Citat:
Ursprungligen postat av
Vimes76
Synd inte Louise vann, gillar hennes sätt.
Gnosjö på 8 poäng gick bäst
Ja, sen kunde jag "somewhere over the rainbow" innan de började spela genom uteslutningsmetoden. Gjorde likadant på en annan musikfråga under säsongen, men glömt vilken.
Intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
jackflash
Personligen har jag väldigt svårt för Thomas och Louise. Hon känns småkokad hela tiden. Men gillar dem på radion.
Jag och frugan hade 47 poäng igår. Tog resorna på 10-8-10. Tyckte det var ett överlag sjukt lätt avsnitt. Min fru överraskade direkt genom att säga 1066 på årtalsfrågan så fort hon såg E-type.
Oj! 47 poäng i självaste finalen. Wow! Otroligt imponerad över din kunskap. Kan inte du tänka dig att vara med i på spåret nästa år? Snälla.
Jag håller med om att det var alldeles för lätt. Löjligt enkelt. Gnosjö tog jag på 10 poäng, likaså Svalbard och Honululu. Jag hade sammanlagt 59 poäng. Ska det här vara Sveriges svåraste frågesport? Till och med frågestunden i lilla aktuellt är svårare än det här. De måste sluta med så löjligt lätta frågor. Det blir ju inte kul att kolla på då.
Och diligens!!! Och Big Bengt! Ska det här vara en final!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stansad plåt vet till och med min undelat vad det är och varenda barn över 1 år hade kunnat svara rätt på den.
Valhaj, albatross. Är fruktansvärt ledsen och besviken över att det var så lätt. Det ska inte finnas med frågor som någon faktiskt eventuellt kan svara på i på spåret.
Skrev ett argt brev till svt om att frågorna var för lätta i finalen för så här får det helt enkelt inte gå till.
Sen är Svalbard ett oacceptabelt resmål. Det är ungefär som att fråga efter en plats och godkänna planeten jorden som svar. Alla över 12 känner ju till Longyearbyn så då ska man givetvis kunna kräva att deltagare i en final ska kunna ange det.