Citat:
Ursprungligen postat av
ankademiker
Korkat eller ohederligt påstå Uppsala kommun var otänkbart när området ligger i just Uppsala kommun? Du ÄR ofattbart korkad om du inte trollar.
Haha! Bra försök! Jag skrev "Uppsala", inte "Uppsala kommun".
(Ska jag anklaga dig för att vara så korkad att du inte förstår att Uppsala är en stad? Nej, det skulle vara tramsigt.)
Ebba vill ha ett hus för resten av livet – inte bara ett tillfälligt boende – nära barnens far och deras respektive föräldrar. Troligen var inte ens Selknä tänkbart för henne.
Citat:
EB valde köpa, efter övertalan av Esb, avsides från öppna marknaden. Så gör man klipp.
Det finns mycket som talar för att det är Ebba som gjort den ekonomiskt dåliga affären av de två.
Som jag skrivit i tråden har en nära släkting gjort en liknande husaffär, då hon ville ha ett sommarställe i en specifik by där omsättningen på sådana var låg. Hon var i samma livssituation som Ebba och ville ha ett hus för resten av livet där hennes små barn kunde få uppleva trevliga somrar. Hon hörde sig för i byn bland släktingar efter hus som stod tomma, kontaktade en äldre man som visade sig villig att sälja. De kom överens om ett pris utanför marknaden – precis som Ebba och Esbjörn gjorde – och båda var nöjda.
Vem av dem som gjorde ett "klipp" är oklart, precis som i Ebbas fall, men det är så många fastighetsaffärer görs upp i det mer gammaldags Sverige utanför storstäderna, där människor känner och litar på varandra.