2021-01-27, 16:18
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
jamen jamen om han rensade för 7 år sedan?Han kan ha haft en inbyggd enhet i dykardräkten?
Den enda teorin som inte finns är väl att inget hämtades 23.34.
Jag fortsätter och gräver...
Ja gör det, den som gräver den finner ... kanske.

Visst kan det ha funnits en rensning av cache, kanske av den här anledningen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
men det är inte den som i så fall gör att "cachehistoriken" ser ut som den gör för 23.34.
Citera
2021-01-27, 16:18
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det spelar stor roll i varifrån informationen kommer.
I indiciefall använder man inte sällan just den misstänktes agerande runt mordet (bevistemat) som ett indicium:

"Indicier kan definieras på många olika sätt, men juridisk doktrin talar om
indirekta spår av en brottslig gärning som pekar mot en viss gärningsman.
Typexempel på indicier är motiv, hotbilder och den åtalades agerande före
och efter gärningen.
"

http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=4449805&fileO Id=4469690

Idet här fallet, påstår mgm med bestämdhet (det är Lena som hittats) extremt nära inpå i tid som Lena har hittats. På det säger han till J*ani att han har fått informationen från HD, vilket i stort sett bör ha bevisats omöjligt. Det måste finnas ljudupptagningar som kan bevisa vad som sagts i förhörsrummet. Förutom det säger förhörsledaren att hon naturligtvis aldrig skulle säga något liknade till HD, eftersom hon förstår vikten av att hålla sådan information som utredningssekretess. Det är en självklarhet.
SD fortsätter vidare med att J*ani inte ska föra detta vidare. Trots att J*ani faktiskt verkar förvånad över hur SD fått denna information, hävdar SD att det är fakta.

SDs påstående stöds inte av att HD säger i förhör att hon fått veta att Lena är hittad.

Det är ett mycket märkligt uttalande av en person som är motbevisad att det inte är rimligt att tro att SD fått en sådan för utredningen viktig information när han är misstänkt för mordet.

Det säger sig faktiskt självt att det är helt orimligt att den misstänkte och hans fru skulle vara de första att få veta att Lena är hittad, dvs före anhöriga. Det här är ett indicium som används mot SD för att visa att han är den skydlige för mordet.

Att Lena får gåvor av SD menar du ska tolkas som att hon får betalt för sina tjänster? Du menar att hon är prostituerad, men till skillnad från övriga prostituerade hotar hon till sig sex, mot "torskens" vilja?

Du har lika dåliga och sliriga bortförklaringar för SDs beteende som SD själv. Jag ser att du fått många svar på det här inlägget, och det verkar väl inte som att det är någon som går på att Lena skulle ha tagit betalt för "tjänster". Vi vet sedan tidigare att SD givit Lena dyra presenter.

Jag tolkar det som tvärtom, något som SD gör helt frivilligt. Guldhalsband till Lena (hon vann första pris) till skillnad från HD som bara fick silver. Det är en hake han har på henne. Av- på- av- på- av - på. Det gör henne ännu mer bunden, längta efter de goda stunderna efter den iskalla kylan med oförutsägbara rt och lika oförutsägbara svinkorta "öppet", helt på hans villkor och den kanal som han bestämmer..
"Jag tolkar det som tvärtom, något som SD gör helt frivilligt. Guldhalsband till Lena (hon vann första pris) till skillnad från HD som bara fick silver. Det är en hake han har på henne. Av- på- av- på- av - på. Det gör henne ännu mer bunden, längta efter de goda stunderna efter den iskalla kylan med oförutsägbara rt och lika oförutsägbara svinkorta "öppet", helt på hans villkor och den kanal som han bestämmer.."
Man ger inte älskarinnor ett halsband eller dyligt för att få en hållhake på dom.
"Presenten" är enbart för mer sex eller mer avanancerad sex.Har en kvinna en hållhake på sin älskare så ska mannen vara glad om han får behålla fillingarna.
Citera
2021-01-27, 16:24
Medlem
Jag e och kladdar hejvilt nu men e lite stressad och har svarat på samma inlägg flera ggr.

Men jag tror att en skogspromenad låter trolig.
Vad tycker dom övriga?
Citera
2021-01-27, 17:00
Medlem
Citat:
Jag e och kladdar hejvilt nu men e lite stressad och har svarat på samma inlägg flera ggr.

Vad tycker dom övriga?

Det var det nog, men tydligen ville hon inte bli sedd. Det kan ha flera orsaker.
Citera
2021-01-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja gör det, den som gräver den finner ... kanske.

