2021-02-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
För att han av någon anledning eller flera anledningar inte vill sälja och ångrade sig.
Att tvinga en annan människa till något den inte vill känns inte helt friskt.
Det hade kunnat vara din farfar.

Just det,
det hade kunnat vara din farfar som vill sälja det hus han inte bor i och behöver pengarna till annat.
Men din farfar har en kvinna i sin närhet som tidigare ärvt gamla mäns fastigheter och hon blev troligen inte trevlig för din farfar att ha att göra med så han har gått och gömt sig.
2021-02-24, 10:43
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tog bara upp två namn, självklart hade jag kunnat ta andra namn som exempel. Vi kan ju bara ta en f.d statsminister som under sin ämbetsperiod stod upp för en extremt god värdegrund men som nu ägnar sig åt att göra affärer och tjäna pengar med en av de värsta diktaturerna... Så lite party i klänning, dricka shotz med influencers eller vara att vara dyngrak på fest kanske inte är de värsta moraliska haverierna inom svensk politik.

Men jag kan hålla med om att det är lite för mycket trams inom svensk politik. Kanske beror det på att många politiker får komma fram lite för tidigt på höga poster.

Ja, många är de som utnyttjar sitt nätverk efter avslutad politisk karriär, ofta trampas det friskt i gränslandet mellan rätt och fel.
Det finns väldigt många inom Socialdemokraterna vilka borde synas i sömmarna och hängas ut i media, men eftersom media är vänsterstyrt blir det aldrig av.

Sen kan jag aldrig tycka att det är okej att som partiledare springa på Stureplan, onykter, kramades och pussandes mitt i värsta pandemin, större brist på självinsikt har väl sällan skådats.

Att Ebba inte är mogen sitt uppdrag är fullständigt glasklart, men iofs vad hade KD väntat sej, som en rätt oerfaren 27-åring (ingen borde få uppdrag likt detta vid denna ålder) röstas hon in som deras ledare, hur nu detta gick till är en helt annan story.
2021-02-24, 10:44
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ja och hon måste absolut ha detta hus i Marielund. Nä det köper jag inte det snacket och den orsaken
Varför har affären gått så långt
Hon är väl inte den första köparen som backar ur.
Då skulle hon haft vett att backa ut tidigare och mig säger det bara att hon är egoistisk och har dåliga rådgivare
Hon kör sitt eget varumärke i botten men är hon så dum och att just detta hus är värt det så är det hennes val.

Måste ha huset vet jag inte, men hon vill ha det, eftersom hon har delad vårdnad och så vidare.

Affären verkar ha fortskridit normalt till dagen innan tillträdesdagen, då Ebba och Esbjörn pratades vid i telefon. På tillträdesdagen höll han sig undan. Oavsett vem som vill dra sig ur, så måste man reda ut hur de går vidare och hur kostnaderna ska fördelas. Affären var nästan helt i hamn, när Esbjörn började sätta sig på tvären, så när menar du att Ebba skulle ha reagerat i tidslinjen?
2021-02-24, 10:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det är nog du som inte kan hålla isär saker, eller som du skriver är intelligensbefriad!

Jag håller inte alls med vad nu JB har gjort, sen är det inte alls vad denna tråd handlar om, antar att det finns en annan tråd för det.

Jag emotsätter mej vad Ebba Busch gör/gjort i hela denna soppa, från ruta ett när hon snärjer in Esbjörn tills nu med förtal mot ett ombud.
Men det är tydligen för svårt för en liten enkel människa likt dej att förstå, däri livets höjdpunkt verkar vara att ha ett aggressivt beteende mot folk här på fb.

Det är uppenbart att du själv inte förstår hur du visar ditt hat för vissa "pedofilvurmare" samtidigt som du inte klarar att dölja din kärlek för andra. Federley har inget med saken att göra, men det har dina idoler Esbjörn och Binninge. Och med dina egna ord är det svårt att inte betrakta dem som "pedofilvurmare" och "pedofil". Du gör det klassiska argumentationsfelet "guilt by association". Återigen något du förmodligen aldrig kommer förstå.
2021-02-24, 10:48
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Måste ha huset vet jag inte, men hon vill ha det, eftersom hon har delad vårdnad och så vidare.

Affären verkar ha fortskridit normalt till dagen innan tillträdesdagen, då Ebba och Esbjörn pratades vid i telefon. På tillträdesdagen höll han sig undan. Oavsett vem som vill dra sig ur, så måste man reda ut hur de går vidare och hur kostnaderna ska fördelas. Affären var nästan helt i hamn, när Esbjörn började sätta sig på tvären, så när menar du att Ebba skulle ha reagerat i tidslinjen?

