Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Ja gör det, den som gräver den finner ... kanske.
Visst kan det ha funnits en rensning av cache, kanske av den här anledningen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
men det är inte den som i så fall gör att "cachehistoriken" ser ut som den gör för 23.34.
Filen xxxxxxxxxx-KixCss_ltr.css förekommer i Chrome Cache Records 23:34.
Det beror på att cache är rensad på minst den filen när datorn och Chrome/Google Docs startar. Så webbapplikationen måste hämta den från servern.
När den väl är hämtad kan man starta om datorn och Chrome hur många gånger som helst. Webbläsaren kommer då bara att läsa in .js filerna mfl men inte den filen.
Att den filen dyker upp i Chrome Cache Records beror på att någon rensat i cache sedan Google Docs körde förra gången. Och det var runt 20:29 vet vi.
Blir jag motbevisad angående detta är jag bara glad för då är vi ännu ett steg närmare ”lösningen” på 23:34.
Så kl 20:29 laddades också ”KixCss_ltr.css” så det betyder att innan 20:29,men efter att Google Docs kördes förra gången, så har cache rensats även då.
Kix är alltså själva text editorn man använder i Google Docs. Den är uppbyggd av .css moduler.
Så enligt min ringa mening är cache-aktiviteten 23:34 direkt kopplad till att nån rensning av cache körts mellan 20:29 och 23:34.
Det går förvisso att göra inställningen ”Clear cookies and site data when you quit Chrome”
men min teori om att han rensar endast senaste dygnet minst två gånger 14/5 har stöd i den här inställningen i Chrome:
https://www.bildtagg.se/bild/xn776xorsxer0i50h3vzls5i
11/5 är filer kvar enligt Axiom/Chrome Cache Records så ett längre intervall, sju dagar och uppåt, bör då alltså inte ha körts. Då hade inga cache-filer hittats för 11/5.
MEN det polisen inte redovisar i sitt protokoll är om det är raderade cache-filer de ”carvat” och redovisar för 11/5. Högst troligt är det dock inte raderade filer.