2021-01-24, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Den framstående data analysexperten Bobby Piton konstaterar att det förekommit massivt valfusk i såväl Arizona som Pennsylvania:

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/data-expert-200000-pennsylvania-ballots-modified-election-sampling-100000-arizona-ballots-show-mater ial-amount-arent-even-real-people
Men det står ju bara text att han bevisat. Cirkelresonemang. Var är bevis. Länka till datan.
2021-01-24, 13:57
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Du svarade på mitt inlägg tidigare men var lika diffus som snubben innan. Om du inte ville bygga vidare på den argumentationen är det bättre att du skriver ett eget inlägg. Ger du dig in i en diskussion mitt i så utgår jag från att du läst vad som stod innan.

Jaha, så du ville inte diskutera innehållet i filmen utan du agerade bara sammanfattande? vad onödigt. Här inne tänker jag att man diskuterar men det var du inte intresserad av alltså?

Du kan ju inte ens svara på vad de ska utreda så hur ska jag kunna ta ställning till om det är vettigt att göra det eller inte? Som jag svarade så har jag absolut problem med utredningar om de inte kan tillföra något nytt.

Nej, du försöker flytta målstolpen. Annars får du förklara hur de fysiska rösterna har hackats in via dominion.
Jaha, vad du tjatar.
Det jag inte förstår är varför ni är såna motståndare till en audit.
Om ni nu är helt säkra på att inget fusk har begåtts och att en audit visar noll fusk så kan ni ju bara rycka på axlarna och säga "gör som ni vill, här finns inget att dölja".
Men det gör ni inte. Varför?

Och nej, jag tänker inte förklara hur de fysiska rösterna hackats in i dominion. Det jag gjorde var att jag skrev ett hypotetiskt exempel som handlade om möjligheten att falska ballotts kan räknas i systemet och inget annat.
2021-01-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
De statistiska mönster som kunde observeras i de 6 nyckeldelstaterna efter att poströsterna damp in är tveklöst påtagliga anomalier. Det har påvisats av ett flertal matematiker. Att Biden skulle ha vunnit är en statistisk omöjlighet. Problemet är att inga instanser har velat granska eller utreda bevisen som bl.a Jovan Pulitzer sammanställt.

Rent nonsens. 2 felaktigheter.
1Om det hände i 6 delstater är det inte en anomali. Dvs tyckes det vara ovanligt och händer flera gånger så kanske det inte är så konstigt. Dvs statistik som repeterats om och om igen är inte konstigt.
2Nej, de flesta pollingdatan tydde på Bidenvinst och även mellanårsvalet tydde på att demokraterna skulle gå starka, så det är inte omöjligt statistiskt. Utan tvärtom, statistiskt möjligt.
2021-01-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Jaha, vad du tjatar.
Det jag inte förstår är varför ni är såna motståndare till en audit.
Om ni nu är helt säkra på att inget fusk har begåtts och att en audit visar noll fusk så kan ni ju bara rycka på axlarna och säga "gör som ni vill, här finns inget att dölja".
Men det gör ni inte. Varför?
Väldigt enkelt. Självklart ska utredningar göras, men utredningar har ju redan gjorts och ni som pushar valfusknarrativet bryr er ju inte om dessa så varför skulle ni bry er om en till? Vi vet att Dominion räknat rätt - tack vare utredningarna i form av handomräkningar. Så, därför frågade jag dig specifikt: vad är frågetecknet, vad ska den här utredningen kunna visa egentligen?

Kan säga såhär: signaturverifieringen hade de gärna fått göra i en större omfattning i Georgia. Nu tog de 15k stickprover, men absolut, för mig som inte tror på något valfusk hade det varit niceare om de kontrollerat alla kuvert. Men som sagt, dyrt, och om det ändå inte ändrar någons åsikt så är det onödigt.
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Och nej, jag tänker inte förklara hur de fysiska rösterna hackats in i dominion. Det jag gjorde var att jag skrev ett hypotetiskt exempel som handlade om möjligheten att falska ballotts kan räknas i systemet och inget annat.
Mhm. Och du fick mothugg för ditt hypotetiska scenario i form av förvaringsinstruktionetna kring röstsedlar (vilket alltså gör tesen Dominion+falska valsedlar väldigt otrolig). Om du inte ville diskutera kring huruvida ditt hypotetiska scenario är rimligt eller inte är det rätt onödigt att ta upp det.
2021-01-24, 16:53
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
*gäsp* där "oberoendevalobservatörer" vilka är nu dessa igen?

Valmyndigheter och de andra i dessa länder mig veterligen har ju inte heller rapporterat om eller varför har inte någon domstol tagit upp alla dessa påstådda valfusk som du och sekten du tillhör gapar ?

Ah. Så du menar att USA under Trump varit en diktatur i samma klass som Belarus? Men tvärtom då, där valmyndigheten, justitiedepartement och domare (varav ett stort antal tillsatts av Trump) tillhör den diktatur som jobbar emot landets president?

Joråsatte.
2021-01-24, 16:57
Medlem
Citat:
*gäsp* där "oberoendevalobservatörer" vilka är nu dessa igen?

Valmyndigheter och de andra i dessa länder mig veterligen har ju inte heller rapporterat om eller varför har inte någon domstol tagit upp alla dessa påstådda valfusk som du och sekten du tillhör gapar ?

