2021-02-26, 20:52
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kan det verkligen finnas "dolda fel" i ett ruckel? Är inte dessa begrepp omöjliga att förena? De värderingar vi talar om utgår väl samtliga ifrån att själva husets skick är bedrövligt? Det är tomten som är det värdefulla, antar jag.
Jag skulle ha skrivit "fastighet" inte "hus". Det har talats om inte bara behov av dränering av tomten, utan också sanering efter bl a bilvraken så när en sjö.

Att huset skulle vara ett "ruckel" är förresten inte riktigt riktigt. Utvändigt har det förfallit, så verandorna är nog bara att riva och taket läcker väl, men stommen är med största sannolikhet fin och värd att behålla. Men det krävs alltså flera miljoner att få det i beboeligt skick, då det inte är vinterrustat och saknar el, värme, vatten och avlopp.

Huset har (som kan vara värt att nämna igen för nytillkomna tyckare) aldrig varit permanentboende, utan ett stort sommarställe som byggdes av Esbjörns farfar (?) som hörde till Uppsalas fina akademiska borgerskap vid det förra sekelskiftet.
2021-02-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Undrade du just om Ulf Ekman vill ha nytt jobb?
Noterade på Binninges Fb att Kristdemokraten Ismo Salmi är med pedofilgänget i drevet mot Ebba så det är tydligt att inre onda krafter lierat sig med pedofilen och möjligen siktar på partiledarposten.
2021-02-26, 20:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Okulärbesiktningen Densia gjort gäller, vad jag förstår, endast fasaden; inomhus har de väl inte varit?

Hmm, att döma av protokollet så har de okulärbesiktad även inne med ett dystert resultat allt är slitet och definieras med att "byggnaden har ett omfattande renoverings och moderniseringsbehov".

Som sagt, Notar hade Anticimex två dagars protokoll att stödja sin värdering på till skillnad mot Densia som har en tumme och ett pekfinger som stöd för sin prislapp.
2021-02-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Nu har du tuggat om samma skit om och om igen utan att förstå att detta INTE handlar om JURIDIK utan ETIK givet EBT är partiledare för KD.

Den huvudlöst giriga politikerbroilern kan ha hur mycket juridisk rätt som helst men när hon gav sig på att smutskasta hans företrädare i tron att det skulle vara till hennes fördel att komma över den gamla mannens fastighet sket hon i fläkten. Det luktar jäkligt illa..

Ditt slickande för makten som försöker knäcka en gammal gubbe är vämjeligt.
Din etik säger att lagen inte ska gälla för gamla giriga gubbar. Men lagen är och ska vara lika för alla för annars blir vi alla offer för din märkliga etik som säger att politiker ska vara laglösa. Var hamnar demokratin då?
2021-02-26, 20:55
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Eller så är det ett tecken på demens. En dement kan verka klar vissa stunder medan glömskan visar sig vid andra.
Det finns alltid två sidor på ett mynt

Vilken demens?
Han har testats flera gånger under mer än 10års tid och INGEN, har kunnat konstatera Esbjörn som varande det minsta dement.
Inte ens du kan lyckas med det!
Det finns alltid två sidor av samma mynt, men han har både krona och klave kvar ännu.
2021-02-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Noterade på Binninges Fb att Kristdemokraten Ismo Salmi är med pedofilgänget i drevet mot Ebba så det är tydligt att inre onda krafter lierat sig med pedofilen och möjligen siktar på partiledarposten.
Många inlägg i tråden är krypskytte från KD:are. Det pågår en intern strid i partiet om bland annat flyktingfrågor och samarbetet med SD.
2021-02-26, 20:57
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det jag skulle anse i vanliga fall är inte tillämpligt här, när vederbörande lider av demens.

Vilken jävla demens!
Det är konstaterat i utredning att Esbjörn INTE lider av någon demens.
2021-02-26, 21:01
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det är exmaken som äger fastigheten idag, så jag antar han bor där? tror det är två hus på fastigheten, och föräldrarna bor i det andra, men Ebba bor ju inte där uppenbarligen, varför hon står skriven där är ju lite märkligt, hon hade ju ngt hon hyrde som hon sa upp för att bo i det obeboeliga rucklet som hon köpt och nu är hennes två små barn bostadslösa .

Hennes föräldrar bor på hennes fd makes egendom eller tomt det finns fler hus där.På granntomt bor hans syskon och hans föräldrar Varför hon är skriven där vet jag inte eftersom det sägs att deras gemensamma bostad med tomt övergått i hennes exmans ägo dagen då husaffären gjordes. Huset hennes exman bor i ligger på andra sidan en sjö mitt emot vad jag förstår Es hus
2021-02-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det här är ju jättekonstigt! Varför står hennes förra make fortfarande skriven på samma adress som Ebba och föräldrarna? Inte kan de väl bo alla tillsammans? Är det inte olagligt att vara folkbokförd på en adress man inte bor på? Kvarskrivning gäller väl bara om man har skyddad identitet?
Nej det är inte olagligt att under kortare tid vara skriven på annan plats än där man regelbundet tillbringar sin dygnsvila.
Och var hon är skriven är ovidkommande. Tingsrätten kommer inte ta det i beaktande - hur mycket du än tror det.
2021-02-26, 21:05
Medlem
Jag funderar på att åklagaren skickade anmälan om förtal till JK. Jag undrar om det beror på 4 kap. § 12 RF (1974:152)?
2021-02-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag funderar på att åklagaren skickade anmälan om förtal till JK. Jag undrar om det beror på 4 kap. § 12 RF (1974:152)?
Jag läste på Svenska dagbladet (innan det blev en låst artikel) att det berodde på att det i anmälan gjort gällande att det även var i "skriven form" förtalet och inte endast att se på ens privata facebooksida. (något sådant i vart fall)

Jag skulle tro att syftet menas att hennes publika facebooksida närmast fås ses som en informationssida/ nyhetssida, och ingen privat facebooksida.
2021-02-26, 21:12
Medlem
JayJayAdamss avatar
En artikel som är högst intressant och visar vilken agenda Esbjörns närmsta krets har haft från början. Borde få tyst på alla idioter som är så blinda från fakta pga sitt hat mot Ebba.

Ebba Busch hävdar att någon har hotat henne med att gå till pressen om hon inte släpper huset.

I en Facebook-tråd diskuterar personer nära Esbjörn ett sådant upplägg.

”Om saken blir känd i media kanske gör henne mör”, skriver en person.

”Nu har fallet även fått riksspridning och det blir nog så att hon backar från att dra mannen inför rätta som hon hotat med”, skriver en kvinna som ansökt om att bli Esbjörns gode man.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjpoQ/facebook-traden-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in