2021-02-26, 22:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Well Ebba Busch kontaktar Esbjörn under ganska offensiva former.
Från första kontakten tills att avtalet var påskriver så går det ca 2 månader.
Om du själv inte gått i säljartankar så är det klart att en sådan sak kan vara helt överrumplande.
När väl Ebba Buschs röjningsteam dök upp så blev det på riktigt och först då fattade Esbjörn vad som hänt.
Esbjörn vädjade till Ebba Busch om att få häva avtalet men Ebba Busch stängde av mobilen.
Upprepade gånger så sökte Esbjörns ombud kontakt och vädjade till förlikning med Ebba Busch före hon drog Esbjörn inför tinget.

Man kunde känna i luften hur dåligt Esbjörn mådde över det hela i intervjun på TV4.

Frågan är om Ebba Busch kommer agera som en god kristen och visa förståelse för Esbjörns önskan eller om hon kommer agera som en som tillber Mammon och kör över Esbjörn totalt.

Klart han gör. Han har ju blivit pressad av Matz och Majkgård samt sol och vårad av Binninge. Stackars gubbe som får trilla av pinn lurad av alla sin vänner.
2021-02-26, 22:44
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Precis! Finns ingen anledning varför man skulle vilja göra en minnesutredning under 10 års tid om man inte känner att något är fel.
Verkar som att många i denna tråd aldrig har träffat en äldre människa

Har du verkligen inte sett eller förstått agendan som dom för mot Esb?
2021-02-26, 22:44
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tycker nog också att lagen kan tolkas på det sättet. Hoppas det stämmer.
Jag hittade Näthatsgranskarens anmälan mot Lars Beckman om förtal i fjol, när den senare berättade om djurplågarens tidigare brottslighet i ett infekterat bråk. Vissa saker skiljer sig naturligtvis, men det kan ändå tjäna som jämförelse.
https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/201649-riksdagsledamoten-lars-beckman-m-anmald-for-fortal/

JK och Särskilde åklagaren kommer alltså med största sannolikhet att välja att inte ta upp fallet, då det saknar allmänintresse, och Binninge får då driva målet själv, vilket är normalfallet vid förtal. Konsekvensen av det blir att hans övergrepp mot barn får ännu mer uppmärksamhet med tanke på hur väl bevakat det här fallet redan är av media och han får driva ett mål mot en riksdagsledamot. Gissa om han kommer att göra det!

Well played, Ebba! Well played!
Senast redigerad av Grisbrottaren 2021-02-26 kl. 22:48.
2021-02-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag funderar på att åklagaren skickade anmälan om förtal till JK. Jag undrar om det beror på 4 kap. § 12 RF (1974:152)?

Vad tror ni om detta?

Citat:
12 § Talan får inte väckas mot den som utövar eller har utövat uppdrag som riksdagsledamot på grund av hans eller hennes yttranden eller gärningar under utövandet av uppdraget, utan att riksdagen har medgett det genom ett beslut som minst fem sjättedelar av de röstande har enats om. Utan ett sådant medgivande får en sådan person inte heller berövas friheten eller hindras från att resa inom riket på grund av yttranden eller gärningar under utövandet av uppdraget.

[S2]Misstänks en riksdagsledamot för brott i annat fall, ska bestämmelser i lag om gripande, anhållande eller häktning tillämpas endast om han eller hon erkänner brottet eller har tagits på bar gärning eller om det är fråga om ett brott för vilket det inte är föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år.
2021-02-26, 22:48
Medlem
Citat:
Vilken fakta? Tala istället om varför Esbjörn måste göra en demensundersökning titt som tätt om han inte har något problem? I 10 års tid? Fattar väl vem som helst att Esbjörn upplever att allt inte står rätt till å huvudets vägnar
Det har ju framkommit långt bak...
Han är lite hypokondrisk av sig. Inte så ovanligt som man kan tro.
Hälften av alla i denna tråden sitter säkert från och till och googlar på symptom och tror sig ha både det ena och det andra. Folk hittar på att de är intoleranta mot mjölk, allergiska mot gluten med mera. Esbjörn har fått för sig att han förlorar minnet. Men igen utredning har kunna påvisa det.
Fast din infallsvinkel är väl att han inte inte mins de tidigare undersökningarna och därför gjorde en ny...
2021-02-26, 22:52
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Som undersökningarna har visat har hans minnesproblem inte alls nått upp till att det skulle vara något sjukdomsproblem. Mer verkar han vara en hypokondriker. Så barnsligt och obstinat han uppträdde i TV4 intervjun verkar han vara rejält bortskämd också.
Enligt det medicinska utlåtande som släppts från TR så är det svårt att utläsa något överhuvudtaget eftersom så gott som allt är maskat.
Jag tror att Esbjörn ansträngde sig till sitt yttersta denna dag för att koncentrera sig så mycket som möjligt inför detta test. Hade han varit en så lurig gubbe som ni vill få det till hade han spelat helt borta och resultatet hade visat något helt annat. I intervjun i Tv4 upplevde jag en mycket talträngd och tystlåten man.
Undrar om ni i tråden är så mycket över 20 eftersom ni har så svårt att förstå detta med åldrande och dess problematik
2021-02-26, 22:52
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Bingo!

