TP är även med i SD:s Telegram från aug 2019. Se bild nedan. Inte inläst på deras relation än. Hon har jobbat på Pizza Hut vet jag dock. Geocachare.
Detta är även bilden jag menade igår när det diskuterades om HD och SD hade kontakt på Telegram vid tiden för mordet.
I teorin ja då HD säger i förhör att hon skaffat den appen för att ha kontakt med nåt geocaching-gäng från Sthlm. Men 5 mars tror jag det var så hade LW skickat till henne där i ”secret chat” med två sekunders ”self destruction” av meddelanden.
Så både SD och HD hade Telegram installerat i mobilerna innan mordet och så långt fram till som SD blev gripen igen slutet av augusti 2019.
Som synes så använde de sig av både ”secret chat” (hänglåset) och vanlig chatt.
Den detaljen framgick väl ganska tydligt i MÖS förhör som vi traggla igenom för någon dag sen?
Han hade säkert full koll i vilket läge den diskussionen befann sig i, precis på samma sätt som han tog reda på var i relationen HD och Sillen befann sig i.
Jag ser att det fanns en stor vinning för SD att fortfarande vara intim med LW- Accessen till hennes kommunikation/kontrollen.
Ja SD gjorde bäst i att hålla sig väl med LW av flera anledningar. Han är inte den typ av man som klarar av kontrollförlust i någon längre period och därför blev mord lösningen på problemet.
Alltså den här T*ony M*öörk. SD:s kompis. Är han chef för Tekniska roteln i Örebro? Även IT då?
8 år på Länskrim och Rikskrim som IT-forensiker.
Vill inte vara den men försöker förstå hur man kan gå lite dåligt med den tekniska biten här med digitala spår.
Det de har gjort är redovisning. Inte analys.
Och de två vassaste på IT i Örebro är SD:s kompisar.
Han har företag. Kolla det. Kolla hemsidan. Danskurser, mental träning, och fasen allt vad det är. Han är ”en av Sveriges mest eftertraktade dansinstruktörer”.
”Kizomba är en sensuell dans som vuxit fram i Angola” osv. Ser jäkligt fräck ut den dansen.
PW sitter ”såklart” i styrelsen.
Senast redigerad av Avel 2021-01-30 kl. 12:01.
Alltså den här T*ony M*öörk. SD:s kompis. Är han chef för Tekniska roteln i Örebro? Även IT då?
Vill inte vara den men försöker förstå hur man kan gå lite dåligt med den tekniska biten här med digitala spår.
Han har företag. Kolla det. Kolla hemsidan. Danskurser, mental träning, och fasen allt vad det är. Han är ”en av Sveriges mest eftertraktade dansinstruktörer”.
”Kizomba är en sensuell dans som vuxit fram i Angola” osv. Ser jäkligt fräck ut den dansen.
Självklart är SD polare med de som kan förenkla hans förehavanden
Självklart är SD polare med de som kan förenkla hans förehavanden
Ja alltså man måste ju ha hela bilden så alla omständigheter har man ju inte koll på. Lätt att vara kritisk från läktaren men samtidigt så får man väl tycka lite.
Roliga killar på många sätt ändå. Tusen järn i elden och begåvade inom många områden.
Lite snabba kommentarer här nedan eftersom jag har ont om tid till djupare läsningar.
Har försökt läsa ikapp och blivit väldigt nyfiken på en myst jag inte har tid att sätta mig in i. Jag hoppas någon ger ledtrådar i pm.
När jag påtalade PW:s styrelsepost i TM:s bolag Fr*mtidsskeppet AB tidigare i tråden, så följde en del diskussioner om detta. Jag minns att jag uttryckte en oro för att det fanns en risk för omedveten slarv p g a vänskapsrelationerna med den misstänkte.
Det råder fritidsverksamheter i bolag åt alla möjliga håll och kanter. Det mest ögonbrynshöjande kan jag tycker är att chefen för tekniska roteln och den bästa IT-forensikern varit tillåtna att arbeta med mordfallet, men har också tänkt att de sannolikt låter profession gå före vänskap.
Hobbyverksamheter som inte tål dagsljus?
Den misstänkte SD driver firma - gör han affärer med arbetsgivarens kunder privat?
