2021-01-31, 15:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade:
”It’s not how, it’s how many...”

Som i golf, men med vissa stora skillnader.
”It’s not how, it’s how many...dead”

Som i mord.
Citera
2021-01-31, 16:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JG:
"Vill du dela med dig av koords till:
1) Cajsa Warg? GC70DT3 (Mathog) 2) Lyssna till Livet? GC6RGMZ (SP)
3) Carlslund WIG? GC70WKB (Putte)

Eller SP:s GeoTourSwe2 - Lasse-Majas tjuvgömma (GC70PVG)? ]Så jag också slipper tänka så mycket på henne och hennes burkar."

jag också slipper tänka på henne och hennes burkar?

Å ena sidan ska L frysas ute helt (se spoiler).
Å anda sidan ska hennes cacher och wiggar loggas som om det vore på liv och död?

H drog som sagt upp Ls wigg dagen innan, mitt i stormens öga.

SD ber henne ta sig en funderare på wiggens inlagda pauser, varav hon skriver på LWs wig (GC-sidan) :

(...) Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar."

14 maj är det dags igen:

JG: Såg att du loggade SP WIG, without me. Precis innan ja. Vill cacha mer med dig! Hör av dig ju"

Hon måtte vara stolt över det snabbt expanderande kontot. Inga skrupler om det så gäller att logga då L är död eller annat:

H:" Tror det bara står med vatten i bakgrunden"

JG: ."För att få ditt The Heart of Sweden Geo Tour coin behövs för just denna cache ett foto av dig själv ute vid någon av dessa öar (båt, simning, skridskor ... ), som visar hur du tagit dig dit."

H:, Ta fotot från någon annan gång ..... Går inte att kontrollera. Eller skriv att bild är mailad vilket är ett alternativ. Den mailen har bara jag och S tillgång till."

28 april.
Jakten är uppenbar.
Identiskt det som H diskuterade i sept 2016 ang Ls smeknamn.

H: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S."
H försöker att inte tänka och bry mig.
Bitter som malört jagar hon hennes cacher och wiggar.

De är som två tummar i samma röv.

.... Och jag undrar vilka de pratar om nu på GC forum?

Jag är inte förvånad över JGs beteende efter Ls död om han har nåt samvete.
Hon verkar ha det skralt på kontot likaså.

.

Team fusk och utrfysning, vad än JG vittnar om i rätten.

Förhör med FR, tidigare medlem i Team FemFemma. I samband med att relationen avslöjades splittrades gänget upp. FR bröt kontakten med SD då han upplevde honom som obehaglig genom det som Lena berättade om honom.

Axplock om JG från FRs förhör:

A 150/537 ff

"Fredrik och Jerry fick efter detta en mer sporadisk relation, så även med Stefan "
//

"F uppger att Jerry bröt kontakten med Lena helt. F tyckte att Jerry gjorde fel,
F själv hade sina sympatier hos Lena och försökte stötta henne.
"

//
"F undrade varför Jerry var så angelägen att kontakta om vad som hände. F
kände det som att Jerry kanske försökte fiska information från F angående Lena.
F själv har inte haft någon kontakt med Stefan.
"

"F uppger att han tyckte att allt som han nu hade fått veta om Stefan var obehagligt. Han
valde att bryta helt med Stefan.
Innan de bröt kontakten så skrev Stefan till honom att han fick fråga honom om han ville veta
något. Lena hade sagt till Stefan att F visste om relationen mellan dem
. "

A 150/542

"För F var inte otroheten det viktiga. Han valde att ta avstånd från Stefan och J*erry
utifrån hur de agerande. Han uppfattade Stefan som feg då han aldrig gjorde ett val. Stefan
brukade själv säga, "välj eller dö" som ett skämt i andra sammanhang. För honom var det
viktigt att man valde i situationer som krävde ett val. F ser det som att Stefan aldrig
gjorde ett val mellan Hanna och Lena. Det pratade F med Stefan om och sedan bröt han
kontakten helt med honom. Den kontakt de haft efter det har gällt Stefan dotters Ws
friidrott där F är tränare. F har reagerat på att Stefan inte hört av sig till honom
efter Lenas försvinnande/död, då han hört att andra blivit kontaktade av honom.
"
//

