2021-02-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men nu har Ebba inte pekat ut någon som brottslig. Det är en domstol som har dömt vederbörande och därmed pekat ut densamme som brottslig. Ebba har endast påtalat att en icke namngiven person är dömd för brott. Det är en enorm skillnad. Jämför t.ex. det med fallet Wallin/Virtanen, där Wallin pekade ut just Virtanen som just brottslig och påstod att han begått diverse brott. Uttalandena kan vara sanna, men Virtanen är inte dömd och uttalandet var inte att han var dömd för brott, utan att han hade begått brott. Syftet i Ebbas fall är inte heller att utsätta denne för andras missaktning, utan att ge en bild av vad det är för individer som Esbjörn omger sig med och vilka meriter Esbjörns "juridiska" ombud har, något som verkligen hör till saken. Det är ingenting konstigare än det som sker i de flesta dagstidningar varje dag när de berättar om olika människor, brottslingars, bakgrund. Det finns ett stort allmänintresse i detta fallet, vilket visas inte minst av alla artiklar i media. Därtill skall beaktas att Esbjörns ombud själv valt att bli en offentlig person genom att öppet gå ut i media, ställa upp på fotograferingar vid huset, intervjuer osv.
Det spelar ingen roll, idiot. Oavsett om han är dömd eller inte får hon inte förtala honom.
2021-02-24, 11:03
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vad är ditt problem, SÄPO ska INTE skjutsa hem Margaux D, de ska inte köra henne en meter, Ebba ska inte ens ställa frågan om, snacka om att den tjejen (Ebba) inte är mogen sitt uppdrag, punkt!

Är du helt pantad? Säpo körde inte hem henne, Ebba följde med henne, och Säpo följer Ebba, vad ska Ebba göra åt det menar du?

Oisin säger däremot att en sossehöjdare en gång lät Säpo köra hem honom utan att sossen följde med... Men så gjorde inte Ebba...
2021-02-24, 11:03
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Jaha, så du för kasta skit utan att ha en aning vad du pratar om. Men jag som vet får inte yttra mig.

Det säger allt om dig och inget om mig.

Du slog nog rekord i att sänka dig själv och din egen trovärdighet snabbare än någon annan i tråden. Vad tog det, två inlägg?

Du uttalar dig i termer om "manisk", "storhetsvansinne" och "bitch".
Och påkallar sedan "god ton" när du får din egen retorik kastad i ansiktet. En mer falsk person än dig får man leta efter.

Ebba har varit exemplarisk i genomförandet av fastighetsaffären och har vidtagit mer åtgärder än man kan förvänta sig av en köpare, precis som man kan förvänta sig av en korrekt och riktig partiledare.

Var någonstans har jag använt orden storhetsvansinne och manisk
Du går på och anklagar folk med otrevligheter och är oförskämd
Lär dig kommunicera och för mig sänker du min attityd mot Ebba ytterligare genom att visa hur hennes följare är mot andra människor
Vänligen håll dig till sanningen och vänligen skriv inte till mig mer
Tack!
2021-02-24, 11:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmonthrough
Det spelar ingen roll, idiot. Oavsett om han är dömd eller inte får hon inte förtala honom.

Hon har inte förtalat honom, din idiot!
2021-02-24, 11:07
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Intressant! Du har inga siffror att dela med dig av?

Det är nog inte så himla många som drar sig ut efter signerat kontrakt och mottagen handpenning...

Att detta ens diskuteras är totalt obegripligt, det är ju så uppenbart att påtryckningar från WT-släktingar och gammelfolklurendrejerskan är orsaken till försöket att dra tillbaka köpet.
2021-02-24, 11:07
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Hon har inte förtalat honom, din idiot!

Cissi namngav ju Virtanen, det har inte Ebba gjort...
2021-02-24, 11:09
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Varför är det då ok av Esbjörn att tvinga Ebba att lämna tillbaka huset hon köpt?

Fast hade de skrivit på själva huskontraktet?
De hade väl bara gjort upp med handpenningen eller har jag missförstått.
Var husavtalet klart?
Fast jag tycker ändå hon skulle backa och gå därifrån såna här intriger är inte värt att riskera sitt varumärke i.
Hon spelar med sin trovärdighet och sin karriär.
Folk börjar backa på henne i och med hennes sätt och umgänge.
Så är det tyvärr
2021-02-24, 11:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Var någonstans har jag använt orden storhetsvansinne och manisk
Du går på och anklagar folk med otrevligheter och är oförskämd
Lär dig kommunicera och för mig sänker du min attityd mot Ebba ytterligare genom att visa hur hennes följare är mot andra människor
Vänligen håll dig till sanningen och vänligen skriv inte till mig mer
Tack!

