2021-01-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Eftersom jag är omnämnd så kan jag lägga in en kommentar. Jag har sedan månadsskiftet april/maj 2020 envist hävdat att IT-forensikerns slutsatser inte är mycket att lita på ang 23.34. Det anser jag fortfarande och Avel är inne på samma linje, om jag förstått det rätt.

Jag menar alltså att det var någon typ av manuellt handling som orsakade att webbsidan uppdaterades, till exempel att datorlocket öppnades eller via "hämta-sidan-igen".

Ingen skugga över dig, Mr B, du drar ditt strå till stacken. Löser du och Avel "23.34" så är ni oslagbara! I annat fall: sätt blåslampan på utredarna!
Citera
2021-01-27, 22:57
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men nu pratade vi inte om Lena, utan varifrån SD fått information om att det var Lena som hittats. Försök inte glida iväg till annat ämne...

J*ani säger att han läst Expressen. Här förutsätter jag att J*ani menar att det står att man hittat en avliden person. That´s it. Sedan längre ner i konversationen säger han också att det inte står någonstans att det är Lena.

Eller hur? Åklagaren har också haft pressen som vittnen om när den första informationen om att det var Lena som hade hittats kom ut i media. Du kan glömma att HD och SD var de första som fick informationen!

Andra människor reagerar som J*ani! Man funderar, man läser och man undrar. Man säger inte att man vet, bara för att man förutsätter. Då säger man istället; herregud, jag hade hoppats, men det måste vara L? så nära, vem?, hur? varför?

Ingen av de naturliga reaktionerna ser man här hos SD.
Han har redan tagit för givet (kostar även på sig ett opasssande skämt om skogen och fika). Men inte bara det att han vet att det är Lena, han undrar exakt noll.
Även här har han svaret på varför; hon var flörtig.
Jag tror också att SD får kalla fötter när J*ani börjar fundera över hur SD vet... det är en i hasten påkommen lögn.

Tycker SD är extra dum här och det märks så tydligt att han "spekulerar" väldigt nära sanningen när han drar den om LW:s flirtighet.
Liksom vad fan säger att det ens handlar om svartsjuka öht initialt?
Varför kommer inte tankar om random galen person (eller för den delen annat slags relationsproblem) upp i hans tankar?

Och ännu mer talande är hans "bara jag vet, ni andra kan bara spekulera" på frågan om han mördat LW. Hur i helvete kan han vara så säker på att inte någon "av de andra" har mördat henne?

Allt ovan beror såklart på att han själv ÄR mördaren och att han därtill är sämst på att låtsasspekulera om att någon annan mördat LW. Han tror dessutom att resten av omvärlden är lika ologisk och dum som han själv -vilket är ett stort misstag (även om vissa i tråden uppenbarligen låtsas vara det).
Citera
2021-01-27, 23:22
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror inte att Carinah har begripit att det inte finns en enda psykopat på denna jord som har botats från sin miserabla störning, eller rättare sagt brist, eftersom psykopati är en brist i bl.a amygdala i hjärnan där empati saknas. Ett tomrum.

Lyssna på Youtube där Sten Levander berättar. Eller på James Fallon, psykiatern som själv är psykopat...

Psykopati syns dessutom glasklart på MR-röntgen.

Man kan allltså inte tillföra empati på konstgjord väg och man kan alltså heller inte terapeuta någon till att känna empati.

En psykopat är inte enbart en dum och elak jävel - det är mycket värre än så.

Det märkligaste är väl ändå att skribenten ifråga inte ens svarade på någon av mina frågor utan hittade på en helt egen fråga att svara på. Manipulativt eller bara stockdumt? Fan vet.

Något som står klart för mig är att SD är olidligt dum i flera avseenden, att han är utstuderat elak mot flera i sin omgivning och att han har mördat (minst) en människa. Han är definitionen av en (obotlig) psykopat.
Citera
2021-01-28, 00:04
Medlem
Citat:
Nä, det är inte olagligt, så länge du inte på något sätt sätter det i verket eller får någon annan att få sådana ideér (stämpling).

