2021-03-09, 10:11
Medlem
Nakedcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det är nog inte bara skorna som behöver vara av den rejälare typen. Det var ca -5°C o blåsigt så det var definitivt inget väder som lockade gemene man till långa promenader. En enkel förklaring till t-bane alternativet skulle vara att så fort som möjligt komma inomhus.

Däremot håller jag med om att om SE är den osannolika GM så ger höger mot Odenplan större möjligheter till ett möte med LOP. Kanske lite svårt dock att få ihop med tillgängliga vittnesuppgifter, d.v.s NF.
Enligt Google maps är det 1,2km till Odenplan och 1,5km till Östra Station.
Förstår inte varför han skulle gå till Odenplan.
Citera
2021-03-09, 10:16
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Han speglade gärningsmannens rörelser både före och efter skotten, det säger egentligen allt. Han duperade utredarna M/86 och hela svenska folket, även mig. Den där internatskolan i Sigtuna gav valuta för pengarna. De som vill får gärna fortsätta tro på den där charaden, för min del är det dock slut med det.

Men, det finns ju ingen på mordplatsen som sett en 52-åring med vinterrock, halsduk och stor gubbkeps på gärningsmannen. Hur förklaras det? Stort runt plufsigt ansikte, ljus, har heller ingen sagt eller sett på gm. Hur förklarar man det? Ingen, av alla på mordplatsen, som sett den bortflyende gärningsmannen verkar heller beskriva ett rörelsemönster och hållning som skulle passa mot SE. Hur förklara man det. SE har ju till och med sprungit i TV men inget vittne tycks känna igen SE:s korta raska snabba steg. Vad jag vet så säger de flesta vittnen, långsamt, långa, lufsande, elefantlik osv. Hur förklarar en SE anhängare att ingenting som flertalet vittnen säger om rörelsemönster på gm stämmer mot SE.

Att sen MP, NF, LP, LL, LJ och flera säger halvlång jacka eller täckjacka som inte heller stämmer mot SE i vinterrock och halsduk. Hur förklarar man det?

(Jo man plockar ut ett perifert vittne och en specifik mening i ett förhör och vips blir SE statsministermördare)
Senast redigerad av sankmark 2021-03-09 kl. 10:23.
Citera
2021-03-09, 10:23
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Men, det finns ju ingen på mordplatsen som sett en 52-åring med vinterrock, halsduk och stor gubbkeps på gärningsmannen. Hur förklaras det? Stort runt plufsigt ansikte, ljus, har heller ingen sagt eller sett på gm. Hur förklarar man det? Ingen, av alla på mordplatsen, som sett den bortflyende gärningsmannen verkar heller beskriva ett rörelsemönster och hållning som skulle passa mot SE. Hur förklara man det. Se har ju till och med sprungit i TV men inget vittne tycks känna igen SE:s raska snabba steg. Vad jag vet så säger de flesta vittnen, långsamt, lufsande, elefantlik osv. Hur förklarar en SE anhängare att ingenting som flertalet vittnen säger om rörelsemönster stämmer mot SE.

Att sen MP, NF, LP, LL, LJ och flera säger halvlång jacka eller täckjacka som inte heller stämmer mot SE i vinterrock och halsduk. ur förklarar man det?

(Jo man plockar ut ett perifert vittne och en specifik mening i ett förhör och vips blir SE statsministermördare)
Gubbkepsen försvann in i gränden efter några få sekunder. Exakt därför har ingen på mordplatsen kunnat beskriva honom med alla detaljer, så enkelt är det. Det finns dock en person som fått med allt (keps, glasögon, rock och väska, dvs SE själv) och här förklaras det på ett mycket bra sätt:

https://www.resume.se/alla-nyheter/opinion/engstrom-koden-kommunikationsknepen-som-lurade-en-nation/

"Andra kommunikationstricket var att synas – överallt och helst hela tiden. Det här är omdiskuterat då kritiker menar att det var helt vansinnigt att en gärningsman visade upp sig och därmed kunde avslöjas av vittnen. Men sätter man sig in i Engströms knepiga situation fanns logik i hans agerande. Mördarens signalement fanns redan där, som sagt, och han kunde inte trolla bort sig själv från mordplatsen. Den enda han kunde påverka var vad han gjorde där."
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-03-09 kl. 10:26.
Citera
2021-03-09, 10:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vaddå "rundat hörnet på trottoaren"?, "jag sneddade in mot insidan av trottoaren " säger han ju, 20 meter från mordplatsen. Det är mannen som Fauzzi mötte, den förmodade gärningsmannen, det vill säga herr Engström i 182 cm egen hög person.

https://www.youtube.com/watch?v=m9OkNV9Q4TY&t=160s

"hon verkade efter omständigheterna behärskad, hon var inte hysterisk och skrek så"
"det finns andra personer som säger att hon skrek, det hörde inte du?"'
"nä det har jag aldrig gjort".

