Citat:
Ursprungligen postat av
bigos
Jag kom precis från ett möte med en jobbcoach och är inte imponerad, utan anser att den tid jag idag lägger ner på jobbsökande och kontaktknytande till och med kan bli lidande.
AF rekommenderade att jag skulle börja med "stöd och matchning" som betyder jobbcoach och jag sa att vi kan väl boka ett möte så jag får höra vad de har att erbjuda. Jag har haft A-kassa i 175 dagar. Jag ska få ersättning från försäkringskassan under denna period med jobbcoach istället för ersättningen från A-kassan.
Min fråga är enkel. Kan jag tacka nej till jobbcoachning?
Önskar inte spekulationer eller personliga åsikter utan konkreta svar. Jag önskar fortsätta söka jobb och inte lägga tid på annat.
AF och jobbcoacher är de värsta kackerlackorna och lössen som existerar. Det finns inga värre förutom zigenare, muslimer och politiker. Det ludrena på AF ägnar sig åt är översitteri. De har inte fått
sina jobb genom meriter utan vem de sugit av.
Jag tycker att du inte ens ska gå på mötet. Om du inte har stake eller är svag så ringer du in och säger att du tror du åkt på ett magvirus. Då slipper du garanterat. Var noga med att du visar att du har gjort något fast du varit du varit kass.
Du ska argumentera att du kan visa att du genererar, att du söker jobb hela tiden och hela tiden förnyar dig genom att skriva nya personliga brev. AF faget skiter i vad du gör men jag antar att hans rövpolare behöver få in nya jobbcoachkandidater och nya pengar.
Du ska i alla lägen använda email och argumentera via mail så att det finns dokumenterat vad din ståndpunkt är och du ska hela tiden efter varje kontakt gå till AF kontoret och begära ett urdrag på det AF idioten har skrivit i din profil. Är det fel så bemöter du det via mail så att det finns dokumenterat. Är du inte nöjd med din handläggare så klagar du och så ska du vara saklig och konkret varför din AF är ett korrupt inavlat patrask. Så blir du av med den lusen och kackerlackan för AF handläggare är löss och kackerlackor. Korrupta och inkompetenta sådana.
Det är viktigt att du alltid visar progress och att du är kreativ i dina ansökningar samtidigt som du har koll på vad idioten säger och kollar upp vad han skriver in i din profil. Du ska alltid bemöta deras kommunikation. Är man ett fuckup så blir man antingen AF handläggare eller politiker.