I intervjun med Anders Holmberg såg Ebba mycket samlad ut och var mycket tydlig, när han pressade henne med insinuationer om förtalsanmälan, och inte det minsta nerv
ös, så där stärktes mitt intryck att hon har full kontroll på situationen.
Det hon skrev på FB var ju också bara konstaterade sanningar, och inga hätska utfall eller invektiv.

Well played, Ebba! Well played indeed.
Mitt intryck var att hon var ordentligt spänd och satt och svalde luft hela tiden för å bli av med stockningarna i hennes hals. Vid ett tillfälle hjälpte det inte heller och hon fick ursäkta sig å dricka vatten för å få bort vad det nu var hon kallade det ur hennes strupe
2021-02-26, 22:53
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Inte alls ohederligt, då det var bara där Ebba kunde tänka sig att köpa ett hus. (Uppsala var förstås otänkbart.)

Korkat eller ohederligt påstå Uppsala kommun var otänkbart när området ligger i just Uppsala kommun? Du ÄR ofattbart korkad om du inte trollar.

Skulle gissa att en tomt som inte var sjönära (prisutveckling och lyx) var otänkbar, men att endast det området var tänkbart inte logiskt. Att hon sökt bara där går inte ihop med den bevekelsegrund du nämner till att hon valde objekt just där, att hon råkat se det. (Du tror du kommer undan med IQ 80-argument när du hävdar du har IQ 160, well-well...)

Citat:
en äldre herre som länge velat sälja sitt hus

Endast hört att EB snokade upp honom när hon sett gården. Du skriver själv att "hon valde att se till att få kontakt med honom". (Det valde du här skriver och fetar här har vidare inget att göra med hennes val att stämma någon eller gråtmilt i media tala om sina hemlösa barn som diskuterades, så även här diskuterar du ohederligt och/eller är korkad.)

EB valde köpa, efter övertalan av Esb, avsides från öppna marknaden. Så gör man klipp.

Citat:
tills Esbjörns tre falska vänner lade sig i.

Ett nedsättande adjektiv och EB utan minsta skuld.
2021-02-26, 22:53
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad pratar du om för helhet?

Politiker ska inte vara en slags idealmänniskor. De ska vara en representation av befolkningen, och sen bedriva politik (säger jag även till dig).

Vi tappar fokus på den viktiga politiken om vi hela tiden ska jaga politiker för allehanda förehavanden de ägnar sig åt.
Jo, det ligger väl något i det du säger. Men å andra sidan får man som politiker tänka sig för vad man gör och hur man agerar även privat, för det kan ha konsekvenser för det parti man företräder. Det är väl inte ett så konstigt resonemang?

Det är ju samma sak tex. för en företagare. Han eller hon kan inte agera hur som helst, då riskerar hen att dra företaget i smutsen och missa kunder. Även anställda har ju ett visst mått av detta i sin vardag.

Det finns ingen total frihet, alla handlingar kan få konsekvenser för den organisation du företräder. Särskilt gäller det partiledare, företagsledare etc.
2021-02-26, 22:55
Medlem
Citat:
Enligt det medicinska utlåtande som släppts från TR så är det svårt att utläsa något överhuvudtaget eftersom så gott som allt är maskat.
Jag tror att Esbjörn ansträngde sig till sitt yttersta denna dag för att koncentrera sig så mycket som möjligt inför detta test. Hade han varit en så lurig gubbe som ni vill få det till hade han spelat helt borta och resultatet hade visat något helt annat. I intervjun i Tv4 upplevde jag en mycket talträngd och tystlåten man.
Undrar om ni i tråden är så mycket över 20 eftersom ni har så svårt att förstå detta med åldrande och dess problematik
Det finns även utlåtanden från de andra undersökningarna i tråden. Du får nog läsa in dig på dem innan du talar om vad vi vet om åldrandets problematik och specifikt Esbjöns problematik. Sen måste du kolla bad talträngd betyder för det är svårt att vara tystlåten och talträngd samtidigt.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-02-26 kl. 22:58.
2021-02-26, 22:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Japp vi var först med detta och bra att detta får se dagens ljus, nu sanningen ska upp till ytan och dom rätta rävarna får stå till svars.
Bra gräv och tack till Olof S som vågade!

Ja, jag måste säga att jag är lite positivt överraskad av Aftonbladet ändå. De har i alla fall två journalister som har någon form av moral i kroppen, Oisin Cantwell och Olof Svensson. Lite synd bara att de är så sparsamma med artiklar i ärendet.

Ingen annan media i Sverige vad jag sett har ens försökt se detta från mer än ett håll och granskat mer än en sida. Enormt ensidig rapportering har det varit.
2021-02-26, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den frågan har ju varit uppe ett flertal gånger i tråden och som jag ser det så är det inte lagligt det som Binninge gör men jag tror ju inte att Ebba Busch vill göra sak av det i det läge som ärendet befinner sig men jag tror nog att den saken kan komma upp för diskussion på tisdag när de ska träffas öga mot öga.

Vi får avvakta och se helt enkelt.

Har Esbjörn lämnat över nycklarna till huset?
Nej. End-of-story.

Binninge kan göra vad han vill där, om han har ok från Esbjörn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in