2021-02-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Vem är pedofil?
Den med dragning till det förpubertala. Inte synonymt med minderåriga.
Citera
2021-02-07, 21:25
Medlem
fejkgunnarselbergs avatar
Anna Book har sin kära gamla vän Dr Alban på besök. Hon filmar när han är på väg därifrån och lägger texten:
Citat av Alban - Vackert hus

😂
Citera
2021-02-07, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men inte i lagens ögon, hans brottsbeskrivning står sig bra på egen hand, inget att vara stolt över precis
Hur menar du nu?

Brottsrubriceringen våldtäkt mot barn innefattar sex med barn under 15.

Hon var 13.

Det är skillnad på brott och brott, detta är ett sådant brott där närstående tar avstånd från gärningsmannen.
Citera
2021-02-07, 21:39
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhMyGaddar
Jag vet inte hur ofta Anna har planerat att sända sina "mat-lives" men att ta 119 SEK/vecka, är väl lite väl saftigt? Tror hon skulle få fler betalande tittare om hon tog 119 SEK/månad, istället.

Stackars Anna har det inte lätt:
https://streamable.com/urg7bp

Hon kan ju alltid ersätta saknaden efter sin "hubby" med en riktig hobby, istället.

Någon som kan förklara varför hon är så noga med att ange att hon inte äger musiken i bakgrunden? Kan ingen skriva till STIM och berätta att hon sänder musik till 54.000 följare? Det vore kul.
Citera
2021-02-07, 21:41
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Hur menar du nu?

Brottsrubriceringen våldtäkt mot barn innefattar sex med barn under 15.

Hon var 13.

Det är skillnad på brott och brott, detta är ett sådant brott där närstående tar avstånd från gärningsmannen.
I synnerhet som Godiskungen (hans langarnamn i Bergshamra) först fyllt flickan med sprit och antagligen annat också. Anna var väl mest arg över hur flickans föräldrar kunde låta henne gå på fest...
Citera
2021-02-07, 21:46
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
I synnerhet som Godiskungen (hans langarnamn i Bergshamra) först fyllt flickan med sprit och antagligen annat också. Anna var väl mest arg över hur flickans föräldrar kunde låta henne gå på fest...

Bodde took-familjen i Bergshamra eller besökte Antonio Bergshamra?
Citera
2021-02-07, 21:52
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Någon som kan förklara varför hon är så noga med att ange att hon inte äger musiken i bakgrunden? Kan ingen skriva till STIM och berätta att hon sänder musik till 54.000 följare? Det vore kul.

Nope, det behövs ej så länge hon inte gör det under sin cockalong
https://musikforlaggarna.se/nyhet/mu...ne-vad-galler/
Citat:
Livesändning på Facebook, Instagram, YouTube eller Vevo:
Om du ska livesända på Facebook, Instagram, YouTube eller Vevo behöver du inte ordna någon licens tack vare de avtal Stim har förhandlat fram med plattformarna.
Citera
2021-02-07, 21:54
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Bodde took-familjen i Bergshamra eller besökte Antonio Bergshamra?

Han besökte Bergshamra.
Haru missat att Anna var faktiskt granne med Vickan Bernadotte?
Citera
2021-02-07, 22:03
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Han besökte Bergshamra.
Haru missat att Anna var faktiskt granne med Vickan Bernadotte?

Jag förstår vad du syftar på, men Vickan heter inte Bernadotte, Vickan har inget efternamn.
Citera
2021-02-07, 23:10
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jag förstår vad du syftar på, men Vickan heter inte Bernadotte, Vickan har inget efternamn.

Jag måste å Annas vägnar belysa de oupplysta att det inte är Vickan Olsson som bodde nästgårds den stora stjärnan, då får man trycka in det där B namnet, eller jag kanske skulle ha tryckt in Westling istället
Vickan Westling.
Citera
2021-02-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jag måste å Annas vägnar belysa de oupplysta att det inte är Vickan Olsson som bodde nästgårds den stora stjärnan, då får man trycka in det där B namnet, eller jag kanske skulle ha tryckt in Westling istället
Vickan Westling.
Alla i svenska kungahuset heter Bernadotte i efternamn . De har gjort det sedan 1810 då den första Bernadotten kom till Sverige.
Citera
2021-02-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Alla i svenska kungahuset heter Bernadotte i efternamn . De har gjort det sedan 1810 då den första Bernadotten kom till Sverige.

Nej, de har inget efternamn. I deras pass står det HKH prinsessan Estelle till exempel.

Det finns de som heter Bernadotte. De gör de som varit prinsar men blivit av med sin prinstitel. De heter exempelvis Sigvard Bernadotte.

Men prins Daniel heter prins Daniel Westling Bernadotte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in