2021-01-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Jag tror inte det är en nyhet. Han har nog haft ovänner i båda lägren tidigare. Det är ett kännetecken för folk som gör nåt, de brukar lyckas trampa folk på tårna.
Det är oxå ett kännetecken för folk som helt enkelt är dåliga människor. Det tror jag snarare gäller med den här mobbaren som lever kvar i högstadiet. En extremt liten människa som saknar både iq och eq.

Citat:
ändå lägger SD riks och Chang Frick 20 minuter på att smutskasta denne totalt irrelevanta poddare som ingen lyssnar på. Genomskinligt 😁
Det finns givetvis ett journalistiskt intresse att undersöka mobbattacker mot journalister och opinionsbildare.
Citera
2021-01-26, 20:47
Medlem
Negerollons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicElfMagic
Så länge Haveristerna är typ ensamma om att ta upp faktum som att en person sitter på GP och säger de här helt sjuka sakerna utan att nån reagerar så kommer Haveristerna att vara en podd som gör en viktig samhällsinsats. Tycker jag.

Glöm inte alla roliga hatkampanjer man får vara med i också!
Citera
2021-01-26, 23:05
Avslutad
Ytterligare vittnesmål i svallet av helgens artikel i Nyheter Idag om en händelse i November i Henkos egen admingrupp.

https://twitter.com/postironical/status/1353665122481426432

Citat:
"Okej så det här med att göra saker av en orsak:
Under en söndagsstream i November poppar ett uppenbart fejkkonto döpt efter Henrik upp i chatten. Hinner skriva typ en nassehälsning innan det blir bannat på en halvminut. Nästan omedelbart efter hör H av sig till en streamadmin för att snoka reda på om vi vet något om fejkkontot, vem det är, kan ta fram deras IP-adress eller e-post (från *youtube*) osv för att han vill gå på krigsstigen.

Admin i fråga förklarar lugnt vad vi inte kan bistå med och och att det här inte är någonting att stressa över och H tänker högt om vilken av alla hans misstänkta fiender som kan tänkas ligga bakom. DÄREFTER skriver A och raljerar först om att H skulle vara fejkkontot följt av poängen: "Lämna din ex-kollega i fred, sluta jaga i alla kanaler efter saker att bli upprörd över". Den här konversationen postades till Henriks podds facebookgrupp med en fullständig vantolkning av vad som faktiskt sägs, lösa anklagelser om narkotikaproblem och allehanda förolämpningar. Posten var slappt anonymiserad och alla läsare kunde enkelt slutleda vem "Bosse" är. (Spännande i sig att maskning användes som pretens för att felköna henne, men där tror jag slapphet spelade mest roll)

Låt mig då upprepa poängen: Varken han eller personerna han ger sig på mår bättre av att han snokar i alla kanaler efter hot. Vi går i konstant otrygghet över vad han ska hitta på härnäst, och trollen som har agg mot oss allihopa hade fan inte kunnat drömma om all uppmärksamhet Henrik är villig att ösa över dem. Vilket betyder att det här kommer fortsätta så länge han använder sin plattform som ersättning för terapi. "

Fejkkonton, uthängningar, felköningar och rädsla för Henko är en röd tråd. Inget förvånar längre.
Citera
2021-01-26, 23:24
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Malcom kallade Greta Thunberg för "autistisk glasögonorm". Hon är inte heller somalier. Var det rätt eller fel av Malcom att göra det?

Och är inte det här exakt den typen av rättvisa du efterfråga tidigare? Du vet, när Axel var hotfull så var det OK att folk var hotfulla tillbaka. Nu när Malcom har varit funkofob mot en minderårig, hur är det då inte helt rätt att någon är funkofob mot Malcom enligt samma logik?
Greta har inte glasögon, men det har däremot Malcom. Han förklarade i en Facebookpost att "autistisk glasögonorm" syftade på honom själv, att han inte skulle ha mått bra om han blivit uppmärksammad som tonåring, och därför inte trodde att Greta skulle må bra av det på sikt heller.
Citera
2021-01-27, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men nu är hon ju just vuxen och då går det ju heller inte att dra "Hon är ju bara ett baaaarn"-kortet.

Nog om detta för det är inte så jävla relevant för trådens topic.

