Citat:
Ursprungligen postat av
kakburk
Jaha, vad du tjatar.
Det jag inte förstår är varför ni är såna motståndare till en audit.
Om ni nu är helt säkra på att inget fusk har begåtts och att en audit visar noll fusk så kan ni ju bara rycka på axlarna och säga "gör som ni vill, här finns inget att dölja".
Men det gör ni inte. Varför?
Väldigt enkelt. Självklart ska utredningar göras, men utredningar har ju redan gjorts och ni som pushar valfusknarrativet bryr er ju inte om dessa så varför skulle ni bry er om en till? Vi vet att Dominion räknat rätt - tack vare utredningarna i form av handomräkningar. Så, därför frågade jag dig specifikt: vad är frågetecknet, vad ska den här utredningen kunna visa egentligen?
Kan säga såhär: signaturverifieringen hade de gärna fått göra i en större omfattning i Georgia. Nu tog de 15k stickprover, men absolut, för mig som inte tror på något valfusk hade det varit niceare om de kontrollerat alla kuvert. Men som sagt, dyrt, och om det ändå inte ändrar någons åsikt så är det onödigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kakburk
Och nej, jag tänker inte förklara hur de fysiska rösterna hackats in i dominion. Det jag gjorde var att jag skrev ett hypotetiskt exempel som handlade om möjligheten att falska ballotts kan räknas i systemet och inget annat.
Mhm. Och du fick mothugg för ditt hypotetiska scenario i form av förvaringsinstruktionetna kring röstsedlar (vilket alltså gör tesen Dominion+falska valsedlar väldigt otrolig). Om du inte ville diskutera kring huruvida ditt hypotetiska scenario är rimligt eller inte är det rätt onödigt att ta upp det.