Citat:
Ursprungligen postat av
Azril
Klart att det är möjligt, men, bilden jag har fått av Kjell-Åke är att han var starkare än sina kompisar mentalt samt att han var i total avsaknad av rädsla. Jag tror att han fick en ny identitet och startade ett nytt liv, vad han gjorde av detta liv vet jag inte. Han kan mycket väl ha fortsatt en liv på den kriminella banan alternativt tagit sig i kragen då alla hans gamla kontakter var borta iom det nya livet.
Kjell-Åke var väl dessutom lite av kvinnornas man och såg bra ut så jag är övertygad om att flera flickvänner fanns, på äldre dagar så tenderar alla att stadga sig och prioritera att ha en fast punkt i sitt liv (läs familj och hem). Barn (ett eller flera?) är jag ganska övertygad om att det fanns, Dahlsjö verkar ju också ha fått barn, dessa barn levde nog ett något dygdigare liv varav chansen för barnbarn ökar.
Att Kjell-Åkes liv kanske inte blev så muntert kanske stämmer, dock tror jag Kjell-Åke var den som hade möjlighet att klara sig bäst av trion. Det ligger också i människans natur att bilda familj och stadga sig så jag tror att detta är en bra teori som förklarar att Kjell-Åke aldrig kommer att träda fram och avslöja något då hans nya familj garanterat inte har någon vetskap om hans gamla liv och samröret med personer som dynamitarden Putte.
/Azril
Bilden som jag har är också den samma.
Kjell-Åke hade en annan mental styrka än de båda andra och hade också de bästa förutsättningarna att kunna klara sig. Även om han bara var fyllda 16 år. Ja han var totalt orädd av sig och detta visade han redan som mycket liten. Han skall ha fått en ny identitet med hjälp av en kristen kvinnlig kurator och detta lär ha skett under vintern 1965-66. Den här uppgiften är dock inte bekräftad. Hur Kjell-Åke kom att förvalta sitt pund efter den 29 juli är en omöjlighet att uttala sig om.
Kjell-Åke såg bra ut och han var populär bland tjejerna i Haga. Med mycket stor sannolikhet kom han att få ytterligare för hans gamla familj okända barn. Dahlsjö skall också ha fått både barn och barnbarn i Holland.
På vilket sätt tror du att hans barn levde ett något dygdigare liv och att chansen då för barnbarn skulle öka? Utan att vi vet något så kan mycket väl Kjell-Åke också ha fått barnbarn?
Jag tror inte heller att Kjell-Åkes liv blev speciellt muntert även om han hade de bästa förutsättningarna av denna trio. Åtminstone inte under den första tiden som försvunnen. Nej Kjell-Åke lär aldrig träda fram, om han fortfarande är i livet, p. g. a. flera orsaker. Även om han mycket väl kan ha sammanstrålat med sin "tystlåtne" bror "Putte på Haga Östergata". Helt klart en mycket intressant person denne "Putte" och är idag en av de få från det glada Citygänget som fortfarande befinner sig bland de levandes skara.
Under alla dessa år så har förstås minnet av den familj Kjell-Åke lämnade bakom sig 1965 förbleknat. Samma sak gäller också för Kjell-Åkes syster. Tiden har s. a. s. "stått stilla" gällande hans utseende. När hon tänker tillbaka på sin bror, så ser hon honom fortfarande som han såg ut då hon träffade honom för sista gången för drygt 55½ år sedan.