Poliser driver firma ihop
Misstänkts bästa kompis driver firma
Poliserna TM, PW och L*sa Rh*n har ägnat sig åt geocaching - den misstänktes huvudhobby och alla känner alla.
SD kommunicerar helst via Telegram och där ses en Petter - är det han som var chef för Region Örebro och hade med THOS GT att göra eller är det den som har en massa bolagskopplingar i byggbranschen?
Lite snabba kommentarer här nedan eftersom jag har ont om tid till djupare läsningar.
Har försökt läsa ikapp och blivit väldigt nyfiken på en myst jag inte har tid att sätta mig in i. Jag hoppas någon ger ledtrådar i pm.
När jag påtalade PW:s styrelsepost i TM:s bolag Fr*mtidsskeppet AB tidigare i tråden, så följde en del diskussioner om detta. Jag minns att jag uttryckte en oro för att det fanns en risk för omedveten slarv p g a vänskapsrelationerna med den misstänkte.
Det råder fritidsverksamheter i bolag åt alla möjliga håll och kanter. Det mest ögonbrynshöjande kan jag tycker är att chefen för tekniska roteln och den bästa IT-forensikern varit tillåtna att arbeta med mordfallet, men har också tänkt att de sannolikt låter profession gå före vänskap.
Den misstänkte SD driver firma - gör han affärer med arbetsgivarens kunder privat?
Poliserna TM, PW och L*sa Rh*n har ägnat sig åt geocaching - den misstänktes huvudhobby och alla känner alla.
SD kommunicerar helst via Telegram och där ses en Petter - är det han som var chef för Region Örebro och hade med THOS GT att göra eller är det den som har en massa bolagskopplingar i byggbranschen?
Jag har personligen svårt att tänka mig att de riskerar sina karriärer, familjeliv, samhällsposition m.m. för en väns skull. Ju mer man har att förlora desto mindre är man villig att riskera det för någon eller någonting.
Man kan tycka att det skulle behövas en opartisk utredning på om allt gått korrekt till. Vore kul att höra LGWs åsikt. Var det Örebros poliskår han gav låga poäng vid något tillfälle? Tony Möörk tror jag han hade med i ett av sina program som kunnig och erfaren. Kan väl aldrig tro att P och T skulle sätta dit en kompis även om de hittade spår? Nja, en del poliser (de flesta) har väl yrkeshedern?
Ja att göra lite business av sina färdigheter och intressen är inte fel. Det kan sponsra nån dator, kamera och varför inte trycka t-shirts och sälja när man ändå trycker till de egna dansplaggen osv.
Jag väger inte i så mycket i det.
Men det är skillnad på ”nu ska vi sänka den här jävla mördaren” och gå all in och visa vad man går för med kunskaper än att behöva koppla bort personer med den rätta kompetensen så att den som ska tömma SD:s mobil inte ens vet hur man gör det med den varianten som behövdes här.
PE håller tillbaka i förhör. Försvarsadvokaten frågar vad PW menat med ”balanserad” i sin beskrivning av SD i polisförhör.
Han var balanserad i sin roll som dykinstruktör svarar PW efter en konstpaus.
Vet inte hur nära de här känner varandra egentligen. Men med tanke på den sammansatta bilden av SD:s intressen så kan man iaf spekulera i att de ibland pratat om kriminalteknik, datorer och forensik.
PW:s svar var väldigt diplomatiska i tilgsrätten.
Nåväl, jag sökte på företaget i tråden men borde ha sökt med asterisk och lite fler varianter. PW och TM är polare inte bara på jobbet har jag fattat då.
Man kan tycka att det skulle behövas en opartisk utredning på om allt gått korrekt till. Vore kul att höra LGWs åsikt. Var det Örebros poliskår han gav låga poäng vid något tillfälle? Tony Möörk tror jag han hade med i ett av sina program som kunnig och erfaren. Kan väl aldrig tro att P och T skulle sätta dit en kompis även om de hittade spår? Nja, en del poliser (de flesta) har väl yrkeshedern?
Det var två andra killar som fick göra ett riktigt skitgöra med IT-forensiken. Alldeles försent. Och under dålig ledning. Ett otacksamt jobb på många sätt.