I det här fallet kan jag nog tänka mig att HDs chef kan ha misstagit sig på något sätt vad gäller tid (att pappan avser UW, inte Lenas pappa, och att HD vet att det är barnets födelsedag. Det är ju det som SD skriver till HD vid 11-tiden).

Jag kan faktiskt också tänka mig att hon utbrister, "Hoppas att hon är död", mer som något som hon egentligen inte bokstavligen menar, utan det är ett uttryck för hur frustrerad hon är över Lenas ständiga närvaro i hennes liv, nu är hon där igen och förstör, kanske med flit för att sabba resan. HD är verkligen riktigt trött på LW, kanske hatar hon henne.

Om HD verkligen skulle ha med mordet att göra, eller ens tro på riktigt att Lena verkligen är död, låter det ju idiotiskt att säga så. Särskilt som att hon är den bedragna hustrun.

Under år har hon säkerligen fått höra SD beklaga sig över hur Lena gör si och gör så, och att SD minsann ska skydda henne (mot onda Lena). Också har HD fått höra många gånger hur hon hatar Lena; SD sätter ord på hennes tankar om att hon önskar henne åt fanders, men han skriver om det som att hon önskar henne död.

Det är hans egna tankar som han mal in i henne. Det är han som önskar henne död.

Vad har detta resulterat i kan man bara spekulera över. HD har haft mångåriga psykiska problem, förmodligen mycket förvärrade av SDs förnedrande, lögnaktiga, kontrollerande och annan dålig behandling av henne. Hon har en perfekt ingång för honom att kunna manipulera, gaslighta och plantera sina egna ideér i hennes huvud.

Som jag har skrivit tidigare också, kan det trots allt vara en felaktig bild som HDs chef, MT har i sitt huvud, att HD sa det här på tidiga morgonen. Jag misstänker att det kan ha varit efter SD meddelande faktiskt.

Sedan vad HD har att dölja, det är en annan sak.
Medvetet eller omedvetet eller både och...

Vissa aktiviteter på en vårdavdelning är ytterst tidsbundna. Medicinvagnen drar man med sig i korridoren efterhand man betar av patientsalarna och noterar i journalen. Efter medicinerna är utdelade lämnas den vanligtvis i närheten av eller i medicinnrummet.

07.30 delas morgonmedicinerna ut och det kryllar av aktiviteter på avdelningen.

Om nu HD och hennes chef samtalade och HD uttryckte sig så om LW - och det var medicindags - så torde det ha varit antingen runt 07.30 eller vid nästa medicinutdelninng som var ca 11.30-12.00.

Visst kan HDs chef ha tagit miste vid vilken av medicinutdelningarna det var, men det låter märkligt att hon skulle ta fel på flera timmar.

Det finns dessutom flera hållpunkter i schemat på en vårdavdelning som gör att man minns en viss sak och kan återknyta till, gällande tid och plats då man har pratat om en viktig sak.
Senast redigerad av zilvereko 2021-01-28 kl. 00:09.
Citera
2021-01-28, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
[/spoiler]

Tycker SD är extra dum här och det märks så tydligt att han "spekulerar" väldigt nära sanningen när han drar den om LW:s flirtighet.
Liksom vad fan säger att det ens handlar om svartsjuka öht initialt?
Varför kommer inte tankar om random galen person (eller för den delen annat slags relationsproblem) upp i hans tankar?

Och ännu mer talande är hans "bara jag vet, ni andra kan bara spekulera" på frågan om han mördat LW. Hur i helvete kan han vara så säker på att inte någon "av de andra" har mördat henne?

Allt ovan beror såklart på att han själv ÄR mördaren och att han därtill är sämst på att låtsasspekulera om att någon annan mördat LW. Han tror dessutom att resten av omvärlden är lika ologisk och dum som han själv -vilket är ett stort misstag (även om vissa i tråden uppenbarligen låtsas vara det).

Bara det faktum att han uttrycker sig så... "bara jag vet...ni andra kan bara spekulera..." och "mordet på LW kommer inte bli löst...", är häpnadsväckande i sitt övermod och kaxighet.

