2021-01-31, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JG:
"Vill du dela med dig av koords till:
1) Cajsa Warg? GC70DT3 (Mathog) 2) Lyssna till Livet? GC6RGMZ (SP)
3) Carlslund WIG? GC70WKB (Putte)

Eller SP:s GeoTourSwe2 - Lasse-Majas tjuvgömma (GC70PVG)? ]Så jag också slipper tänka så mycket på henne och hennes burkar."

jag också slipper tänka på henne och hennes burkar?

Å ena sidan ska L frysas ute helt (se spoiler).
Å anda sidan ska hennes cacher och wiggar loggas som om det vore på liv och död?

H drog som sagt upp Ls wigg dagen innan, mitt i stormens öga.

SD ber henne ta sig en funderare på wiggens inlagda pauser, varav hon skriver på LWs wig (GC-sidan) :

(...) Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar."

14 maj är det dags igen:

JG: Såg att du loggade SP WIG, without me. Precis innan ja. Vill cacha mer med dig! Hör av dig ju"

Hon måtte vara stolt över det snabbt expanderande kontot. Inga skrupler om det så gäller att logga då L är död eller annat:

H:" Tror det bara står med vatten i bakgrunden"

JG: ."För att få ditt The Heart of Sweden Geo Tour coin behövs för just denna cache ett foto av dig själv ute vid någon av dessa öar (båt, simning, skridskor ... ), som visar hur du tagit dig dit."

H:, Ta fotot från någon annan gång ..... Går inte att kontrollera. Eller skriv att bild är mailad vilket är ett alternativ. Den mailen har bara jag och S tillgång till."

28 april.
Jakten är uppenbar.
Identiskt det som H diskuterade i sept 2016 ang Ls smeknamn.

H: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S."
H försöker att inte tänka och bry mig.
Bitter som malört jagar hon hennes cacher och wiggar.

De är som två tummar i samma röv.

.... Och jag undrar vilka de pratar om nu på GC forum?

Jag är inte förvånad över JGs beteende efter Ls död om han har nåt samvete.
Hon verkar ha det skralt på kontot likaså.

.

Eller varför inte detta, där SD plågar en redan ångestfylld och plågad JG? Märkliga människor, dessa:

Aktbilaga 167 sid 133-149 och framåt.
Citera
2021-01-31, 17:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Eller varför inte detta, där SD plågar en redan ångestfylld och plågad JG? Märkliga människor, dessa:

Aktbilaga 167 sid 133-149 och framåt.

Haha ja tror du att sunda människor skulle vilja vara vän/flickvän till SD?
Citera
2021-01-31, 17:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
What? Vem menar du?

I aktbilaga 154 avlyssning sd

JG blir nervös över att han farit med endel osanningar gentemot sin sambo, som förövrigt har samma namn som mordoffret, han är rädd att det kommer komma fram att han inte cashat när han sagt att han gjort det.

Tillexempel:
JG har loggat ikapp för att få tillgodo den eh, eh, eh geotour grejjsen
Då har jag loggat en massa cacher, som jag har inte varit där.. eh dom frågade mig var jag gjorde den 15:e eeeh och jag vet att jag av misstag loggade en..en..en..jag har för mig att..jag inte kollat innan jag ringde dig , men jag har för mig att det är en av Lenas cacher den 15:e

SD mmm

JG Där har jag....där har jag inte varit osv..

Han har haft någon fling med någon m@ndy på facebook som han aär rädd att hans sambo ska få reda på, då han fuskloggat cacher, när han i själva verkat inte cachat.

Så vad vet vi?

Att leka geocacheing är jättebra om man gillar att fuska.
Det är väl därför JG väljer bort Lena när otroheten uppdagas och stöttar HD och SD.
JG är en fuskare
HD är en fuskare
SD vill inte att Lena ska sabba statistiken och allt vad det innebär, då hon är en ärlig människa som ser cachingen som ett spel som man spelar enligt regler, dvs. man loggar de cacher man hittar.

Jag har tyckt lite synd om HD, men jag lutar starkt at att hon är så iblandad i detta som hon kan bli.
Pga vänner och kontakter inom polisen, gällande Davidssons, även jG hade väl jobbat åt polisen, med översättning?

