2021-02-26, 22:36
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Sådärja, nu börjar sanningen sippra fram.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjpoQ/facebook-traden-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen

Japp vi var först med detta och bra att detta får se dagens ljus, nu sanningen ska upp till ytan och dom rätta rävarna får stå till svars.
Bra gräv och tack till Olof S som vågade!
2021-02-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Ja det är en expert som tolkat Ebba Buschs förtal mot Binninge ändå sopar du det under mattan som skitsnack!

I ena situationen är en expert ett nyckelvittne, i den andra en pajas.

Som alltid dömer du ut bevis som går mot Ebba Busch och sväljer precis allt som talar för henne, försök vara lite mer objektiv.
Vilken expert har tolkat Ebbas inlägg som förtal? Jag skulle uppskatta om du kunde länka till det påståendet.
2021-02-26, 22:37
Medlem
kubuns avatar
Nytt kul inslag från SVT1 i deras satirprogram "Svenska Nyheter" 6:16 in i programmet
https://www.svtplay.se/video/29852722/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-7-26-feb-22-00
2021-02-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Bingo!

Jag har tänkt på den omständigheten ett tag, att riksdagsledamöter har ett starkare skydd i förtalsmål än vanliga dödliga, men inte känt till vilken lagparagraf som reglerar det.

När jag läste Ebbas FB-inlägg tyckte jag att passagen med "förtalet" stack ut väldigt mycket mot den lugna resonerande ton hon höll i resten av det. Det såg ut som om hon tappat fattningen och i upprördhet inte förstått att det kunde utgöra förtal att omtala motpartens ombud som brottslig. Men hon har kloka rådgivare omkring sig (t.ex. Johan Ingerö) – förutom att själv vara klok – så det skulle vara märkligt om hon inte visste var gränsen för förtal går. Men hon och hennes stab känner förstås väl till den gränsen och dessutom att riksdagsledamöter är nästintill immuna mot förtalsanmälningar.

Därför ser det här ut som en genomtänkt strategi att "förtala" Binninge och trolla honom att lämna in en fruktlös polisanmälan mot henne, som flyttar fokus från henne själv som skurken i dramat – en bild Expressen m fl försökt underblåsa – till en sexualbrottsling och rättshaverist och hans lydiga dummerjönsar.

I intervjun med Anders Holmberg såg Ebba mycket samlad ut och var mycket tydlig, när han pressade henne med insinuationer om förtalsanmälan, och inte det minsta nerv
ös, så där stärktes mitt intryck att hon har full kontroll på situationen.
Det hon skrev på FB var ju också bara konstaterade sanningar, och inga hätska utfall eller invektiv.

Well played, Ebba! Well played indeed.

Jag tycker nog också att lagen kan tolkas på det sättet. Hoppas det stämmer.
2021-02-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Bingo!

Jag har tänkt på den omständigheten ett tag, att riksdagsledamöter har ett starkare skydd i förtalsmål än vanliga dödliga, men inte känt till vilken lagparagraf som reglerar det.

När jag läste Ebbas FB-inlägg tyckte jag att passagen med "förtalet" stack ut väldigt mycket mot den lugna resonerande ton hon höll i resten av det. Det såg ut som om hon tappat fattningen och i upprördhet inte förstått att det kunde utgöra förtal att omtala motpartens ombud som brottslig. Men hon har kloka rådgivare omkring sig (t.ex. Johan Ingerö) – förutom att själv vara klok – så det skulle vara märkligt om hon inte visste var gränsen för förtal går. Men hon och hennes stab känner förstås väl till den gränsen och dessutom att riksdagsledamöter är nästintill immuna mot förtalsanmälningar.

Därför ser det här ut som en genomtänkt strategi att "förtala" Binninge och trolla honom att lämna in en fruktlös polisanmälan mot henne, som flyttar fokus från henne själv som skurken i dramat – en bild Expressen m fl försökt underblåsa – till en sexualbrottsling och rättshaverist och hans lydiga dummerjönsar.

I intervjun med Anders Holmberg såg Ebba mycket samlad ut och var mycket tydlig, när han pressade henne med insinuationer om förtalsanmälan, och inte det minsta nerv
ös, så där stärktes mitt intryck att hon har full kontroll på situationen.
Det hon skrev på FB var ju också bara konstaterade sanningar, och inga hätska utfall eller invektiv.

Well played, Ebba! Well played indeed.
JK har inte drivit ett förtals/tryckfrihetsmål sedan Johann Binninge och Monika Pernroth Lüllmaas kompis Monica Antonsson var på tapeten. Och det var några år sedan.
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är ju faktiskt helt tvärtom. Det är ju självklart att folk ser på helheten hos en politiker, hur de agerar på den politiska arenan och hur de agerar privat. Man måste vara bra mycket dummare än tåget för att inte förstå det.

Vad pratar du om för helhet?

Politiker ska inte vara en slags idealmänniskor. De ska vara en representation av befolkningen, och sen bedriva politik (säger jag även till dig).

Vi tappar fokus på den viktiga politiken om vi hela tiden ska jaga politiker för allehanda förehavanden de ägnar sig åt.
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Och Enstein sällar dig till dom likt Ebba inte har IQ nog att förstå skillnaden mellan att ha rätt och göra rätt

Du sa ju
Citat:
Det är Ebba Busch Thor givet sin ställning som partiledare och intellektuellt överlägsen är etiken skyldig.
och frågan blir då följande:

Gäller detsamma för släktingen med gäng som kastar smuts till höger och vänster för att få som dom vill?

Har dom etiskt frikort?

Förstår din ståndpunkt, men du ser väldigt smalt och utan att ta in helheten.
2021-02-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Japp vi var först med detta och bra att detta får se dagens ljus, nu sanningen ska upp till ytan och dom rätta rävarna får stå till svars.

Detta var veckans bästa nyhet! Varsågod Binninge, den bjuder jag på!

(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
2021-02-26, 22:40
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha

Detta har ju varit tydligt sedan dag ett. Det finns människor i bakgrunden som är rikgtiga gamar och slåss genom att dra Ebba i smutsen för att få pengar de inte har någon rätt till i första hand.
2021-02-26, 22:43
Medlem
fnirps avatar
Har Esbjörns lindriga minnesproblem verkligen bäring i att han inte skulle förstå vad en försäljning i sig betyder? Att en försäljning av sin fastighet innebär att han blir av med den?

Hans lindriga minnesproblem rör närminnet och då borde han komma ihåg att han lovat bort hela fastigheten till Matz, när han sålde till Ebba. Han borde också komma ihåg att han testamenterat bort samma fastighet till Majkgård (om det nu inte bara är en trådsanning). Om och när han testamenterade bort den till Majkgård, borde han kommit ihåg dealen med Matz.

Det är stora händelser, som han borde komma ihåg. För han är ju ute och kör bil och då funkar närminnet och minnet tillräckligt bra, för att han ska hitta dit han ska.
Bannlyst
Håller med , låt Ebba vara ifred. Alla som köper hus vill köpa billig hus. INge konstig alls faktiskt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
JK har inte drivit ett förtals/tryckfrihetsmål sedan Johann Binninge och Monika Pernroth Lüllmaas kompis Monica Antonsson var på tapeten. Och det var några år sedan.
JK kommer inte att driva detta heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in