2021-02-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har fått artikeln skickad till mig och tar upp några saker.

Vittnesiakttagelser av de försvunna personerna är inget man skall bry sig om menar han. Förut så trodde han att de tre körde i vattnet med bilen och drunknade. Det tror han fortfarande men skillnaden numera är att "Hymme" liftade med dem så att även han drunknande.

GW har fel och han får ursäkta men jag och flera med mig känner till det här fallet betydligt bättre än vad han gör.

Håller med och det känns litet svagt att inte ens ha en teori om VAR olyckan skulle varit. Vägarna gick väl delvis annorlunda då, men tittar man på vägen mellan Gbg och Åsa, finns det inte många ställen där bilen kunde kört av utan att bli upptäckt, tycker jag.
Var det Putte som berättade att han träffat Kjell-Åke? I så fall känns det som ett rätt starkt vittnesmål. Dissar GW det för att Putte hade en del problem? Tycker också att fjärde mannens vittnesbörd om Dahlsjö låter trovärdigt.
Citera
2021-02-13, 15:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det är till att göra det lätt för sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Håller med och det känns litet svagt att inte ens ha en teori om VAR olyckan skulle varit. Vägarna gick väl delvis annorlunda då, men tittar man på vägen mellan Gbg och Åsa, finns det inte många ställen där bilen kunde kört av utan att bli upptäckt, tycker jag.
Var det Putte som berättade att han träffat Kjell-Åke? I så fall känns det som ett rätt starkt vittnesmål. Dissar GW det för att Putte hade en del problem? Tycker också att fjärde mannens vittnesbörd om Dahlsjö låter trovärdigt.

Ja GW gör det verkligen lätt för sig.

Alla fyra drunknade punkt slut. Önskar att GW hade tagit upp varför "Hymme" åkte söderut igen? Han kom ju till Göteborg från Halland och skulle norröver. "Putte" har aldrig berättat någonting och har hela tiden varit som en mussla. Har tidigare diskuterats flitig om honom i tråden bl. a. under februari - mars 2020.

Kommer att ta upp detta ang. det nederländska spåret i ett annat inlägg.
Citera
2021-02-13, 16:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Har fått artikeln skickad till mig och tar upp några saker.

Vittnesiakttagelser av de försvunna personerna är inget man skall bry sig om menar han. Förut så trodde han att de tre körde i vattnet med bilen och drunknade. Det tror han fortfarande men skillnaden numera är att "Hymme" liftade med dem så att även han drunknande.

GW har fel och han får ursäkta men jag och flera med mig känner till det här fallet betydligt bättre än vad han gör efter 12 års arbete med dessa fall.

Har också fått artikeln nu som skärmdump och kan bara hålla med. GW har fel.

Dessutom är han ju allergisk mot slumpen bara när det passar honom. Om Hymme liftade med grabbarna var det ju en slump att de ens träffades. Han tror att de kan råka hittas vid hobbydykning, men det vore ju en slump om man gjorde det osv.
Citera
2021-02-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Har det sökts efter dom i sjöar?
Citera
2021-02-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ja GW gör det verkligen lätt för sig.

Alla fyra drunknade punkt slut. Önskar att GW hade tagit upp varför "Hymme" åkte söderut igen? Han kom ju till Göteborg från Halland och skulle norröver. "Putte" har aldrig berättat någonting och har hela tiden varit som en mussla. Har tidigare diskuterats flitig om honom i tråden bl. a. under februari - mars 2020.

Kommer att ta upp detta ang. det nederländska spåret i ett annat inlägg.
Finns ju ett vittnesmål från en av de försvunnas syster som sett Johansson i hennes brors lägenhet efter försvinnandet. Det är ju något som talar emot att de alla skulle ha drunknat.
Citera
2021-02-13, 17:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
GW - mannen som enbart är för slumpar när passar honom.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Har också fått artikeln nu som skärmdump och kan bara hålla med. GW har fel.

Dessutom är han ju allergisk mot slumpen bara när det passar honom. Om Hymme liftade med grabbarna var det ju en slump att de ens träffades. Han tror att de kan råka hittas vid hobbydykning, men det vore ju en slump om man gjorde det osv.

Ja GW har fel - precis som han också hade 2018.

Här har vi flera slumpar men det är sådana som passar GW. När det gäller "Hymme", så vet vi inte med säkerhet om han ens befann sig i Göteborg den 29 juli? Misstankar finns men det är inte bevisat.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-02-13 kl. 17:06.
Citera
2021-02-13, 17:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Tröjmannen" 1965.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Finns ju ett vittnesmål från en av de försvunnas syster som sett Johansson i hennes brors lägenhet efter försvinnandet. Det är ju något som talar emot att de alla skulle ha drunknat.

Det är helt riktigt och tyvärr blev denna vittnesuppgift först känd under sommaren 2009.

