2021-02-19, 14:38
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Har Haveristerna ägnat sig åt något annat det senaste, säg, året? De har väl kokat torrt länge nu.

Exakt, koka soppa på spik är väl allt dom egentligen håller på med. Det är Henkos arbetsmetod. Att sitta och leta vad olika kändisar 'gillat' för kommentarer på twitter och facebook. Ungefär som när dom gjorde ett program om Evertsson i samband med Estoniafilmen. Inte en jävel brydde sig utom deras lilla fanclub av Patreonbetalare.
Citera
2021-02-19, 15:53
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Exakt, koka soppa på spik är väl allt dom egentligen håller på med. Det är Henkos arbetsmetod. Att sitta och leta vad olika kändisar 'gillat' för kommentarer på twitter och facebook. Ungefär som när dom gjorde ett program om Evertsson i samband med Estoniafilmen. Inte en jävel brydde sig utom deras lilla fanclub av Patreonbetalare.

Haha just ja! Vad utmynnade scoopet i egentligen? Han hade gillat nån "problematisk" tweet eller vad handlade det om?
Citera
2021-02-19, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Haha just ja! Vad utmynnade scoopet i egentligen? Han hade gillat nån "problematisk" tweet eller vad handlade det om?

Bland annat, men det är ju verkligen den nivån på saker de tar upp. Väldigt 2014-2016.
Citera
2021-02-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Henko läser inte bara dåligt, han verkar dessutom höra lika dåligt.

11:15 ”.. landa i slutsatser om att man behöver styra ..”

Fem sekunder (!) senare ’citerar’ Henko:

11:20 ”Man _måste_ styra ..”

Gud, detta kommer bli outhärdligt att lyssna igenom. Detta är ju dessutom i en kontext där Markus Allard målar upp det som ett oönskat scenario, Markus VARNAR ju för att vi kan komma att hamna där om inte någon förändring sker. Henko tolkar om det som att Markus VILL hamna där, alltså så otroligt dålig tolkningsförmåga Henko och Alex har.

Om jag diskuterar avverkningen av regnskogen i Amazonas och drar slutsatsen att om det inte stoppas så kommer det landa i att regeringar behöver i högre grad detaljstyra över vilket virke företag köper in för att bygga sina aukustiska gitarrer av, så betyder det inte att jag tycker att det är bra att regeringar detaljstyr vilket virke företag köper in från sina underleverantörer. Det är en SLUTSATS utan åsikter. Det är inte _min politiska åsikt_ att regeringar ska detaljstyra företags virkeshandel. Det är en slutsats man kan dra av premisser och prognoser. Sedan kan jag ha 10 andra ”lösningar” på lager men har kommit fram till att om avverkningen går för långt så kanske detta är enda alternativet som till slut ’måste’ genomföras. Herregud, att Henko och Alex inte förstår skillnaden är ju dock ingen som blir överraskad av.

Jag lyssnade på Avsnitt 99 nu och även där malde Henko på om att Malcom satt och skildrade nån form av politiskt drömscenario i Markus & Malcom - podden, trots att det inte över huvud taget var det som var kontexten. Kan inte någon snäll människa hjälpa Henko med sin förståelse? Kan inte någon transkribera det Markus och Malcom säger och komplettera det med hjälpkommentarer så att en femåring kan förstå vad som sägs? Så kanske Henko inser att det faktiskt inte var så bra gjort att säga så om Malcom och helt omotiverat göra allt som de har gjort mot honom.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-19 kl. 17:44.
Citera
2021-02-19, 17:49
Medlem
Citat:
Målgruppen är ju t.ex. såna där troll på Twitter (@LenaHansson130 @Lagreus @iiiiii_x_iiiiii @draganist @Bo_bulten osv) som sitter och maler på med samma uttjatade hånfulla trams dagarna i ända. Som om sjuhundrafemtiotredje gången de skriver att en person är nazist skulle vara den graverande skillnaden mot den sjuhundrafemtioandra gången. Målgruppen är personer som lider av form av Tourettes att behöva ösa ur sig pejorativa epitet om andra personer som de hatar, och hör de då andra (Haveristerna) som också kallar personer för det värsta tänkbara så får de kanske lite mindre dåligt samvete för att de själva gör det också. Det är ett flockbeteende och ju fler som ansluter till flocken desto mer motiverade blir även sådana som Henko och Axel att fortsätta driva på hatet. Det är ju ingen utanför målgruppen som inte redan är helt insyltad i denna flock som kan lyssnar på Haveristerna och tycka att det är rimligt. Det är ju en djup subkultur utan like där alla redan är på samma plan och har samma uppfattning och förutfattade meningar om alla inblandade. Man gastar ju för redan övertygade öron.

Håller inte riktigt med, jag är helt utanför deras interna grupper och har uppskattat Haveristerna mycket, Haveristerna var bra en gång i tiden, nu har jag slutat att lyssna på dom helt.
Citera
2021-02-20, 18:26
Medlem
Axel har inte utvecklats nämnvärt sedan 2006, samma tugg då:

Citat:
Imorgon ska de franska imperialisthororna på Connex få sin beskärda del av sleven, men jag måste minnas att spara en del åt person A. Hon ska fan få så det står härliga till. En dag kommer alla de här jävla idioterna förstå att en enda person kan slå världen med häpnad, det enda som krävs är ett laddat maskingevär.

http://jagvilltackalivet.blogspot.com/2006/04/ett-jvla-helvete-allting.html?m=1

Citera
2021-02-20, 22:16
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Axel har inte utvecklats nämnvärt sedan 2006, samma tugg då:

Är det förvånande att en incel som bor i vad som ser ut som ett pojkrum vid 40 års ålder inte utvecklas mentalt?
Citera
2021-02-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Är det förvånande att en incel som bor i vad som ser ut som ett pojkrum vid 40 års ålder inte utvecklas mentalt?

Jag har ingen aning om hur Axels hem ser ut, och jag är inte heller så värst intresserad.
Citera
2021-02-21, 10:56
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om hur Axels hem ser ut, och jag är inte heller så värst intresserad.

Nä, låt oss inte sjunka till Haveristerna-nivå.
Citera
2021-02-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Du pratar om rätt många olika saker samtidigt här.

Nä, han pratade om EN sak. Jag vet att det kan vara svårt för somliga men försök se vad de olika sakerna som togs upp har gemensamt, så kanske du är den röda tråden på spåret? Om du finner den röda tråden så kanske du även råkar identifiera poängen. Hittar du varken den röda tråden eller poängen så kan du säkert be någon om hjälp.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-22 kl. 13:10.
Citera
2021-02-22, 13:37
Medlem
Citat:
Nä, han pratade om EN sak. Jag vet att det kan vara svårt för somliga men försök se vad de olika sakerna som togs upp har gemensamt, så kanske du är den röda tråden på spåret? Om du finner den röda tråden så kanske du även råkar identifiera poängen. Hittar du varken den röda tråden eller poängen så kan du säkert be någon om hjälp.

Vad citerar du för inlägg nu?
Citera
2021-02-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Vad citerar du för inlägg nu?

Handlar om avsnittet med Henrik Jönsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in