Hur kan SD påstå att mordet iite kommer bli löst, om det inte är han själv som är mördaren? Han gillar verkligen att dansa på en knivsegg.

Kan Inte hitta någonstans i FU där han pressas för dessa uttalanden.
Citera
2021-01-28, 00:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
164/1071

2016-12-27

"Börjar med småprat, Lena tyckte det var skönt att träffas dagen innan. Lena undrar senare
under samtalet om Stefan kommer förbi, det låter i bakgrunden som att han kör bil. En del
diskussioner fram och tillbaka kring deras förhållande. Lena vill få förklaringar som Stefan
inte har svårt att förklara för Lena, då hon inte verkar nöja sig med det han säger. Lena säger
att Stefan inte ska backa från henne. Lena vill att Stefan ska komma förbi men det vill inte
Stefan. Om Stefan då åker hem och inte kommer och pratar med henne så backar han. Stefan
tolkar det som ett hot
och säger att han då måste komma förbi. Stefan undrar hur det ska vara
kring sex? Lena förklarar att hon inte ska få känslan av att Lena övertalar Stefan till sånt.

Stefan menar att han måste få säga att han inte vill ha sex men sen när Lena tjatar till sig det
så ska han inte säga nåt .. Lena menar då att han kan säga och göra så, men då har han backat
och Lena har inte betytt något armat än ersättning under tiden som hon var torr mellan benen
och tråkig. Stefan menar att det känns som att Lena hotar sig till sex och undrar vad han ska
göra? Ska han bara komma dit och dra ner byxorna och le?
Diskussionen fortgår och Stefan
vill fortsätta hem men Lena säger att han måste komma förbi henne. Stefan menar då att han
måste komma förbi henne i värme och glädje då annars avlivar hon honom. Lena säger åt
honom att komma in men han uppger att han sitter kvar i bilen."

Redan här vill SD avsluta. Innan HD avslöjat dem.
Citera
2021-01-28, 00:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Nä, det är inte olagligt, så länge du inte på något sätt sätter det i verket eller får någon annan att få sådana ideér (stämpling).

I det här fallet kan jag nog tänka mig att HDs chef kan ha misstagit sig på något sätt vad gäller tid (att pappan avser UW, inte Lenas pappa, och att HD vet att det är barnets födelsedag. Det är ju det som SD skriver till HD vid 11-tiden).

Jag kan faktiskt också tänka mig att hon utbrister, "Hoppas att hon är död", mer som något som hon egentligen inte bokstavligen menar, utan det är ett uttryck för hur frustrerad hon är över Lenas ständiga närvaro i hennes liv, nu är hon där igen och förstör, kanske med flit för att sabba resan. HD är verkligen riktigt trött på LW, kanske hatar hon henne.

Om HD verkligen skulle ha med mordet att göra, eller ens tro på riktigt att Lena verkligen är död, låter det ju idiotiskt att säga så. Särskilt som att hon är den bedragna hustrun.

Under år har hon säkerligen fått höra SD beklaga sig över hur Lena gör si och gör så, och att SD minsann ska skydda henne (mot onda Lena). Också har HD fått höra många gånger hur hon hatar Lena; SD sätter ord på hennes tankar om att hon önskar henne åt fanders, men han skriver om det som att hon önskar henne död.
Det är inte olagligt att hon önskar L död.
En ren nonsensdiskussion - helt ovidkommande i sammanhanget

Det är däremot totalt oetiskt, oansvarigt och gränslöst att som sjuksköterska tala i de termer hon gör när hon utövar sin profession och står i en korridor nära patientsalar.

Hennes chef reagerar på det övermaga uttalandet. Det hade vem som helst gjort som är normalt funtad.

Fortsättningsvis finns det ingen anledning att ens fundera över Hs aversion mot LW.
Att hon avskyr och hatar henne.