Det är Gays syster som påträffar en för henne helt okänd ung man i dörröppningen till Gays lägenhet på Risåsgatan. Deras möte skedde i augusti 1965. Denne unge man bar då hennes brors favorittröja och som hon själv hade stickat åt honom. Den här personen har i tråden kommit att kallas för "Tröjmannen".

Under sommaren 2009 får Gays syster se foton på både Janne Dahlsjö och Kjell-Åke Johansson som jag skickade till henne. Dahlsjö hade hon själv personligen träffat flera gånger så honom kände hon igen. När hon fick se "det mäktiga fotot" på Kjell-Åke, så identifierade hon honom som "Tröjmannen" som hon hade sett 44 år tidigare.

"Tröjmannen" 1965 och "Cykelmannen" 2012. Kärt barn har många namn som uttrycket säger.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-02-13 kl. 17:22.
Citera
2021-02-13, 17:26
Medlem
Citat:
Det är helt riktigt och tyvärr blev denna vittnesuppgift först känd under sommaren 2009.

Det är Gays syster som påträffar en för henne helt okänd ung man i dörröppningen till Gays lägenhet på Risåsgatan. Deras möte skedde i augusti 1965. Denne unge man bar då hennes brors favorittröja och som hon själv hade stickat åt honom. Den här personen har i tråden kommit att kallas för "Tröjmannen".

Under sommaren 2009 får Gays syster se foton på både Janne Dahlsjö och Kjell-Åke Johansson som jag skickade till henne. Dahlsjö hade hon själv personligen träffat flera gånger så honom kände hon igen. När hon fick se "det mäktiga fotot" på Kjell-Åke, så identifierade hon honom som "Tröjmannen" som hon hade sett 44 år tidigare.

"Tröjmannen" 1965 och "Cykelmannen" 2012. Kärt barn har många namn som uttrycket säger.
Visst var det även så att han inte ville att hon skulle komma in i lägenheten och att detta hände några veckor efter försvinnandet alltså hon trodde inte heller att någon hade nyckel in till hans lägenhet?
Citera
2021-02-13, 17:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Troligtvis gjordes inga sök.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Har det sökts efter dom i sjöar?

Det sägs att det skall ha sökts efter dem och bilen i vattendrag ner mot Åsa men har inte sett den uppgiften någonstans att så skulle ha skett.

Troligtvis gjordes det inga sök.
Citera
2021-02-13, 17:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja GW har fel - precis som han också hade 2018.

Här har vi flera slumpar men det är sådana som passar GW. När det gäller "Hymme", så vet vi inte med säkerhet om han ens befann sig i Göteborg den 29 juli? Misstankar finns men det är inte bevisat.

Det är väl vykortet undertecknat av honom som postas på Centralstationen i Göteborg den dagen som ses som det största beviset, men det är ju inget som säger att det var han som lade det på lådan.
Citera
2021-02-13, 18:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det omtalade vykortet och att lifta.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är väl vykortet undertecknat av honom som postas på Centralstationen i Göteborg den dagen som ses som det största beviset, men det är ju inget som säger att det var han som lade det på lådan.

Det är helt riktigt men frågan är vilket datum var vykortet stämplat?

Har också diskuterats flitigt i tråden och det förekommer olika uppfattningar.. Mottagarens adress var skriven på samma sätt som modern skrev. Om "Hymme" kunde skriva som henne vet jag inte.

Inte skulle tre personer som Dahlsjö, Johansson och Karlsson ha velat att ha och göra med en person som "Hymme". Det har aldrig tidigare framkommit att de skall ha plockat upp manliga liftare. Däremot kan de mycket väl ha gjort detta gällande kvinnliga lifterskor.
Citera
2021-02-14, 01:29
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Det är helt riktigt men frågan är vilket datum var vykortet stämplat?

Har också diskuterats flitigt i tråden och det förekommer olika uppfattningar.. Mottagarens adress var skrivEen på samma sätt som modern skrev. Om "Hymme" kunde skriva som henne vet jag inte.

Inte skulle tre personer som Dahlsjö, Johansson och Karlsson ha velat att ha och göra med en person som "Hymme". Det har aldrig tidigare framkommit att de skall ha plockat upp manliga liftare. Däremot kan de mycket väl ha gjort detta gällande kvinnliga lifterskor.

Jo, jag följer tråden och vet vad som diskuterats så det behöver du inte skriva mig på näsan om.

Ett vykort vore ju den enklaste formen av planterat bevis. Nu menar jag inte att modern ligger bakom trots skrivsätt, sådant kan mycket väl gå i arv.

Det där med GW:s slumpallergi och att han tror att fallen hör ihop även om det inte är specielkt sannolikt att de träffats och dessutom kom från helt skilda samhällsklasser ...

Då skulle alla försvinnanden inom rätt tidsram och i viss mån område höra ihop och det köper jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in