2021-02-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att leva i kartong och Shurgard-förråd, med alla barnens pryttlar nedpackade och svåråtkomliga vid behov är ingen dröm. Inte säkert att barnen har plats att ta hem kompisar och leva ett vanligt liv heller. Tungrott är bara förnamnet på den tillvaron.

haha, varför skulle allt vara nedpackade?
Barnen bor med största sannolikhet bara kvar i sitt eget hus de köpte 2013.
Alla saker på ett ställe, 100% av tiden. Samma ställe sedan 2013.

När Ebba ev får sitt hus DÅ blir det värre, varannan-vecka tjafs med kläder och leksaker delade mellan två hushåll. Barnen har det bättre nu.
2021-02-28, 09:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Man är alltså en förrädare om man vill skydda senildementa från åldringsrån likt det Ebba håller på med? Det luktar unket i min näsa. KD verkar vara ett ruttet parti.
Att diskutera socialpolitik och äldres utsatthet lär ju inte gå för sig längre. Jag kan riktigt höra replikskiftet när vänstern hugger in på det dukade bordet.

Nej, jag är inte vänster, och jag tycker att det är tråkigt om KD sänker hela högerblocket.
2021-02-28, 09:20
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Att diskutera socialpolitik och äldres utsatthet lär ju inte gå för sig längre. Jag kan riktigt höra replikskiftet när vänstern hugger in på det dukade bordet.

Nej, jag är inte vänster, och jag tycker att det är tråkigt om KD sänker hela högerblocket.

Just det. "jag är inte vänster men.." Såssetroll...
2021-02-28, 09:25
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Kära barn. Jag misstog mej tydligen på att du hade svenskt origin. Varje svensk vuxen vet att "försvara sin sjuka mor" är detsamma som att kämpa för att rentvå nån som skitat ner sig ordentligt. Ett gammalt, svenskt talesätt helt enkelt. Ber om ursäkt om jag misstog mej.

Som Binninge gjort. 🤔
Låter sin sjuka mor stå för firman, då han konkat sina egna firmor 6-7 gånger.

"Försvara sin sjuka mor" får en helt ny klang och betydelsen av uttrycket förvrids något.

Du får förlåta mig, men inte alla av svensk origin har förståelsen av alla gamla talesätt.
Ibland ändras även betydelserna av dessa.
2021-02-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Det gör hon inte. Jag tror att sanningen kommer att vända opinionen. Esbjörn sitter ju och säger att han brutit avtalet. Hela senaste intervjun visar ju att ebba har rätt.
2021-02-28, 09:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Som Binninge gjort. 🤔
Låter sin sjuka mor stå för firman, då han konkat sina egna firmor 6-7 gånger.

"Försvara sin sjuka mor" får en helt ny klang och betydelsen av uttrycket förvrids något.

Du får förlåta mig, men inte alla av svensk origin har förståelsen av alla gamla talesätt.
Ibland ändras även betydelserna av dessa.
Att en människa som Binninge har lyckats tillskansa sig det här ärendet kan vara av godo för Esbjörn i rätten. Bara en person som är ett lätt byte för klåfingriga gråsulor "anlitar" ett sånt värdelöst ombud.
2021-02-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Det gör hon inte. Jag tror att sanningen kommer att vända opinionen. Esbjörn sitter ju och säger att han brutit avtalet. Hela senaste intervjun visar ju att ebba har rätt.
Ja han säger det som att det är det självklaraste i världen, med det visas att han inte förstått innebörden av vad han skrivit på och att man inte kan säga upp det bara sådär.

Allt handlar om hur det gått till till att han skrev på. Avtalet kan mycket väl vara ogiltigt, Det är det som skall upp till domstol.
2021-02-28, 09:31
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Att ta sin tillflykt till ett gapskratt kan oftast hålla ångesten under något så när kontroll.

Du skrattar tydligen ofta?
2021-02-28, 09:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Han ångrade sig kort tid efter att handpenningen lämnats. I det läget skulle hon hörsammat den gamla mannens önskan och klivit tillbaka. Hon trodde att hon skulle kunna skrämma honom till medgörlighet genom att hota med rättssak, men där sket det sig.
2021-02-28, 09:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag är helt med på analogin .

Kören representeras givetvis av media, som berättar bakgrunden och ser till att publiken hänger med i handlingen. Huvudpersonerna Ebba och Esbjörn och sidokaraktärna Binninge mfl har sporadiska repliker, via Facebook och intervjuer i media. Det är i alla stycken en grekisk tragedi.

Lite kul att Aftonbladet gör samma analogi.
Med två exempel från antikens Grekland.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/Lnjy8x/ebba-busch-blir-nog-aldrig-socialminister
2021-02-28, 09:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Man är alltså en förrädare om man vill skydda senildementa från åldringsrån likt det Ebba håller på med? Det luktar unket i min näsa. KD verkar vara ett ruttet parti.

Men Esbjörn är ju inte senil dement?
Det är Binnige & co som luktar.......
2021-02-28, 09:33
Medlem
Jag har inte orkat läsa allt. Någon har säkert svar på ett par frågor.
Hur har Ebba fått reda på att huset var till salu? Det kanske var så att hon "hittade" huset och tog reda på ägaren och frågade om hon fick köpa. Såg ett klipp på TV4 när Esbjörn sa att "hon tjatade", på frågan om varför han sålde. Om jag har förstått rätt så har fastigheten har aldrig varit ute på marknaden till försäljning. Dock har mäklare hjälpt till med att utforma kontraktet.
Hoppas att någon i tråden har svaren

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in