2021-02-10, 09:09
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Hah, nära, men .. hittade att Adam faktiskt hade kommenterat Henkos korståg i form av ett svar i kommentarsfältet på GP:

Nåja, ett ganska ointressant svar men mer än så behöver man faktiskt inte ge tomtarna bakom Haveristerna. Onödigt att mata trollen mer.

Det tyckte jag var en av de roligaste sakerna under det här pinsamma drevförsöket. Ja det fanns så många saker som var roliga, men det var kul att Cwejman behandlade Haveristerna som luft så att Henko blev tvungen att sitta och lurka i en chatt med GP och för att överhuvudtaget nå fram till Cwejman, bara för att bli avsnoppad med ett så oengagerat svar. Visar hur betydelselösa Haveristerna blivit och hur enkelt det blivit att bara vifta bort dem.
Citera
2021-02-10, 10:11
Medlem
Citat:
Henko fortsätter idag på Twitter att framhäva att det Haverister gör är att ”granska en chatt” där de menar att det är Nyheter Idag som möjliggör ”privata vendettor”:
https://twitter.com/mrhenko123/status/1359392899079823364

Det verkar inte heller gå upp ett ljus av självinsikt hos Henko när Twitter raderar hans inlägg igår där han hänger ut en _privatperson_ med namn och bild? Man skulle kunna tro att det handlade om någon slags .. tada(!) .. privat vendetta!

Vidare går han i samma veva ut med namn och bild på en annan noname ingen någonsin hört talas om, nån T*bi*s T*rnbl*m, och meddelar att de minsann ska hänga ut den personen i sin VerbalAbuse-podd också (och nej, jag är inte intresserad av vem det är eller vad han har gjort så diskussioner om honom här undanbedes.). Om något i detta land är öppen för privata vendettor så är det podden Haveristerna, det är ju liksom det enda content som är återkommande i över 100 avsnitt?

Jag börjar bli lite orolig för Henko, det är högst oklart om det handlar om nån udda form av 40-års kris eller om han har fått en stroke.

Kan bara meddela att Henko nu försökte med sitt alternativ-konto ”interasistmen” - men Twitter raderade omedelbart uthängningen där också. Pinsamt.
Citera
2021-02-10, 10:48
Avslutad
Citat:
Henko fortsätter idag på Twitter att framhäva att det Haverister gör är att ”granska en chatt” där de menar att det är Nyheter Idag som möjliggör ”privata vendettor”:
https://twitter.com/mrhenko123/status/1359392899079823364

Det verkar inte heller gå upp ett ljus av självinsikt hos Henko när Twitter raderar hans inlägg igår där han hänger ut en _privatperson_ med namn och bild? Man skulle kunna tro att det handlade om någon slags .. tada(!) .. privat vendetta!

Vidare går han i samma veva ut med namn och bild på en annan noname ingen någonsin hört talas om, nån T*bi*s T*rnbl*m, och meddelar att de minsann ska hänga ut den personen i sin VerbalAbuse-podd också (och nej, jag är inte intresserad av vem det är eller vad han har gjort så diskussioner om honom här undanbedes.). Om något i detta land är öppen för privata vendettor så är det podden Haveristerna, det är ju liksom det enda content som är återkommande i över 100 avsnitt?

Jag börjar bli lite orolig för Henko, det är högst oklart om det handlar om nån udda form av 40-års kris eller om han har fått en stroke.

https://twitter.com/mrhenko123/status/1359393221307211777

"Twitter viker sig för ljusskygga personer" när han får kontot blockat. Jag tror ärligt inte han fattar att han låter helt utflippad. Ingen orkar besvara det där, förtala privatpersoner var sånt de gav Cissi Wallin skit för har jag för mig.

https://twitter.com/interasistmen/status/1357062733343174656 ( https://imgur.com/a/jUhhjfe )

Citat:
K*fk*trap
@K*fk*trap1
Feb 1
Du är inloggad på fel konto Henrik. Du borde kanske hantera dina personliga beefs från ditt eget konto, inte IRMs?
Tip

Inte rasist men
@interasistmen
Replying to
@K*fk*trap1
hahaha då kommer du bli mycket besviken på hur vi kommer att använda det här kontot framöver *lv*.

