Hej! Har sedan en tid funderat på L W stulna bankkort med tillhörande bokstavs - sifferkombination. Frun är troligtvis inblandad om än inte ensam gärningsperson som jag tolkar detta.
Vet inte hur det fungerar om det rings från "vanlig" telefon från hemmet till avdelningen.
HD är väldigt ambivalent i förhören vad gäller kontakt från/med W den morgonen.
Det är allt konstigt med den där ambivalensen. Men hade det varit ett samtal från en fast telefon till avdelningen, tycker jag det borde kommit fram det också. Och någon på avdelningen borde minnts. Det där med "pappan" gör att jag ändå misstänker att det var vid lunchtid HD sa till MT att LW var försvunnen.
Totalt var det alltså 17 st cacher som HD loggade 2018-06-10.
Hur många var hon med på plats när de hittades då? Ser ut som det inte var en enda. Finns en "Premium" jag inte kollat.
Del 1/3. Cache nr 1-9.
Analyze this
Found it
11/25/2015
Tidigare loggad som del i TeamDavidsson.
Ytterligagre en långliggare som nu loggats. Har klickat upp denna många gånger under åren. Men gjorde inget allvarligt försök förrän kompisen frågade om vi skulle logga denna. Hann dock bara lista ut hur man skulle göra innan hon loggat den. Löste den ändå vid det tillfället, men det blev inte av att logga. Tydligen inte heller att skriva in korrigerade koordinater, för när jag nu bestämde mig för att städa bort frågetecknet från kartan så var det bara att börja om. Skulle ut i annat ärende ikväll och tog med lampan. Och se, första stället som ljuskäglan föll på var rätt.
Tack för en rätt kul myst som lärde mig en del nytt. och tack för cachen.”
Katt åt golfboll
Found it
7/2/2015
I går skulle denna burks CO leka med Y*ankeedude i min motorbåt. Det gjorde att mina kvällsplaner fick ändras om pga hundvaktande åt jänkarens Bella. Det ledde till att ingen matlåda blev gjord. Så idag på lunchen fick jag dra ut till närmaste butik, Coop, för att köpa potatissallad och lite kallskuret att äta. Passade då på att logga denna kisse.
Nu börjar nässlor, hallon och annat rispigt växa till sig bra. Blev en stundtals tråkig stund, men jag kunde ju förenklat genom att söka enbart vid GZ. Hade besparat en del lidande. Hittade så ett perfekt gömställe i en hålighet i ett träd. Där bör man inte söka. Stack in handen så som CO brukar vara rädd för. Kände med fingrarna där jag inte kom åt. Kände något mjukt och förstod direkt vad det var. Drog kvickt ut handen och efter kom tre-fyra snabba getingar. Boet var ännu inte så stort, men det växer väl. Tycker det är onödigt om andra söker där med. Fotade boet och plockade sedan fram loggboken från sitt riktiga gömställe. TFTC”
Skomakarhagen
Found it
3/14/2018
Njuter verkligen av denna den bästa skidsäsongen i mannaminne. Fn är drygt 7 mil pistade med pistmaskin i detta system. Överallt är spåren perfekta. Vädret är perfekt. Det mesta svårslaget här i bergen. Tar ute lite ledigt från jobbet för att njuta. Det blir alldeles magisk runda från strålande sol på mossarna till solnedgång vid Rusakulan där jag gjorde iordning en semla och kokade kaffe innan färden avslutades i pannlampssken. Något alla borde få uppleva.
