2021-02-26, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
De får gärna skratta hur mycket det vill åt mig. Tar inte åt mig. Om det är klandervärt som man att vara ointresserad av 1-2 timmar prat om menstruation och hormoner.. ja då är jag klandervärd satan. Sen kan flera i deras svans låtsas som de bryr sig och lärt sig nåt av hela avsnittet, men de får inte knulla mer för det.

Man hörde faktiskt på bara de 15 min jag lyssnade hur ointresserad framför allt Axel var av ”Sannas avsnitt”. Men han måste väl hålla masken för patreonpengarnas skull.

Ja, Henko speciellt har fjäskat mycket angående detta avsnitt. "Sanna har gjort ett hästjobb", bla bla bla. Och Axel kan inte hålla uppe masken som du säger.

Som att tjäjorna som kommenterar på insta skulle ha det minsta intresse i att lyssna på en podd som i 2 timmar diskuterade prostata- eller testikelproblem?

Trots att jag hatar dem: Haveristerna kan vara mycket mer underhållande och intressantare än detta ämne.
Citera
2021-02-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Ingen bryr sig nämnvärt om vad det kallas, det är bara ett ord byggt av bokstäver, men naturligtvis existerar fenomenet att narcissister - i grupp - berömmer varandra ömsesidigt istället för att berömma sig själva. Det är ju bara en form av mer lömsk narcissism. Haveristerna kanske inte sitter och berömmer varandra speciellt mycket men istället sitter de och hatar andra personer åt varandra.

”..ordmassor utan substans” verkar det mesta vara för somliga så fort det man skriver handlar om något annat än specifika utpekade personer och subjektivt återgivna faktiska exempel på händelser hämtade ur historien. För alla andra återfinns substans i så mycket mer än så.

Bara ord byggt av bokstäver? 😅 När du slänger dig med ett hemmasnickrat begrepp som du till hälften bygger på en etablerad psykiatrisk diagnos där du insinuerar att det här är en variant av den diagnosen när du bara hittat på det själv? Du och Cissi Wallin kanske skulle kunna finna varandra på mer än ett sätt. Samma sjukliga fixering vid personerna bakom Haveristerna, samma ordmassor utan substans, samma fantasifulla vändningar när ni blir påkomna. Men kör på, haverera vidare bara. Snart 300 sidor. Kan vi nå tusen sidor innan 2021 är slut?
Citera
2021-02-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Bara ord byggt av bokstäver? 😅 När du slänger dig med ett hemmasnickrat begrepp som du till hälften bygger på en etablerad psykiatrisk diagnos där du insinuerar att det här är en variant av den diagnosen när du bara hittat på det själv? Du och Cissi Wallin kanske skulle kunna finna varandra på mer än ett sätt. Samma sjukliga fixering vid personerna bakom Haveristerna, samma ordmassor utan substans, samma fantasifulla vändningar när ni blir påkomna. Men kör på, haverera vidare bara. Snart 300 sidor. Kan vi nå tusen sidor innan 2021 är slut?
Det är inte något sjukligt, det kan hända att haveristerna har en poäng någon gång ibland, en blind höna liksom, men hela det gänget är så sjukt enkelt att hata. Jag hade inte velat vara de alltså, snacka om att göra sig själv till åtlöje och bränna hela framtiden.
Citera
2021-02-26, 22:23
Avslutad
Här är problemet med Henko illustrerad i en tweet:

Henrik Johansson
@mrhenko123 Replying to @TillKom and @PappaBoeg
Sluta dra in min familj och sluta outa deras skyddade uppgifter.
10:09 PM · Feb 26, 2021·Twitter for Android

Samma dag som han hänger ut personen han tror skriver med detta konto.

Man kan ju gissa att den personen kanske blir lite sugen på att jävlas med Henko efter en sån sak?

Sen är det Henkos eget fel att deras addressuppgifter är röjda. Men om Henko plockar bort outningen i hans facebookgrupp, så vore det att visa god vilja och personen skulle ha lite mindre motiv att jävlas med honom efter en sån sak.

Tror ni att han klarar av att göra det? En liten obetydlig sak, men symboliskt viktig? Jag kan säga som så, jag hyser vissa tvivel.
Citera
2021-02-26, 22:37
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Det beror helt och hållet på om vi har turen att Covid-19 tar med sig Henko eller inte. Det är nämligen han som effektivt underhåller sina fejder tills de går för långt och folk flippar. Då är han i sin tur van att kunna peka på hur man agerar i affekt och är orimlig. Krydda det med lite om sin familj för att hoppas att jag slänger in nåt hot även mot dessa, och badaboom badabing -- Avesta-cocktail serverad!

