2021-02-12, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon är inte hotad, finns inte tecken på ett dugg annat än att hon gör Identisk kopia av SD och LW med Sillen.
Det är massiv text mellan dem. Hon undrar snarare om han är hos LW i april.

Om han nu är kontrollfreak är det hon som likaväl sätter gränser. .

Finns ingenting i deras dialoger som vittnar om hot och hon svarar upp när han beter sig som en Gestapo mot dottern, påtalar att han inte är ett offer och ska typ växa upp.
När det kommer till USA så säger hon väldigt tydligt x 2 att bollen ligger hos honom.
Då han inte vill åka alltså den 8 maj.

Fri blir hon den dag hon slutar ljuga för sig själv, jag har sällan el aldrig sett nån som strutsar likt henne.
Ångesten rättar nog till sig också, det tär nog att undertrycka känslor och försöka se oberörd utåt.

Edit. Hon är hemma hos SD och målar. När han är på jobbet. Målar väl över Soft färgen?

SD krökte väl inte ett hår på sin mammas huvud heller och HD tycks vara en kopia av henne (enl ett förvånat syskon då familjen var dysfunktionell). SD var mammas favorit dock.
Senast redigerad av Remark 2021-02-12 kl. 02:37.
Citera
2021-02-12, 02:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD krökte väl inte ett hår på sin mammas huvud heller och HD tycks vara en kopia av henne (enl ett förvånat syskon då familjen var dysfunktionell). SD var mammas favorit dock.
Hade inte läst det men blev full i skratt nu för jag satt tidigare och tänkte på arketyper (Jung, anima och animus), att den extremt stereotypa och rigida mannen drömmer om att framstå som en hjälte och verkar behandla dem diametralt olika oavsett manipulation.
Han får kritisera modersfiguren (läs: prata skit bakom ryggen på H) men inte LW (sms fr SD om cachefight) och sistnämnda behandlar han som en punchbag och försöker kontrollera med maktdemonstration och sex.
Han verkar ha lite issues på kvinnofronten med identifikation den lille omanlige skiten.
Senast redigerad av develi 2021-02-12 kl. 02:58.
Citera
2021-02-12, 03:37
Medlem
Citat:
Hade inte läst det men blev full i skratt nu för jag satt tidigare och tänkte på arketyper (Jung, anima och animus), att den extremt stereotypa och rigida mannen drömmer om att framstå som en hjälte och verkar behandla dem diametralt olika oavsett manipulation.
Han får kritisera modersfiguren (läs: prata skit bakom ryggen på H) men inte LW (sms fr SD om cachefight) och sistnämnda behandlar han som en punchbag och försöker kontrollera med maktdemonstration och sex.
Han verkar ha lite issues på kvinnofronten med identifikation den lille omanlige skiten.

Uppenbarligen rådde det känslokyla i hemmet och endast blickar samt mammans ljudnivå vid diskbänken indikerade stämningen. Man pratade sällan. Martin anser familjen dysfunktionell.

Det är SDs lillebror Martin, som är den yngste och ende, som berättat. Ingen av syskonen har kontakt vare sig med varandra eller föräldrarna, om jag kommer ihåg rätt. Ingen var på rättegången. SD äter mammas bullar någon gång i månaden.

Ja, han har uppenbara issues på kvinnofronten och man förstår att HD "pratade" välbekant.
Senast redigerad av Remark 2021-02-12 kl. 03:50.
Citera
2021-02-12, 03:49
Medlem
Citat:
Uppenbarligen rådde det känslokyla i hemmet och endast blickar samt mammans ljudnivå vid diskbänken indikerade stämningen. Man pratade sällan. Martin anser familjen dysfunktionell.