Denna plats har jag skidat förbi ett antal gånger och förundrats över. Nu hade jag tänkt att kolla om det fanns någon bra möjlighet till placering här. Burken här kände jag till sedan den släpptes en majdag medan jag och ett större team cachade ihop i närheten. Men jag hade ingen aning om att burken låg just här. Denna loggning blev alltså lite collateral damage på en drygt tre mil lång skidtur. Tur att satellitbilden fanns att gå på då GNSS-mottagaren i min koreanska lur lämnar en del övrigt att önska enligt spåret i loggbilden. TFTC”
Katt åt kattsand
Found it
12/27/2015
Här har jag sökt mycket kort en gång tidigare. Med knappt några batterier i lampan och en alldeles för sen tid på dygnet så släppte jag den efter någon minut endast. Idag säger väderprognosen att det ska bli någon dm snö med start under fm så det får bli en snabb utryckning till två burkar som jag tror är marknära. Känner genast igen höjdfixen i stenen. Känner mig lite mallig som lärt CO vad det är för något. Följer sedan GPS och instruktion och har snart burken i min hand. Och precis som befarat är det en riktig skitcache. Ingen FP på den. Nu vid loggning hemma i värmen med tända ljus öser snön ner. Härligt att hinna hem innan. Härligt att få bort en grön fläck från kartan. Härligt bra gömmor på denna serie. TFTC
Katt åt lampa
Premium-cache
Katt åt fisk
Found it
6/14/2015
Ute i regniga och mysiga natten med goa vännen Softis. Kvällens huvudmål fightas ner ovanligt fort, och hon blir glad. Nu hinner vi nämligen titta till denna som tidigare idag funnits trasig. Jag får äran att leta reda på resterna och skriva in mig på en alldeles virgin logg i perfekt vanligt papper. Sådant som går att både rulla ihop, få in i och få ut ur burken. Den bästa sorten alltså. Kul liten serie detta. De två nu funna burkarna ger mersmak. Släpper av ett blått band på denna plats. Både för burken var bra, men även för att CO gillar statistik och nu når en finare badge över mottagna FP
Katt åt gris
Found it
8/8/2015
Lördagskväll och en del smågodis har slunkit ner. Borde gå en långpromenad med YankeeDudes jycke som jag tillfälligt disponerar. Men den rackaren tog kväll med barnen och vägrar gå upp igen ur sängen. Har nu två val. Bli ännu fetare och dö i förtid, eller helt enkelt ge mig ut på en tur i natten utan koppel. Valde det sista. Cyklade bort till denna rackare och loggade. Ett riktigt kinky litet svin var det. Igenkänningsfaktorn var hög. Nåja, TFTC.”
Katt åt basketboll
Found it
12/7/2015
Tidigare loggad som del i teamDavidsson.
Hade bett (beordrat) frun i Ios Päron att baka de delux-goda saffransdoftande konstverken ”Drottning Kristinas Julebröd” som traditionen påbjuder. För mig blir det ingen jul utan att de bakas och frossas i. Finns en del mer attribut som är lika viktiga, men just ikväll var det godsakerna som gjorde att jag behövde åka ut en sväng på kvällskröken. Hämtade upp en bra kasse hos henne i Lundby och på vägen hem ville jag ha mer kul. Denna burk passade alldeles utmärkt att ta då. På första platsen jag kände satt den, så hela besöket tog nog inte mer än ett par minuter. Största behållningen var nog själva ordvitsen. Gillar dessa. Firade sedan loggen storartat med bl.a. provsmakning av några rejäla bitar julebröd. TFTC.
Ser att det varit diskussioner om T-graderingen. Tycker 3 kan vara rimligt för många. En del skulle nog klara den med rullstol, medan andra behöver utrustning för att klara den, så egentligen är alla steg mellan 1 och 5 rimliga. Graderat efter just min förmåga så är det 1.5. Och som det står i guidelines så finns inte rätt och fel. Skalan är helt igenom subjektiv med några stödpunkter som förslag kring hur man kan tänka.”
Lisselängen
Found it
1/23/2016
Verkligen inte läge att dra mitt i kvällsmyset hemma. Hade planerat en sen skidtur den kvällen, och det frestade givetvis att tidigarelägga. Och av olika skäl öppnades plötsligt möjligheter att dra en stund efter 20. Mycket märkligt att ingen logg kommit på bortåt tre timmar. Övervägde ett mycket svagt ögonblick att åka till Ånnaboda som planerat och sedan ha nästan en timme upp till Lisselängen. Men det var som sagt bara ett ögonblick. Måste "erkänna" att jag blivit FTFräv med åren, och bl.a. lärt mig att köra bilen inte bara så långt man får, utan tom så långt man faktiskt kan. Vid närmaste lämpliga parkering fanns redan en bil. Formligen kastade på mig skidorna och brände iväg som ett skott in till vindskydden. Såg snart att det fanns en lampa på plats. Tjoade och rumlade om för att påkalla uppmärksamhet och mana till avhållsamhet i sökning och loggning, och det var självaste den isländske båtflyktingen Latorp som stod där uppe och förvånat avvaktade för att se vad det var för fågelskrämma som kämpade sig upp för backen likt en av humla stucken tjuren Ferdinand. Burken hade han redan hittat, men jag hittade den direkt med och fick äran att ta fram den. Efter njutningsbar logg pratade vi en stund. Han skulle vidare till stationen för att leka taxi. Själv skidade jag upp till Ånnaboda och tillbaka med ett litet sidospår. Fick ihop drygt 25km den härliga kvällen. Fick faktiskt möte på vägen och CO berättade senare på kvällen att det var STFaren som var på väg. Tack CO för du omigen gav en anledning till att skida förbi just här. Idag var spåren lite tröga efter den lätta snö som föll under kvällen, men det var inte alls som den soliga dag vi vallade för optimalt fäste som faktiskt syns ”
Senast redigerad av Avel 2021-02-03 kl. 09:28.
