Citat:
ska kolla detta, tack.
Det är nog de flesta. Dysfunktionella emotionellt.
Helt motsägelsefullt när man ställer vissa partier mot varandra utifrån HDs förhör, hon växlar fram och tillbaka.
Speciellt när hon ska förklara vad hon vet om relationen SD/LW.
Hon vet inte. Hon vet. Men hon vill inte veta.
Dom träffades. Nä, dom hade kontakt.
Det sa han innan hon flyttade.
Men han erkände inte förrän på planet att de haft kontakt?
Och ändå skickar hon sms vid försvinnandet och frågar SD när han hade kontakt med henne senast.
Hon hänger kvar i det gamla och kan inte släppa det. Men hon har gått vidare och vill inte veta?
Hon skulle nog förlika sig med tanken om SD tog LW.
Men hon vill ha SD?
Drömmer om kärnfamilj. Fast resan var bara GC. Nej, återförening.
Ibland när man läser HDs svar så skulle det nog underlätta med nån sorts intermittent schizofreni?

HD 2019:
" FL I: Mm. Fanns det nån speciellt betydelse, just den här resan? För dig och Stefan tillsammans?
H:Nej
FLI: Var det slumpen som avgjorde att ni skulle åka just dit eller var det... vad, betydde den här ?
H: Det var ge ... det var geocaching-eventet vi skulle åka till"
(..)
FL I: Mm. Men vad är det som ändå gör att ni ändå åker?
H: Egoistiska syften, jag ville åka på eventet. Det var ett jättestort event, det var jättero ...
skulle bli jättekul. Och Stefan och jag kunde hålla sams, så vi valde att åka.
FL I: Mm. Men ville du tillbringa tiden med Stefan? Var det, var det så att ni va ... var på väg att hitta tillbaka igen?
FL I: Fanns det nån sån tanke?
H:Nää
FL I: Fanns det nån sån förhoppning?
H:Nä
FLI: Ifrån dig? Fanns det ingen förhoppning om att det skulle bli ni igen?
H: Ibland kom den tanken av och till, men ...nej, inte så specifikt att det var det jag ville med resan. För det var geocaching-eventet och inget annat.
FLI: Mm men hur, hur då kom den tanken ibland? Var det så att du ... önskade att det skulle bli ni igen?
H: Alla har väl en förhoppning om en kärnfamilj, ja. Eem, om den var en realistisk tanke som jag egentligen ville ... nää, ni vill veta jag tycker och tänker, eem och ibland så vill väl,
eller alla vill väl ha det? Skulle jag säga.
Alla vill väl ha en kärnfamilj?
Eem ... med ett bra lyckligt, men om det skulle bli lyckligt, nej, troligtvis inte. Eem ... så ... nej jag kan inte säga att det fanns en förhoppning där och då eller ... eem ... väldigt ospecifikt.
FL I: Det fanns en upp, eller det finns en uppgift i utredningen att ni skulle, att ni, den här resan också var en symbol för att ni skulle fira att ni hade varit tillsammans halva tiden av era liv
H: Det stämmer bra det.
FL:Mm
H: Det hade jag glömt bort"
HD 2018:
"L2: Den 3 maj, 2018 klockan 12:54:11 skriver Stefan till dig, JÄD. Vad betyder det?
H: Jag älskar dig
FL2: Det efterföljs av ett hjärta som du skickar, eem samma minut och sen så skriver du,
Älskar dig. Hur var er relation, här i början av maj?"
19 maj
" F: Eh Stefan å du, hur länge har ni varit tillsammans?
H: Vi har varit tillsammans i .. åh herre . (gråter) åh .. den här resan till USA det var o fira att vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .. för vi har varit tillsammans sen -96.
F: Mm. Så det var därför ni skulle åka nu?
H: Mm (gråter)."
....
" F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H:Mm.
(..)
" FL: Men hur skulle det kännas då, för dig att veta att Stefan går vidare med Lena?
H: Ja, hur det ska kännas. Det går väl inte förens man har själv upplevt det i så fall. Eeh,
men jag är inte långsint, och jag försöker oftast se, bra. Och jag tror att jag hade accepterat det och förlika mig med det. Så länge barnen hade mått bra utav det så hade jag inte, aah så hade det få varit så då. Eeh mmh."
.....
(..)
H: Eh å han [JS] vet om att eh .. min förhoppning är att komma till Stefan.
F: Att gå?
H: Att komma tillbaka till Stefan."
(..)
" F 1: Men va är det som gör att ni separerar då?
H: Därför att jag vill ha en annan trygghet i min kärleksrelation.
Fl: Va är det för trygghet du inte har med Stefan just då?
H: Jag hänger kvar. Jag kan inte släppa det gamla som har varit. Jag kan inte släppa det och då blir inte jag trygg."
Det är nog de flesta. Dysfunktionella emotionellt.
Helt motsägelsefullt när man ställer vissa partier mot varandra utifrån HDs förhör, hon växlar fram och tillbaka.