Bra där Henko så alla vet vad det handlar om. Han måste ha fått kicken eller nått. Så där är man inte 10 på morgonen en arbetsdag. All aktivitet i Myras tråd har mystiskt upphört föresten. Märkligt! Äh nu skiter jag i Haveristerna. Han var lågintelligent innan men nu verkar Henko ha fått hjärnblödning äntligen.
Citera
2021-02-10, 10:51
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
(...) Eller får jag nöja mig med ännu en twittertråd? (glöm inte att RT:a med IRM:s konto bara, viktigt att detta kommer ut)

Lol det blev en twittertråd. Från IRM:s konto no less.

https://twitter.com/interasistmen/status/1359418825796681734

Whiteknightar och pingar in Myra i tråden också, skulle inte hon få ett specialavsnitt om hur hemsk hon är alldeles nyss? Vad han yrar om har jag helt ärligt ingen aning om, jag skrev inte ens för NI tidigt 2018.

Det roliga med Henko är kombinationen av ganska låg intelligens med vad som förmodligen en autismspektrumstörning. Han har ingen som helst förmåga att sätta sig in i hur andra människor tänker och fungerar, så alla hans spekulationer kring andra människors bevekelsegrunder speglar honom själv. Här är ett mycket bra exempel. Henkos värld är sannerligen mörk, allt handlar om att ha ett övertag i kompromat på sina medmänniskor.

https://twitter.com/mrhenko123/status/1355512886123253763

Återkommande när man läser det Henko skriver på sociala medier är de halvkvävda visorna, hotfulla antydningar om besvärande information.

https://twitter.com/mrhenko123/status/1353624811461865472

Han har svårt att förstå att många helt enkelt skiter i hans kärringskvaller, som Chariman Mittens här.

https://twitter.com/nejtacktilldet/status/1353625579644481539

Känner man Henko så som jag tyvärr gör efter min granskning är den senaste kampanjen oerhört genomskinlig med sina projiceringar och motattacker. Precis så reagerar Henko när han blivit påkommen. Som vanligt förstår han inte riktigt begreppen han använder: jag påstår inte att Myra blir "sextrakasserad". Hon blir smutskastad. Lyckligtvis verkar smutsen inte fästa, det går rätt bra för Myra nu när hon inte stinker Haverist längre.

Frågan är hur länge Axel orkar med Henkos degenerering till lapp-dåre på stan? Axel har ju betydligt högre intelligens och är inte rädd för att visa det heller. Fnissade till när han sa "har man lärt sig några svåra ord vill man använda dem så mycket som möjligt" till mr "Kontext och intention" i Malcom-avsnittet. Till skillnad från Henko skrattar man med Axel snarare än åt.

Lojaliteten dem emellan sträcker sig knappast bortom Patreonsumman så där spår jag nästa konflikt i den här dokusåpan.
Citera
2021-02-10, 11:32
Medlem
Nu har Henko äntligen fått lite fart på drevet, han hängde ut lite folk och inläggen blev (naturligtvis) borttagna av Twitter, så då kunde han grina lite om det och bygger således upp lite klent engagemang från kleti och pleti. Detta klena engagemang förvaltar han och kommenterar in absurdum - nu har han fått något att bygga på. Han kommer spendera hela sin dag på Twitter om detta som är oerhört centralt för honom just nu. Jag spår att det kommer produceras en ny tråd, med mängder av taggningar, för varje enskild kommentar någon fäller om saken.
Citera
2021-02-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77

Jag har för övrigt lovat att besvara Henkos anklagelser, och nu är det väl dags, när de redan hunnit vaska fyra avsnitt på artikeln. Och Flashback, som Henko lägger så mycket tid på, är naturligtvis helt rätt forum för ett svar.

...

Jag skriver en saklig artikel och han har hittills svarat med tre avsnitt av sin podcast (det senaste på två och en halv timme) med ett fjärde på gång, otaliga twittertrådar och hundratals inlägg på ett annat välkänt forum. Strålande krishantering. Törs man hoppas på ett extrainsatt specialavsnitt av podden där ni går igenom detta flashbackinlägg i två timmar? Eller får jag nöja mig med ännu en twittertråd? (glöm inte att RT:a med IRM:s konto bara, viktigt att detta kommer ut)

Du säger att Flashback är rätt forum att besvara Henko på. Ganska märkligt då du skrev din "sakliga artikel" i en tidning eller vad man nu kallar den där skiten.
Att du på riktigt kallar den saklig är ännu märkligare.