Funderat lite på det här med hur/när HD blev varse att LW var försvunnen.
N ringer till W på morgonen, W bor hemma hos HD den natten. Kanske är det så att HD fick meddelande/samtal från W tidig morgon och då får vetskap att de sökt SD för att LW inte är hemma. Detta kan inte W hålla för sig själv, såklart tycker hon det är märkligt att SD söks så tidigt på morgonen och varför de söker hennes pappa överhuvudtaget.
SD skickar några timmar senare till HD att UW sökt honom och då går det upp för HD att LW verkligen är borta. Därav hennes svar "oj".
Kanske har HD nämnt detta för sin chef två ggr under dagen, första gången på morgonen och uppdaterat henne senare att SD blivit kontaktad av UW.
HD verkade väldigt snurrig när hon pratar om hur hon får reda på detta, speciellt när W kommer på tal.
W kanske ringde till avdelningen eftersom hon vet att HD inte får ha mobilen på arbetstid (inget finns att hitta i HDs telefon).
Som sagt... fundering/spekulation.
Det är en viktig fråga och det finns ingenting om att W ringt nån avd och kommer det upp som argument år 2021 fr HD kan man sonika pinka på det.
W har väl en mobil att granska?
H har trots allt varit misstänkt i ett snurrigt mordfall med indicier och har ett undfallande suspekt beteende och ett hat. För min del forts jag rynka på näsan och kolla damen vars fokus ÄR att återfå rättigheterna ang kärnmannen i kärnfamiljen, trots separation, skilsmässa och ny vän med benefits.
Omstart i USA, och strax innan är L död.
Del 2/3 HD:s loggade cacher 2018-06-10,
Inte ett spår av henne på plats i loggarna. Cache nr 10-15.
Skrikarboda
Found it
2/3/2018
Tidigare loggad som del i TeamDavidsson
Idag blev det en långtur i de fina Bergen på årets första tur utan pannlampa eller med månsken. Finfina spår från Ånnaboda till Lilla Gårdsjökorset. Därifrån skulle det vara kört med spårsläde sades det, men icke. Totalt ospårat bjöds man på en naturupplevelse Grande och det bar sig inte bättre än att jag kom vilse efter någon halvmil. Någonstans öster eller söder om Ryggsjön följde jag fel öppningar i skogen, och GPSen i telefonen är hopplös och visar ibland kilometervis fel. Plötsligt fick jag en ganska säker position och förstod att jag skulle mot väster för att finna Ryggsjön och sedan kunna hitta spåren. Det var mycket mulet och svårt att bestämma vad som var väster, men rätt kom jag och snart fanns en tydlig väg hit upp mot Skrikarboda. Stannade till kort vid vindskyddet där den typiska burken återfanns omedelbart innan jag skidade fram till raststugan. Närkes skogskarlar känns som ett förlegat namn på en förlegad klubb, men jäklar vad skönt att slå sig ned en stund. Ur ryggan skulle äggsmörgåsarna och den varma drycken plockas fram, men det visade sig vara stört omöjligt, för väskan var tom. Matsäcken låg kvar hemma i hallen! Vilken lättnad att gubbarna i klubben hade bullar och kaffe till försäljning. Härifrån blev det en enkel resa ner mot Ånnaboda i pistamskinskörda spår. Jäklar vilket privilegium att bo så nära Kilsbergen. Några minuters bilresa bort är man i äkta vildmark och fjärran från stadens buller. Och spåren i år alltså, det går verkligen utanpå allt. De finaste förhållandena jag upplevt här. Tack för cachen.”
Efter almarna
Found it
8/14/2016
Statistik är intressant. Däremot är souvernirer nog det allra osexigaste inom GC. Ändå känner jag att jag (herr TD) ärtvungen att logga en multi idag. Valet var enkelt då denna låg i upplyst område och var nära geografiskt. Fin liten park det har blivit det här. Får se om de lyckas bevara den naturnära känslan när allén byggs om. Noterar att årets konsverk är finare än de som dök upp förra sommaren. Tack CO för påpassligheten att skapa denna aktuella gömma, och tack för hjälpen till souverniren.”
Katt åt elcentral
Found it
9/22/2016
På väg hem från något arrangemang med jobbet loggades denna. Möttes upp av CO på platsen. Lätt funnen och loggad såklart. Att den var fin visste jag såklart innan då visst material till den har ordnats av mig Tack för cachen.”