Jag förstår precis varför du inte är så sugen på att diskutera det här mer. För att du inte har nåt på fötterna. Femtonåringar är femtonåringar och behandlar man dem som vuxna får man ta ansvar för det själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Greta har inte glasögon, men det har däremot Malcom. Han förklarade i en Facebookpost att "autistisk glasögonorm" syftade på honom själv, att han inte skulle ha mått bra om han blivit uppmärksammad som tonåring, och därför inte trodde att Greta skulle må bra av det på sikt heller.

Om man läser posten så nämns Greta vid namn typ en mening tidigare och sen "en femtonårig autistisk glasögonorm med ett trött plakat på någon random gata". Om Malcom inte är Benjamin Button så kan han inte plötsligt ha blivit femton år gammal, och vad jag vet har han inte demonstrerat med ett trött plakat på någon random gata heller. Det är tydligt när man läser texten vad det handlar om. Men det är bra att du gör tydligt att Malcom ljuger, bedrar och sen hycklar när han får smaka samma metod som han själv använt mot en minderårig. Hade han haft en ryggrad hade han så klart hållt tyst om pinsamheterna eller skrattat åt dem istället för att springa till den där svettige Chang och tigga om en trygghetskram.
Citera
2021-01-27, 08:27
Medlem
Citat:
Men det är bra att du gör tydligt att Malcom ljuger, bedrar och sen hycklar när han får smaka samma metod som han själv använt mot en minderårig. Hade han haft en ryggrad hade han så klart hållt tyst om pinsamheterna eller skrattat åt dem istället för att springa till den där svettige Chang och tigga om en trygghetskram.

alltså släpp kylskåpet och minikukskompensationsbeteendet. Jag rodnar av sekundärskam. Samtidigt hoppas jag på, eftersom ni inte har några argument värda något, att ni höjer tonläget än mer. Trots allt är hotandet och gapandet det absolut enda ni har. Vi ser ju alla nu hur mycket Henrik Johanssons ord är värda: inget. Han ljuger och skarvar och förvrider, och räknar med att inte bli synad. Nu blir han det, och det visar sig att han är en ljugande, patetisk, elak gaphals som skyddas av bekväma personer etablerade i svensk antirasism, som inte vill få Henko på sig och därför väljer att hålla käft och smöra vidare.
Senast redigerad av media876 2021-01-27 kl. 08:29.
Citera
2021-01-27, 08:30
Avslutad
Citat:
Jag förstår precis varför du inte är så sugen på att diskutera det här mer. För att du inte har nåt på fötterna. Femtonåringar är femtonåringar och behandlar man dem som vuxna får man ta ansvar för det själv.

Om man läser posten så nämns Greta vid namn typ en mening tidigare och sen "en femtonårig autistisk glasögonorm med ett trött plakat på någon random gata". Om Malcom inte är Benjamin Button så kan han inte plötsligt ha blivit femton år gammal, och vad jag vet har han inte demonstrerat med ett trött plakat på någon random gata heller. Det är tydligt när man läser texten vad det handlar om. Men det är bra att du gör tydligt att Malcom ljuger, bedrar och sen hycklar när han får smaka samma metod som han själv använt mot en minderårig. Hade han haft en ryggrad hade han så klart hållt tyst om pinsamheterna eller skrattat åt dem istället för att springa till den där svettige Chang och tigga om en trygghetskram.

"Får smaka på samma metod" ???? Ska du ta och svara på frågan jag ställde för flera dagar sen nu (FB) Haveristerna "Nu får du svara på om du tycker det är jämförbart med att skicka efter tio år gamla domstolsprotokoll för att håna någons ansökan om god man i en förtalspodd i flera timmar?" Det som är tydligt är att du är sjuk i huvudet.
Citera
2021-01-27, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av media876
alltså släpp kylskåpet och minikukskompensationsbeteendet. Jag rodnar av sekundärskam. Samtidigt hoppas jag på, eftersom ni inte har några argument värda något, att ni höjer tonläget än mer. Trots allt är hotandet och gapandet det absolut enda ni har. Vi ser ju alla nu hur mycket Henrik Johanssons ord är värda: inget. Han ljuger och skarvar och förvrider, och räknar med att inte bli synad. Nu blir han det, och det visar sig att han är en ljugande, patetisk, elak gaphals som skyddas av bekväma personer etablerade i svensk antirasism, som inte vill få Henko på sig och därför väljer att hålla käft och smöra vidare.

