2021-01-27, 18:08
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Läs på ordentligt så du vet vad saker handlar om.
HD mötte någon bekant/granne och försökte då gömma sig bakom ett träd i skogen.
Skogspromenaden var inte konstig men vem (och varför) gömmer (hon) sig bakom träd när hon möter någon hon känner?
Saker(FUP) det handlar om e om SD och HD och nej jag ska inte behöva läsa på ordentligt.E jag lite offside någon gång så är det bara att rätta till det,så det blir korrekt.

Och som du ser så har du likvärdigt med frågor trots att du har läst på.
HD kan ha mötit någon obehaglig fan som hon absolut inte ville ha en konversation med.

Ungefär som när du och jag möts på en gata där vi båda vänder om fort som fan
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2021-01-27 kl. 18:16.
Citera
2021-01-27, 18:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det inlägg du svarade mig på handlade om var uttrycket "porr-pastorn" kom ifrån. Jag menar att det inte spelar någon roll eftersom det visade sig vara sant.

"Men nu pratade vi inte om Lena, utan varifrån SD fått information om att det var Lena som hittats. Försök inte glida iväg till annat ämne..."

Jag har aldrig deltagit i den diskussionen. Du försöker bara få bort fokus från att SD gav LW pengar. Något som inte varit uppe i tråden tidigare (tror jag). Något som t.o.m. du tydligen har svårt att bortförklara.

Ok, ser nu att jag hoppat över ett steg i diskussionen. Ber om ursäkt för det.
Läste Tufsans inlägg "SD kan ha fått ett insidertips om att de funnit någon i Hjärsta." som jag svarade på som hon svarade på som du svarade på...

Så det har blivit lite Goddag Yxskaft då i mina svar.

Men jag har svarat dig angående "betalningen":
https://www.flashback.org/sp74466615

För mordet och att lösa det kanske inte uttrycket "porrpastorn" har någon betydelse, utom om det skulle vara någon av de inblandade, SD eller HD som har myntat det. Det skulle också kunna vara graverande om det kommer från SDs poliskompis, men det låter jag vara osagt. Då borde han möjligen inte själv nämna ordet i förhör?

Väldigt olustig formulering och jag hoppas att den som sa det första gången skäms när de får veta att Lena blev fruktansvärt nedbruten av den destruktiva relationen och att hon försökte få hjälp på alla vis. Hon önskade att få till en rimlig och bra relation med någon av de män hon träffade.

Tyvärr var hon så fast i sitt missbruk (som narkotika säger hon själv, det traumatiska bandet kallas det för enligt expertvittnet VE) så det fanns ingen möjlighet för henne att kunna öppna sig själv på ett sätt som skulle kunna leda till en relation.

Du försöker skriva oss på näsan och ditt smutskastande av en söndrad, trasad mördad människa är obehaglig.
Citera
2021-01-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Äger han ens en plånbok?
Tycker det ser ut som kvittot är framtaget m h a Elgiganten. Finns inte ett spår av PM angående kamera, kvitto, beslag eller annat kopplat till Elgiganten.

Nej glöm det hela, det var jag som trodde så.
Citera
2021-01-27, 19:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, ser nu att jag hoppat över ett steg i diskussionen. Ber om ursäkt för det.
Läste Tufsans inlägg "SD kan ha fått ett insidertips om att de funnit någon i Hjärsta." som jag svarade på som hon svarade på som du svarade på...

Så det har blivit lite Goddag Yxskaft då i mina svar.

Men jag har svarat dig angående "betalningen":
https://www.flashback.org/sp74466615

För mordet och att lösa det kanske inte uttrycket "porrpastorn" har någon betydelse, utom om det skulle vara någon av de inblandade, SD eller HD som har myntat det. Det skulle också kunna vara graverande om det kommer från SDs poliskompis, men det låter jag vara osagt. Då borde han möjligen inte själv nämna ordet i förhör?

Väldigt olustig formulering och jag hoppas att den som sa det första gången skäms när de får veta att Lena blev fruktansvärt nedbruten av den destruktiva relationen och att hon försökte få hjälp på alla vis. Hon önskade att få till en rimlig och bra relation med någon av de män hon träffade.

Tyvärr var hon så fast i sitt missbruk (som narkotika säger hon själv, det traumatiska bandet kallas det för enligt expertvittnet VE) så det fanns ingen möjlighet för henne att kunna öppna sig själv på ett sätt som skulle kunna leda till en relation.

