2021-02-26, 23:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Har Esbjörn lämnat över nycklarna till huset?
Nej. End-of-story.

Binninge kan göra vad han vill där, om han har ok från Esbjörn.

E*björn har överlämnat nycklarna till Ebba Busch, det skedde när han signerade köpeavtalet, han fick behålla nycklar för sig själv han skulle ju tömma huset på det han ville ha kvar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ebbas ex Niclas är folkbokförd i Marielund men bor inte där. Han bor i Uppsala. Allt finns i tråden.
Ebba har väl förvägrat honom att skriva sig där han faktiskt bor, för då skulle ju alla se att hon ljuger i denna soppa
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, jag måste säga att jag är lite positivt överraskad av Aftonbladet ändå. De har i alla fall två journalister som har någon form av moral i kroppen, Oisin Cantwell och Olof Svensson. Lite synd bara att de är så sparsamma med artiklar i ärendet.

Ingen annan media i Sverige vad jag sett har ens försökt se detta från mer än ett håll och granskat mer än en sida. Enormt ensidig rapportering har det varit.

Detta kan vara pluggen som får detta att rämna och skiten träffar fläkten rejält
Medlem
trngws avatar
Citat:
Har Esbjörn lämnat över nycklarna till huset?
Nej. End-of-story.

Binninge kan göra vad han vill där, om han har ok från Esbjörn.

Du har fan fortfarande inte koll på någonting.

JA! Esbjörn HAR lämnat över nycklarna till huset!

För att Binninge skulle kunna komma in i huset så har Esbjörn rotat fram några gamla nycklar från hans gamla bror.

Så, jo, det är verkligen att betrakta som olaga intrång.

Ebba är ägare till huset och tillträde skedde den 16e september. Och allt detta kommer domstolen att fastlå helt enligt Ebbas yrkande.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hon har väl inte erlagt full betalning? Eller?
Hon dök upp på avtalad plats på tillträdesdagen för att erlägga full betalning. Säljaren kom inte för att motta betalningen. Hon har i själva verket försökt erlägga full betalning varje dag sedan tillträdesdagen. Att säljaren undviker henne, tja det är som att du undviker att betala hyran. Bara för att man håller sig undan sina förpliktelser så försvinner de inte.
2021-02-26, 23:05
Medlem
Krickedixans avatar
Vad är Marielund för område eftersom det är så attraktivt för Busch?
Huset är ju bedrövligt och jag läste att det sällan kommer ut hus till salu där.
Varför är det så viktigt att bo just där?
Är det Uppsalas Djursholm eller vad?

Jag orkar inte läsa tråden ...
2021-02-26, 23:06
Medlem
Citat:
Gav han nycklar innan tillträde?
Shit Ebba lurade verkligen arslet av gubbfn.

Det är ABC att det gör man inte. För om det händer nåt blir det Esbjörns ansvar...
Precis, aldrig lämna nycklarna innan tillträde, eller tillåta köparen göra åverkan på hus eller ex avverka träd innan tillträde. Det vet väl alla, i synnerhet alla mäklare iaf, men just det mäklaren Theo ville ju inte veta av skumaffären han upprättade kontraktet till...
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ebbas ex Niclas är folkbokförd i Marielund men bor inte där. Han bor i Uppsala. Allt finns i tråden.
Har i ärlighetens namn inte läst hela tråden och finner det tämligen omöjligt att backa och läsa alla inlägg.
Så du menar att inte ens Niklas bor på adressen han är folkbokförd: Minns du var i Uppsala han bor då?
Medlem
theMowgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Japp vi var först med detta och bra att detta får se dagens ljus, nu sanningen ska upp till ytan och dom rätta rävarna får stå till svars.
Bra gräv och tack till Olof S som vågade!

Verkligen på tiden, men jag undrar lite över tidpunkten för publiceringen i Aftonbladet. Vi som följt tråden har känt till detta länge tack vare våra duktiga Flashbackgrävare.

Men publicera nåt sånt här fredag kl 21 är ju som gjort för att dränka nyheten i allt nöjesskval som händer under helgen. Dessutom sista helgen innan Muf:en vilket nästintill omöjliggör uppföljning på scoopet innan allt fokus riktas mot det juridiska.

Får känslan av att dom suttit på artikeln ett tag. Tycker det är lite fegt av Aftonbladet att publicera så sent.
2021-02-26, 23:07
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Korkat eller ohederligt påstå Uppsala kommun var otänkbart när området ligger i just Uppsala kommun? Du ÄR ofattbart korkad om du inte trollar.
Haha! Bra försök! Jag skrev "Uppsala", inte "Uppsala kommun".
(Ska jag anklaga dig för att vara så korkad att du inte förstår att Uppsala är en stad? Nej, det skulle vara tramsigt.)
Ebba vill ha ett hus för resten av livet – inte bara ett tillfälligt boende – nära barnens far och deras respektive föräldrar. Troligen var inte ens Selknä tänkbart för henne.
Citat:
EB valde köpa, efter övertalan av Esb, avsides från öppna marknaden. Så gör man klipp.
Det finns mycket som talar för att det är Ebba som gjort den ekonomiskt dåliga affären av de två.

Som jag skrivit i tråden har en nära släkting gjort en liknande husaffär, då hon ville ha ett sommarställe i en specifik by där omsättningen på sådana var låg. Hon var i samma livssituation som Ebba och ville ha ett hus för resten av livet där hennes små barn kunde få uppleva trevliga somrar. Hon hörde sig för i byn bland släktingar efter hus som stod tomma, kontaktade en äldre man som visade sig villig att sälja. De kom överens om ett pris utanför marknaden – precis som Ebba och Esbjörn gjorde – och båda var nöjda.
Vem av dem som gjorde ett "klipp" är oklart, precis som i Ebbas fall, men det är så många fastighetsaffärer görs upp i det mer gammaldags Sverige utanför storstäderna, där människor känner och litar på varandra.
2021-02-26, 23:08
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det är du som sitter och tycker att Ebba har felaktig etik som fullföljer ingått avtal.
Sitter och tycker? Är övertygad om att några av Adaktuson, Forsmed, Carlson, Oscarson samt dom andra i partistyrelsen håller med mig om att Ebbas begär efter fastigheten och hennes handikapp av att alltid ha rätt skadar KD.
Vill du slå vad?
2021-02-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du har fan fortfarande inte koll på någonting.

JA! Esbjörn HAR lämnat över nycklarna till huset!

För att Binninge skulle kunna komma in i huset så har Esbjörn rotat fram några gamla nycklar från hans gamla bror.

Så, jo, det är verkligen att betrakta som olaga intrång.

Ebba är ägare till huset och tillträde skedde den 16e september. Och allt detta kommer domstolen att fastlå helt enligt Ebbas yrkande.

Aha, men nycklarna lämnades över innan?

Frågan är om det skett ett tillträde? Inget är ju betalt.
Men iallafall - ja, det kan vara så, att det är att trampa i klaveret att gå in i huset.

Å andra sidan - jag tror heller inte att Ebba tex skulle få börja renovera och greja i huset heller.
Esbjörn har ju sina saker kvar där, och handräckning från fogden skulle sluta med att de nekar pga det är en tvist

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in