2021-02-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Hennes föräldrar bor på hennes fd makes egendom eller tomt det finns fler hus där.På granntomt bor hans syskon och hans föräldrar Varför hon är skriven där vet jag inte eftersom det sägs att deras gemensamma bostad med tomt övergått i hennes exmans ägo dagen då husaffären gjordes. Huset hennes exman bor i ligger på andra sidan en sjö mitt emot vad jag förstår Es hus

Ebbas ex Niclas är folkbokförd i Marielund men bor inte där. Han bor i Uppsala. Allt finns i tråden.
2021-02-26, 22:58
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Enligt det medicinska utlåtande som släppts från TR så är det svårt att utläsa något överhuvudtaget eftersom så gott som allt är maskat.
Jag tror att Esbjörn ansträngde sig till sitt yttersta denna dag för att koncentrera sig så mycket som möjligt inför detta test. Hade han varit en så lurig gubbe som ni vill få det till hade han spelat helt borta och resultatet hade visat något helt annat. I intervjun i Tv4 upplevde jag en mycket talträngd och tystlåten man.
Undrar om ni i tråden är så mycket över 20 eftersom ni har så svårt att förstå detta med åldrande och dess problematik

Så han skulle göra sitt värsta på testet och få god man som styr hans liv? Skulle inte tro det.
Att sen sitta i rikstv, och prata om något man är obekväm att tala om, kan inte ha något med att han är tystlåten heller antar jag...
2021-02-26, 22:59
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Detta har ju varit tydligt sedan dag ett. Det finns människor i bakgrunden som är rikgtiga gamar och slåss genom att dra Ebba i smutsen för att få pengar de inte har någon rätt till i första hand.

Inte helt klart men blickarna var redan där och då MPLs Facebook kom fram blev det helt klart vart agendan låg.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Har Esbjörn lämnat över nycklarna till huset?
Nej. End-of-story.

Binninge kan göra vad han vill där, om han har ok från Esbjörn.
Han har lämnat över nycklarna.
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jag skulle ha skrivit "fastighet" inte "hus". Det har talats om inte bara behov av dränering av tomten, utan också sanering efter bl a bilvraken så när en sjö.

Att huset skulle vara ett "ruckel" är förresten inte riktigt riktigt. Utvändigt har det förfallit, så verandorna är nog bara att riva och taket läcker väl, men stommen är med största sannolikhet fin och värd att behålla. Men det krävs alltså flera miljoner att få det i beboeligt skick, då det inte är vinterrustat och saknar el, värme, vatten och avlopp.

Huset har (som kan vara värt att nämna igen för nytillkomna tyckare) aldrig varit permanentboende, utan ett stort sommarställe som byggdes av Esbjörns farfar (?) som hörde till Uppsalas fina akademiska borgerskap vid det förra sekelskiftet.

Esbjörns pappa köpte det när Esbjörn var 15-16år, då han jobbade extra där ikring som läkare under somrarna och farfar bodde hemma i Dalarna där hela familjen är ifrån.
Esbjörn är barnfödd i och har sin hembygd i Bollnäs, men barndomshemmet är borta.
Ja eller, en snårig historia om Stockholm, Öland, farfar Bolin som egentligen inte var en Bolin och halv finsk, nä tror jag lämnar det därhän.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nytt kul inslag från SVT1 i deras satirprogram "Svenska Nyheter" 6:16 in i programmet
https://www.svtplay.se/video/29852722/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-7-26-feb-22-00

Det var verkligen roligt. Ebba har verkligen lyckats förstöra sitt liv. Mycket ville ha mer.
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Bingo!

Jag har tänkt på den omständigheten ett tag, att riksdagsledamöter har ett starkare skydd i förtalsmål än vanliga dödliga, men inte känt till vilken lagparagraf som reglerar det.

När jag läste Ebbas FB-inlägg tyckte jag att passagen med "förtalet" stack ut väldigt mycket mot den lugna resonerande ton hon höll i resten av det. Det såg ut som om hon tappat fattningen och i upprördhet inte förstått att det kunde utgöra förtal att omtala motpartens ombud som brottslig. Men hon har kloka rådgivare omkring sig (t.ex. Johan Ingerö) – förutom att själv vara klok – så det skulle vara märkligt om hon inte visste var gränsen för förtal går. Men hon och hennes stab känner förstås väl till den gränsen och dessutom att riksdagsledamöter är nästintill immuna mot förtalsanmälningar.