Du försöker skriva oss på näsan och ditt smutskastande av en söndrad, trasad mördad människa är obehaglig.

Och jag har svarat dig:

"Jag tolkar det som tvärtom, något som SD gör helt frivilligt."

Det var det tjafset jag citerade handlade om. Att hon ville att det skulle kännas som om han gjorde det för att han ville men att det kändes som om det gjordes för att hålla henne lugn, när han skrev att han hellre ville vara med sin familj än att leta efter hantverkare åt henne. Då hade han fel inställning och det accepterade hon inte.
Citera
2021-01-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag hade en Axiom-utvärderingslicens tidigare och min minnesbild är att man fick en ny LastVisited-tidsstämpel för cachefilerna om man refreshade en webbsida med ett GoogleDoc-doument. Det jag egentligen var intresserad var om sådana nya tidsstämplar kunde uppstå spontant (dvs utan manuell inblandning) och det har aldrig inträffat på min dator.

Reder ut det här med tiderna när vi ändå är inne på det.

Last visited är nog det man också kan kalla Last Accessed.

First visited är nog tidsstämpeln från servern. Vi kan också kalla det Server Time.

Sen finns det Server Last Modified och det är tiden då senaste versionen av filen skapades. Om en logga ändras eller nåt.

Och sen Expire Time kan nämnas då som är tiden då filen blir utgången i cache och måste skickas en request om en ny från servern. Alltså kan man låta samma fil ligga i cache ett år. Maxåldern är ofta just ett år eller 31536000 sekunder som det brukar stå i ”max-age” i loggarna.

Du minns rätt angående tidsstämpeln men kikar man i listan så ser man att vissa filer inte laddas samtidigt även om de gjort det vid en ”last visited” tidigare.

De ligger kvar med sin gamla last visited tid när man ”refreshar” Google Docs.
KixCss_ltr.css är alltså en sån fil.

I SD:s fall så har alla filer samma tidsstämpel. Även de som bara hämtas när cache är tömt på just den filen. KixCss_ltr.css

Lite mer detaljer när vi ändå är inne på det.

”Ltr” är ju left to right. Riktningen vi läser.

KixCss_rtl.css ska också laddas i cache och synas i SD:s lista men de har filtrerat bort den.

Den blir aktiv om man har inställning i Google att man använder Hebreiska eller Arabiska.
Då laddas också bl.a en fil som heter kix_shadow_docs_promo_rtl.gif

Samma fil finns för oss men för ltr då.

Sen har javascript-filerna bytt namn i vissa fall sen 2018.

De som heter nåt med ”kix_main_i18n_kix_app_sv.js”

heter idag nåt typ ”client_js_prod_kix_app_sv.js”

Det tog bort den lite överflödiga ”i18n”. Alltså ”internationalisation” då det antagligen redan visas av ”sv” som är den svenska regionen.

Testa Autopsy, Paladin, Hindsight eller nåt annat som är gratis om du vill testa att harva vidare i denna ”spännande” värld.

Sen kan man ta hem Nmap. Programmet som används i Matrix Reloaded tror jag det är. Kan man sig lite cool om man vill övervaka nätverk istället för fredagsmys nån kväll.
Senast redigerad av Avel 2021-01-27 kl. 19:14.
Citera
2021-01-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Man undrar om ÅK kollat Elgigantens övervakningsfilmer. Syns SD där vet man isf att SOA och HD isf blåljuger om hans närvaro.

Har bara svårt att se logiken på att han har kvittot, i sin plånbok, om han ej var med, betalt det eller ens äger simkortet.

Tänker att de kanske resonerar som så att kostnaden har uppstått pga SDs relation till LW och att han därför ska betala till den som har lagt ut. Han har antagligen ingen Swish för tillfället och lägger kvittot i plånboken för att komma ihåg skulden när han sen har möjlighet att göra en överföring/betalning.
Citera
2021-01-27, 20:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det är inte olagligt att önska att någon ska vara död.

Nä, det är inte olagligt, så länge du inte på något sätt sätter det i verket eller får någon annan att få sådana ideér (stämpling).

I det här fallet kan jag nog tänka mig att HDs chef kan ha misstagit sig på något sätt vad gäller tid (att pappan avser UW, inte Lenas pappa, och att HD vet att det är barnets födelsedag. Det är ju det som SD skriver till HD vid 11-tiden).

Jag kan faktiskt också tänka mig att hon utbrister, "Hoppas att hon är död", mer som något som hon egentligen inte bokstavligen menar, utan det är ett uttryck för hur frustrerad hon är över Lenas ständiga närvaro i hennes liv, nu är hon där igen och förstör, kanske med flit för att sabba resan. HD är verkligen riktigt trött på LW, kanske hatar hon henne.