"Långt tillbaka i tid befann sig Stefan utanför Fredriks bostad runt halv tolv på kvällen utan att
de bestämt träff. Stefan fotograferade bostaden och skickade det i ett meddelande till F
som för att visa att han varit där. Då Stefan besökte Fredrik kunde han ibland komma till
huset via baksidan. F har blivit påverkad av det agerande och utifrån att han känner till
att Stefan har en vana av att röra sig vid bostäderna tillhörande personer som han känner
"
//

"Fredrik och Stefan hade efter relationen avslöjades en del kontakt via Messenger. Fredrik
frågade Stefan hur Jerry kunde sätta honom och Hanna på en piedestal och samtidigt stänga
ute Lena. Stefan sa att Jerry var lite "dum" på det sättet och att han inte verkade kunna "se
skogen för alla träd". Stefan skrev också att han tyckte väldigt synd om Lena utifrån hur Jerry
behandlade henne. Stefan verkade se klart på den situationen. Det skrev han någon gång
mellan mars-juni 2017.
Jerry ser Stefan som sin bästa vän, han skulle göra allt för honom. Deras vänskap har stärkts i
och med att misshandeln av Lena och otroheten uppdagades.
"

"Tre dagar efter att Lena försvunnit hörde J*erry av sig till F via sms, konversationen övergick sedan till att föras via Messenger.
F reagerade på dels att Jerry tog kontakt med honom efter så lång tid, dels att han tog
kontakt med honom först tre dagar efter hennes försvinnande. Jerry skrev och berättade var
Stefan och Hanna varit då Lena försvann, detaljer gällande försvinnandet och att delar av det
skulle vara hemligt med honom och Fredrik. Fredrik upplevde det som att Jerry fiskade efter
information men även som att han ville plantera information hos Fredrik som han skulle föra
vidare till andra. Att Jerry påtalade att det de pratade skulle stanna mellan honom och Fredrik
tolkar han som ett sätt att försöka skapa förtroende.
"

Jag är som sagt övertygad om att JG och HDär väldigt påverkade av SD och deras bild av Lena likaså. SD är den som ser till att utfrysningen blir så stark.

N*a har också berättat om vilka hemska saker JG sa till Lena och vad han kallade henne för. Därav N*as starka svar till JG när JG efter hennes död tar kontakt med honom.

JG borde ta sig i kragen, ta sitt ansvar och tänka igenom varför han tog ett så starkt avstånd till Lena och istället tog parti för en person som svikit HD på det grövsta sätt (när hon var sjuk dessutom!!).

Med allt JG vet idag, allt som framkommit och hans egna kunskaper om SD, borde han ta bladet från munnen och bidra till att mordet får sin lösning. Han bör också tänka på HD och barnen och vilken risk det innebär att en mördare är ute i det fria.
Citera
2021-01-31, 16:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Förhör med FR, tidigare medlem i Team FemFemma. I samband med att relationen avslöjades splittrades gänget upp. FR bröt kontakten med SD då han upplevde honom som obehaglig genom det som Lena berättade om honom.

A 150/537 ff

"Fredrik och Jerry fick efter detta en mer sporadisk relation, så även med Stefan "
//

"F uppger att Jerry bröt kontakten med Lena helt. F tyckte att Jerry gjorde fel,
"

//
"

"F uppger att han tyckte att allt som han nu hade fått veta om Stefan var obehagligt. Han
Innan de bröt kontakten så skrev Stefan till honom att han fick fråga honom om han ville veta
. "

A 150/542

"För F var inte otroheten det viktiga. Han valde att ta avstånd från Stefan och J*erry
utifrån hur de agerande. Han uppfattade Stefan som feg då han aldrig gjorde ett val. Stefan
brukade själv säga, "välj eller dö" som ett skämt i andra sammanhang. För honom var det
viktigt att man valde i situationer som krävde ett val. F ser det som att Stefan aldrig
gjorde ett val mellan Hanna och Lena. Det pratade F med Stefan om och sedan bröt han
kontakten helt med honom. Den kontakt de haft efter det har gällt Stefan dotters Ws
friidrott där F är tränare. F har reagerat på att Stefan inte hört av sig till honom
"
//