Därför ser det här ut som en genomtänkt strategi att "förtala" Binninge och trolla honom att lämna in en fruktlös polisanmälan mot henne, som flyttar fokus från henne själv som skurken i dramat – en bild Expressen m fl försökt underblåsa – till en sexualbrottsling och rättshaverist och hans lydiga dummerjönsar.

I intervjun med Anders Holmberg såg Ebba mycket samlad ut och var mycket tydlig, när han pressade henne med insinuationer om förtalsanmälan, och inte det minsta nerv
ös, så där stärktes mitt intryck att hon har full kontroll på situationen.
Det hon skrev på FB var ju också bara konstaterade sanningar, och inga hätska utfall eller invektiv.

Well played, Ebba! Well played indeed.
Jag får också intrycket av att det inte var något förhastat skrivet utan noga avvägt. Inget namn nämndes och det skrevs inte rätt ut att ombudet som den anonyme Y kände var Esbjörns ombud. Tror Ebba visste precis vad hon gjorde.
2021-02-26, 23:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Har Esbjörn lämnat över nycklarna till huset?
Nej. End-of-story.

Binninge kan göra vad han vill där, om han har ok från Esbjörn.

Japp hon har nycklarna Esb har en kopia från hans brorsson
2021-02-26, 23:01
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Har Esbjörns lindriga minnesproblem verkligen bäring i att han inte skulle förstå vad en försäljning i sig betyder? Att en försäljning av sin fastighet innebär att han blir av med den?

Hans lindriga minnesproblem rör närminnet och då borde han komma ihåg att han lovat bort hela fastigheten till Matz, när han sålde till Ebba. Han borde också komma ihåg att han testamenterat bort samma fastighet till Majkgård (om det nu inte bara är en trådsanning). Om och när han testamenterade bort den till Majkgård, borde han kommit ihåg dealen med Matz.

Det är stora händelser, som han borde komma ihåg. För han är ju ute och kör bil och då funkar närminnet och minnet tillräckligt bra, för att han ska hitta dit han ska.
Du ser ju själv hur illa det är ställt med Esbjörns minnesceller! Klarar inte av att betala räkningar och hamnar hos kronkalle, lovar bort hus hit och dit. Monica? tycker att han behöver god man och är villig att åta sig uppdraget

Det är läkare som ska anmäla till transportstyrelsen om indraget körkort men eftersom de tydligen inte har märkt hur illa det är ställt, är det bara att tuta vidare för Esbjörn
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ebbas ex Niclas är folkbokförd i Marielund men bor inte där. Han bor i Uppsala. Allt finns i tråden.
om han inte bor där så ljuger ju Ebba om att hon vill bo nära barnens pappa....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Har Esbjörns lindriga minnesproblem verkligen bäring i att han inte skulle förstå vad en försäljning i sig betyder? Att en försäljning av sin fastighet innebär att han blir av med den?

Hans lindriga minnesproblem rör närminnet och då borde han komma ihåg att han lovat bort hela fastigheten till Matz, när han sålde till Ebba. Han borde också komma ihåg att han testamenterat bort samma fastighet till Majkgård (om det nu inte bara är en trådsanning). Om och när han testamenterade bort den till Majkgård, borde han kommit ihåg dealen med Matz.

Det är stora händelser, som han borde komma ihåg. För han är ju ute och kör bil och då funkar närminnet och minnet tillräckligt bra, för att han ska hitta dit han ska.

"För han är ju ute och kör bil "
En skicklig förare dessutom, säkert.... jättelänge sedan han orsakade en olycka. Körde på en cyklist eller så. Det gör inte Esbjörn....
2021-02-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Japp hon har nycklarna Esb har en kopia från hans brorsson

Gav han nycklar innan tillträde?
Shit Ebba lurade verkligen arslet av gubbfn.

Det är ABC att det gör man inte. För om det händer nåt blir det Esbjörns ansvar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in