Jag ser ingen som hotar här?

Du verkar inte ha kommit förbi grundskolestadiets syn på konflikter där ena sidan måste vara god och den andra ond och därför är ditt försvar för Malcom att Henrik minsann har varit dum mot honom.

Malcom är en hycklande gråtfitta och det gäller oavsett om nån varit dum med han på ett otillåtet eller gränslöst sätt. Sen sitter man och lovar att under våren ska det minsann komma skärmdumpar och inspelade samtal som bevisar just hur elak och ful Henrik är. Jag sa tidigare att jag nog inte kommer att hålla andan och undrade varför man skulle sitta och hålla på sådant i flera månader. Det vore fint att få se lite bevis istället.
Citera
2021-01-27, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
"Får smaka på samma metod" ???? Ska du ta och svara på frågan jag ställde för flera dagar sen nu (FB) Haveristerna "Nu får du svara på om du tycker det är jämförbart med att skicka efter tio år gamla domstolsprotokoll för att håna någons ansökan om god man i en förtalspodd i flera timmar?" Det som är tydligt är att du är sjuk i huvudet.

Jag kan inte hålla isär alla gråtkonton så det är möjligt att jag missade din fråga.

Malcom är som sagt vuxen och att båda sakerna är såvitt jag kan se offentliga uppgifter? Har det skett förtal är det väl bara att dra igång en rättegång? Att ge sig på en minderårig tycker jag är aningen smutsigare än att göra det mot Malcom som är vuxen, så du har rätt, helt jämförbart är det inte.

Innan du nämner "det är känsliga uppgifter" så kan du bläddra bak ett par sidor, där har vi diskuterat det också.
Citera
2021-01-27, 09:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Du verkar inte ha kommit förbi grundskolestadiets syn på konflikter där ena sidan måste vara god och den andra ond och därför är ditt försvar för Malcom att Henrik minsann har varit dum mot honom.

Malcom är en hycklande gråtfitta och det gäller oavsett om nån varit dum med han på ett otillåtet eller gränslöst sätt. Sen sitter man och lovar att under våren ska det minsann komma skärmdumpar och inspelade samtal som bevisar just hur elak och ful Henrik är. Jag sa tidigare att jag nog inte kommer att hålla andan och undrade varför man skulle sitta och hålla på sådant i flera månader. Det vore fint att få se lite bevis istället.
Så du tycker alltså att Malcom är stygg? Utveckla.

Citera
2021-01-27, 10:05
Avslutad
Citat:
Jag kan inte hålla isär alla gråtkonton så det är möjligt att jag missade din fråga.

Malcom är som sagt vuxen och att båda sakerna är såvitt jag kan se offentliga uppgifter? Har det skett förtal är det väl bara att dra igång en rättegång? Att ge sig på en minderårig tycker jag är aningen smutsigare än att göra det mot Malcom som är vuxen, så du har rätt, helt jämförbart är det inte.

Innan du nämner "det är känsliga uppgifter" så kan du bläddra bak ett par sidor, där har vi diskuterat det också.

Jag har varken nämt offentliga uppgifter eller förtal eller talat om rättsliga åtgärder det där är dina hjärnspöken. Du verkar misstänkt engagerad i att efterkonstruera och förklara hur och varför Haveristerna agerat som de gjort. Vad jag frågade var om en två år gammal post på Facebook där Malcom kallar en tonåring "autistisk glasögonorm" som han korrigerar samma dag är samma metod som att nyligen ha sökt upp och skickat efter 10 år gamla domstolsprotokoll för att sen ägna flera timmar åt att spy galla över Malcoms medicinska historia och tillstånd. Jag är helt torr i ögonen när jag ställer den frågan. Nu har du svarat att du tycker det första är värre vilket tyder på att du inte resonerar helt klart kring det här. Haveristerna blev granskade och nu sitter du och efterkonstruerar. Är det av skam eller ren psykopati du gör det?
Citera
2021-01-27, 10:17
Medlem
Citat:

1. Läs innantill. Jag har inte lovat dig ett dugg.
2. Det går att hota på fler sätt än ett.
3. Vad Blomsterharmoni sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in