor på deras egendom.
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
... att lura av en senil man hans egendom.
Citat:
Ursprungligen postat av Anette007
Patetiskt en partiledare inte ger sej för en gammal människa.
Citat:
Att diskutera socialpolitik och äldres utsatthet lär ju inte gå för sig längre.
m.fl

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
De verkar nu vara väl belagt (dokumenterat) att strategin för att få fastighetsaffären att återgå skulle vara att skapa ett "åldringsrånsdrev" mot Ebba. Hon är sårbar av flera skäl; politikt och (rent juridiskt) därför att hon betalat handpenning och skrivit på avtalet.

Det är mycket tydligt att Esb och Binninges lilla följeskara har det målet, annars vet jag inte varför man återkommande uppger Esb åldersstatus.

Ska alla potentiella husköpare i framtiden fråga om säljarens ålder för att vid inspektionen behöva dra med sig en psykolog?

Ska vi ha en övre åldersgräns för myndighet?
2021-02-28, 11:48
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Alltså det där ombudet är det ju något allvarligt fel på. Börjar hota och skriva i Facebookgrupper etc. Någon har blivit lovad att få ärva eller köpa huset billigt och fått reda på att gubben sålt det. Hoppar på gubben och får honom att inte sälja. Hela historien luktar fisk. Men vad jag inte fattar är det här ombudet? Var är det för kille? Hotar en partiledare? Hur kan man tro att man kan hota en partiledare? En ledande yrkespolitiker? Då skall man ju verkligen ha på fötter och verkligen göra allt efter boken och rätt och riktigt. Ingen skulle väl komma på att hota Carl Bildt. Endera är det någon som ser ner på relativt unga tjejer eller som på allvar inte fattar vem hon är. Är det någon som hatar KD undrar jag? Är det någon gammal sosse politiker det här ombudet?

Nja han var tidigare inom KD och hoppades klättra inom partiet.
Bom stopp & utkastad då han begått grovt sexbrott mot minderårig i beroendeställning.
Ja han ser ner på relativt unga tjejer, även misshandlat och stalkat sitt ex.
Fanns tidigare en artikel i KDs egen tidning om just detta, numera borttagen från nätet.
Kanske liiite hatisk och avundsjuka mot KD ledaren, det var ju dit upp inom KD han suktade efter och han anser sig dessutom oskyldigt dömd i HD.
2021-02-28, 11:48
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, den var ju lika bra som när tungan slant för Maggan och sanningen kom fram att E*björn behövde en "förmyndare" och inte bara en "god man", hur definierade de att pingstvänner inte var kristna?

Fan, det här blir ju bara bättre och bättre!

Hon måste mena Förvaltare. Förmyndare som juridiskt begrepp existerar inte i detta sammanhanget. Och vad grundar sig hennes åsikt på att han behöver en förvaltare? Han är inte dement eller lider av någon allvarligt kognitiv svikt. Vilka intressen har hon om att han ska ha förvaltare, och vem hade hon tänkt skulle ta rollen som förvaltare? Binninge kanske?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in