Du är ju dummare än dalmasen för i helvete. Lycka till med karriären, den verkar inte gått spikrakt dom senaste 20 åren.
Citera
2021-02-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
Du säger att Flashback är rätt forum att besvara Henko på. Ganska märkligt då du skrev din "sakliga artikel" i en tidning eller vad man nu kallar den där skiten.

Du är ju dummare än dalmasen för i helvete. Lycka till med karriären, den verkar inte gått spikrakt dom senaste 20 åren.

Artikeln gällde väl en granskning av Haveristernas affärsmodell?

Smutskastning och annat är en helt annan sak, men du förstår väl förmodligen inte skillnaden. Johannes, Malcom och Cwejman är alla tillräckligt vuxna att förstå att man inte bemöter smutskastning i varken artiklar eller på Twitter. Det är ju Haveristernas modell, inte alla andras.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-10 kl. 12:12.
Citera
2021-02-10, 12:21
Medlem
Citat:
Artikeln gällde väl en granskning av Haveristernas affärsmodell?

Smutskastning och annat är en helt annan sak, men du förstår väl förmodligen inte skillnaden. Johannes, Malcom och Cwejman är alla tillräckligt vuxna att förstå att man inte bemöter smutskastning i varken artiklar eller på Twitter. Det är ju Haveristernas modell, inte alla andras.

Nej det är inte en helt annan sak. Dom här två falangerna av efterblivna förväxta tonåringar har ju hållt på hur länge som helst.

Att du inte ser att Johannes "artikel" är färgad av det är sinnessjukt. Att kalla det objektiv journalistik är ännu värre
Citera
2021-02-10, 12:42
Medlem
Citat:
Nej det är inte en helt annan sak. Dom här två falangerna av efterblivna förväxta tonåringar har ju hållt på hur länge som helst.

Att du inte ser att Johannes "artikel" är färgad av det är sinnessjukt. Att kalla det objektiv journalistik är ännu värre

Alltså, i Johannes artikel var såklart några exempel på smutskastning med eftersom det är ju det som Haveristernas affärsmodell, i stort, bygger på. Men nån form av bedömning om de enskilda exemplena på smutskastning var ”förtjänade” eller inte skulle ju vara fullständigt irrelevant i en sådan artikel. Det hörde inte till saken. I en seriös artikel tar man ju inte sida i smutskastningskampanjer, man varken stödjer eller försvarar dess legitimitet, så barnslig är man inte. Smutskastning, som fenomen eller metod, är ju oönskat oavsett. Så mycket har Johannes, Malcom och Cwejman förstått. Henko förstår inte sånt däremot, han går ju berserk i VerbalAbuse-podd, på Twitter och t.o.m. i artiklar och aktivt driver olika smutskastningar mot enskilda personer. Johannes sträcker sig så långt att han bemöter en sådan smutskastning, men bara här på Flashback, medan Cwejman och Malcom varken driver eller bemöter dem någonstans. Det är skillnad på att vara vuxen och att vara ett barn som Henko.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-10 kl. 12:50.
Citera
2021-02-10, 12:50
Medlem
Citat:

Ja, kritikerna verkar vara överens om två saker:

-Haveristerna är en smutsig grispodd som man inte ska brottas med för då blir man smutsig.

-Man ska däremot in och brottas på Flashbacktråden om Haveristerna som är den smutsigaste av allt som har med dem att göra, gärna med 15 fejkkonton.

Tycker det är svårt att få ihop de här två tankesätten, precis som du pekar på.

Så blir det väl när man inte har andra forum, på gott och ont kan ju podden just kräkas vad de vill rakt ut i etern vilket de frekvent gör. Nu senast då med den stackars stackars T*rnbl*m som tydligen skall vara boende i de södra delarna av landet, spännande. Man kan inte skriva vad fan man vill ens i Nyheter Idag, då måste man säga de riktigt fula sakerna på Flashback. Eller i sin podd.
Citera
2021-02-10, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonQuixoteHallen
Tycker det är svårt att få ihop de här två tankesätten, precis som du pekar på.

Henko har uppenbarligen också väldigt svårt att skilja på det. Detta handikapp är nog tyvärr ingenting som varken du eller Henko kan träna bort.
Citera
2021-02-10, 13:07
Medlem
Citat:
Henko har uppenbarligen också väldigt svårt att skilja på det. Detta handikapp är nog tyvärr ingenting som varken du eller Henko kan träna bort.

Mig veterligen har inte nån av poddarna kommenterat den här tråden på ganska länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in