Hur som helst, korruption är ordet jag närmast tänker passar.
Avlyssningsdokumenten är SÅ talande.
Det går inte att vifta bort.

"då hon är en ärlig människa som ser cachingen som ett spel som man spelar enligt regler,"

Lena; en ärlig människa som spelade enligt regler?

Vilken BS! Hon hade en intim relation med en gift man. En man som hon själv varit vigselförrättare åt när han gifte sig med sin fru.
Man kan tycka vad man vill om det men påstå inte att hon var ärlig! Ni silar mygg och sväljer kameler.

Den största fuskaren var LW. Hon försökte stjäla en man från en sjuk kvinna. Hur kan man göra så?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-31 kl. 17:56.
Citera
2021-01-31, 17:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det FR märkt när han själv varit med må väl även klentrogna kunna lita på.

Han hade ju även uppgifter direkt från SD.

Ja, absolut.
Det är ju förstahands uppgifter direkt från SD. FR har ju ingått i Team FemFemma, där SD, HD och Lena ingick tills otroheten uppdagades, dvs FR känner ju SD.

SD var inte sen att ge sin version:

A 150/536 ff

"Några dagar senare fick F och Jerry ett mail från Stefan.
I mailet skrev Stefan att han bad om ursäkt för att han inte hade varit ärlig mot dem. Han hade
sökt tröst hos en vän, alltså Lena, detta skulle ha berott på att hans fru Hanna mådde dåligt
och var sjuk. F visste att de hade bott grannar tidigare och att det kanske inte var
konstigt att man sökte tröst hos någon som man känner väl. Tröst är ju en sak men otrohet en
annan.
Det var inga detaljer men mailet gick ut på att Stefan hade varit otrogen med Lena.
F uppger att mailet kan finnas kvar i hans telefon
"

"F uppger att han tyckte att allt som han nu hade fått veta om Stefan var obehagligt. Han
valde att bryta helt med Stefan.
Innan de bröt kontakten så skrev Stefan till honom att han fick fråga honom om han ville veta
något. Lena hade sagt till Stefan att F visste om relationen mellan dem.
Fredrik ställde då några allmänna frågor såsom om det stämde att han och Lena hade planer
på en resa till Kilimanjaro och ett par andra rent allmänna saker. Stefan bekräftade att det
stämde och F valde då att inte ställa några ytterligare frågor till Stefan. Han uppfattade
Stefan som obehaglig och ville bryta kontakten med honom. Stefan sa också att om Lena
hade berättat andra saker för F så var de också korrekta.
"

s.542

"Efter att relationen avslöjats hade F och Stefan sporadisk kontakt. Stefan berättade att
H*anna under våren 2017 "börjat vakna till liv" efter att tidigare varit deprimerad. Stefan var
öppen med F och erbjöd sig att besvara eventuella frågor om relationen till Lena. Lena
hade berättat att Stefan och hon hade som mål att åka till Kilimanjaro i februari -17 och att de
då skulle bli ett par. Lena hade väntat länge på det och Stefan hade lovat att de skulle göra
det. F frågade Stefan om det och han sa att resan var som en metafor för honom, för
deras fullbordade relation och att han skulle lämna Hanna. Stefan bekräftade det Lena berättat
och sa att det mesta Lena sagt om honom nog stämde. F blev förvånad över att det Lena
sagt stämde så bra.
"

Jag uppfattar det också som att FR har egna åsikter och han inte bara sväljer allt Lena berättar. Han verkar vilja höra vad SD har att säga för att få en bättre bild. Han uppmanar Lena att sluta träffa SD. Han säger också att Lena verkar vilja jäklas med paret D och att Lena inte slutade att hoppas.
Citera
2021-01-31, 18:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det var två andra killar som fick göra ett riktigt skitgöra med IT-forensiken. Alldeles försent. Och under dålig ledning. Ett otacksamt jobb på många sätt.
Det har varit rätt mycket diskussioner om SD:s polisvänner och hur mycket de har deltagit i utredningen. Tidigare har det sagts att vännerna inte var inblandade i utredningen.

