Citat:
Ursprungligen postat av
DumpsterFire
Jonas framförde väl en ok poäng till Axel flera gånger även om jag kan känna att Axel hanterade det extremt bra. Bortsett från tramset med ”jag skiter i om jag fick böta 27k jag ska fan inte resa någonstans”. - kanske är det i det läget bättre att man up och tänka att det kanske inte var värt 27k för ett löjligt tweet. Jonas gör bara två sinnessjuka saker. 1. Verkligen åka till gullmars för att visa att han är cool. 2. Den totala härdsmältan i hjärnan han haft på twitter denna helg. Vad fan sysslar grabben med?
Till saken hör ju att härdsmältan är något folk annars betalar Patreon för att få skratta åt. Det är emellertid också vad han "gör". Inser du att idioterna sitter och pratar om pedofili, våldtäkt och att jag suttit på psyket just nu -- apropå att tappa fokus och slå omkring sig i mörker i total desperation? Över vad? Samma form av "satir" de ägnat sig åt. Ska de på alltså få prata om min mammas fitta men jag får inte ens göra en GIF om hans byracka?
Nåt fån på Twitter sitter och försöker göra en poäng av att hans fru inte lyssnar på podden och därför skall lämnas utanför, som om det skulle vara det som avgör om man hängs ut eller inte. Lyssnade Jonas på podden?
Men poängen är egentligen en, och det är den som också Jonas delvis gjorde för ett år sedan på Gullmars och den han nu gör. Det handlar inte om att spela tuff, det handlar om att just påtala att det är Axel och Henko som spelar balla som fan på andras bekostnad. Sedan får man det till en överreaktion när folk också besvarar kränkningarna de tar sig friheten att utdela för egen vinning och andras förlust.
När man har folk som påstår saker som de som nu påstås också, är det ju också just tacksamt med att kunna ses över en vegetarisk pizza utan att bli inspelad i hemlighet. Fast det gäller givetvis inte folk som snarare vill starta intriger än att lösa problem. Eller så samlar man som Henko just nu till en anmälan om ofredande genom att be någon att "avtagga" honom. Det faktum att han förmodligen skulle spela in i hemlighet när någon vädjade om samma sak alla gånger han kört över folk som ett jävla ånglok för att sitta och garva åt i podden till betalande Patreons är något man väljer att inte ens reflektera kring. Både som Henko och som lyssnare. Nu är det nämligen helt plötsligt synd om stackars Henko!
Jag fick för övrigt påminnelse om min löneskuld till Acta Publica idag, givetvis helt frikopplat till att jag kallat Martin för den kuksugare han också är, typ samma dag ... På tal om Acta är uppgiften om besöksförbud som Henko nu lagt upp hämtad från nämnda databas. Jag trodde det här med sambos och barn var heligt för övrigt. Att det inte kvalificerar sig som missbruk av tjänsten känns ju relevant. Kanske försöker de då göra en poäng av att det ju är jag som skickade även det i det paket med upplysningar om denna person som jag nu börjar inse inte är så jävla skyldig som de nog försökt göra henne till.
De borde göra en poäng av att jag missbrukat tjänsten åt yrkeskriminella för att få bort pedofiler på kåken istället, om de nu vill göra ett case av den saken. Men det handlar ju inte om det, och lustigt nog har de med vanlig tjuvheder en sundare inställning till offentlighetsprincipen än vad Henko nu visat sig ha.
En bra sak att påminna sig själv om i allt detta är också följande: det är inte golning om man bara motbevisar något man själv golas för. Ska de sitta och försöka komma åt mig via myndigheter, kan det också vara bra för vissa i den där kretsen att påminna sig själva att de förmodligen skulle åka på pissprov.
Hur jag vet det?
Well ...