2021-07-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Nej den där skiten kommer aldrig någon vart.

Utveckla gärna ditt svar tack!
Citera
2021-07-11, 17:36
Medlem
precixs avatar
Halvår in och bolagen har gått åt helvete för det mesta LOL. Divio gick åt fel håll och Zeta mångdubblades...
Citera
2021-08-19, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attilafbg
Qt group oyj tror jag på. Väldigt intressant för den som har tid att sätta sig in

Någon lycklig som lyssnade?
Citera
2021-08-19, 09:28
Medlem
Citat:
Någon lycklig som lyssnade?

Andra chansen:

Piezo Motor Uppsala
Media and Games Invest

Varsågod
Citera
2021-08-19, 23:09
Medlem
likeabawzs avatar
Citat:
Andra chansen:

Piezo Motor Uppsala
Media and Games Invest

Varsågod

Utveckla gärna..
Citera
2021-08-20, 00:40
Medlem
ADA, ETH, BTC är alla goda alternativ.

ADA: 100% på 1 månad.
ETH nästan lika mycket.
BTC 50% på 1 månad.

Hittar man rätt tillfälle är nog krpyto det bästa man kan investera i för snabba pengar.
Citera
2021-08-20, 10:44
Medlem
flyer1s avatar
Jinhui shipping. JIN.OL oslobörsen
Det är stor brist fraktfartyg för torrbulk och containerfartyg. Fraktrater har 4-5dubblats på 1 år och det börjar synas i vinsterna men aktiepriserna har ej hängt med. Danska AP Möller Maersk har framåtblickande PE på ca 4. Jinhui ca 1.5, Jinhui kostar idag ca 12NOK men har haft vinst första halvåret ca 7.5NOK, vinsterna stiger dessutom andra halvåret då de flesta skepp är uthyrda på långa kontrakt som nu skrivs om till nya högre priser. De är i princip skuldfria och har ett eget kapital på 26kr per aktie och aktien är ju bara värderad till 12kr så den ska upp snabbt.
Skeppsbristen tar flera år att bygga bort. Det blev så här då shipping tillfälligt gick ner under Corona och det då inte beställdes nya skepp. Fraktrater kan ni följa på.
https://fearnpulse.com/#2
Citera
2021-08-20, 11:17
Medlem
Boliden nu på 297,30 SEK
Lundin mining 66,85 SEK
Tencent Holdings på 53,74$

Stigande råvarupriser för gruvbolagens del pågrund av kommande inflation tillsammans med senaste veckors kursfall motiverar ett högre pris enl mig.

För tencent har man prisat in för stor politisk risk tycker jag. P/E under 19 och PEG under 1 med över 20% årlig tillväxt. Ser väldigt billigt ut förutsatt att Kina inte fortsätter banka ner deras egna techbolag helt

Håller alla dessa tre på medellång sikt 6-12 månader
Citera
2021-08-20, 11:56
Medlem
Guldgrodans avatar
Free2move Holding kommer bli ett streck rakt upp 1 september

Orsaker:

1. Avtalet 1 september, ifall det godkänns, kommer praktiskt taget betyda att aktien blir ett nytt bolag eftersom nya förvärv Solortus omsätter 18 miljoner med 27% bruttovinst.

Börsvärde är alltid flera hundra % högre än omsättning, i riktigt bra bolag även tusentals % högre börsvärde.

Enbart pga det bör Solortus med bättre nyckeltal än aktier i samma bransch, solceller, inte tas lättvindigt. Många har 500-1000% högre börsvärde än omsättning men lågt räknat tar vi Etrion som jämförelse, 350%

18 miljoner gånger 350% = 63 miljoner

Summera den siffran med Free2move börsvärde 32 miljoner så blir det 95 miljoner.

Trippel kurs från nuvarande 70 öre, blir strax över två kronor.

2. Detta förklarar den kraftiga insider Free2move gjort i år, tvåsiffrigt miljonbelopp för mer än halva börsvärdet. Lol
Dom tecknade för 95 öre och får köpa fler nästa år för 1.35 kr kurs oavsett om kurs rusar.

3. Solortus har bättre nyckeltal än Etrion. Både soliditet och vinst brutto 27%, alltså 5-6 miljoner. Dessa fem mille kan Free2move även använda för att avskriva intäkter framöver och slippa skatt. Något som märks 31 dec 2022 men inte ens avspeglar nuvarande kurs.

