Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Jag tog bara upp två namn, självklart hade jag kunnat ta andra namn som exempel. Vi kan ju bara ta en f.d statsminister som under sin ämbetsperiod stod upp för en extremt god värdegrund men som nu ägnar sig åt att göra affärer och tjäna pengar med en av de värsta diktaturerna... Så lite party i klänning, dricka shotz med influencers eller vara att vara dyngrak på fest kanske inte är de värsta moraliska haverierna inom svensk politik.
Men jag kan hålla med om att det är lite för mycket trams inom svensk politik. Kanske beror det på att många politiker får komma fram lite för tidigt på höga poster.
Ja, många är de som utnyttjar sitt nätverk efter avslutad politisk karriär, ofta trampas det friskt i gränslandet mellan rätt och fel.
Det finns väldigt många inom Socialdemokraterna vilka borde synas i sömmarna och hängas ut i media, men eftersom media är vänsterstyrt blir det aldrig av.
Sen kan jag aldrig tycka att det är okej att som partiledare springa på Stureplan, onykter, kramades och pussandes mitt i värsta pandemin, större brist på självinsikt har väl sällan skådats.
Att Ebba inte är mogen sitt uppdrag är fullständigt glasklart, men iofs vad hade KD väntat sej, som en rätt oerfaren 27-åring (ingen borde få uppdrag likt detta vid denna ålder) röstas hon in som deras ledare, hur nu detta gick till är en helt annan story.