Utsikt från svampen: London Found it
8/30/2016
Tidigare loggad som del i TeamDavidsson
{*FTF @ 01:41*}
Efter att ha nattat den sista av familjens övriga medlemmar kommer jag,herrn i gänget, ner och ser att ett mail precis plingat in. Eller tydligen för drygt tio minuter sedan. Uppgiften ser kul och rättfram ut. Föredrar denna typ av mystar när uppgiften är klar, och det bara är att sätta igång att lösa den. De första tre uppgifterna kommer lätt fram. Sedan ska det räknas huvar. Chansar på att räkna noga en gång på skärmen och stå för det jag finner. Övriga uppgifter tar en del tid att hitta, men är faktiskt lättare än man kan tro. Men det lönar sig noga att fundera ut hur man ska söka, snarare än att bara på måfå titta runt. När koordinaterna är klara och testas så ger de rött. Och någon har redan skjutit en röd där. Testar med ett närliggande tal på huvarna. Fortfarande rött. Räknar om dem, och meddelar sedan CO mina fynd, varpå cachen stoppas en liten stund. Snart är den på banan igen och en av de två varianter jag provat innan ger nu grönt.
Under stoppet hade jag hunnit byta om till GC-kläder och var redo att dra. Cykeln låg slickad på asfalten och snart stod man vid nollan och övervägde. Klättrade mig upp till burken på både rätt och fel ställe, men snart var den typiska burken funnen. Sött. Hade bara hunnit ner och fram till hojen när en frustande och pustande Grimidor kommer sättandes. Pratar en stund och lånar ut pannlampa för hans attack. Promenerar sedan tillsammans hemåt. Vi verkar rätt enade om att det var en trevlig liten uppgift det här. Och iaf jag ger FP för den. Tack för cachen, grannen.”
Rörigt västerut
Found it
2/12/2017
Tidigare loggat som TeamDavidsson, loggar nu med eget nic.
{*FTF*} @ CA 02
Vilken jäkla grej! Ibland stressar man mer än nödvändigt.Har haft en låååång dag på Hjälmaren med CO. Tog första bussen till Hampetorp i morse för att njuta långfärdsskridsko till Örebro via massa burkar. Belv 53 km och 8 loggar. Har sedan haft en behaglig kväll med fru på galej, och bara haft barnen hemma att mysa med. Framemot sent upptäcker jag att denna burk kommit. Tror det bara gått tio minuter efter släpp. Är min andra avisering sedan jul, så jag kanske ska ta och kolla upp det där. Ser något om rejäla kläder, kollar attribut, men begår misstaget att inte helt läsa beskrivningen. Knappt alls faktiskt. Läste bara några ord, och uppfattade att uppgiften skulle finnas hos CO. Såg framför mig hur en liten skara med svegrim och LÅW i spetsaen stod utanför henne och klurade på något. Öste in saker i bilen och drog ner dit. Är bara 20 sekunders bilresa. Och jag verkar vara först. Helt otroligt. Får snart klart för mig från CO själv att jag nog inte gjort riktigt rätt. Men får komma in och lösa uppgiften där. Ännu ingen annan som gjort samma sak som jag och kommit hit . Vad duktiga ni alla är på att läs beskrivningen . När jag väl har grönt är det redan två eller tre som redan checkat grönt. Drar iväg som ett skållat troll. Tvekar på plats starkt inför steg 1, där jag faktiskt är helt själv. Men tänker att "kan CO, så kan jag". Men hinner förstå att det inte alltid handlar om styrka, mod och storlek. Ibland är det en fördel att vara en liten plutt. Steg 1 är snart besegrat, men vid steg 2 blir det tufft. Klurar och inser att en viktig detalj inte kommit med. Drar ner överdragskläderna som jag hade på steg ett till knäna och åker hemåt. Då hör en kille av sig och har tråkigt på jobbet. Det är samme kille som även har ett alter ego som är Toa Norik. Denna burks reviewer alltså. Mitt första svar till honom blir: TYST! (klipper in en liten del av konversationen i en bild här i loggen). Tillbaka på plats går det nu mycket smidigare. Vid steg tre blir det rörigt för mig en stund, men snart är det passerat. Fortfarande ingen som kommit ikapp. Kan någon verkligen ha hunnit förbi medan jag for hem en sväng? Har nu ytterst lite batteri kvar i telefonen. När steg fyra är löst så finns inget batteri alls kvar. Kunde inte mata in några koordinater och inte gå och leta. Fick springa till bilen och sätta den på laddning. Sitter där en stund laddar till jag kommer på att GPSen faktiskt är med. Matar in siffrorna och sätter fart mot finalen. Där inser jag varför CO frågat om jag har en ...... att skänka. Tydligen hann hon fixa det själv. Kul lösning iaf. Inte så rörigt, men lite i rörigaste laget. Droppar av en FP, och promenerar raskt över närmaste villaträdgård (där kompisen faktist bor) mot bilen. Äntligen ska denna dag få avslutas. TFTC”
Nötknäckarkalendern 2017-03 - Absolute X-mas
Found it
12/3/2017
Tidigare varit en del i Team Davidsson nu under eget nic, Systerhax.