"Långt tillbaka i tid befann sig Stefan utanför Fredriks bostad runt halv tolv på kvällen utan att
de bestämt träff. Stefan fotograferade bostaden och skickade det i ett meddelande till F
som för att visa att han varit där. Då Stefan besökte Fredrik kunde han ibland komma till
huset via baksidan. F har blivit påverkad av det agerande och utifrån att han känner till
att Stefan har en vana av att röra sig vid bostäderna tillhörande personer som han känner
"
//

"Fredrik och Stefan hade efter relationen avslöjades en del kontakt via Messenger. Fredrik
frågade Stefan hur Jerry kunde sätta honom och Hanna på en piedestal och samtidigt stänga
ute Lena. Stefan sa att Jerry var lite "dum" på det sättet och att han inte verkade kunna "se
skogen för alla träd". Stefan skrev också att han tyckte väldigt synd om Lena utifrån hur Jerry
behandlade henne. Stefan verkade se klart på den situationen. Det skrev han någon gång
mellan mars-juni 2017.
Jerry ser Stefan som sin bästa vän, han skulle göra allt för honom. Deras vänskap har stärkts i
"

"Tre dagar efter att Lena försvunnit hörde J*erry av sig till F via sms, konversationen övergick sedan till att föras via Messenger.
F reagerade på dels att Jerry tog kontakt med honom efter så lång tid, dels att han tog
kontakt med honom först tre dagar efter hennes försvinnande. Jerry skrev och berättade var
Stefan och Hanna varit då Lena försvann, detaljer gällande försvinnandet och att delar av det
skulle vara hemligt med honom och Fredrik. Fredrik upplevde det som att Jerry fiskade efter
information men även som att han ville plantera information hos Fredrik som han skulle föra
vidare till andra. Att Jerry påtalade att det de pratade skulle stanna mellan honom och Fredrik
"

Jag är som sagt övertygad om att JG och HDär väldigt påverkade av SD och deras bild av Lena likaså. SD är den som ser till att utfrysningen blir så stark.

N*a har också berättat om vilka hemska saker JG sa till Lena och vad han kallade henne för. Därav N*as starka svar till JG när JG efter hennes död tar kontakt med honom.

JG borde ta sig i kragen, ta sitt ansvar och tänka igenom varför han tog ett så starkt avstånd till Lena och istället tog parti för en person som svikit HD på det grövsta sätt (när hon var sjuk dessutom!!).

Med allt JG vet idag, allt som framkommit och hans egna kunskaper om SD, borde han ta bladet från munnen och bidra till att mordet får sin lösning. Han bör också tänka på HD och barnen och vilken risk det innebär att en mördare är ute i det fria.

FR är som en frisk fläkt under rättegången.
Koll på datum och händelser, korrekt, tydlig, insatt och skarpsynt.
Han och ”krukväxtindianen” hör till mina favorit-vittnen.
Citera
2021-01-31, 16:45
Medlem
develis avatar
Citat:

A 150/537 ff

//

"

//
"

. "

A 150/542

"
//

"
//

mellan mars-juni 2017.
"

"

Det är drag av vad jag ser också.

Det är inte friskt och det bildas allianser och subgrupper värre än från småskolan.
Det är rena mobbingfasonerna där S och H tycks sitta på nån piedestal.

Jag anser att det eldas i brasan och det gäller även H. Det har gått överstyr med allt hat till höger och vänster.
Offerkort och ren förljugenhet för egen vinstvinnings skull. Syndabocken som ska gå till slakt.
H spinner på temat för det tonar ner S skuld.
S vinner för han blir förmildrad och sen rännner JG som nån jävla Ratatosk på stammen mellan kronan och roten.
Sen loggar vi vidare som om inget speciellt har hänt.
Det värsta är att paret har vinstvinning båda två. De är patetiska hela högen.
H må vara manipulerad av S men hon vill fasen inte se sanningen hon heller.