Om HD verkligen skulle ha med mordet att göra, eller ens tro på riktigt att Lena verkligen är död, låter det ju idiotiskt att säga så. Särskilt som att hon är den bedragna hustrun.

Under år har hon säkerligen fått höra SD beklaga sig över hur Lena gör si och gör så, och att SD minsann ska skydda henne (mot onda Lena). Också har HD fått höra många gånger hur hon hatar Lena; SD sätter ord på hennes tankar om att hon önskar henne åt fanders, men han skriver om det som att hon önskar henne död.

Det är hans egna tankar som han mal in i henne. Det är han som önskar henne död.

Vad har detta resulterat i kan man bara spekulera över. HD har haft mångåriga psykiska problem, förmodligen mycket förvärrade av SDs förnedrande, lögnaktiga, kontrollerande och annan dålig behandling av henne. Hon har en perfekt ingång för honom att kunna manipulera, gaslighta och plantera sina egna ideér i hennes huvud.

Som jag har skrivit tidigare också, kan det trots allt vara en felaktig bild som HDs chef, MT har i sitt huvud, att HD sa det här på tidiga morgonen. Jag misstänker att det kan ha varit efter SD meddelande faktiskt.

Sedan vad HD har att dölja, det är en annan sak.
Medvetet eller omedvetet eller både och...
Citera
2021-01-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
23.34 är också en märklig grej men mest troligt så har SD öppnat då.

MrBarnsby håller jag som ett säkrare som kort som Datorernas Janne Josefsson då han kan svara på allt.

Du får 23.34 som märklig men det får inte MrBarnsby.

Du e jätteduktig och datorisera men någon konspirationsteori e långsökt och SD lär väl ha tagit upp detta som bevis om han vetat om det.

Men då har ju alla dessa miljoner inlägg i tråden varit i onödan.
Du har ju fått svaret,varför inte ta till sig det?

Fetstilat: beror inte det helt enkelt på att Mr B har samma åsikt som du? För sedan Avel kom in i diskussionen med sina suveräna tankar har tråden fått en enorm skjuts framåt. Runt 1000 läsare vid ett tillfälle. Säkert utredningspersonal också, kanske åklagaren?
Citera
2021-01-27, 21:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Fetstilat: beror inte det helt enkelt på att Mr B har samma åsikt som du? För sedan Avel kom in i diskussionen med sina suveräna tankar har tråden fått en enorm skjuts framåt. Runt 1000 läsare vid ett tillfälle. Säkert utredningspersonal också, kanske åklagaren?
Eftersom jag är omnämnd så kan jag lägga in en kommentar. Jag har sedan månadsskiftet april/maj 2020 envist hävdat att IT-forensikerns slutsatser inte är mycket att lita på ang 23.34. Det anser jag fortfarande och Avel är inne på samma linje, om jag förstått det rätt.

Jag menar alltså att det var någon typ av manuellt handling som orsakade att webbsidan uppdaterades, till exempel att datorlocket öppnades eller via "hämta-sidan-igen".
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-01-27 kl. 21:45.
Citera
2021-01-27, 21:36
Medlem
Citat:
Men nu pratade vi inte om Lena, utan varifrån SD fått information om att det var Lena som hittats. Försök inte glida iväg till annat ämne...

J*ani säger att han läst Expressen. Här förutsätter jag att J*ani menar att det står att man hittat en avliden person. That´s it. Sedan längre ner i konversationen säger han också att det inte står någonstans att det är Lena.

Eller hur? Åklagaren har också haft pressen som vittnen om när den första informationen om att det var Lena som hade hittats kom ut i media. Du kan glömma att HD och SD var de första som fick informationen!

Andra människor reagerar som J*ani! Man funderar, man läser och man undrar. Man säger inte att man vet, bara för att man förutsätter. Då säger man istället; herregud, jag hade hoppats, men det måste vara L? så nära, vem?, hur? varför?

Ingen av de naturliga reaktionerna ser man här hos SD.
Han har redan tagit för givet (kostar även på sig ett opasssande skämt om skogen och fika). Men inte bara det att han vet att det är Lena, han undrar exakt noll.
Även här har han svaret på varför; hon var flörtig.
Jag tror också att SD får kalla fötter när J*ani börjar fundera över hur SD vet... det är en i hasten påkommen lögn.