Visst kan det ha funnits en rensning av cache, kanske av den här anledningen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
men det är inte den som i så fall gör att "cachehistoriken" ser ut som den gör för 23.34.

Filen xxxxxxxxxx-KixCss_ltr.css förekommer i Chrome Cache Records 23:34.

Det beror på att cache är rensad på minst den filen när datorn och Chrome/Google Docs startar. Så webbapplikationen måste hämta den från servern.

När den väl är hämtad kan man starta om datorn och Chrome hur många gånger som helst. Webbläsaren kommer då bara att läsa in .js filerna mfl men inte den filen.

Att den filen dyker upp i Chrome Cache Records beror på att någon rensat i cache sedan Google Docs körde förra gången. Och det var runt 20:29 vet vi.

Blir jag motbevisad angående detta är jag bara glad för då är vi ännu ett steg närmare ”lösningen” på 23:34.

Så kl 20:29 laddades också ”KixCss_ltr.css” så det betyder att innan 20:29,men efter att Google Docs kördes förra gången, så har cache rensats även då.

Kix är alltså själva text editorn man använder i Google Docs. Den är uppbyggd av .css moduler.

Så enligt min ringa mening är cache-aktiviteten 23:34 direkt kopplad till att nån rensning av cache körts mellan 20:29 och 23:34.

Det går förvisso att göra inställningen ”Clear cookies and site data when you quit Chrome”
men min teori om att han rensar endast senaste dygnet minst två gånger 14/5 har stöd i den här inställningen i Chrome:

https://www.bildtagg.se/bild/xn776xorsxer0i50h3vzls5i

11/5 är filer kvar enligt Axiom/Chrome Cache Records så ett längre intervall, sju dagar och uppåt, bör då alltså inte ha körts. Då hade inga cache-filer hittats för 11/5.

MEN det polisen inte redovisar i sitt protokoll är om det är raderade cache-filer de ”carvat” och redovisar för 11/5. Högst troligt är det dock inte raderade filer.
Senast redigerad av Avel 2021-01-27 kl. 17:05.
Citera
2021-01-27, 17:31
Avslutad
Citat:

Vad tycker dom övriga?
Smygandes, försöker dölja sin kropp? Inte trovärdigt
Citera
2021-01-27, 17:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Helt klart! Han satsade på en annan under en lång period och funderade på en tredje "efter HD". Många järn i elden där. Slutet har vi inte sett men kan aldrig tänka mig att han ska "åldras" med HD!
Exakt.
Om HD tror att SD tänker vara trogen bara för att LW är mördad så lär hon missta sig ordentligt.
Han kommer aldrig att vara trogen av egen vilja, möjligen råkar han bli trogen för att ingen annan än HD vill ha honom.
Citera
2021-01-27, 17:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Vad tycker dom övriga?
Läs på ordentligt så du vet vad saker handlar om.
HD mötte någon bekant/granne och försökte då gömma sig bakom ett träd i skogen.
Skogspromenaden var inte konstig men vem (och varför) gömmer (hon) sig bakom träd när hon möter någon hon känner?
Citera
2021-01-27, 17:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men nu pratade vi inte om Lena, utan varifrån SD fått information om att det var Lena som hittats. Försök inte glida iväg till annat ämne...

J*ani säger att han läst Expressen. Här förutsätter jag att J*ani menar att det står att man hittat en avliden person. That´s it. Sedan längre ner i konversationen säger han också att det inte står någonstans att det är Lena.

Eller hur? Åklagaren har också haft pressen som vittnen om när den första informationen om att det var Lena som hade hittats kom ut i media. Du kan glömma att HD och SD var de första som fick informationen!

Andra människor reagerar som J*ani! Man funderar, man läser och man undrar. Man säger inte att man vet, bara för att man förutsätter. Då säger man istället; herregud, jag hade hoppats, men det måste vara L? så nära, vem?, hur? varför?

Ingen av de naturliga reaktionerna ser man här hos SD.
Han har redan tagit för givet (kostar även på sig ett opasssande skämt om skogen och fika). Men inte bara det att han vet att det är Lena, han undrar exakt noll.
Även här har han svaret på varför; hon var flörtig.
Jag tror också att SD får kalla fötter när J*ani börjar fundera över hur SD vet... det är en i hasten påkommen lögn.

A 163 B/694

2018-05-19 16:17
J*ani: "läste det senaste på expressen precis .."

2018-05-19 16:23
SD: "Det är bekräftat Lena"

2018-05-19 16:24
SD: "Inte oväntat för mig. Trodde inte hon satt i skogen och kokade te direkt. Fan."