{*FTF*} @ 12:00
Ibland blir det inte som man tänkt sig. Skulle ju göra annat denna förmiddag än att trassla med myst. Men kolla lite kan man ju alltid. Lyssnar och njuter engagerat på musik och är mycket kräsen, men jag KAN ju inget om musik mer än det man lärde sig i småskolan. Precis tvärtom mot frun i teamet (som jobbade denna dag). Hon lyssnar tom med på Ledin och kallar det musik, men hon kan däremot spela och läsa noter osv. Det fanns ju lite att gå på ändå, och nu i efterhand ser jag att det förtydligats och förenklats på ett bra sätt. Det första jag fann var totala villospår, eller feltolkningar av mig. Men snart var första hindret passerat och det vara "bara" resten kvar. Hade jag gjort rätt direkt så hade lösningen varit klar inom minuter istället för de timmar det nu tog. Slog ihop påsarna med petercabrio och _masesa, och på den sidan av stan var man skickligare på det teoretiska, medan jag jobbade med rent och skär kraft. Till slut var pinsamheterna över och en otroligt fin burk kunde loggas. TFTC och god jul”
Senast redigerad av Avel 2021-02-03 kl. 09:39.
Del 3/3. Nr 16-17. HD:s loggade cacher 2018-06-10.
Även här verkar SD ha varit solo i teamet när cache hittad.
Örebro Hockey
Found it
3/8/2015
Jag har under många år varit en del av Team Davidsson men har nu börjat logga under eget nic, Systerhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.
{*FTF*} @ 00.08
Satt framför TVn med datorn som sällskap. Chattade lite med Putte84 om dagens misslyckade FTFjakt. 23.26 kom så ett PLING. Avslutade samtalet på någon sekund, smällde upp dörren till rummet där ena dottern sov och greppade GEOväskan som stod där. Och så iväg. Hade visst lyckats väcka upp resten av teamet i uppståndelsen. Kom ett mess snart "FTFjakt?" Hon känner mig...
Det kändes som att det tog en evighet att ta sig genom stan. Tror jag räknade till 812 trafiklysen på vägen. Samtliga röda. Framme vid GZ fanns redan två pannlampor. De såg inte ut att vara på G med räkningen, så jag misstänkte de var klara redan. Var nästan färdig att kasta in handduken redan då. Men det visade sig att de koncentrerat sig mer på bilkörning än att läsa beskrivningen. Så jag sprang iväg och räknade direkt medan de läste klart. Hade försett mig med block i fickan för att notera fynden. Mycket snart hade vi siffror klara. Kruxet var att en telefon dog, och i de två andra knappades olika siffror in. Blev några förbryllade sekunder, men snart var vi på väg mot den nya koordinaten.
Väl framme så deltog inte jag i söket. Förstod direkt var gömman fanns. Har nämligen haft viss kännedom om burkens existens och utformning då CO är en nära vän. Hade dock ingen aning om när släpp skulle ske eller var i stan det skulle bli, så jag kände ingen tvekan inför att delta i FTFracet.
Det tog grabbarna grus några roliga minuter att hitta fram och fånga in fulingen. Tur för dem att jag är så mild och snäll. Hånade nästan inte alls blindstyrena.
Tack för cachen Softis. Uträkning och koordinat fungerade utmärkt. Och Nice doin' business with you!
Kooossera - calling the cows
Found it
2/7/2015
Tidigare loggad som del i TeamDavisson.
{*FTF*} @ 02.23
Hade varit ute på GCäventyr med denna burks CO. Kommer hem runt 00.30. Packar bilen med skidor och annat inför morgonens avresa 07.30 med "gamla" simmarkompisar. Vintersportdag i Stockholm väntar. Blir nog sent, så det känns bra att avsluta fredagen i tid... Men så kommer det. PLINGET.