Hon är den som hon projicerar all skuld på och S eldar givetvis i brasan för att skydda sitt eget arsle.
Nog för att S är manipulativ men hennes resonemang och slutsatser är inte sunda.
Citat:
Det är hans egna tankar som han mal in i henne. Det är han som önskar henne död.
Hon tycks bortse från att det är makens organ som är problemet; att om han vore en äkta man så vore en älskarinna ute ur bilden för länge sen.
Det är ett val som helt åligger honom både emotionellt, kognitivt - samt drifter och begär.
Om han visat äkta ånger och tagit ansvar hade hon fått hans kärlek fullt ut.
Så är inte fallet. Han fortsätter och det vet H om, även om hon inte har full insyn.

Hon lever i djup förnekelse och det finns ingen som är vid sina sunda vätskor som resonerar likt henne.
Bara L försvinner så kommer S att älska mig?
Citat:
HD är verkligen riktigt trött på LW, kanske hatar hon henne
Just det. Då får man utgå från att hon agerar och pratar därefter.
.
Både chefen och Sillen är förtrogna samtalspartner med H.
Båda beskriver hur djupt hon avskyr L.
Hon tycker jätteilla om henne är ordvalet och det finns ingen anledning att göra omskrivningar om detta och diskutera som om det beror helt och hållet på SDs manipulation.

H är den som har störst problem med att L finns i tillvaron sen lång tid tillbaka.
Hon stör.
Hon stör återföreningen med S som då resan ska bli ett tillfälle att få vara ifred för L.
Uttalat väldigt tydligt av H själv i förhör.

Skulle vilja se den kvinna som blivit försmådd, förnedrad och djupt kränkt i flera år av en älskarinna som inte känner aversion.
Skillnaden är att H tar det till andra nivåer via att skylla allt på LW.
Citera
2021-01-28, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
164/931

"2017-06-23 07:39 - Lena Wessström: Men förklara gärna hur du menar. Du Ja verkligen
två timmar på att ra tag i snickare igår? Låter mycket. Är som sagt tacksam. Men trodde
du gjorde det för att du ville, som en tjänst till någon du tycker om och vill hjälpa för att
du vill, för att man gör saker för varandra. När du cyklade hem lät det väldigt mycket
som nåt annat, som nån sorts kohandel.
2017-06-23 07:43 - Lena Wessström: Du ger mig 600 och jag är tacksam. Tyckte det
var svårt första gångerna att ta emot pengar, men har valt att tänka att det är en tjänst
bland andra som du kan göra, nåt du har mycket av och jag lite och så kan det ra vara så,
vänner emellan. I vänskapen bidrar vi med olika saker.
2017-06-23 07:47 - Lena Wessström: Men ska jag börja undra vad du ställa för
förväntningar på motprestation blir det vanskligt. Vill inte stå i tacksamhetsskuld och så
ska du kräva det ena och det andra och jag kan inget säga för jag har ratt pengar och två
timmar av dig."

Är det inte lite övermaga att tolka dessa pengar som betalning för sex? Kan ju handla om nästan vad annat som helst. Men du väljer alltså att se det så? Skulle LW alltså plötsligt börja ta betalt av SD för sex?

(vad rör sig egentligen i ditt huvud, ty dina associationsbanor är häpnadsväckande måste jag säga)
Citera
2021-01-28, 00:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Här är en annorlunda förklaring till trakasserierna hon anmälde SD för. Inte ett ord om att han var svartsjuk.