Jag tror däremot inte att JG mår bra men nånstans får man bestäms sig vilken fot man ska stå på.
Ska han förfasas över LW som nån moralpredikant så får han väl ändå se SDs skuld likaväl. Där är han en kopia av H, hon blundar likaväl och S ska vi inte prata om.
Syltryggen som vill både äta kakan och ha den kvar.
Usch.
Citera
2021-01-31, 16:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, han är väldigt klarsynt.
Han har stark magkänsla över både SDs och JGs beteenden.

Missade det här, men det finns väldigt mycket mer som är intressant. T ex säger FR att han av det som Lena berättat för honom uppfattade han det som att både Lena och HD var kontrollerade av SD.

"Efter att relationen avslöjades var J*erry väldigt hård mot Lena och menade att hon "lurat in"
Stefan i frestelsen och la all skuld på henne. F tyckte att J*erry bestraffade Lena för hårt
då han exempelvis behandlade henne som luft då de var på samma plats i samband med
geocaching. Innan dess hade Lena och Jerry hade en vänskaplig relation, Lena såg honom
som en god vän.
"

Som sagt, jag tror att SD är en mycket udda fågel, som kan gå under radarn för vissa. Att han enbart skulle bete sig kontrollerande mot Lena, ser jag som uteslutet. Det ingår i hans hela väsen, att hålla sina närmaste på halster.

Att Lena sätter sig emot, det skapar väldiga problem för SD, liksom äldsta dottern som inte heller låter sig kuvas.
Citera
2021-01-31, 16:51
Medlem
Det här börjar likna "PizzaGate" med smutsiga "poliser".
Svarte Petter och högoddsaren "Cain" (Stefan Davidsson)

Vem ringer polisen dessa dagar när "Svara Svara Svara" styr Örebro ?
Bör en Icke polis vara avlönad, det vet Stefan Davidsson som först vet när någon mördas (hittas).
Beställ en "Pizza" till Betesvägen 14B, 70,3 6,0 Örebro "Punkt Punkt Punkt"
Citera
2021-01-31, 16:55
Medlem
Citat:

What? Vem menar du?

I aktbilaga 154 avlyssning sd

JG blir nervös över att han farit med endel osanningar gentemot sin sambo, som förövrigt har samma namn som mordoffret, han är rädd att det kommer komma fram att han inte cashat när han sagt att han gjort det.

Tillexempel:
JG har loggat ikapp för att få tillgodo den eh, eh, eh geotour grejjsen
Då har jag loggat en massa cacher, som jag har inte varit där.. eh dom frågade mig var jag gjorde den 15:e eeeh och jag vet att jag av misstag loggade en..en..en..jag har för mig att..jag inte kollat innan jag ringde dig , men jag har för mig att det är en av Lenas cacher den 15:e

SD mmm

JG Där har jag....där har jag inte varit osv..

Han har haft någon fling med någon m@ndy på facebook som han aär rädd att hans sambo ska få reda på, då han fuskloggat cacher, när han i själva verkat inte cachat.

Så vad vet vi?

Att leka geocacheing är jättebra om man gillar att fuska.
Det är väl därför JG väljer bort Lena när otroheten uppdagas och stöttar HD och SD.
JG är en fuskare
HD är en fuskare
SD vill inte att Lena ska sabba statistiken och allt vad det innebär, då hon är en ärlig människa som ser cachingen som ett spel som man spelar enligt regler, dvs. man loggar de cacher man hittar.

Jag har tyckt lite synd om HD, men jag lutar starkt at att hon är så iblandad i detta som hon kan bli.
Pga vänner och kontakter inom polisen, gällande Davidssons, även jG hade väl jobbat åt polisen, med översättning?

Hur som helst, korruption är ordet jag närmast tänker passar.
Avlyssningsdokumenten är SÅ talande.
Det går inte att vifta bort.
Citera
2021-01-31, 16:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Missade det här, men det finns väldigt mycket mer som är intressant. T ex säger FR att han av det som Lena berättat för honom uppfattade han det som att både Lena och HD var kontrollerade av SD.

