2020-12-31, 02:05
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Klart att du får tacka nej, ingen tvingar dig att delta. Du får dock räkna med en sanktion enligt 6 kap 3 § punkt 4 i förordning (2017:819) om ersättning till deltagare i arbetsmarknadspolitiska insatser.
Jo, Asbestförnedringen tvingar mig uppenbarligen, under hot att annars bli utsparkad. "Erbjudandet" handlar bara om att själv få välja aktör. Som att en telefonförsäljare "erbjuder" dig köpa varor, du får inte tacka nej men är fri att välja vilken skit du vill köpa.

Här sitter jag och försöker ta det ansvar staten vägrar ta för sina medborgare: lockdown och bidragande till coronaskydd för såväl mig själv som allmänheten. Så kommer de jävlarna och hotar med att dra in min ersättning. Vilka bajskorvar tror de att de är?

Funderar lite att dra ut på det så långt som möjligt, för att sedan återgå till mitt gamla pissjobb. Skriva ut mig från arbetsförnedringen, jobba typ en månad, säga upp mig och skriva in mig igen. Då borde man väl ändå bli av med skiten?
Senast redigerad av avc 2020-12-31 kl. 02:20.
Citera
2020-12-31, 02:17
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworld77
du ska absolut inte gå på ett program via af om du går på a-kassa. du ska bara dit 1 gång för att "registrera dig".

när du har a-kassa ska ingen kunna störa dig. du skickar bara in aktivitetsrapporten 1 gång/månad. sök 5 arbeten/månad/aktivitetsrapport.

när a-kassan tar slut hoppar du över till aktivitetsstöd och då måste du eventuellt gå på stöd och matchning.

a-kassa = semester.
Så blev det inte för mig. Fick ny period med a-kassa i september, nu fryser de mina resterande 300 dagar utan anledning (skött aktivitetsrapporter, aldrig fått en varning) och skriver in mig i stöd och matchning.
Senast redigerad av avc 2020-12-31 kl. 02:34.
Citera
2020-12-31, 03:17
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avc
Så blev det inte för mig. Fick ny period med a-kassa i september, nu fryser de mina resterande 300 dagar utan anledning (skött aktivitetsrapporter, aldrig fått en varning) och skriver in mig i stöd och matchning.

Jag har förbrukat 285 dagar A-kassa och skrivs in i stöd och matchning när jag förbrukat alla 300 dagar. Ska tydligen få stöd 5-9h veckan av en jobbcoach. Kommer ju inte leda till något annat än förvaring där.
Senast redigerad av anre24 2020-12-31 kl. 03:19.
Citera
2020-12-31, 09:17
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Jag har förbrukat 285 dagar A-kassa och skrivs in i stöd och matchning när jag förbrukat alla 300 dagar. Ska tydligen få stöd 5-9h veckan av en jobbcoach. Kommer ju inte leda till något annat än förvaring där.
Du tror inte coachning leder till eventuellt skitjobb då? Sitter själv i valet och kvalet om man ska ta någon nära, och få möjlig chans till värdigt jobb. Nackdelen är att jag haft jobbcoach tidigare, och hamnade på byggvaruhus varifrån jag drog efter två dagar. Blev ingen mer coachning efter det (minns inte varför, fick jobb först året efteråt)

Tackar man nej till erbjudet coachjobb lär dock Af bli först att få veta detta.

Med distanscoach är fördelen att de antagligen inte kan göra ett jävla skit på hemorten. Frågan är dock om Af börjar ifrågasätta saken. Varför vill man inte ha jobb där man redan har boende?
Citera
2020-12-31, 09:43
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Du tror inte coachning leder till eventuellt skitjobb då? Sitter själv i valet och kvalet om man ska ta någon nära, och få möjlig chans till värdigt jobb. Nackdelen är att jag haft jobbcoach tidigare, och hamnade på byggvaruhus varifrån jag drog efter två dagar. Blev ingen mer coachning efter det (minns inte varför, fick jobb först året efteråt)

Tackar man nej till erbjudet coachjobb lär dock Af bli först att få veta detta.

Med distanscoach är fördelen att de antagligen inte kan göra ett jävla skit på hemorten. Frågan är dock om Af börjar ifrågasätta saken. Varför vill man inte ha jobb där man redan har boende?

Nej, Corona och sånt nu. Blir ju förvaring säkerligen som ett vuxendagis.
Citera
2020-12-31, 10:09
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Nej, Corona och sånt nu. Blir ju förvaring säkerligen som ett vuxendagis.
Just nu är det inga fysiska möten allt sker digitalt via Microsoft Teams och/eller mobiltelefonen.
Citera
2020-12-31, 10:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Just nu är det inga fysiska möten allt sker digitalt via Microsoft Teams och/eller mobiltelefonen.

Ja, finns att läsa hos AF. Nästan all kontakt sker på distans och det gäller såklart deras entreprenörer också, jobbcoach mm.
Citera
2021-01-02, 00:35
Medlem
undercover-racists avatar
Svensk arbetsmarknad är som en bajsfläck.
Citera
2021-01-04, 01:12
Medlem
anre24s avatar
Citat:

Vet ej hur det ser ut för dig men personer som systematiskt säger upp sig och får 300 dagar, sedan förbrukar dom och jobbar ett år får nya och förbrukar dom med . då förstår jag att dom vill sätta en på aktivitet direkt.
Citera
2021-01-04, 06:12
Medlem
avcs avatar
Citat:
Vet ej hur det ser ut för dig men personer som systematiskt säger upp sig och får 300 dagar, sedan förbrukar dom och jobbar ett år får nya och förbrukar dom med . då förstår jag att dom vill sätta en på aktivitet direkt.
För mig tog det nästan fem år att förbruka mina 300 dagar (har därefter varit ledig i typ 300 dagar). När corona sätter livet på spel är det dock svårmotiverat att tvinga sig ut i icke samhällsnödvändigt arbete, i synnerhet med en chef som aldrig skulle ägna blotta tanken åt personlig skyddsutrustning för sina anställda. Att det är liv det handlar om skiter såväl chef som makthavare fullkomligt i, likt värdegrunder och annat godhetsknarkande när samhället rasar ihop. Skall man någon gång i livet unna sig en rejäl semester, är det nog nu.

Blir hursomhelst ändå förvånad att de, trots neddragna resurser, fortsätter jävlas även i corollakonjuktur.
Citera
2021-01-04, 08:15
Medlem
anre24s avatar
Citat:
För mig tog det nästan fem år att förbruka mina 300 dagar (har därefter varit ledig i typ 300 dagar). När corona sätter livet på spel är det dock svårmotiverat att tvinga sig ut i icke samhällsnödvändigt arbete, i synnerhet med en chef som aldrig skulle ägna blotta tanken åt personlig skyddsutrustning för sina anställda. Att det är liv det handlar om skiter såväl chef som makthavare fullkomligt i, likt värdegrunder och annat godhetsknarkande när samhället rasar ihop. Skall man någon gång i livet unna sig en rejäl semester, är det nog nu.

Blir hursomhelst ändå förvånad att de, trots neddragna resurser, fortsätter jävlas även i corollakonjuktur.

Vilken leverantör valde du? Hur många timmar i veckan ska du få stöd? Jag ska få "5 till 9h"
Citera
2021-01-04, 08:46
Medlem
Socbidragsgivares avatar
Citat:
Vilken leverantör valde du? Hur många timmar i veckan ska du få stöd? Jag ska få "5 till 9h"

Det där kommer bli ett levande helvete, sanna mina ord
hoppas inte du valde Miroi. Jag vaknar än idag upp kallsvettig om nätterna av mardrömmar från den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in