Speciellt när hon ska förklara vad hon vet om relationen SD/LW.
Hon vet inte. Hon vet. Men hon vill inte veta.
Dom träffades. Nä, dom hade kontakt.
Det sa han innan hon flyttade.
Men han erkände inte förrän på planet att de haft kontakt?
Och ändå skickar hon sms vid försvinnandet och frågar SD när han hade kontakt med henne senast.
Hon hänger kvar i det gamla och kan inte släppa det. Men hon har gått vidare och vill inte veta?
Hon skulle nog förlika sig med tanken om SD tog LW.
Men hon vill ha SD?
Drömmer om kärnfamilj. Fast resan var bara GC. Nej, återförening.
Ibland när man läser HDs svar så skulle det nog underlätta med nån sorts intermittent schizofreni?

HD 2019:
" FL I: Mm. Fanns det nån speciellt betydelse, just den här resan? För dig och Stefan tillsammans?
FLI: Var det slumpen som avgjorde att ni skulle åka just dit eller var det... vad, betydde den här ?
H: Det var ge ... det var geocaching-eventet vi skulle åka till"
(..)
FL I: Mm. Men vad är det som ändå gör att ni ändå åker?
H: Egoistiska syften, jag ville åka på eventet. Det var ett jättestort event, det var jättero ...
skulle bli jättekul. Och Stefan och jag kunde hålla sams, så vi valde att åka.
FL I: Mm. Men ville du tillbringa tiden med Stefan? Var det, var det så att ni va ... var på väg att hitta tillbaka igen?
FL I: Fanns det nån sån tanke?
H:Nää
FL I: Fanns det nån sån förhoppning?
H:Nä
FLI: Ifrån dig? Fanns det ingen förhoppning om att det skulle bli ni igen?
H: Ibland kom den tanken av och till, men ...nej, inte så specifikt att det var det jag ville med resan. För det var geocaching-eventet och inget annat.
FLI: Mm men hur, hur då kom den tanken ibland? Var det så att du ... önskade att det skulle bli ni igen?
H: Alla har väl en förhoppning om en kärnfamilj, ja. Eem, om den var en realistisk tanke som jag egentligen ville ... nää, ni vill veta jag tycker och tänker, eem och ibland så vill väl,
eller alla vill väl ha det? Skulle jag säga.
Alla vill väl ha en kärnfamilj?
Eem ... med ett bra lyckligt, men om det skulle bli lyckligt, nej, troligtvis inte. Eem ... så ... nej jag kan inte säga att det fanns en förhoppning där och då eller ... eem ... väldigt ospecifikt.
FL I: Det fanns en upp, eller det finns en uppgift i utredningen att ni skulle, att ni, den här resan också var en symbol för att ni skulle fira att ni hade varit tillsammans halva tiden av era liv
H: Det stämmer bra det.
FL:Mm
H: Det hade jag glömt bort"
HD 2018:
"L2: Den 3 maj, 2018 klockan 12:54:11 skriver Stefan till dig, JÄD. Vad betyder det?
H: Jag älskar dig
FL2: Det efterföljs av ett hjärta som du skickar, eem samma minut och sen så skriver du,
Älskar dig. Hur var er relation, här i början av maj?"
19 maj
" F: Eh Stefan å du, hur länge har ni varit tillsammans?
H: Vi har varit tillsammans i .. åh herre . (gråter) åh .. den här resan till USA det var o fira att vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .. för vi har varit tillsammans sen -96.
F: Mm. Så det var därför ni skulle åka nu?
H: Mm (gråter)."
....
" F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H:Mm.
(..)
" FL: Men hur skulle det kännas då, för dig att veta att Stefan går vidare med Lena?
H: Ja, hur det ska kännas. Det går väl inte förens man har själv upplevt det i så fall. Eeh,
men jag är inte långsint, och jag försöker oftast se, bra. Och jag tror att jag hade accepterat det och förlika mig med det. Så länge barnen hade mått bra utav det så hade jag inte, aah så hade det få varit så då. Eeh mmh."
.....
(..)
H: Eh å han [JS] vet om att eh .. min förhoppning är att komma till Stefan.
F: Att gå?
H: Att komma tillbaka till Stefan."
(..)
" F 1: Men va är det som gör att ni separerar då?
H: Därför att jag vill ha en annan trygghet i min kärleksrelation.
Fl: Va är det för trygghet du inte har med Stefan just då?
H: Jag hänger kvar. Jag kan inte släppa det gamla som har varit. Jag kan inte släppa det och då blir inte jag trygg."
Frågan man ställer sig är om hon mörkar eller spelar dum. Jag tror inte det. Jag tycker att det verkar som om hon blivit helt nedbruten och förvirrad av livet m SD (? Eller innan?) Och därför har hon inte kontakt med sig själv utan svarar det hon tycker att man borde, och det växlar litet från dag till dag, kanske påverkat av förhörsledarens inställning?