Menar du nu att den ena var chef på it-forensics och kan ha styrt vilka kompetenser som fick arbeta med utredningen?
Och att det inte var de mest kompetenta som jobbade med det här fallet?

Förtydliga gärna polisvännernas roll, även om det inte var de som deltog aktivt i utredningen.
Citera
2021-01-31, 18:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Haha ja tror du att sunda människor skulle vilja vara vän/flickvän till SD?
Jag håller med om att det är svårt att tro att någon normal kvinna skulle vilja ha en relation med honom.
Men det är precis lika svårt att tro att någon man (JG till exempel) vill fortsätta att vara vän med honom.
Citera
2021-01-31, 18:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nu är det exfrun som inte får flytta in? Och varför skulle hon det, till den gamla kåken, när hon har sitt radhus och lite förnuft i behåll. Nä, båda har sett bättre vyer.
Jag tror tvärtom att det är exfrun som inte vill flytta in.
Hon vill kanske se bevis för att hon nu ska kunna lita på SD och de bevisen lär aldrig komma.
Citera
2021-01-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är SDs granne Ju*dit* som kallas ”krukväxtindianen” (för att hon trivs med att speja i fönstret?) och hon har sån koll och är en sån uppfriskande motpol till exempelvis SD och HD med sina partiella/totala/selektiva minnesförluster.
En ren fröjd att lyssna på henne.
Ja, hon är en dam med stenkoll, inget fel på hennes minne, som vissa andra har..
Citera
2021-01-31, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
"då hon är en ärlig människa som ser cachingen som ett spel som man spelar enligt regler,"

Lena; en ärlig människa som spelade enligt regler?

Vilken BS! Hon hade en intim relation med en gift man. En man som hon själv varit vigselförrättare åt när han gifte sig med sin fru.
Man kan tycka vad man vill om det men påstå inte att hon var ärlig! Ni silar mygg och sväljer kameler.

Den största fuskaren var LW. Hon försökte stjäla en man från en sjuk kvinna. Hur kan man göra så?

Snälla lilla du, Lena var inte otrogen.
Hon var singel.
SD limmade och kunde inte hålla k*ken i styr..
SD var den som var otrogen och lovade Lena en framtid
Citera
2021-01-31, 19:33
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Lite oredigerat här men det gäller HD och Telegram.
Finns bild på SD:s Telegram i protokollen där HD är med som en av chattarna om jag minns rätt. Ska hålla utkik efter den bilden.
Ja, även HD har Telegramappen installerad. Min fundering är om det finns tekniskt utrymme för dem till spårlös konversation morgonen den 15:e, antingen via chatt, ljud- eller videosamtal. Dvs om båda raderar samtalet direkt efteråt.

Utifrån det faktum att SD pausar digitalt runt 07:05-07:25; se A 145 och A 167, inom samma tidsrymd som HD borde ha fått information om LW:s försvinnande. Detta under förutsättning att MT:s vittnesmål stämmer.
Citera
2021-01-31, 19:39
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
MH berättar i förhöret att HD sagt att sonen och "pappan" (som nog syftar på UW) kontaktat SD.
UW kontaktade inte SD förrän kl 10.57. Tänker jag rätt här så kan inte HD ha berättat det för MH redan vid 7-8 tiden.
Tänker att N kan ha berättat att han, systern och pappa UW var där för att fira minstingens födelsedag. Och att HD återberättar det SD har sagt. MT i sin tur uppfattar det som att "pappan" är LW:s pappa och att det är han som har ringt runt.
Citat:
Ps Frågade tidigare om vem denna Tess är som SD skickar sms till tidig morgon.
06.26 "åker om 10" och 6.34 "Lycka till idag". Någon som vet? Ds
Ser att du har fått svar. Så även jag, som blandade ihop Tess med TP.
Citera
2021-01-31, 19:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Spelar det någon roll när hon fick reda på det?
Det spelar stor roll i sammanhanget. För i sådana fall döljer hon ett tidigt morgonsamtal med SD, som senare raderas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in