Citat:
Ursprungligen postat av
Extrapris12354
Här är problemet med Henko illustrerad i en tweet:
Henrik Johansson
@mrhenko123 Replying to @TillKom and @PappaBoeg
Sluta dra in min familj och sluta outa deras skyddade uppgifter.
10:09 PM · Feb 26, 2021·Twitter for Android
Samma dag som han hänger ut personen han tror skriver med detta konto.
Man kan ju gissa att den personen kanske blir lite sugen på att jävlas med Henko efter en sån sak?
Sen är det Henkos eget fel att deras addressuppgifter är röjda. Men om Henko plockar bort outningen i hans facebookgrupp, så vore det att visa god vilja och personen skulle ha lite mindre motiv att jävlas med honom efter en sån sak.
Tror ni att han klarar av att göra det? En liten obetydlig sak, men symboliskt viktig? Jag kan säga som så, jag hyser vissa tvivel.
Henko tjatar just nu ihjäl sig om sin familjs/sambos skyddade uppgifter:
Citat:
@tillkom Sluta kontakta mig och min familj nu i alla former. Min familj har skyddade uppgifter av annan orsak än mig. Att du fortsätter avslöja deras uppgifter är bortom allt.
https://twitter.com/mrhenko123/status/1365419381740744707
Känner inte till den exakta teorin Henko driver här men har hört talas om att han inbillar sig att MF ska ha lagt ut Henkos uppgifter någonstans. Min fundering på detta är: Är det ens lagligt att beskylla någon för att göra detta? Det är väl att förtala någon annan om något? Man vill ju helst inte bli offentligt beskylld för att sprida andra personers skyddade uppgifter. Med tanke på hur Henko tjatar om detta just nu så förstår man ju att man vill använda detta mot MF på något sätt men riskerar inte detta att resultera i att Henko själv blir polisanmäld?
Om nu Henkos sambo är så i behov av att hålla sina uppgifter hemliga så känns det märkligt oansvarigt av Henko, som hennes sambo, att i en podd med tusentals lyssnare kalla random utpekade noname kleti och pleti för ”kukar”, ”förståndshandikappade tjackpundare” som ”ska mejslas” etc etc? Alltså, visa nån slags hänsyn. Självklart kan man inte sitta och vanhandskas med sina skyddade uppgifter på det sättet. Det är ju att missbruka systemet.
Den som ”har kontaktat” den andra i detta sammanhang är Haveristerna som har kontaktat MF och pekat ut och hängt ut honom i sin podd. Alltså seriöst, fattar inte Henko att detta är något som han själv har inlett?