Att jag skulle ha någon annan fokus än Henko och Axel i detta är befängt att ens påstå, än mer befängt att tro på nämnda lögn. Vad jag vet är det väl inte ens olagligt att som privatperson avslöja någons hemliga identitet? När har det skett och vart har det skett? Axel tog ju bort avsnittet med hoten mot mig, har den som röjt adressen gjort detsamma? Har det i sådana fall ens hänt? Eller kan någon länka till Henkos hemliga adress?
Citera
2021-02-26, 22:38
Medlem
Citat:

De flesta är inte som Henko och kompani som är mer inne på idén om att det är ord som formar verkligheten istället för tvärtom. Det är väl kanske därför som han förgäves försöker forma verkligheten genom att vända och vrida på allas ord in absurdum; ibland är det vad någon sagt för 3 år sedan i nån chatt som är det absolut mest relevanta medan det ibland är vad man skrivit på Flashback i förrgår som är det enda som räknas.. ja, alltså om man tillskriver sig själv monopol på att tolka andra personer via cherrypicking så är det självklart att resultatet ganska snabbt blir exakt så som man själv önskar att det ska bli.
Citera
2021-02-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Här är problemet med Henko illustrerad i en tweet:

Henrik Johansson
@mrhenko123 Replying to @TillKom and @PappaBoeg
Sluta dra in min familj och sluta outa deras skyddade uppgifter.
10:09 PM · Feb 26, 2021·Twitter for Android

Samma dag som han hänger ut personen han tror skriver med detta konto.

Man kan ju gissa att den personen kanske blir lite sugen på att jävlas med Henko efter en sån sak?

Sen är det Henkos eget fel att deras addressuppgifter är röjda. Men om Henko plockar bort outningen i hans facebookgrupp, så vore det att visa god vilja och personen skulle ha lite mindre motiv att jävlas med honom efter en sån sak.

Tror ni att han klarar av att göra det? En liten obetydlig sak, men symboliskt viktig? Jag kan säga som så, jag hyser vissa tvivel.

Henko tjatar just nu ihjäl sig om sin familjs/sambos skyddade uppgifter:

Citat:

@tillkom Sluta kontakta mig och min familj nu i alla former. Min familj har skyddade uppgifter av annan orsak än mig. Att du fortsätter avslöja deras uppgifter är bortom allt.

https://twitter.com/mrhenko123/status/1365419381740744707

Känner inte till den exakta teorin Henko driver här men har hört talas om att han inbillar sig att MF ska ha lagt ut Henkos uppgifter någonstans. Min fundering på detta är: Är det ens lagligt att beskylla någon för att göra detta? Det är väl att förtala någon annan om något? Man vill ju helst inte bli offentligt beskylld för att sprida andra personers skyddade uppgifter. Med tanke på hur Henko tjatar om detta just nu så förstår man ju att man vill använda detta mot MF på något sätt men riskerar inte detta att resultera i att Henko själv blir polisanmäld?

Om nu Henkos sambo är så i behov av att hålla sina uppgifter hemliga så känns det märkligt oansvarigt av Henko, som hennes sambo, att i en podd med tusentals lyssnare kalla random utpekade noname kleti och pleti för ”kukar”, ”förståndshandikappade tjackpundare” som ”ska mejslas” etc etc? Alltså, visa nån slags hänsyn. Självklart kan man inte sitta och vanhandskas med sina skyddade uppgifter på det sättet. Det är ju att missbruka systemet.

Den som ”har kontaktat” den andra i detta sammanhang är Haveristerna som har kontaktat MF och pekat ut och hängt ut honom i sin podd. Alltså seriöst, fattar inte Henko att detta är något som han själv har inlett?
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-26 kl. 23:19.
Citera
2021-02-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Det beror helt och hållet på om vi har turen att Covid-19 tar med sig Henko eller inte. Det är nämligen han som effektivt underhåller sina fejder tills de går för långt och folk flippar. Då är han i sin tur van att kunna peka på hur man agerar i affekt och är orimlig. Krydda det med lite om sin familj för att hoppas att jag slänger in nåt hot även mot dessa, och badaboom badabing -- Avesta-cocktail serverad!

Att jag skulle ha någon annan fokus än Henko och Axel i detta är befängt att ens påstå, än mer befängt att tro på nämnda lögn. Vad jag vet är det väl inte ens olagligt att som privatperson avslöja någons hemliga identitet? När har det skett och vart har det skett? Axel tog ju bort avsnittet med hoten mot mig, har den som röjt adressen gjort detsamma? Har det i sådana fall ens hänt? Eller kan någon länka till Henkos hemliga adress?