Valet i Vitryssland är ju helt korrekt utformat! inga tecken på valfusk, annars skulle ju domstolarna ta tag i det... det är ju det du och dina andra lågbegåvade polare här i tråden hävdar.
Ja absolut, vem var det nu igen som var president i USA senaste fyra åren och alltså hade möjligheten att fixa alla dessa vansinniga hål i valsystemet som han ylat om i tre andra val? Den killen borde uppenbarligen få sparken som aldrig gjorde något åt det här! För precis som i Vitryssland och Ryssland är det ju sittande som har möjligheten för den typen av korruption du pratar om - kan det vara så att presidenten själv var med i det här? Det förklarar ju varför han aldrig gjorde något åt detta utan vara ylade på Twitter om det?

Deep state går DJUPT
2021-01-24, 17:02
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Ja absolut, vem var det nu igen som var president i USA senaste fyra åren och alltså hade möjligheten att fixa alla dessa vansinniga hål i valsystemet som han ylat om i tre andra val? Den killen borde uppenbarligen få sparken som aldrig gjorde något åt det här! För precis som i Vitryssland och Ryssland är det ju sittande som har möjligheten för den typen av korruption du pratar om - kan det vara så att presidenten själv var med i det här? Det förklarar ju varför han aldrig gjorde något åt detta utan vara ylade på Twitter om det?

Deep state går DJUPT

Du menar alltså att presidenten är deepstate eller vad

Jaha så USA's president är envåldshärskare menar du? okej det var väldigt intressant! man lär sig något nytt varje dag. Eller är det bara ännu en idiotisk bortförklaring ifrån aftonslask-sekten?

Varför har man varit sådan motståndare till att gå med på dessa omräkningar som man avkrävt om man nu inte haft saker att dölja?

Men det känns gött att vi rett ut att Ryssland och Vitryssland är valen legitima eftersom det inte funnits någon domstol som tagit upp dessa befängda konspirationsteorier som anmälts.
Senast redigerad av nousernameneeded 2021-01-24 kl. 17:05.
2021-01-24, 17:05
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Du menar där oberoende valobservatörer larmat om att valet inte gått rätt till? Ja, det känns ju som en klockren parallell till detta val, där oberoende observatörer, valmyndigheten och justitiedepartementet sagt att inget tyder på valfusk.

Men du kanske menar att du önskar att valet i USA hade varit som valet i Belarus? Då hade ju Trump suttit säkert.

Så alla de tusentals vallokalsarbetare som vittnat om valfusk är förstås inte ”oberoende” då enligt dig? Hur kan det förresten komma sig att valfusk bara kan förekomma i länder som ni vänsterblivna ogillar eller när ”fel” sida vinner sett ur er synvinkel?
2021-01-24, 17:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Så alla de tusentals vallokalsarbetare som vittnat om valfusk är förstås inte ”oberoende” då enligt dig? Hur kan det förresten komma sig att valfusk bara kan förekomma i länder som ni vänsterblivna ogillar eller när ”fel” sida vinner sett ur er synvinkel?

Ja jag undrar lite detsamma?

och eftersom ingen domstol ens har tagit upp dessa anklagelser om valet i Vitryssland får vi väl ändå ta och anse Lukashenko vara den folkvalda presidenten i landet och allt annat är bara konspirationsteorier ifrån aftonslask-sekten här i tråden.
Senast redigerad av nousernameneeded 2021-01-24 kl. 17:10.
2021-01-24, 17:14
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Du menar valfusk såsom "jag såg en lastbil komma, jag vet inte vad den innehöll men det kan vara säckar med röstsedlar som det stod Biden på"?

Har du följt dom case som Trumps valfusk-teams lämnat in? Läst vad dom består av och även läst domstolarnas respons? Det är ju trams och hörsägen.

Och nä: dom vallokalsarbetare som vittnat om fusk (eller dom som motvittnat dessa och sagt att dom har fel, för den delen) är inte oberoende. Du förstår vad "oberoende observatörer" är för något va?
2021-01-24, 17:19
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Är du på riktigt svagbegåvad? är det ett kriterium för att vara vänsterbliven?

Det du och alla andra idioter i tråden har hävdat är att det finns inge tecken på valfusk i USA för bla bla myndigheter bla bla domstolar... nu slänger jag tillbaka samma argument i ansiktet på inavel som dig och då börjar du bjäba på om diktaturer Lukashenko vann uppenbarligen valet ärligt och öppet att du och sekten du tillhör gråter ut om diktatur och valfusk får man då anta endast är konspirationsteorier.

.

Nu är det härdsmälta, tror jag.
Förstår du ens själv den poäng du tyckte att du hade med att jämföra valet i Belarus med valet i USA?

Jag tar med mig att du anser att Lukashenko vann valet rättvist, och alla som inte tycker det håller med om att Trump egentligen vann valet i USA.
Där fick alla vänsterblivna!
2021-01-24, 17:22
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
"Inte kunde jag tro att galningarna skulle utgöra en global politisk kraft. Det är precis vad som skett. Byfånar, excentriker med fixa idéer, frustrerade haverister, beklagansvärda småstadsrasister och personer i behov av vård utgör plötsligt en världspolitisk rörelse."

"Världen såg en modern variant på religiös hysteri. Alla dessa människor förenades av en sektmentalitet som spridits genom nätet. Internet som skulle skapa öppenhet och frihet och upplysning har i stället blivit en gödslad åker för sekter och konspirationer."

"Historikern Timothy Snyder har påpekat att den tyska befolkningen 1933 var bättre bildad än amerikanerna är i dag. Möjligen är deras frustration och rädsla gemensam.

Frustration, rädsla, obildning och en böjelse för vidskepelse är en dödlig kombination."

Det blir iallafall spännande att se i vilken form DJT återuppstår. Eller är det vi ser bara en kuliss och en illusion? DJT kanske sitter kvar som president fortfarande?

Mike Pence

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in