"Efter att relationen avslöjades var J*erry väldigt hård mot Lena och menade att hon "lurat in"
Stefan i frestelsen och la all skuld på henne. F tyckte att J*erry bestraffade Lena för hårt
då han exempelvis behandlade henne som luft då de var på samma plats i samband med
geocaching. Innan dess hade Lena och Jerry hade en vänskaplig relation, Lena såg honom
som en god vän.
"

Som sagt, jag tror att SD är en mycket udda fågel, som kan gå under radarn för vissa. Att han enbart skulle bete sig kontrollerande mot Lena, ser jag som uteslutet. Det ingår i hans hela väsen, att hålla sina närmaste på halster.

Att Lena sätter sig emot, det skapar väldiga problem för SD, liksom äldsta dottern som inte heller låter sig kuvas.

Det fetade:
Som när JG i sms-konversation närmast desperat ber att SD ska betyga sin oskuld och SD bara flinar åt honom.
(Fritt ur minnet.)
Citera
2021-01-31, 16:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
What? Vem menar du?

I aktbilaga 154 avlyssning sd

JG blir nervös över att han farit med endel osanningar gentemot sin sambo, som förövrigt har samma namn som mordoffret, han är rädd att det kommer komma fram att han inte cashat när han sagt att han gjort det.

Tillexempel:
JG har loggat ikapp för att få tillgodo den eh, eh, eh geotour grejjsen
Då har jag loggat en massa cacher, som jag har inte varit där.. eh dom frågade mig var jag gjorde den 15:e eeeh och jag vet att jag av misstag loggade en..en..en..jag har för mig att..jag inte kollat innan jag ringde dig , men jag har för mig att det är en av Lenas cacher den 15:e

SD mmm

JG Där har jag....där har jag inte varit osv..

Han har haft någon fling med någon m@ndy på facebook som han aär rädd att hans sambo ska få reda på, då han fuskloggat cacher, när han i själva verkat inte cachat.

Så vad vet vi?

Att leka geocacheing är jättebra om man gillar att fuska.
Det är väl därför JG väljer bort Lena när otroheten uppdagas och stöttar HD och SD.
JG är en fuskare
HD är en fuskare
SD vill inte att Lena ska sabba statistiken och allt vad det innebär, då hon är en ärlig människa som ser cachingen som ett spel som man spelar enligt regler, dvs. man loggar de cacher man hittar.

Jag har tyckt lite synd om HD, men jag lutar starkt at att hon är så iblandad i detta som hon kan bli.
Pga vänner och kontakter inom polisen, gällande Davidssons, även jG hade väl jobbat åt polisen, med översättning?

Hur som helst, korruption är ordet jag närmast tänker passar.
Avlyssningsdokumenten är SÅ talande.
Det går inte att vifta bort.

Det är SDs granne Ju*dit* som kallas ”krukväxtindianen” (för att hon trivs med att speja i fönstret?) och hon har sån koll och är en sån uppfriskande motpol till exempelvis SD och HD med sina partiella/totala/selektiva minnesförluster.
En ren fröjd att lyssna på henne.
Citera
2021-01-31, 17:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

som en god vän.
"

Udda fågel minst sagt. Jag tror dock inte alls på att SD går under radarn för sunda människor. Titta bara på de två kvinnor han lyckats få? Varken HD eller LW är/var psykiskt stabila. Båda har dålig självkänsla härstammandes från barndomstrauma. Den enda nära vännen JG är också labil men svårt att veta var det härstammar ifrån. En för strikt religiös uppfostran kanske.
Citera
2021-01-31, 17:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

som en god vän.
"

Det Lena har berättat är inget bevis för att det var så. Det var hennes uppfattning. Dessutom berättade hon olika versioner för olika människor.

Bra av JG att markera mot LW. Synd att inte fler vågade/orkade göra det.
Citera
2021-01-31, 17:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det Lena har berättat är inget bevis för att det var så. Det var hennes uppfattning. Dessutom berättade hon olika versioner för olika människor.

Bra av JG att markera mot LW. Synd att inte fler vågade/orkade göra det.

Det FR märkt när han själv varit med må väl även klentrogna kunna lita på.

Han hade ju även uppgifter direkt från SD.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-01-31 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in