Citat:
Ursprungligen postat av
anre24
Vilken leverantör valde du? Hur många timmar i veckan ska du få stöd? Jag ska få "5 till 9h"
Uppdatering.
Skramlar igång nu till veckan, har fått schema som jobbcoachen inte ens kunde stava till.
Det låter förvisso lovande; bara en halvtimmes uppföljningsmöte och krav på två inrapporterade jobb per vecka (om jag fattat rätt). Hade inledningsvis chansen att välja mellan jobb och studier, vilket lät lite väl transparent, då såväl a-kassa som aktivitets- och försörjningsstöd
kräver aktivt arbetssökande. Gick inte i fällan, utan lyckades få en hybridlösning tack vare redan beviljad arbetsmarknadsutbildning.
Schemat är i övrigt en vanlig 40-timmarsvecka. En stor portion går till egenhändigt arbetssökande. Hot om sanktioner vid frånvaro ingår i titelraden, vilket är intressant. Vem fan behöver 40 timmar för att söka 2 jobb i veckan?
Alltihop är så jävla luddigt och efterblivet så det finns bara inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
terrant
Valde jobbcoach för några dagar sedan. Kan väl gå dit och tjöta lite med folk, har jag inte emot.
Är dock lite fundersam över varför jag blev hänvisad dit så snabbt?
Låter på många i tråden som att det är i slutet av sin a-kassa man blir hänvisad. Jag har själv bara använt 25 dagar, 275 dagar kvar. Blev lite förvånad när de på planeringsmötet började berätta om stöd och matchning eftersom jag själv upplever att jag är i början av jobbsökandet.
Har inte ens fått svar från vissa ansökningar ännu.
Är det Corona som gör att alla bara bollas direkt vidare till jobbcoach och f-kassan?
Skulle tro det. Verkar slagit ner som en bomb hos folk i min omgivning iallafall, som skickats till coach närmast omgående efter avslutad anställning. Arbetsförnedringen måste vara desperat i Europas lägsta arbetslöshet

Jag klarade mig ett helt år innan jag fastnade i skiten, samtidigt som er andra.