2021-02-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men för i helvete Avel!

L är hot stuff och hatobjekt. Hon säger i förhör att hon sparat vissa meddelande för att läsa och plåga sig själv.
Släpp IT och tekniskt en sväng och fördjupa dig i vad som repetitvt återkommer som tema kring person.

Jag publicerade bara loggarna så får andra reda ut relationen. Det ser vi ju svart på vitt dock att hon repetitivt kan ägna sig åt LW trots hatet. Fem tusen meddelanden till JS på temat SD/LW osv.
Om det är för att förlusta sig eller plåga sig får relationsexperterna göra.

Jag håller på att hacka deras mejl här så får vi se vad det ger istället. Inte inloggningen alltså men annat.
Citera
2021-02-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag publicerade bara loggarna så får andra reda ut relationen. Det ser vi ju svart på vitt dock att hon repetitivt kan ägna sig åt LW trots hatet. Fem tusen meddelanden till JS på temat SD/LW osv.

Jag håller på att hacka deras mejl här så får vi se vad det ger istället. Inte inloggningen alltså men annat.
Kör på!
Missförstå mig rätt, men en stilla tanke, tänk vilket jävla jobb det skulle vara att gå igenom Dina förehavanden, IT-mässigt
Du skulle framstå som sinnessjuk... men det är sånt här som SD sysslat med, att spana, spåra, kontrollera..

Tycker att HD framstår som mer galen än jag trott.
SD+HD kaka söker maka, eller man blir som man umgås...
Citera
2021-02-03, 10:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonic
Hej! Har sedan en tid funderat på L W stulna bankkort med tillhörande bokstavs - sifferkombination. Frun är troligtvis inblandad om än inte ensam gärningsperson som jag tolkar detta.
Jag tror att vi kan glömma bankkortet.
Det satt antagligen i mobilfodralet och försvann av bara farten när mobilen stals.
Skulle någon använda det så märker nog polisen det genast.
Citera
2021-02-03, 10:38
Medlem
develis avatar
Citat:

Jag ser det. Jag har redan gått igenom dem dess innan.

Kommentaren är att hon fortsätter logga, inte bara den cache som fanns i hemmet när L dog, efter hennes död 10 juni.
Ord som beskriver världen.

8 maj drar hon iväg i grälet om USA resan och skriver underfundiga kommentarer på SDs tips om wiggen.

Ska man öht begripa loggarna så lär man relatera till henne som person.
CO är inte "vem som helst" i ett för övrigt maniskt loggande.
L är roten till det onda i Hs värld.
Det hade inte varit suspekt om det vore GC utan mord som huvudtema i ett triangeldrama.
Citat:
Det ser vi ju svart på vitt dock att hon repetitivt kan ägna sig åt LW trots hatet.
Vilket inte förfaller normalt och hon pratar om självplågeri i förhör. En passivt aggressiv person kan liksom triumfera efteråt och logga om efter dödens inträde.
Med tanke på det jag skrev - Hon har strikta direktiv att utesluta allt som har med L att göra - så är hennes agerande i efterdyningarna mer än absurt.

Skulle du klättra upp i en tall med tanke på vem CO är och har betytt två år efter mord?
Citera
2021-02-03, 10:42
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonic
Hej! Har sedan en tid funderat på L W stulna bankkort med tillhörande bokstavs - sifferkombination. Frun är troligtvis inblandad om än inte ensam gärningsperson som jag tolkar detta.

Kan du utveckla dina tankar om bankkortet? Jag uppfattar det som att det försvann tillsammans med mobilen och var av mindre vikt kontra de eventuella mobilspår som skulle kunna leda fram till förövaren.
Citera
2021-02-03, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ser det. Jag har redan gått igenom dem dess innan.

Kommentaren är att hon fortsätter logga, inte bara den cache som fanns i hemmet när L dog, efter hennes död 10 juni.
Ord som beskriver världen.

8 maj drar hon iväg i grälet om USA resan och skriver underfundiga kommentarer på SDs tips om wiggen.

Ska man öht begripa loggarna så lär man relatera till henne som person.
L är roten till det onda i Hs värld.
Det hade inte varit suspekt om det vore GC utan mord som huvudtema i ett triangeldrama.

Vilket inte förfaller normalt och hon pratar om självplågeri i förhör. En passivt aggressiv person kan liksom triumfera efteråt och logga om efter dödens inträde.
Med tanke på det jag skrev - Hon har strikta direktiv att utesluta allt som har med L att göra - så är hennes agerande i efterdyningarna mer än absurt.

Skulle du klättra upp i en tall med tanke på vem CO är och har betytt två år efter mord?

Jag skulle nog ligga rätt lågt på den fronten ja. Men tänk nu på att det är en T5:a. Åtråvärd oavsett omständigheterna verkar det som. Har väl med nån statistik att göra. Statistik före liv verkar vara parollen här.
Citera
2021-02-03, 10:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag skulle nog ligga rätt lågt på den fronten ja. Men tänk nu på att det är en T5:a. Åtråvärd oavsett omständigheterna verkar det som. Har väl med nån statistik att göra. Statistik före liv verkar vara parollen här.
Nope.

Det tänker jag inte tänka på - utifrån vem som är CO och vad CO är i förhållande till mord på just CO.
För klättraren.

Jag tittar inte bara på maniska konton. Jag tittar på mord.

Jag skrev:
Senast redigerad av develi 2021-02-03 kl. 11:03.
Citera
2021-02-03, 10:52
Medlem
Citat:
Det handlar ju om hennes egna cacher. Hon hade väl örnkoll på om SD tagit dem själv eller ihop med HD?

SD och LW avhandlade ju allt annat i minsta detalj, varför inte att SD tagit hennes cache själv eller ihop med HD och andra?