Multi i Kilsbergen. Lätt att jag drar! Allt finns ju i bilen redan. Pannlampor, påsen med nötter och russin, skidhandskar och allt annat. Slår en snabb kik i datorn och ser att det blir mot Blankhult.
På vägarna är snön stenhårt packad och ganska hal. Svårt hålla ner hastigheten eftersom det är FTFjakt. Men när två älgar bestämmer sig för att passera vägen i närheten av Klockhammar blir jag nöjd. Hinner tokbromsa, skrämma djuren till varsin sida av vägen, och tom få fram kameran till när den lilla går över vägen. Blir fyra suddiga bilder och därefter ett ännu högre pep i bilen
Har aldrig varit i Blankhult. Ser P-skyltar överallt, men inga spår. Hinner bli lite stressad innan rätt ställe är identifierat.
Påbörjar direkt en fullständigt magisk tur genom ett helt fantastiskt vackert landskap. Behöver knappt pannlampan då månen visar upp sig med full effekt. Kulissen till detta äventyr får 11 av 10 i betyg. Stannar ett par gånger för att försöka få mobilkameran att skildra naturen rättvist. Misslyckas kapitalt.
Kommer till området där delstegen ska återfinnas. Och omigen har en noob fått till det perfekt. Alla koordinater sitter perfekt. Alla ledtrådarna är välgjorda. Blir en enkel match att samla ihop det som behövs. Men sedan blir det stopp. Står i radioskugga och har inte formeln som behövs. Skidar iväg till täckning nås. Kan sedan defiliera mot slutgömman som också finns på bra plats. Tack för det.
Återtåget blir ren glädje. Efter pistmaskinen har endast kanske fem personer åkt. Månen piskar manchestret med sitt ljus, grenarna hänger tunga av snö och tystnaden är nästan total. Ytterligare en FTF är bärgad”
Senast redigerad av Avel 2021-02-03 kl. 09:28.
Totalt var det alltså 17 st cacher som HD loggade 2018-06-10.
Hur många var hon med på plats när de hittades då? Ser ut som det inte var en enda. Finns en "Premium" jag inte kollat.
Del 1/3. 10 st cacher.
Analyze this
Found it
11/25/2015
Ytterligagre en långliggare som nu loggats. Har klickat upp denna många gånger under åren. Men gjorde inget allvarligt försök förrän kompisen frågade om vi skulle logga denna. Hann dock bara lista ut hur man skulle göra innan hon loggat den. Löste den ändå vid det tillfället, men det blev inte av att logga. Tydligen inte heller att skriva in korrigerade koordinater, för när jag nu bestämde mig för att städa bort frågetecknet från kartan så var det bara att börja om. Skulle ut i annat ärende ikväll och tog med lampan. Och se, första stället som ljuskäglan föll på var rätt.
Tack för en rätt kul myst som lärde mig en del nytt. och tack för cachen.”
Katt åt golfboll
Found it
7/2/2015
I går skulle denna burks CO leka med Y*ankeedude i min motorbåt. Det gjorde att mina kvällsplaner fick ändras om pga hundvaktande åt jänkarens Bella. Det ledde till att ingen matlåda blev gjord. Så idag på lunchen fick jag dra ut till närmaste butik, Coop, för att köpa potatissallad och lite kallskuret att äta. Passade då på att logga denna kisse.
Nu börjar nässlor, hallon och annat rispigt växa till sig bra. Blev en stundtals tråkig stund, men jag kunde ju förenklat genom att söka enbart vid GZ. Hade besparat en del lidande. Hittade så ett perfekt gömställe i en hålighet i ett träd. Där bör man inte söka. Stack in handen så som CO brukar vara rädd för. Kände med fingrarna där jag inte kom åt. Kände något mjukt och förstod direkt vad det var. Drog kvickt ut handen och efter kom tre-fyra snabba getingar. Boet var ännu inte så stort, men det växer väl. Tycker det är onödigt om andra söker där med. Fotade boet och plockade sedan fram loggboken från sitt riktiga gömställe. TFTC”
My real six-string
Found it
2/28/2018
Loggade tidigare som en del i TeamDavidsson men har nu eget nic, Systerhax.
{*FTF*} @ 20:00
Hade precis avslutat onsdagspannkakan och diskuterat igenom morgondagens friluftsdag med ena dottern, och gjort upp planer för torsdagsstädningen när en vän meddelar att det finns en myst att lösa. Vi låg då 25 minuter back redan (Sabla skärmförbud vid måltider. Måste nog överväga det där) men förstod vad som skulle göras. Våra kompetenser finns dock på några andra ställen än just detta ämne, men ett långt samtal med vännen G resulterade i en hyggligt snabb lösning.
