Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Jo, jag följer tråden och vet vad som diskuterats så det behöver du inte skriva mig på näsan om.
Ett vykort vore ju den enklaste formen av planterat bevis. Nu menar jag inte att modern ligger bakom trots skrivsätt, sådant kan mycket väl gå i arv.
Det där med GW:s slumpallergi och att han tror att fallen hör ihop även om det inte är specielkt sannolikt att de träffats och dessutom kom från helt skilda samhällsklasser ...
Då skulle alla försvinnanden inom rätt tidsram och i viss mån område höra ihop och det köper jag inte.
Mycket bra att du följer tråden.
Brev skrivna av modern finns med i Interpol-utredningen, så det kunde jämföras med texten på vykortet. Namnen Villa Dalbo, Torekov och Skåne var identiska med hennes handstil men precis som du skriver så kan "Hymme" också ha kunnat skriva som hon.
Dahlsjö, Kjell-Åke Gay Karlsson hade inte det minsta gemensamt med "Hymme". Han var stockholmare och tillhörde ett helt annan samhällsklass än vad de själva gjorde. Han var för dem en totalt ointressant person. Jag köper inte detta heller. GW tar till olycks- liftarteorin därför att detta är den enklaste förklaringen varför dessa fyra personer försvann.
Det har nu skrivits en otalig mängd artiklar om detta fall, en bok och en radiodokumentär. Vad som nu skulle behövas är en TV-dokumentär. Hoppas att en sådan kommer att göras.