Chilla. Det var inte riktat till dig. Du verkar iofs också sjukligt fixerad med du kanske åtminstone tycker att du har någon typ av skäl i verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
De flesta är inte som Henko och kompani som är mer inne på idén om att det är ord som formar verkligheten istället för tvärtom. Det är väl kanske därför som han förgäves försöker forma verkligheten genom att vända och vrida på allas ord in absurdum; ibland är det vad någon sagt för 3 år sedan i nån chatt som är det absolut mest relevanta medan det ibland är vad man skrivit på Flashback i förrgår som är det enda som räknas.. ja, alltså om man tillskriver sig själv monopol på att tolka andra personer via cherrypicking så är det självklart att resultatet ganska snabbt blir exakt så som man själv önskar att det ska bli.

Haha är du utvecklingsstörd? Du sitter och slänger dig med påhittade begrepp som antyder att det rör sig om en verklig psykiatrisk diagnos. Du trodde helt enkelt att alla här inne är samma typ av pundiga incel-lallare som knappt är läskunniga och varken har lust eller förmåga att ifrågasätta en ordsalladkonstnär av din kaliber.
Citera
2021-02-26, 23:43
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Chilla. Det var inte riktat till dig. Du verkar iofs också sjukligt fixerad med du kanske åtminstone tycker att du har någon typ av skäl i verkligheten.

Haha är du utvecklingsstörd? Du sitter och slänger dig med påhittade begrepp som antyder att det rör sig om en verklig psykiatrisk diagnos. Du trodde helt enkelt att alla här inne är samma typ av pundiga incel-lallare som knappt är läskunniga och varken har lust eller förmåga att ifrågasätta en ordsalladkonstnär av din kaliber.
Han använde ett sammansatt ord och förklarade tydligt vad han menade.. Ordet narcissist kan f.ö. användas utan alla anspråk på att syssla med klinisk psykologi. Det är inte där det har sin upprinnelse.

Skärp till röven. :
Citera
2021-02-26, 23:45
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Jag tycker gott att du, som vill ge sken av att vara någon slags lagvrängare, kan ta ditt ansvar att upplysa Henko om att det för det första inte såsom privatperson är olagligt att avslöja någons hemliga adress, sedan kan du upplysa honom om det egna ansvaret man har för att hemlig identitet just skall förbli hemlig också. Han hade kunnat ha ett helt jävla harem av sambos men han hade likt förbannat fortfarande varit den som är skyldig till att han och därför hans sambo också blivit röjd. Du kan sedan kanske berätta lite om hur det här med olaga hot fungerar, och hur det för det första inte är applicerbart mot en hund som inte ens uppfattar hot, för att därefter också påpeka att om han vill ha igenom ett kontaktförbud är det bra om hans poddpartner inte startar skiten från ingenstans.

Så trött på alla gorrhyndor som leker dumma, döva och blinda helt plötsligt. Är inte du det också?
Citera
2021-02-26, 23:51
Avslutad
Henrik Johansson @mrhenko123
Replying to @TillKom and @PappaBoeg
Min sambo har varit ganska tydlig med att du ska sluta kontakta oss och våra barn. Sluta omedelbart.
11:43 PM · Feb 26, 2021·Twitter for Android

Här är nåt som jag inte blir klok på, är han så dum som han ger sken av, eller spelar han dummare än han är?

Det är uppenbart att inga barn kontaktats. Henko avslöjar i fb-uppdateringar, twitter m.m. att han har sambo och barn boendes på sin adress och att dessa har skyddad folkbokföring. Henko själv har bara sekretessmarkering. Sekretessen är bara nåt som myndigheter omfattas av. Inte privatpersoner.

Riktigt fult att använda barnens och sambons utsatthet i sånt manipulativt syfte.
Citera
2021-02-26, 23:56
Medlem
Citat:
Du sitter och slänger dig med påhittade begrepp

Alla begrepp är påhittade. Varenda ett. Tro mig. Just internarcissism har jag inte koll på vem som hittade på det men jag själv läste det första gången för ca 5 år sedan i en bok, tror det var i en av Jan Söderqvist och Alexander Bards böcker men är osäker. Nåja, internarcissism är inte exakt samma som narcissism, jag har redan förklarat skillnaden, och gänghorande är inte exakt samma som internarcissism, jag har redan förklarat den skillnaden också. Du kan börja med att läsa mer här om du faktiskt skulle vara intresserad:
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2019.00203/full

Återkom när du har läst det så att du kommer ikapp lite så kan vi höja nivån på diskussionen därefter.

När Haveristerna sitter och gänghorar tillsammans i sin podd så gör de så medan de spelar in, de sitter ju inte och gänghorar tillsammans privat nånstans när ingen annan hör. Allt handlar ju om skenet?
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-27 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in