Du har ju inte en skruv på rätt ställe. Är du måhända manisk och lider av storhetsvansinne som den elaka bitch du är?

Citat:
Varför släpper hon inte huset och låter den gamla mannen vara. Varför är det huset så viktigt för henne. Det hela känns osunt och sedan processa mot en gammal man.
EB kan väl hitta hundra andra hus som säkert är lika fina. Jag tycker det hela låter maniskt och som hon är en elak bitch.
Storhetsvansinne och för mig har hon tappat allt förtroende
.
Tyckte hon var en frisk fläkt som kom in i politiken men det har som bara blivit värre och värre och hon har liksom spårat ur.... tappat kurs.... och känns inte stabil.

Vänligen håll dig till sanningen och skriv inte mer i denna tråden !
2021-02-24, 11:12
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fast hade de skrivit på själva huskontraktet?
De hade väl bara gjort upp med handpenningen eller har jag missförstått.
Var husavtalet klart?
Fast jag tycker ändå hon skulle backa och gå därifrån såna här intriger är inte värt att riskera sitt varumärke i.
Hon spelar med sin trovärdighet och sin karriär.
Folk börjar backa på henne i och med hennes sätt och umgänge.
Så är det tyvärr

Du kanske skulle låta bli att kommentera mina inlägg om du inte accepterar att jag skriver till dig! Är det din maniskhet som visar sig!?

Du har alltså inte ens fattat om det finns ett avtal. Jösses!
2021-02-24, 11:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Cissi namngav ju Virtanen, det har inte Ebba gjort...

Precis. Det är en viktig del i varför det inte är förtal.
2021-02-24, 11:14
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Du försöker verkligen göra dig mer dum än du är? Eller ÄR du såhär dum?

FASTIGHETSMÄKLAREN måste uppnå kundkännedom! Det är LAGKRAV det känns som det brister här, för vilka i Esbjörns närhet har vidimerat hans kopia av körkort/ pass? och skickat det till ansvarig mäklare? Troligtvis finns ingen kopia på ngn identitetshandling hos Dietz alls.

Eftersom en mäklare är inblandad, en mäklare som känner Ebba väl genom att hans syster och Ebba är typ bästa kompisar, och som också avsäger sig allt ansvar, ett ansvar som inte går att avsäga sig som registrerad mäklare, så har det väl ganska stor betydelse i att denna överlåtelse ser riktigt skum och dålig ut. Mäklaren skulle definitivt åka på en varning, och Esbjörn skulle säkert kunna få rätt till skadestånd om de även drar det till FRN om det faktiskt är så som det verkar att Dietz har brustit här om sin omsorgsplikt om båda parter.

Kan du förklara hur sjönäras mäklare brustit i skrivuppdraget.
Bara hur den mäklaren brustit i just detta skrivuppdraget och vilken av parterna som hävdar dessa fel i tingsrätten, anger mäklaren som klandervärd samt vilka formella fel köpeavtalet har.
2021-02-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Det är nog inte så himla många som drar sig ut efter signerat kontrakt och mottagen handpenning...

Att detta ens diskuteras är totalt obegripligt, det är ju så uppenbart att påtryckningar från WT-släktingar och gammelfolklurendrejerskan är orsaken till försöket att dra tillbaka köpet.
Det är inte uppenbart att det är släktingarna, men det finns absolut en chans till att det är så.
Sättet som affären uppförts på är ännu mer anmärkningsvärt än eventuella släktingars åsikter/påtryckningar.
Ebba Busch stormar in i Esbjörns liv.
Pressar honom och gör allt jobb.
Esbjörn åker passivt med av bara farten.
Esbjörn känner sig blåst.

Man kan tycka vad man vill men fakta är att sättet som denna affär uppkommit och genomförts är inte ett normalt tillvägagångssätt för en privat fastighetsaffär. Den behöver inte vara fel för det, men normal är den inte.

Bara en sådan sak att handpenningen betalas till en privatpersons konto och inte ett klientmedelskonto är ovanligt. Skulle till och med påstå att i en sådan här upp front affär så är en handpenning inget som behövs, Ebba Busch hade kunnat träffa Esbjörn på banken, skriva avtalet och kontrollera alla papper sedan avsluta affären vid ett och samma tillfälle.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in