Citat:
Ursprungligen postat av
Asbestansiktet
Okej. Men är det inte uppenbart för dig vid det här laget att varken Axel eller Henko kommer att komma till Gullmars, eller någon annanstans, för att möta upp dig och Cancerpatienten? Jag tror att det är uppenbart för alla andra nämligen. Vad ska ni göra? Fortsätta gnälla vecka ut och vecka in och tigga och böna och be via alla kanaler ni förfogar över att de ändå ska komma och möta två jävla retarderade psykfall på ett torg i söderort. Ska ni fortsätta tjata om att de är ”fega” (som om någon bryr sig om er lilla hederskultur)?
De kommer inte möta upp er och för varje dag som ni fortsätter tjata framstår ni bara som mer och mer patetiska
Det är väl inte mitt fel att de är efterblivna och missförstår kontext och intention och är lättkränkta? Jag bestämmer att det här ska lösas på min plattform nu, och jag bryr mig inte om vad folk tycker om det för paran måste in. 2lax21 kommer vara året då GIF:s där jag dödar djur för insamlingar är den nya grejen, så sluta gnälla och bli patreon istället, horunge.
"Inget skulle göra mig så lycklig som om du och din anonyma vän kom till Gullmars igen", eller vad var det nu igen han sa inför tusentals lyssnare? Då förmodar jag att jag är bjuden till podden för att försvara mig, eller menar du att just Haveristerna ska få stå oemotsagda på alla former av plattformar -- nu även den de skapat sina helt egna regler på där huset alltid vinner (varför det också är rimligt att avböja medverkan i deras podd)?
Jag anser detta vara satir och det backas upp av att alla just nu skrattar åt vilken jävla fegis Axel är. Med det sagt blev
Henko kränkt över att
folk skrattade åt hans engagemang med totalt genomskinliga motiv för den som listat ut hur han jobbar.
Det är bara en tidsfråga innan Axel måste ta itu med sin depression, dåliga självkänsla som gör att han inte tillåter någon komma honom för nära inpå och inta positionen "jag skiter i allt", samt hans undvikande inställning till nära relationer och enligt sig själv sitt självvalda celibat han dock bryter mot om han finner att han är i överläge. Då uppvisar han en sadistisk sexuell läggning som redan resulterat i våldtäktsanklagelser.
På samma sätt lär väl Henko likaledes diagnosticeras för sin manodepressivitet som gör att han flåsande sitter och kör bil med tryck över bröstet efter tre timmars sömn och gapar på nån över telefon, för att därefter supa ner sig för att forcerat kunna podda på slentrian. Man kommer kanske gå in på lämpligheten i att ägna större delen av sin vakna tid (och arbetstid såvida han inte är sjukskriven) till att på olika fronter försvara sig själv och sina handlingar. Hans genetiskt betingade alkoholism vet vi att han historiskt sett har svårt att folk nämner också, och sannolikheten att han snart blåser nån promille dagen efter och åker in en månad på Svartsjö är överhängande. Där kommer han få chansen att jobba med olika program som:
- Idap
"Programmet är uppbyggt kring nio teman som utgår från Makt- och kontrollhjulet: icke-våld, icke hotfullt beteende, respekt, stöd och tillit, ärlighet och ansvarstagande, sexuell respekt, partnerskap, ansvarsfullt föräldraskap samt förhandling och rättvisa."
- 12-stegsprogrammet
"Programmet har en andlig dimension och bygger på tron på en ”högre makt”. Deltagarna behöver inte vara troende eller bli troende för att gå programmet. Vad som är en ”högre makt” är upp till var och en att själv avgöra. För många är gruppen och gemenskapen den kraften."
När han släpps och blivit Litium-plufsig efter adekvat vård för sin bipolaritet (som på bilden nazisterna alltid använder där han komiskt nog har Hitler-frisyr), fått sina B12-sprutor och tänt av på bensoschema kommer facket ha något förmånligt paket med missbruksvård redo. När Henko berättar om hur hans barndom och hans faders alkoholism har präglat honom i vad han tror är en trygg miljö, om hur han känner sig provocerad när han blir ifrågasatt av kvinnor eftersom hans moder inte var kapabel att stoppa faderns raseriutbrott på fyllan och om hur podden gick från ett gäng som söp och poddade till ett gäng som super för att ens kunna podda så ska jag skoja lite och spela in honom utan att han vet det genom en "insider". Sen ska jag lägga upp det som Patreon-exklusivt material.
Avslutar med ett spetsigt litet skämt i satirens namn:
"Hur vet man när Henko har slagit en kvinna?
När han börjar engagera sig för misshandlade kvinnor."
Satir, alltså. Så jävla fett!
Ingen tvingas att lyssna på Haveristerna. Som de själva gärna framhåller gör tusentals det dock. Ingen tvingas heller att komma ut på Gullmars, men där skulle iallafall en medling av ärlig form utan publik ske.