2021-01-10, 18:08
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhean
Jag är äldre än du är jag säker på o då jag började lyssna på industri- och punkmusik 1983-84 så är det alltid skönare att höra något som är avigt och skaver. Ollikainen ligger rätt nära Bob Dylan i röst och jag brukar tycka att Dylan gör sina sånger bättre än alla de som gör covers på hans sånger. Som sagt, franska trion gjorde det riktigt bra.

Bob Dylan har ju åtminstone känsla i sin sång, Ollikainen har noll inlevelse. Dessutom har jag svårt för alla Dylanimitatörer.
Citera
2021-01-10, 19:27
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhean
Men nog få ickestockholmare som sitter i bestämmandepostion för produktionen tippar jag på.
Ja. Det var i vart fall rejält annorlunda mot på Oldsberg/Hellbergs tid då lokalprägeln var mer tydligare av naturliga skäl. Allt är nytt sen Luuk/Lindström tog över mer än att det fortfarande är kvar i Gbg.
Citera
2021-01-10, 19:56
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Din beskrivning av Irena Pozar är väldigt träffande: https://images.app.goo.gl/mmvvKG4vxuvNh8RH8
Jo, tack

Brukar inte ge mig på folks utseende sådär men det är faktiskt provocerande att någon så uppenbart blåst i dagens samhälle lyfts upp till någon sorts "elit". I ett normalt land skulle manuell skruvsortering vara hennes maxkarriär.

När någon här då dessutom drar till med att kalla denna räkmackeglidande "tjej" snygg fick det vara nog.
Citera
2021-01-10, 22:35
Medlem
Det mest förvånande är att så många här inne verkar förvånade över att Hellacopters gör ett bra jobb..
Citera
2021-01-11, 08:44
Medlem
Kurt1s avatar
Det är bara så nice att The Hellacopters nu är husband i På Spåret. Det är riktig musik det!
Citera
2021-01-11, 09:37
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Det är bara så nice att The Hellacopters nu är husband i På Spåret. Det är riktig musik det!
Det kan dom fortsätta vara väldigt länge enligt mig. Bästa som hänt programmet sen länge.
Citera
2021-01-11, 10:36
Medlem
Hellacopters är bra men lite lustigt att en cover av en schlagerlåt kan vara det bästa dom gjort precis som Sators cover av Ring Ring kan vara det bäste dom gjort.
Citera
2021-01-11, 11:42
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Hellacopters är bra men lite lustigt att en cover av en schlagerlåt kan vara det bästa dom gjort precis som Sators cover av Ring Ring kan vara det bäste dom gjort.

Den blev väldigt lyckad, men inte det allra bästa med dom. Lyssna t ex på deras skiva "Rock´n roll is dead" så hittar du fler riktigt bra låtar.
Citera
2021-01-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Jo, tack

Brukar inte ge mig på folks utseende sådär men det är faktiskt provocerande att någon så uppenbart blåst i dagens samhälle lyfts upp till någon sorts "elit". I ett normalt land skulle manuell skruvsortering vara hennes maxkarriär.

När någon här då dessutom drar till med att kalla denna räkmackeglidande "tjej" snygg fick det vara nog.

Vem mer än du kallar henne elit?
Citera
2021-01-11, 22:35
Medlem
Vad dom helst som följt på Franska trion hade förstås hyllats. Efter regn kommer solsken.
Citera
2021-01-11, 22:53
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Vad dom helst som följt på Franska trion hade förstås hyllats. Efter regn kommer solsken.
Jag förstår inte varför folk som varken läser musikpressen eller köper skivor anser sig ha rätten att uttala sig om musik.
Citera
2021-01-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Jag förstår inte varför folk som varken läser musikpressen eller köper skivor anser sig ha rätten att uttala sig om musik.

Det enda som krävs för att bilda sig en uppfattning om FT är hörsel och hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in