Det är SDs lillebror Martin, som är den yngste och ende, som berättat. Ingen av syskonen har kontakt vare sig med varandra eller föräldrarna, om jag kommer ihåg rätt. Ingen var på rättegången. SD äter mammas bullar någon gång i månaden.
Önskar att lillebror kunde berätta mer
Citera
2021-02-12, 04:06
Medlem
Martin berättade att SD spöat honom rejält på rummet, pappan öppnat dörren och därefter bara stängt den och gått. Utan ett ord.
Senast redigerad av Remark 2021-02-12 kl. 04:08.
Citera
2021-02-12, 06:22
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

Ja, han har uppenbara issues på kvinnofronten och man förstår att HD "pratade" välbekant.

Jodå. En bror till Stefan var på rättegången, jag var där och såg honom.
Citera
2021-02-12, 06:37
Medlem
develis avatar
Citat:

ska kolla detta, tack.
Det är nog de flesta. Dysfunktionella emotionellt.

Helt motsägelsefullt när man ställer vissa partier mot varandra utifrån HDs förhör, hon växlar fram och tillbaka.
Speciellt när hon ska förklara vad hon vet om relationen SD/LW.

Hon vet inte. Hon vet. Men hon vill inte veta.
Dom träffades. Nä, dom hade kontakt.
Det sa han innan hon flyttade.
Men han erkände inte förrän på planet att de haft kontakt?
Och ändå skickar hon sms vid försvinnandet och frågar SD när han hade kontakt med henne senast.

Hon hänger kvar i det gamla och kan inte släppa det. Men hon har gått vidare och vill inte veta?
Hon skulle nog förlika sig med tanken om SD tog LW.

Men hon vill ha SD?
Drömmer om kärnfamilj. Fast resan var bara GC. Nej, återförening.

Ibland när man läser HDs svar så skulle det nog underlätta med nån sorts intermittent schizofreni?

HD 2019:
" FL I: Mm. Fanns det nån speciellt betydelse, just den här resan? För dig och Stefan tillsammans?
H:Nej
FLI: Var det slumpen som avgjorde att ni skulle åka just dit eller var det... vad, betydde den här ?
H: Det var ge ... det var geocaching-eventet vi skulle åka till"
(..)
FL I: Mm. Men vad är det som ändå gör att ni ändå åker?
H: Egoistiska syften, jag ville åka på eventet. Det var ett jättestort event, det var jättero ...
skulle bli jättekul. Och Stefan och jag kunde hålla sams, så vi valde att åka.
FL I: Mm. Men ville du tillbringa tiden med Stefan? Var det, var det så att ni va ... var på väg att hitta tillbaka igen?
H:Nej
FL I: Fanns det nån sån tanke?
H:Nää
FL I: Fanns det nån sån förhoppning?
H:
FLI: Ifrån dig? Fanns det ingen förhoppning om att det skulle bli ni igen?
H: Ibland kom den tanken av och till, men ...nej, inte så specifikt att det var det jag ville med resan. För det var geocaching-eventet och inget annat.
FLI: Mm men hur, hur då kom den tanken ibland? Var det så att du ... önskade att det skulle bli ni igen?
H: Alla har väl en förhoppning om en kärnfamilj, ja. Eem, om den var en realistisk tanke som jag egentligen ville ... nää, ni vill veta jag tycker och tänker, eem och ibland så vill väl,
eller alla vill väl ha det? Skulle jag säga.
Alla vill väl ha en kärnfamilj?
Eem ... med ett bra lyckligt, men om det skulle bli lyckligt, nej, troligtvis inte. Eem ... så ... nej jag kan inte säga att det fanns en förhoppning där och då eller ... eem ... väldigt ospecifikt.

FL I: Det fanns en upp, eller det finns en uppgift i utredningen att ni skulle, att ni, den här resan också var en symbol för att ni skulle fira att ni hade varit tillsammans halva tiden av era liv
H: Det stämmer bra det.
FL:Mm
H: Det hade jag glömt bort"

HD 2018:

"L2: Den 3 maj, 2018 klockan 12:54:11 skriver Stefan till dig, JÄD. Vad betyder det?
H: Jag älskar dig
FL2: Det efterföljs av ett hjärta som du skickar, eem samma minut och sen så skriver du,
Älskar dig. Hur var er relation, här i början av maj?"