A 163 B/694

2018-05-19 16:17
J*ani: "läste det senaste på expressen precis .."

2018-05-19 16:23
SD: "Det är bekräftat Lena"

2018-05-19 16:24
SD: "Inte oväntat för mig. Trodde inte hon satt i skogen och kokade te direkt. Fan."

2018-05-16 16:28
J*ani: "Nä det trodde inte direkt jag heller..
frågan nu är bara vem och varför
"

2018-05-19 16:30
SD: "Vet inte hon hade fiender"

SD: "Hon flirtar ju med alla, så många har ju känt sig brända"

J*ani: "jag har inte haft nån så bra kontakt med henne så jag har ingen aning"

2018-05-19 16:34
J*ani: "men hur vet du att det är L dem har hittat? står ingenstans"

2018-05-19 16:34
SD: "Du ska ej skriva det någonstans nu..."

2018-05-19 16:35
SD: "Polisen så till tg"

2018-05-19 16:35
J*ani: "ok, ne varför skulle jag nåt om det"

2018-05-19 15:35
J*ani: "är hon fortfarande på förhör"

2018-05-19 16:36
SD: "Oss närstående är som sagt på flashback. Ogillar det. Skriv inte det till andra"

2018-05-19 16:36
J*ani: "skriver inte till nån"

2018-05-19 18:54
J*ani: "hur är det med H?"

SD vill vara först med att veta och samtidigt fattar han ju att han lever farligt därför. Han klarar inte av att hålla sig dock. Så kan det gå och det kallas indicium.
Citera
2021-01-27, 21:48
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ge dig nu din fjant. Du vinner ingen mark med att gräva fram en summa han gett LW och försöka få henne framstå som en prostituerad.

Tönt.

Han har gett henne presenter för tusentals kronor. Allt från blommor, vattenkokare, gasolgrill, örhängen. Guldhalsband, lykta, liggunderlag, klätterutrustning.

Frågan är snarare vad H fick av gentlemannen då han nämner halsband.

"fast hennes är silver"
" tyr sig till dig vad är silver?"
"halsbandet"
"du har köpt silverhalsband till henne?"
"ja men du fick guld"
"när?"
" vinnaren brukar få det samtidigt"
" du sa inget, likadana? När fick hon sitt? Ska du köpa örhängen också?"
"RT"

Det fetade: barnsligt.
Citera
2021-01-27, 21:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Att Lena får gåvor av SD menar du ska tolkas som att hon får betalt för sina tjänster? Du menar att hon är prostituerad, men till skillnad från övriga prostituerade hotar hon till sig sex, mot "torskens" vilja?

Du har lika dåliga och sliriga bortförklaringar för SDs beteende som SD själv. Jag ser att du fått många svar på det här inlägget, och det verkar väl inte som att det är någon som går på att Lena skulle ha tagit betalt för "tjänster". Vi vet sedan tidigare att SD givit Lena dyra presenter.

Jag tolkar det som tvärtom, något som SD gör helt frivilligt. Guldhalsband till Lena (hon vann första pris) till skillnad från HD som bara fick silver. Det är en hake han har på henne. Av- på- av- på- av - på. Det gör henne ännu mer bunden, längta efter de goda stunderna efter den iskalla kylan med oförutsägbara rt och lika oförutsägbara svinkorta "öppet", helt på hans villkor och den kanal som han bestämmer..

164/931

"2017-06-23 07:39 - Lena Wessström: Men förklara gärna hur du menar. Du Ja verkligen
två timmar på att ra tag i snickare igår? Låter mycket. Är som sagt tacksam. Men trodde
du gjorde det för att du ville, som en tjänst till någon du tycker om och vill hjälpa för att
du vill, för att man gör saker för varandra. När du cyklade hem lät det väldigt mycket
som nåt annat, som nån sorts kohandel.
2017-06-23 07:43 - Lena Wessström: Du ger mig 600 och jag är tacksam. Tyckte det
var svårt första gångerna att ta emot pengar, men har valt att tänka att det är en tjänst
bland andra som du kan göra, nåt du har mycket av och jag lite och så kan det ra vara så,
vänner emellan. I vänskapen bidrar vi med olika saker.
2017-06-23 07:47 - Lena Wessström: Men ska jag börja undra vad du ställa för
förväntningar på motprestation blir det vanskligt. Vill inte stå i tacksamhetsskuld och så
ska du kräva det ena och det andra och jag kan inget säga för jag har ratt pengar och två
timmar av dig."
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-27 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in