Om storyn är så är det väl bara att fortsätta backa och ta tillbaka handpenningen som är lagd.
Hon står väl inte med möbler och barn på bar backe och måste flytta in just här.
Pengarna får hon igen
2021-02-24, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
SÄPO har som uppdrag att följa och köra Ebba.
Ebba och Margaux var på en födelsedagsmiddag för ett fåtal vänner, helt ok i dessa tider.
Sen så fick Margaux åka med då de skulle åt samma håll.

Jädrans fjant om detta, till och med jag fattar hur det gick till
Rätt ska vara rätt. Det finns fotobevis gällande att det inte var ett fåtal vänner och att det inte sköttes helt okej för att vara dessa tider som du uttrycker det. Dom satt tight samt att kramar och kindpussar förekommer på bilderna!

Att själva skjutsen blivit så uppförstorad beror enkom på Margaux Dietz och hur hon förmedlat det i podden och bloggen men hon blev uppsträckt och tillrättavisad av Ebba Busch och censurerade då sin tidigare förmedlade upplevelse. Skjutsen var som du skriver det som mest en parantes och inte av allmänintresse, däremot är Ebba Buschs efterlevnad av Covid19 restriktionerna i nivå med hennes litterära kunskap, dvs botten.

Ebba Busch agerar som att hon med berått mod vill sin omgivning illa genom att riskera att sprida Covid19.
2021-02-24, 10:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Kasta inte skit på någon du inte vet vem det är. Det säger hur oproffsig du är i din attityd mot andra är.
Varför satte hon sig i den situationen.
Dåliga rådgivare eller bara egot som vill ha.
Det är många som backar i husaffärer idag igår och imorgon och det kommer alltid att ske.
Har man god ton och bra attityd och proffsig så hamnar man inte där varken hon eller du i dit sätt att utrycka dig

Jaha, så du för kasta skit utan att ha en aning vad du pratar om. Men jag som vet får inte yttra mig.

Det säger allt om dig och inget om mig.

Du slog nog rekord i att sänka dig själv och din egen trovärdighet snabbare än någon annan i tråden. Vad tog det, två inlägg?

Du uttalar dig i termer om "manisk", "storhetsvansinne" och "bitch".
Och påkallar sedan "god ton" när du får din egen retorik kastad i ansiktet. En mer falsk person än dig får man leta efter.

Ebba har varit exemplarisk i genomförandet av fastighetsaffären och har vidtagit mer åtgärder än man kan förvänta sig av en köpare, precis som man kan förvänta sig av en korrekt och riktig partiledare.
Senast redigerad av trngw 2021-02-24 kl. 10:55.
2021-02-24, 10:51
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tröttnar ni aldrig på att ljuga om detta?

Ebba åkte med hem till Margaux och släppte av henne där, sen åkte Ebba hem till sig, och ja Ebba följs av Säpofolk, så de åkte också med...

Det var givetvis dumt av Margaux att skriva att hon skjutsades hem av Säpo utan att nämna att Ebba var med, men det kan ju inte Ebba vara ansvarig för...

Sen kan man ju tänka att om Säpo inte följde Ebba så kanske det inte hade varit så mycket säkrare med att två tjejer följdes åt, än om en åkt ensam... Men det är nog att hårddra saken lite väl mycket...

Vad är ditt problem, SÄPO ska INTE skjutsa hem Margaux D, de ska inte köra henne en meter, Ebba ska inte ens ställa frågan om, snacka om att den tjejen (Ebba) inte är mogen sitt uppdrag, punkt!
2021-02-24, 10:52
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Det är många som backar i husaffärer idag igår och imorgon och det kommer alltid att ske.

Intressant! Du har inga siffror att dela med dig av?
2021-02-24, 10:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
För att han av någon anledning eller flera anledningar inte vill sälja och ångrade sig.
Att tvinga en annan människa till något den inte vill känns inte helt friskt.
Det hade kunnat vara din farfar.

Varför är det då ok av Esbjörn att tvinga Ebba att lämna tillbaka huset hon köpt?
2021-02-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Fel fel fel!
Nej det inte fel men...
Jo, det är fel!
Ja det var fel av Ebba att ta fram en mygelvärdering, väldigt fel! Gud ser dock allt och hennes straff verkar bli hårt.
2021-02-24, 11:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vad är ditt problem, SÄPO ska INTE skjutsa hem Margaux D, de ska inte köra henne en meter, Ebba ska inte ens ställa frågan om, snacka om att den tjejen (Ebba) inte är mogen sitt uppdrag, punkt!

Jo det ska dom. Det är precis vad som ska.

Det är bara du som har problem här, och ditt största problem är ditt förstånd.

Ebba har skydd eftersom hon är hotad till livet. SÄPOs uppgift är att skydda henne. Hon är i stort sett fri att göra vad hon vill, inklusive ge sin kompis skjuts på vägen. SÄPOs uppgift är att skydda Ebba och de beslutar hur de bäst gör det, var Ebba än befinner sig och vad hon än beslutar att göra.

Men visst, vi förstår att för mycket för din vilsna hjärncell att greppa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in