Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Du ska få två utmaningar av mig:
Utmaning 1:
Försök ge mig en förklaring som får dessa tre påståenden att förenas i en logisk slutsats.
Påstående 1. Det finns tre oberoende experter på människans kognitiva funktioner och demens som hävdar att Esbjörn inte är så dement som det framställts. Två av dessa betvivlar att han ens ska ha en god man.
Påstående 2. Monica Perdahl Lüllmaa har en generalfullmakt och har lämnat in en ansökan om att få bli god man åt Esbjörn för att han är i behov av detta.
Påstående 3. Ebba Busch utnyttjar Esbjörn.
Utmaning 2:
Rangordna dessa tre ovanstående påståenden i ordning och börja med det som du upplever är mest sant och sluta med det du tror är minst sant, motivera ditt svar.
Om du fixar dessa två utmaningar och ger logiska svar så ska jag erkänna att du faktiskt har en hållbar analys av denna händelse.
Kul lek!
Jag skulle rangordna dina påståenden så här, med risk för att dom egentligen flyter ihop lite.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Påstående 2. Monica Perdahl Lüllmaa har en generalfullmakt och har lämnat in en ansökan om att få bli god man åt Esbjörn för att han är i behov av detta.
Jag tror att Esbjörn behöver hjälp, om inte annat efter den här holmgången, jag ser precis som er problematiken med att Monica Perdahl Lüllmaa skulle kliva in i den rollen och skulle hellre se en helt oberoende.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Påstående 3. Ebba Busch utnyttjar Esbjörn.
Formuleringen är fel, jag anser att det föreligger för mycket konstigheter i affären och hur hela överenskommelsen tillkom är höjd i dunkel, jag tror att Ebba Busch har kört över Esbjörn, mycket troligt på samma vis som Majkgård-maffian kör över Esbjörn på.
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Påstående 1. Det finns tre oberoende experter på människans kognitiva funktioner och demens som hävdar att Esbjörn inte är så dement som det framställts. Två av dessa betvivlar att han ens ska ha en god man.
Jag vet av egen erfarenhet hos släktingar att dessa tester och äldres personliga hälsa, speciellt då kognitiva inte alltid går hand i hand. Har en som svarade bra på testerna men alltid när man kom hade den haft besök av döda släktingar. I början ifrågasatte jag det men när det blev värre så kan man inte mer än le åt det. Att göra ett test kan visa på tendenser men de får sällan med hela sanningen, speciellt om de inte träffar patienten. Det är inte som att titta på en röntgenbild på ett brutet ben och sätta en diagnos. Jag säger inte att dom har fel i sina slutsatser utifrån materialet, jag säger bara att materialet inte behöver stämma överens med verkligheten.