Eftersom handeln är sjukt nedtryckt efter insiderbrott om info läckt angående Toyota 2020. Ingen anställd på Free2move som gjorde det ens och borde egentligen vara ett tecken på styrka snarare, men kurs slaktad. Välförtjänt om man ser deras historik.

Oavsett vad så är kurs helt ologisk med antagandet att Solortus förvärv blir godkänt 1 september.

Folk ser inte skogen pga alla träden. Starkt köpråd men pytsa in cash, en stororder får kurs att rusa, det vill du undvika innan nyheten

edit Solortus bransch solceller ökar 40-80% per år. Det är sjukt. Därför är jag ännu mer säker på allt jag sagt. Men jag ser risk att de själva bara noterar sig istället. Där är mitt frågetecken. Så raket med kurs till 2 kr endast om förvärv godkänt 1 september
Senast redigerad av Guldgrodan 2021-08-20 kl. 12:01.
Citera
2021-08-20, 16:58
Medlem
RostigHinks avatar
Har roat mig med att följa upp förslagen som gjordes före 1 mars och deras utveckling till dags dato så här ungefär i mitten av Q3. Endast aktier på svensk börs dock.

Raket: Aegir >(+366,8%)

> 90%: Catena Media

> 80%:

> 70%: ZetaDisplay (uppköpserbjudande)

> 60%:

> 50%: SkiStar, Stockwik Förvaltning

> 40%: Pfizer

> 30%: Media and Games

> 20%: Irisity

> 10%: Drillcon, Lundin Energy, Senzagen, Shortcut Media, Telia, ZignSec

> 5%: SAS, Toleranzia

> 0%: AcouSort, Cloetta, Cyxone, Eurobattery Minerals, Gapwaves, H&M, SAAB

< 0%: Abelco Investment, Ericsson, LIDDS, Scandic, Smart Eye, Speqta, Volvo

< -5%: Resurs Holding

< -10%: NextCell Pharma, Saxlund Group, Spiffbet

< -20%: Metacon

< -30%: Angler Gaming, Ziccum

< -40%: Azelio, Brighter, Divio Technologies, Immunicum, Insplorion

< -50%: BIMobject, Readly

< -60%: Climeon

Ganska jämnt fördelat, typ pilkastande apor. Året är i och för sig inte slut än.
Citera
2021-08-20, 17:20
Medlem
bajssprutans avatar
Jo, lättast att glömma de utländska aktierna. För där har det typ hänt nada.
*host* GME $30->420->40->360->160.
Typ den enda aktie någon orkade skriva ett längre inlägg om annat än att droppa namnet.
För den som inte behöver gå med hjälm till vardags var mitt tips gratis pengar.

Aegir to the moon yo. Nej. jag har redan vunnit den här tråden.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-08-20 kl. 17:26.
Citera
2021-08-20, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Har roat mig med att följa upp förslagen som gjordes före 1 mars och deras utveckling till dags dato så här ungefär i mitten av Q3. Endast aktier på svensk börs dock.

Raket: Aegir >(+366,8%)

> 90%: Catena Media

> 80%:

> 70%: ZetaDisplay (uppköpserbjudande)

> 60%:

> 50%: SkiStar, Stockwik Förvaltning

> 40%: Pfizer

> 30%: Media and Games

> 20%: Irisity

> 10%: Drillcon, Lundin Energy, Senzagen, Shortcut Media, Telia, ZignSec

> 5%: SAS, Toleranzia

> 0%: AcouSort, Cloetta, Cyxone, Eurobattery Minerals, Gapwaves, H&M, SAAB

< 0%: Abelco Investment, Ericsson, LIDDS, Scandic, Smart Eye, Speqta, Volvo

< -5%: Resurs Holding

< -10%: NextCell Pharma, Saxlund Group, Spiffbet

< -20%: Metacon

< -30%: Angler Gaming, Ziccum

< -40%: Azelio, Brighter, Divio Technologies, Immunicum, Insplorion

< -50%: BIMobject, Readly

< -60%: Climeon

Ganska jämnt fördelat, typ pilkastande apor. Året är i och för sig inte slut än.

Du får dubbelkolla siffrorna. Åtminstone Irisity och Cloetta är rejält fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in