Du kan inte mena på allvar att du fortfarande tror på SE:s (inövade) sagor i detta upplysta tidevarv?
Den där inspelningen skulle kunna vara en gammal Hasse och Tage. Påplatsenvarande Stig Lindeman. En stund senare där vid 5:00 kommer höjdpunkten "mörkblå täckjacka".
Citera
2021-03-09, 10:29
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Gubbkepsen försvann in i gränden efter några få sekunder. Exakt därför har ingen på mordplatsen kunnat beskriva honom med alla detaljer, så enkelt är det. Det finns dock en person som fått med allt (keps, glasögon, rock och väska, dvs SE själv) och här förklaras det på ett mycket bra sätt:

https://www.resume.se/alla-nyheter/opinion/engstrom-koden-kommunikationsknepen-som-lurade-en-nation/

Flertal vittnen har t.o.m. sett delar av skjutningen. GM var synlig säkert 15-20sek för ännu flera. LP som var meter ifrån säger täckjacka. LJ säger täckjacka och YN säger att rörelsemönstret stämmer mot CP. Ingen har sett den stora gubbkepsen som SE har. Ingen har sett de snappa rappa stegen och rörelsemönstret som SE har. Ingen har beskrivit en 52 åring.

(det du har att komma med är vad SE säger, då borde du tro på allt annat han säger också) :-))
Senast redigerad av sankmark 2021-03-09 kl. 10:33.
Citera
2021-03-09, 10:32
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Den där inspelningen skulle kunna vara en gammal Hasse & Tage. Påplatsenvarande Stig Lindeman. En stund senare där vid 5:00 kommer höjdpunkten "mörkblå täckjacka".
När man lyssnar på förhöret så förstår man också bättre varför han försökte flytta fram utstämplingstiden ännu mer åt alibihållet. Han insåg att den där advokat Liljeroos kan vara farlig, AL verkade inte köpa SE:s sagor rakt av.
Citera
2021-03-09, 10:36
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
När man lyssnar på förhöret så förstår man också bättre varför han försökte flytta fram utstämplingstiden ännu mer åt alibihållet. Han insåg att den där advokat Liljeroos kan vara farlig, AL verkade inte köpa SE:s sagor rakt av.

Haha. Du menar att i rättegången mot CP så skulle SE börja dribbla för att ge sig själv alibi. :-))
Citera
2021-03-09, 10:37
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Flertal vittnen har t.o.m. sett delar av skjutningen. GM var synlig säkert 15-20sek för ännu flera. LP som var meter ifrån säger täckjacka. LJ säger täckjacka och YN säger att rörelsemönstret stämmer mot CP. Ingen har sett den stora gubbkepsen som SE har. Ingen har sett de snappa rappa stegen och rörelsemönstret som SE har. Ingen har beskrivit en 52 åring.

(det du har att komma med är vad SE säger, då borde du tro på allt annat han säger också) :-))
Om du inte kan SE igenom hans lögner och strategi är det ditt problem, för mig är fallet löst. Gjordes egentligen redan 2018, tyvärr hade jag som så många andra snöat in på på vittnesspåret och gav inte Filters lösning den uppmärksamhet den förtjänade. Borde gjort det eftersom Mattias Göransson varit med och fört avslöjandet av en annan stor havererad rättsskandal i mål.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-03-09 kl. 10:40.
Citera
2021-03-09, 10:38
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Haha. Du menar att i rättegången mot CP så skulle SE börja dribbla för att ge sig själv alibi. :-))
Exakt så.
Citera
2021-03-09, 10:42
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Om du inte kan SE igenom hans lögner och strategi är det ditt problem, för mig är fallet löst. Gjordes egentligen redan 2018, tyvärr hade jag som så många andra snöat in på på vittnesspåret och gav inte Filters lösning den uppmärksamhet den förtjänade. Borde gjort det eftersom Mattias Göransson varit med och fört avslöjandet av en annan stor havererad och rättsskandal i mål.

Filter och framförallt TP har inte mista koll. Allt TP hittar på är just skruvad fantasi. Ingenting TP har kan styrkas med fakta och substans. Ett barn ser hur dåligt underbyggd hela boken är. Filter har gått på smörjan. Ett skämt.
Citera
2021-03-09, 10:52
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakedcat
SE säger själv att han hade bråttom. Jag menar att han ljuger om det för att det ska passa fortsättningen på hans historia.

Lögnen ligger i att SE ville placera sig närmare mordplatsen än han var. Då vill han inte berätta att han pratade med väktarna i några minuter heller utan ljuger om det också.

Hur mycket han än ljuger så kommer han aldrig på att LP ropade på hjälp efter mordet, eftersom han aldrig hörde det.

Lämnade han Skandia 23.20 så hade han så klart gott om tid till tunnelbanan precis som KP sade på pressträffen. Tåget ska ha gått 23.45 från T-centralen.

Att SE hade bråttom är en lögn från hans sida, för att placera honom närmare mordet än han var för att göra honom mer intressant. Polisen genomskådade detta redan 1986.
Citera
2021-03-09, 10:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Har för mig att något vittne iaf fick en kort glimt av vapnet o beskrev det då som ett dito med rejäl piplängd. Minns inte den exakta ordalydelsen men att det var lång pipa framgick.

Kan det månne vara vittnet som beskrev vapnet som en "Magnum bonum"? Hon tyckte att pipan var lång vill jag minnas.

Edit: från Google:
Endast Ann-Charlott H hann uppfatta konturerna av vapnet och att gärningsmannen direkt efter skotten dolde vapnet innanför rocken, de övriga vittnena såg inget vapen utan reagerade endast på de skarpa smällarna. Ann-Charlott H berättar för polisen att det rörde sig om en ovanligt stor revolver. Hon kallar revolvern en ”magnum bonum” vilket bör betyda Magnumrevolver.
Det låter inte som ett vapen som ryms i en ovanligt liten väska direkt.
Senast redigerad av ursprungligen 2021-03-09 kl. 11:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in