164/1069

"2016-12-19

Lena ringer någon en kvinna, troligen inom Örebro Kommun med anledning av telefonnumret
ovan och det börjar med att personen frågar vad han hålls med. Lena berättar att det handlar
om kränkningar. Hon är förbluffad över att hon inte kan lämna honom. Tre huvudskäl har hon
identifierat, han är manipulativ och hon är så fäst vid hans andra sidor som hon älskar. Hon
tänker att han är sjuk, har psykopatiska drag och kan inte sköta sig. Beskriver honom som ett
odjur. Han är mästrande och kontrollerande och cynisk och otrevlig. Han har under några
större kriser, under dom senaste året, börjat att bli hotfull, vad han ska göra med Lena om hon
avslöjar något. Om hon avslöjar något så är det lika med att hon dödar honom och då kommer
han döda henne. Han har uttryckligen sagt till Lena att han inte drar sig för att döda henne om
det behövs. Detta började i februari. Det Lena är chockad över att hon är en av dom kvinnor
som starmar kvar hos en sådan person. Hon kan inte gå vidare, han har helt brutet ned henne
och kan inte gå vidare. Hon har bäJjat ljuga för vänner. Harma vet inte om den här relationen
nu. I höstas blev det en incident dom emellan och han blev jättedum när dom var ute och
cyklade. Han fortsatte vara elak när Lena ville att han skulle be om ursäkt. Av någon
anledning följde Lena med honom till hans garageport och hans fru var henuna. Han blev
vettskrämd och när Lena cyklar därifrån efter en liten stund. Efter en stund får hon en våg av
elakheter via sms, sen går det några dagar och han kommer och smyger runt hennes hus och
fotar.
Lena uppger att hon under hösten installerat en app som kan spara telefonsamtal. Lena
förklarar saker som har hänt mellan henne och Stefan och att hon varit på förhör hos Polisen.
Hon ska även träffa någon Eva. Lena beskriver att allt är så svå1t. Lena beskriver det som en
relation hon inte kan ta sig ur. Hon gråter över det moraliska med att hon som pastorn ligger
med den gifta grannen och kan inte lämna förhållandet."
Citera
2021-01-28, 00:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Inget om svartsjuka här heller:

164/1065

"Lena trodde först han tog bilder för att jäklas, men sen förstod hon att syftet var att skrämma
henne för att hon skulle vara tyst.
Lena berättar att han skickade en bild vid åtta, sen vid nio,
sen några korta videoklipp från hennes fönster. Lena berättar att hon fått foto på henne och en
vän i soffan. Lena berättar att han smugit på baksidan också och sett vad hon håller på med
på datorn.
Lena menar att Stefan försöker göra Lena osäker. Lena uppger att hon har varit arg på Stefan
och hotat att avslöja relationen
och hans respons då är att det är praktiskt lika med döden, den
fysiska döden eller att hennes tillvaro och trygghet är slut, att han ska förfölja henne och inte
skona hennes barn."
Citera
2021-01-28, 00:46
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Fetstilat: beror inte det helt enkelt på att Mr B har samma åsikt som du? För sedan Avel kom in i diskussionen med sina suveräna tankar har tråden fått en enorm skjuts framåt. Runt 1000 läsare vid ett tillfälle. Säkert utredningspersonal också, kanske åklagaren?
Nädu rosen, Mr B har det klart för sig då hen på sakligt sätt har presenterat hur det har gått till.Datorn i sig är inte det viktigaste i fallet heller. Och mobbaraktiviteten var på hen från början på ett elakt sätt för ingen anledning alls. Men hen svarade sakligt och på ett korrekt sätt i tråden trots det.Hen har även gjort tester och då fått resultat (som inte passar majoritetens resultat) så ingen mening att misstro hen.

Jag vet inte om Mr B och jag har samma åsikt? Jag är neutral här men hur hen ser på det vet jag inte.Jag lyssnade på honan6 också när honan6 torde sig ha hittat lösningen med datorn likväl.

Om åklagaren läser här? strössel,dator,psyko,manipulera,rt, om och om och om igen.Fast vem vet?
Jag tror man tar livet av sig om man läser 100 sidor så troligen inte.
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2021-01-28 kl. 01:01.
Citera
2021-01-28, 00:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Exakt.
Om HD tror att SD tänker vara trogen bara för att LW är mördad så lär hon missta sig ordentligt.
Han kommer aldrig att vara trogen av egen vilja, möjligen råkar han bli trogen för att ingen annan än HD vill ha honom.
Just det.
Det är gubben som behöver förändras och ta ansvar.
Annars får man full sjå hela livet att parera.
Ränderna går inte ur, kvinnor finns det full världen av.
Därför vore det väldigt pantat att se död som en lösning på problem.
Så tänker djupt deprimerade och suicidala men de har iaf sjukdom som förklaring till livsleda.
De flesta brukar dock tänka i termer som att avsluta sitt eget liv, inte andras.
Det är ett enda sammelsurium av död kring dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in