Så här i efterhand måste det sägas att det var en riktigt snygg myst, men vid lösningstillfället gavs inte tid till njutning, utan enbart maskinellt avväpnande av motståndet. Dålig koll på kartan vid närmade av GZ gjorde att vi sökte på fel ställe först. Undrade hur blind man kunde vara som missade en Large. Men när söket förflyttas till koordinaterna så var ju fyndet omedelbart. Snygg och välarbetad burk. Kul att logga även för den som inte får skriva överst TFTC”
Skomakarhagen
Found it
3/14/2018
Njuter verkligen av denna den bästa skidsäsongen i mannaminne. Fn är drygt 7 mil pistade med pistmaskin i detta system. Överallt är spåren perfekta. Vädret är perfekt. Det mesta svårslaget här i bergen. Tar ute lite ledigt från jobbet för att njuta. Det blir alldeles magisk runda från strålande sol på mossarna till solnedgång vid Rusakulan där jag gjorde iordning en semla och kokade kaffe innan färden avslutades i pannlampssken. Något alla borde få uppleva.
Denna plats har jag skidat förbi ett antal gånger och förundrats över. Nu hade jag tänkt att kolla om det fanns någon bra möjlighet till placering här. Burken här kände jag till sedan den släpptes en majdag medan jag och ett större team cachade ihop i närheten. Men jag hade ingen aning om att burken låg just här. Denna loggning blev alltså lite collateral damage på en drygt tre mil lång skidtur. Tur att satellitbilden fanns att gå på då GNSS-mottagaren i min koreanska lur lämnar en del övrigt att önska enligt spåret i loggbilden. TFTC”
Katt åt kattsand
Found it
12/27/2015
Här har jag sökt mycket kort en gång tidigare. Med knappt några batterier i lampan och en alldeles för sen tid på dygnet så släppte jag den efter någon minut endast. Idag säger väderprognosen att det ska bli någon dm snö med start under fm så det får bli en snabb utryckning till två burkar som jag tror är marknära. Känner genast igen höjdfixen i stenen. Känner mig lite mallig som lärt CO vad det är för något. Följer sedan GPS och instruktion och har snart burken i min hand. Och precis som befarat är det en riktig skitcache. Ingen FP på den. Nu vid loggning hemma i värmen med tända ljus öser snön ner. Härligt att hinna hem innan. Härligt att få bort en grön fläck från kartan. Härligt bra gömmor på denna serie. TFTC
Katt åt lampa
Premium-cache
Katt åt fisk
Found it
6/14/2015
Ute i regniga och mysiga natten med goa vännen Softis. Kvällens huvudmål fightas ner ovanligt fort, och hon blir glad. Nu hinner vi nämligen titta till denna som tidigare idag funnits trasig. Jag får äran att leta reda på resterna och skriva in mig på en alldeles virgin logg i perfekt vanligt papper. Sådant som går att både rulla ihop, få in i och få ut ur burken. Den bästa sorten alltså. Kul liten serie detta. De två nu funna burkarna ger mersmak. Släpper av ett blått band på denna plats. Både för burken var bra, men även för att CO gillar statistik och nu når en finare badge över mottagna FP
Katt åt gris
Found it
8/8/2015
Lördagskväll och en del smågodis har slunkit ner. Borde gå en långpromenad med YankeeDudes jycke som jag tillfälligt disponerar. Men den rackaren tog kväll med barnen och vägrar gå upp igen ur sängen. Har nu två val. Bli ännu fetare och dö i förtid, eller helt enkelt ge mig ut på en tur i natten utan koppel. Valde det sista. Cyklade bort till denna rackare och loggade. Ett riktigt kinky litet svin var det. Igenkänningsfaktorn var hög. Nåja, TFTC.”
Katt åt basketboll
Found it
12/7/2015
Hade bett (beordrat) frun i Ios Päron att baka de delux-goda saffransdoftande konstverken ”Drottning Kristinas Julebröd” som traditionen påbjuder. För mig blir det ingen jul utan att de bakas och frossas i. Finns en del mer attribut som är lika viktiga, men just ikväll var det godsakerna som gjorde att jag behövde åka ut en sväng på kvällskröken. Hämtade upp en bra kasse hos henne i Lundby och på vägen hem ville jag ha mer kul. Denna burk passade alldeles utmärkt att ta då. På första platsen jag kände satt den, så hela besöket tog nog inte mer än ett par minuter. Största behållningen var nog själva ordvitsen. Gillar dessa. Firade sedan loggen storartat med bl.a. provsmakning av några rejäla bitar julebröd. TFTC.
