2021-02-19, 16:09
Medlem
bajssprutans avatar
Nu gjorde jag en hacka till slut på det hela.
Men det som kommer att stiga rejält i år är antagligen bolag som pysslar med råvaror.
Koppar har redan stuckit iväg som fan, och järn är på väg upp nu.
Efter det bör stål komma.

Jag ligger tungt i gruvor och stål för gme-profiten. Delar av den ska finasiera ett ståltak.
Citera
2021-03-05, 16:20
Medlem
Karlekskrigares avatar
Hur ser ni på investering i Canopy growth company CA och Aurora cannabis inc CA i dagsläget?
Missade att hoppa på canopy tåget i höstas och ser att den dippar lite nu.. hoppas på att den går ner mot 30 och funderar på att hoppa in då, då jag tror den har potential att gå upp mot 60 igen inom en snar framtid.

Aurora ligger relativt lågt och magkänslan säger att den också kan stiga, men kanske på längre sikt.

Tänkte köpa via avanza.

Tankar kring detta?

Aurora: https://www.avanza.se/aktier/om-akti...a-cannabis-inc

Canopy:https://www.avanza.se/aktier/om-akti...py-growth-corp
Citera
2021-03-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Nu gjorde jag en hacka till slut på det hela.
Men det som kommer att stiga rejält i år är antagligen bolag som pysslar med råvaror.
Koppar har redan stuckit iväg som fan, och järn är på väg upp nu.
Efter det bör stål komma.

Jag ligger tungt i gruvor och stål för gme-profiten. Delar av den ska finasiera ett ståltak.
Vilka aktier?
Citera
2021-06-17, 21:49
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Dessa tror jag på under 2021!

Saxlund
- Ordervärde på nästan 200 miljoner under detta corona-år och börsvärde på 300 miljoner.
- En nyemission som har betalat av alla gamla lån från Pilum med dålig ränta (Pilum är f.d. Saxlund). VDn har kommunicerat att de aldrig har varit i en sådan god finansiellt läge vilket gör det möjligt för dem att plocka rejäla stora ordrar vilket de inte har kunnat göra tidigare på grund av osäkert ekonomiskt.
- Enorm insidehandel. Mats Gabrielsson som ledamot i Saxlund har shoppat loss på aktier senaste tiden. Även styrelsen och ledningen har tecknat fullt i nyemissionen.
- Etablerade i England, Sverige och Tyskland där de tar stora ordrar. Tyskland har antagit en lag om fosforrening som även övriga Europa mest sannolikt kommer att hänga på. Det ger enorm medvind till Saxlund som levererar perfekta anläggningar för ändamålet.
- Cementbranschen är en rejält klimatbov med utsläpp, Saxlund fick nyligen en fin order från Holcim inom cementbranschen. Cementbranschen måste sänka utsläppen och Saxlund leverar även där anläggningar som kommer passa bra till den branschen! VDn har även sagt att kommunikation pågår med andra leverantörer och att senaste ordern är riktigt bra prestigeorder.
- Man har jobbat hårt med att minska kostnader inom företaget och göra av sig med det som fungerade dålig under Pilum. Jag tror 2021 kommer bli ett mycket bra år för Saxlund med stora ordrar och fokus på after sales som generar mycket pengar.
- Kan även nämna kort om att deras TO är satt på en krona till december 2022, men jag tror de kommer rusa förbi kronan det här året. Kursen ligger idag på 0,45 kronor.

Ziccum
- Ett bolag som gör det möjligt för vaccin att bli i pulverform för att lättare transportera det! Den stora utmaningen och en enorm kostnad idag för vaccin är logistiken. Problemet är tydligt med Pfizers vaccin som måste förvaras i -70 grader. Med Ziccums teknik så kommer det inte vara något problem längre!
- Erik Pensers bank har ett riktvärde på 140 kr (idag 27kr) med Bull case om man får genom ett samarbete om vaccin med Röda hund/mässling. Det gäller endast den typen av virus.
- Pågår mycket samarbete med olika NGOs och fått stor uppmärksamhet från bl.a. WHO, Bill & Melinda Gates Foundation och även nyligen från Sveriges vaccinsamordnare Richard Bergström som menar att det här är väldigt intressant!
- Även patent på sin teknik LaminarPace

Media and Games Invest
- Extremt undervärderat i jämförelse med konkurrenter
- Mycket bra senaste kvartalsrapport! Kommer även gynnas av Corona under 2021 med att många sitter hemma och spelar.
- Dagens kurs är 20 kronor men har riktkurs på 32 kronor av tyska GBC.
- Bra synergi mellan spel och media som inte ska underskattas.
- Stabil kassa på 60 miljoner eur och redo att gå in i 2021
- Många spel och förvärv på gång

Divio Technologies
- Erbjuder säkra molnbaserade lösningar till företag. En tjänst där efterfrågan kommer öka enormt i framtiden och Divio erbjuder lätthanterliga men extremt säkra och smidiga tjänster för alla typer av företag.
- Ett exempel på ökad efterfrågan är att data i Stockholm kan öka tio gånger till 2024 enligt Data Gravity Index 1.5
- Nyligen skrivit avtal med schweizisk bank som har enorma krav inom säkerhet, där har Divio nyligen skrivit kontrakt vilket innebär att de erbjuder en mycket bra produkt.
- Har egentligen alldeles nyligen börjat fokusera på försäljning då prioritet har varit att utveckla produkten. Innan de ens aktivt har börjat med försäljningssidan så signerar de kontrakt som har stor betydelse och ger förtroende.
- Halverat sina kostnader och VDn är tydlig med att inte vill vara beroende av externt kapital för att bevisa att deras affärsmodell fungerar.