19 maj
" F: Eh Stefan å du, hur länge har ni varit tillsammans?
H: Vi har varit tillsammans i .. åh herre . (gråter) åh .. den här resan till USA det var o fira att vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .. för vi har varit tillsammans sen -96.
F: Mm. Så det var därför ni skulle åka nu?
H: Mm (gråter)."
....
" F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H:Mm.
(..)

" FL: Men hur skulle det kännas då, för dig att veta att Stefan går vidare med Lena?

H: Ja, hur det ska kännas. Det går väl inte förens man har själv upplevt det i så fall. Eeh,
men jag är inte långsint, och jag försöker oftast se, bra. Och jag tror att jag hade accepterat det och förlika mig med det. Så länge barnen hade mått bra utav det så hade jag inte, aah så hade det få varit så då. Eeh mmh."
.....
(..)
H: Eh å han [JS] vet om att eh .. min förhoppning är att komma till Stefan.
F: Att gå?
H: Att komma tillbaka till Stefan."

(..)
" F 1: Men va är det som gör att ni separerar då?
H: Därför att jag vill ha en annan trygghet i min kärleksrelation.
Fl: Va är det för trygghet du inte har med Stefan just då?
H: Jag hänger kvar. Jag kan inte släppa det gamla som har varit. Jag kan inte släppa det och då blir inte jag trygg."
Senast redigerad av develi 2021-02-12 kl. 06:53.
Citera
2021-02-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum

Roligt att "se" Dig i tråden igen!

Har Du i dagsläget någon koll på om SD/JG fortsätter att umgås/burkletande?
Citera
2021-02-12, 09:12
Medlem
Citat:
Var det den äldre eller den yngre?
Citera
2021-02-12, 10:06
Medlem
Citat:

Hej igen!

OK, det var en nyhet för mig eller så har jag glömt. Du känner SD och hans syskon?
Senast redigerad av Remark 2021-02-12 kl. 10:14.
Citera
2021-02-12, 10:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, det är märkligt.. Eller är även hon hotad? Kanske har de en ny slags "överenskommelse" där han dikterar villkoren?

Typ: "visst är vi skilda och du ligger med Sillen. Men det kommer ändå alltid ALLTID (!) vara vi två".

Det enda som kan få henne fri är om han döms i HR och hon själv är oskyldig.

Sen kan jag undra hur den nervöse JG mår i allt detta. Tydligen har han flyttat. Lägenheten, en 4a, låg ute till försäljning för ca 1,8 miljoner. Kanske har denna vidriga mordhistoria och JGs undfallenhet gentemot SD fått hans sambo L att ruttna på honom och flytta.?

(min spekulation)
Tidigare har jag trott att HD också är hotad men jag börjar ändra uppfattning.
Kanske hon klarar sig därför att hon aldrig har visat att hon vill lämna SD på riktigt.
Jag spekulerar i att hon skilde sig för att få SD att reagera och kämpa för deras relation, inte för att hon verkligen ville lämna relationen.
Om det kommer en dag när hon verkligen vill lämna så kommer hon också att bli hotad, om inte SD sitter inne då.
Citera
2021-02-12, 12:05
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Japp. Hur så?
Radiotystnad-tönt.

Men du kanske gillar SDs militanta stil?
Han kör samma stil mot barnen och din far intresserar mig inte.
Nä far min e ointressant men du förstår hur lätt det är att skriva halvsanningar,lögner?
Var ligger problemet med RT? SD sviker familjen och har valt att snubbla in i LW trots HD's vetskap.
Och det har inget med själva brottet att göra.
Man kan inte läsa av allt helt enkelt och vad han än har för problem med LW så finns det inget som bevisar att han är mördaren.

Ni e många som svartmålar en familj pga RT,strössel och tycker att det är helt okej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in