Ser att det varit diskussioner om T-graderingen. Tycker 3 kan vara rimligt för många. En del skulle nog klara den med rullstol, medan andra behöver utrustning för att klara den, så egentligen är alla steg mellan 1 och 5 rimliga. Graderat efter just min förmåga så är det 1.5. Och som det står i guidelines så finns inte rätt och fel. Skalan är helt igenom subjektiv med några stödpunkter som förslag kring hur man kan tänka.”
Lisselängen
Found it
1/23/2016
Verkligen inte läge att dra mitt i kvällsmyset hemma. Hade planerat en sen skidtur den kvällen, och det frestade givetvis att tidigarelägga. Och av olika skäl öppnades plötsligt möjligheter att dra en stund efter 20. Mycket märkligt att ingen logg kommit på bortåt tre timmar. Övervägde ett mycket svagt ögonblick att åka till Ånnaboda som planerat och sedan ha nästan en timme upp till Lisselängen. Men det var som sagt bara ett ögonblick. Måste "erkänna" att jag blivit FTFräv med åren, och bl.a. lärt mig att köra bilen inte bara så långt man får, utan tom så långt man faktiskt kan. Vid närmaste lämpliga parkering fanns redan en bil. Formligen kastade på mig skidorna och brände iväg som ett skott in till vindskydden. Såg snart att det fanns en lampa på plats. Tjoade och rumlade om för att påkalla uppmärksamhet och mana till avhållsamhet i sökning och loggning, och det var självaste den isländske båtflyktingen Latorp som stod där uppe och förvånat avvaktade för att se vad det var för fågelskrämma som kämpade sig upp för backen likt en av humla stucken tjuren Ferdinand. Burken hade han redan hittat, men jag hittade den direkt med och fick äran att ta fram den. Efter njutningsbar logg pratade vi en stund. Han skulle vidare till stationen för att leka taxi. Själv skidade jag upp till Ånnaboda och tillbaka med ett litet sidospår. Fick ihop drygt 25km den härliga kvällen. Fick faktiskt möte på vägen och CO berättade senare på kvällen att det var STFaren som var på väg. Tack CO för du omigen gav en anledning till att skida förbi just här. Idag var spåren lite tröga efter den lätta snö som föll under kvällen, men det var inte alls som den soliga dag vi vallade för optimalt fäste som faktiskt syns ”
Det är fler som hon kör efter Ls död, har gått igenom en hel del av Ls cacher etc.
2020 klättrade hon upp och letade Ls första T5a.
Varför ägna sig åt detta, det lär väl finnas mängder med andra alternativ än L, speciellt då hon kroniskt inte vill påminnas om henne.
Det är fler som hon kör efter Ls död, har gått igenom en hel del av Ls cacher etc.
2020 klättrade hon upp och letade Ls första T5a.
Varför ägna sig åt detta, det lär väl finnas mängder med andra alternativ än L, speciellt då hon kroniskt inte vill påminnas om henne.
De här är de "ökända" 17 st loggade från efter LW:s död. HD inte med på en enda av de 17. Redigerade bort My real six-string som råkade komma med. Ingår inte i de 17.
Senast redigerad av Avel 2021-02-03 kl. 09:32.
De här är de "ökända" 17 st loggade från efter LW:s död.
Jag skrev: jag har gått igenom många av Ls cacher redan och sensmoralen är att hon fortsätter på andra ang L som hon avskyr, inte vill påminnas om.
Efter Ls död.
Senast redigerad av develi 2021-02-03 kl. 09:39.
Jag skrev: jag har gått igenom många av Ls cacher redan och sensmoralen är att hon fortsätter på andra ang L som hon avskyr, inte vill påminnas om.
Efter Ls död.
Ja det är helt rubbat. Kanske inte att logga de hon hittar av LW:s cacher efter hennes död men att sitta och dunka in 17 st loggar som hon bevisligen (se inläggen ovan med HD/SD:s loggar) inte varit med och hittat blir ju väldigt genomskinligt.
Men det har ju tragglats i tråden redan innan och utan. Men kikar man i loggarna är det bara "jag,jag,jag" all over the place när "teamet" loggat.
Tvärtemot vad man brukar säga så verkar det finnas ett "I" i "team".
Vet inte hur det fungerar om det rings från "vanlig" telefon från hemmet till avdelningen.
HD är väldigt ambivalent i förhören vad gäller kontakt från/med W den morgonen.
Ambivalent? Vilken underdrift !
Hon är skendement!