Framgår av loggtexter ju att hon inte var med. Analyze this är första bästa jag hittar:

Found it
11/25/2015
(HD Tidigare loggad som del i TeamDavidsson.

(SD Ytterligagre en långliggare som nu loggats. Har klickat upp denna många gånger under åren. Men gjorde inget allvarligt försök förrän kompisen frågade om vi skulle logga denna. Hann dock bara lista ut hur man skulle göra innan hon loggat den. Löste den ändå vid det tillfället, men det blev inte av att logga. Tydligen inte heller att skriva in korrigerade koordinater, för när jag nu bestämde mig för att städa bort frågetecknet från kartan så var det bara att börja om. Skulle ut i annat ärende ikväll och tog med lampan. Och se, första stället som ljuskäglan föll på var rätt.
Tack för en rätt kul myst som lärde mig en del nytt. och tack för cachen.”

Katt åt golfboll är nästa ”ensamburk”:

Found it
7/2/2015
(HDTidigare loggad som del i TeamDavidsson.

(SD I går skulle denna burks CO leka med Y*ankeedude i min motorbåt. Det gjorde att mina kvällsplaner fick ändras om pga hundvaktande åt jänkarens Bella. Det ledde till att ingen matlåda blev gjord. Så idag på lunchen fick jag dra ut till närmaste butik, Coop, för att köpa potatissallad och lite kallskuret att äta. Passade då på att logga denna kisse.
Nu börjar nässlor, hallon och annat rispigt växa till sig bra. Blev en stundtals tråkig stund, men jag kunde ju förenklat genom att söka enbart vid GZ. Hade besparat en del lidande. Hittade så ett perfekt gömställe i en hålighet i ett träd. Där bör man inte söka. Stack in handen så som CO brukar vara rädd för. Kände med fingrarna där jag inte kom åt. Kände något mjukt och förstod direkt vad det var. Drog kvickt ut handen och efter kom tre-fyra snabba getingar. Boet var ännu inte så stort, men det växer väl. Tycker det är onödigt om andra söker där med. Fotade boet och plockade sedan fram loggboken från sitt riktiga gömställe. TFTC”

Ja det är ju bara att kolla resten av loggtexterna om HD var med elle inte. Det pladdriga och skrytet har ju sin baksida.

Enligt loggremsan som hon skickade bild på sista kvällen så är den dessutom loggad som HALVA TeamDavidsson. HERR Team Davidsson fanns inte i december 2015 då HTD loggade denna cash.
Citera
2021-02-03, 10:53
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror att vi kan glömma bankkortet.
Det satt antagligen i mobilfodralet och försvann av bara farten när mobilen stals.
Skulle någon använda det så märker nog polisen det genast.
Personligen tror jag att det delvis kan vara sant.
Citera
2021-02-03, 10:58
Medlem
Stonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kan du utveckla dina tankar om bankkortet? Jag uppfattar det som att det försvann tillsammans med mobilen och var av mindre vikt kontra de eventuella mobilspår som skulle kunna leda fram till förövaren.
För en tid sedan fram tills nu kan det (?) finnas en koppling mellan kortet samt koden som leder mina tankar framåt mott (även) frun. Finns någon mer vetgirig som funderat kring detta?
Citera
2021-02-03, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det är möjligt att LW också kommit till denna slutsats, att hon skulle kunna få rätt hos HQ och att risken för hennes del skulle kunna minska om en annan part hanterar själva konflikten.

De flesta gissningar här har annars varit att hon tänkt avslöja den fortsatta relationen för att stoppa parets resa till USA eller att hon tänkt göra en ny polisanmälan med några av de aktuella hotelserna bifogade. Bilden av loggremsan har då inte tolkats som en förberedelse till en faktisk anmälan.

Men ett hot att anmäla de oönskade loggningarna på riktigt skulle nog kunna åstadkomma en ännu starkare reaktion med tanke på de inblandade personernas känslor för sin hobby. Det skulle också tydligare förklara inloggningen på morgonen, inte bara för att radera den privata kommunikationen utan också för att kontrollera om en anmälan redan gjorts och vad som sagts i en sådan. Det skulle också förklara sammanhållningen mellan de inblandade som annars är lite svår att förstå.

Jag är ganska övertygad om att det är detta det handlar om. Allt annat är ingredienser till den ilska som ligger under ytan och som får det hela att spåra ur med ett mord. Man kan notera också att SD aldrig loggar om den enda cash "Katt åt stol" som LW påstår sig veta att SD har loggat utan att ha varit på plats. S*sterhax har kvar loggningen på cashen som varken hon eller SD har tagit. I SDs text står det att han har varit "på promenad med en vän". Och denna vän är JG och jag tycker nog det verkar ganska tydligt att han var själv på den promenaden.

S*sterhax logg 2017-12-31:
Jag har under många år varit en del av Team Davidsson men har nu börjat logga under eget nic, Systerhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.

Ute på en promenad på med en vän. Passerade denna och tyckte att det var lika bra att logga den. Tack för cachen!

JGs logg 2017-12-31
When this cache was published, I sat on the team bus on my way home from Umeå. Still I tried my best to FTF it, but was 10 minutes too late.

While in the neighborhood I logged this nearby unlogged cache on this Souvenir day.

Happy New Years!

SD till HD dagen efteer mordet: "Allt ska bli så bra nu"
Citera
2021-02-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet inte hur det fungerar om det rings från "vanlig" telefon från hemmet till avdelningen.
HD är väldigt ambivalent i förhören vad gäller kontakt från/med W den morgonen.

Finns det någon som installerar fast telefon numera? Kan man anta att HD hade en sådan i sin nya bostad? Personligen misstänker jag att det inte fanns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in