2018-05-16 16:28
J*ani: "Nä det trodde inte direkt jag heller..
frågan nu är bara vem och varför
"

2018-05-19 16:30
SD: "Vet inte hon hade fiender"

SD: "Hon flirtar ju med alla, så många har ju känt sig brända"

J*ani: "jag har inte haft nån så bra kontakt med henne så jag har ingen aning"

2018-05-19 16:34
J*ani: "men hur vet du att det är L dem har hittat? står ingenstans"

2018-05-19 16:34
SD: "Du ska ej skriva det någonstans nu..."

2018-05-19 16:35
SD: "Polisen så till tg"

2018-05-19 16:35
J*ani: "ok, ne varför skulle jag nåt om det"

2018-05-19 15:35
J*ani: "är hon fortfarande på förhör"

2018-05-19 16:36
SD: "Oss närstående är som sagt på flashback. Ogillar det. Skriv inte det till andra"

2018-05-19 16:36
J*ani: "skriver inte till nån"

2018-05-19 18:54
J*ani: "hur är det med H?"

Det inlägg du svarade mig på handlade om var uttrycket "porr-pastorn" kom ifrån. Jag menar att det inte spelar någon roll eftersom det visade sig vara sant.

"Men nu pratade vi inte om Lena, utan varifrån SD fått information om att det var Lena som hittats. Försök inte glida iväg till annat ämne..."

Jag har aldrig deltagit i den diskussionen. Du försöker bara få bort fokus från att SD gav LW pengar. Något som inte varit uppe i tråden tidigare (tror jag). Något som t.o.m. du tydligen har svårt att bortförklara.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-27 kl. 18:05.
Citera
2021-01-27, 17:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Läs på ordentligt så du vet vad saker handlar om.
HD mötte någon bekant/granne och försökte då gömma sig bakom ett träd i skogen.
Skogspromenaden var inte konstig men vem (och varför) gömmer (hon) sig bakom träd när hon möter någon hon känner?

Kanske för att hon vet att det är kvarterets nyfikna skvallerkärring? Bara för att man känner någon så betyder det inte att man tycker om dem eller vill prata med dem.
Citera
2021-01-27, 18:00
Medlem
Om "Planket" var stället där sexuella träffar inträffade så är det konstigt att dom inte ens hitta gamla
besudlingar?Är det så att allt försvinner lite snabbare , speciellt utomhus då?

Jag kan ställa upp och skvätta lite här och därGöra ett test) under min lunch om så önskas.
Citera
2021-01-27, 18:05
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Filen xxxxxxxxxx-KixCss_ltr.css förekommer i Chrome Cache Records 23:34.

Det beror på att cache är rensad på minst den filen när datorn och Chrome/Google Docs startar. Så webbapplikationen måste hämta den från servern.

När den väl är hämtad kan man starta om datorn och Chrome hur många gånger som helst. Webbläsaren kommer då bara att läsa in .js filerna mfl men inte den filen.

Att den filen dyker upp i Chrome Cache Records beror på att någon rensat i cache sedan Google Docs körde förra gången. Och det var runt 20:29 vet vi.

Blir jag motbevisad angående detta är jag bara glad för då är vi ännu ett steg närmare ”lösningen” på 23:34.

Så kl 20:29 laddades också ”KixCss_ltr.css” så det betyder att innan 20:29,men efter att Google Docs kördes förra gången, så har cache rensats även då.

Kix är alltså själva text editorn man använder i Google Docs. Den är uppbyggd av .css moduler.

Så enligt min ringa mening är cache-aktiviteten 23:34 direkt kopplad till att nån rensning av cache körts mellan 20:29 och 23:34.

Det går förvisso att göra inställningen ”Clear cookies and site data when you quit Chrome”
men min teori om att han rensar endast senaste dygnet minst två gånger 14/5 har stöd i den här inställningen i Chrome:

https://www.bildtagg.se/bild/xn776xorsxer0i50h3vzls5i

11/5 är filer kvar enligt Axiom/Chrome Cache Records så ett längre intervall, sju dagar och uppåt, bör då alltså inte ha körts. Då hade inga cache-filer hittats för 11/5.

MEN det polisen inte redovisar i sitt protokoll är om det är raderade cache-filer de ”carvat” och redovisar för 11/5. Högst troligt är det dock inte raderade filer.
Jag hade en Axiom-utvärderingslicens tidigare och min minnesbild är att man fick en ny LastVisited-tidsstämpel för cachefilerna om man refreshade en webbsida med ett GoogleDoc-doument. Det jag egentligen var intresserad var om sådana nya tidsstämplar kunde uppstå spontant (dvs utan manuell inblandning) och det har aldrig inträffat på min dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in