Citat:
Ursprungligen postat av
Ikeas-julbord
Jag är också, som Molton99, övertygad om att Anna redan skulle ha haft covid-19 en herrejävlamassa gånger om hon hade varit hypokondriker. Framför allt har jag väldigt svårt att tänka mig att hon hade flängt runt så jävla idiotiskt som hon har gjort de senaste månaderna och attack-kladdat på kreti och pleti närhelst hon haft chansen.
Hypokondrikern är väl sällan selektiv i sitt val av sjukdomar, de "har" de flesta av alla tänkbara.
Anna har en gräns, hon räds inte några följdsjukdomar kopplade till sin övervikt (hon klär sig i stretch så hon märker inte volymsökningen), risken för malignt melanom, utslitna knän (finns ju bil), bröst- eller underlivscancer (hon gick inte på mammografi eller cellprovtagning på många år) och Corona har hon nog klassat som nåt hon aldrig kan drabbas av.
Det är lite annan typ av besvär hon drabbas av. Stukat finger efter att ha blivit påkörd av en kundvagn, magen som spruckit x antal gånger så hela tarmpaketet ramlat ut, fraktur i svanskotan, hårsnodd som fastnat och ständigt värk, varinfektion i en tand, aptitlöshet och mycket annat.
"Sven Britton, läkare och professor i infektionssjukdomar, vet hur det känns. Han är själv hypokondriker. Den inbillade sjuke läkaren Läkaren Sven Britton lider av hypokondri. –
En hypokondriker drabbas aldrig av banala sjukdomar som förkylningar, säger han."