Eurobattery Minerals
- Europeiskt prospekteringsföretag som är verksam i Spanien, Finland och Spanien med att ta fram hållbara mineraler till elbilar
- Det kommer vara enorm efterfrågan på råvaror till elbilstillverkningen. En viktigt del är att framtagning är hållbar på ekologiskt och socialt sätt vilket Eurobattery vill göra.
- Provtagningsanalyser har varit väldigt positiva än så länge med bl.a. höga nickelsulfider
- Beviljat EU-stöd på 6,4 miljoner för utveckling.
- Det är nog få som har missat elbils-hypen och kursraketerna där, men Eurobattery har inte fått den uppmärksamheten än men kan ske under 2021.
- Dagens kurs ligger på 15 kronor men har en riktkurs på mellan 35 och 260 kronor av Mangold. Jag själv är inget fan av Mangold och man borde ta den riktkurs med en nypa salt, även om den är så enormt utspridd, men tror verkligen att det finns chans att gå upp under 2021!

Aktie jag tror man borde blanka 2021:
- Parans solar lightning, luftslott som är extremt övervärderat. Värderingen är på en miljard och inkomsten under Q3 var 3000 kronor. Bolag som har haussats sönder av ökända personer.

Synd att man inte kunde blanka Parans -95% i år, sick.
Citera
2021-06-17, 22:01
Medlem
Brandbee

börjar bubbla rejält i bolaget, fått flera kunder bara senaste veckorna - bland annat H&M och Riddermarksbil (en av sveriges största bilförsäljare). sedan har dom också Audi, nordnet, inet, gjensidige etc som kunder.

Låg börsvärdering (82Msek)

Nyligen har flera i ledningen gjort stora insiderköp

deras nya hemsida är riktigt jäkla proffsig lär jag också säga www.brandbee.com

Den här jämförelsen på alla bolag med bambuser talar väl även den sitt tydliga språk att brandbee har bara en väg att gå UPP, UPP och åter UPP http://www.bilddump.se/bilder/202106...10.104.240.jpg
Senast redigerad av thomek 2021-06-17 kl. 22:07.
Citera
2021-06-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomek
Brandbee

börjar bubbla rejält i bolaget, fått flera kunder bara senaste veckorna - bland annat H&M och Riddermarksbil (en av sveriges största bilförsäljare). sedan har dom också Audi, nordnet, inet, gjensidige etc som kunder.

Den här jämförelsen på alla bolag med bambuser talar väl även den sitt tydliga språk att brandbee har bara en väg att gå UPP, UPP och åter UPP http://www.bilddump.se/bilder/202106...10.104.240.jpg

Ser onekligen intressant ut! Tack för tipset
Citera
2021-06-23, 00:41
Medlem
Citat:
Brandbee

har gått igenom alla deras pm sedan börsnotering, hemsida, youtube, forum, alla bolag etc - försökt tagit reda på så mycket fakta det bara går angående Brandbee och det verkar vara ett fantastiskt bolag lär jag säga som växer med stormsteg! kommer definitivt att köpa in mig imorgon! stort tack för tipset!
Senast redigerad av Frikkes 2021-06-23 kl. 00:53.
Citera
2021-06-23, 10:06
Medlem
Citat:
Brandbee

Även jag tackar för tipset efter att ha läst en del om bolaget. Finns kunder har de också fått de senaste. Väldigt förvånad att kursen inte står högre på några kronor.
Citera
2021-06-27, 21:36
Medlem
Citat:
Brandbee

Så det menar du? 10 nyemissioner på 5 år..
Riddermarks Bil anger noll ordervärde och HM Foundations skall få hjälp med ett mailutskick till 650k studenter.. Kom igen.
Med 1.3 mdr aktier i Brandbee lär värderingarna bli därefter och till alla som läser bör definitivt ingen köpa aktier i bolaget. Gamla Videoburst. Jag skulle också bytt namn i bolagets sits
Citera
2021-06-27, 21:50
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Brandbee

Nej den där skiten kommer aldrig någon vart.
Citera
2021-06-28, 12:10
Medlem
Plejd
Scandinavian Enviro Systems
Humble Group
Embracer

Bla, tack och hej
Citera
2021-06-29, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Så det menar du? 10 nyemissioner på 5 år..
Riddermarks Bil anger noll ordervärde och HM Foundations skall få hjälp med ett mailutskick till 650k studenter.. Kom igen.
Med 1.3 mdr aktier i Brandbee lär värderingarna bli därefter och till alla som läser bör definitivt ingen köpa aktier i bolaget. Gamla Videoburst. Jag skulle också bytt namn i bolagets sits
Spelar ingen som helst roll om man har flera nyemissioner, knappast ovanligt om man vill växa. Brandbee har bra tillväxt och fina kunder.

Går garanterat att jämföra med ex. Bambuser, bara det att bambuser visar stora minusresultat och brandbee massa plus...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in