Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Men är det så konstigt att någon som ser upplivningsförsök på en skjuten man, och sen få reda på att det är landets statsminister som legat där livlös, ihjälskjuten, är chockad 3-4 minuter senare? Helt naturligt i mina ögon. Jag hade inte kunnat prata sammanhängande.
Har ni inte sett klippen från mordnatten. Folk som passerar långt efter morden och står och tittar apatiskt eller gråter rakt ut. Gösta Sandström som blir handlingsförlamad när han får reda på vem offret är.
Det framkom löjligt mycket information om morden i media ja. Men också stora mängder felaktig information, var är den i SE:s utsagor om han är en mediaprodukt?
Sen kommer jag aldrig förstå varför man ska diskutera "han såg då liten ut". Totalt ovidkommande.
Om en person gör alla de insatser som SE påstår sig ha gjort - och eftersom vi
vet att SE inte var ensam på på platsen - bör SE rimligtvis ha inkluderat personer i sitt berättande? Typ "När jag gjorde detta, så sa han det till mig, och när jag sedan gjorde det så reagerade hon, sen så knuffade hon till mig, han sa sen
det innan han gjorde det, då gjorde hon det medan jag gjorde, och verkade si och så". SE gör inte detta alls. Han fördjupar ingenting i sitt berättande om alla sina insatser. Och ingen inkluderar heller SE på platsen under sina berättelser om förloppet. Flera av de övriga vittnena som (uppenbarligen) gjorde något, nämner övriga personer i sina förhör (om än flyktigt), vad dessa gör eller säger i någon form. Detta gör inte SE alls. Förutom i sitt märkliga brev till Sven Aner drygt fyra år senare (efter rättegångarna), då nämner han Hage, och beskriver henne med väldigt nedsättande ord dessutom. Annars gör SE allting själv, han beskriver dessutom sina insatser väldigt fåordigt, totalt utan inlevelse. Han är betydligt mer detaljrik när det kommer till omgivning/miljö/ljus, etc, till motsats mot de andra. Varför? Min gissning är att han inte var vid LOP och hjälpte till alls, därför inte kan berätta utförligare. Antingen för att han stod väldigt långt ifrån, såg i det närmaste ingenting. Eller så var han GM. Men han var aldrig i centrum, som han påstår, finns inte en chans. Möjligen som skytt.
Visst kan SE ha blivit skärrad, folk reagerar dessutom olika, och visst var några på platsen chockade och molokna, ett par fällde en tår. Men enligt vakterna var SE fysiskt medtagen, som om han gjort någon större fysisk ansträngning. Vilken? Ingen har sett honom göra något fysiskt på platsen, eller sprungit ifrån den efter GM/polis. Här kan man ju spekulera i om det var den ca 20 minuter långa flykten som satt sina spår? Eller visst, han blev även fysiskt medtagen när han nåddes av beskedet om att det var LOP som blivit skjutna? Vem vet, han kanske joggade tillbaka till Skandiaentren från mp som vittne, därför han var utsjasad. Ingenting är omöjligt.