2021-01-23, 21:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase
Ja, det möjligt att jag slåss mot halmgubbar, i alla fall så ”slåss” jag mot gubbar som ger ickesvar..

För övrigt så nämner ju SE i telefonsamtalet till polisen morgonen efter; att han gör sin rusning.. därefter nämner han att signalementet på en man i lång rock kan vara han själv.

Visst kan man tolka detta hur man vill; men varför skulle han tro detta utan rusning?

Du verkar utesluta SE för att han inte verkar göra en ”big deal” över att han kan var den som signalementet avser.

Och att överhörningen är hittepå för att säkerställa för alla att SE verkligen har gjort rusningen?

Jag vill hävda att de som tror SE är ett vittne som passivt tittar på bör nog revidera den synen på SE. Rusningen är rimligtvis gjord.

Nej, jag hävdar att det inte är SE för att det inte finns något som pekar på att det var SE.

Återigen säger du saker som jag aldrig sagt.

Jag har inte uteslutit SE.

Varför skulle han tro att mördarens signalemente rörde honom OM han hade rusat in i gränden efter poliserna? Det är ju flera minuter efter mordet...
Citera
2021-01-23, 21:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Vi får se vad som framkommer i boken men det är svårt att se att detta ,om det stämmer skulle stärka sannolikhetaen att han var ett vittne.
Däremot ett sätt för honom att komma så nära sanningen som bara är möjligt utan att avslöja sin verkliga roll i mordet.
Ett sätt att återskapa känslan från mordkvällen likaså.
OM han gjort detta som vittne så borde han väl rimligen ha berättat detta i förhör tex?
Då hade han verkligen framstått som handlingskraftig och lite hjältemodig.
Jag förstår inte på vilket sätt det skulle stärka att han bara var ett vittne,
För att tolka det så måste man verkligen vara låst i sina tankar och helt enkelt av nåt skäl(prestige,ekonomiska intressen eller annan dold agenda) ha bestämt sig för nej den där Engström är då inte mördaren han var ju 52 år och dessutom grafiker och gift dessutom nej han var det inte.

Men skärp dig. Jag har aldrig uteslutit SE, och verkligen inte på det sätt du påstår.

Det styrker att han bara var ett överdrivande vittne på det sättet att det bättrar på det hjältemodiga. Så som hjältehistorier brukar förändras.

Att han försöker komma nära sanningen för att återuppleva känslan är hobbypsykologi. Det är ingen seriemördare med lustmotiv det handlar om.
Citera
2021-01-23, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men skärp dig. Jag har aldrig uteslutit SE, och verkligen inte på det sätt du påstår.

Det styrker att han bara var ett överdrivande vittne på det sättet att det bättrar på det hjältemodiga. Så som hjältehistorier brukar förändras.

Att han försöker komma nära sanningen för att återuppleva känslan är hobbypsykologi. Det är ingen seriemördare med lustmotiv det handlar om.
En inte orimlig tanke som också Clarke ju menar att GM sannolikt gjorde och det skulle faktiskt förklara en del av de märkligheter som SE gjorde t.ex det legendariska sprintloppet i Rapport.
Ja som jag skrev hade han sagt i förhör att han jagade GM ända upp på DBG så hade han framstått som handlingskraftig och lite hjältemodig,
Där är vi helt överens,
Nu sade aldrig SE detta i förhör vilket väl känns sannolikt att han hade gjort om det varit sant?
Det skulle också ha förklarar varför han hade så pass dålig koll på vad som egentligen hände på mordplatsen.
Nu ryktas det att han istället sagt det till kollegor vilket är ytterst svårt att få till att det stärker hans möjligheter att vara ett vittne,
N får vi väl se vad som verkligen framkommer i TPs uppdaterade utgåva innan vi spekulerar för mycket i innehållet.
Citera
2021-01-23, 21:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
En inte orimlig tanke som också Clarke ju menar att GM sannolikt gjorde och det skulle faktiskt förklara en del av de märkligheter som SE gjorde t.ex det legendariska sprintloppet i Rapport.
Ja som jag skrev hade han sagt i förhör att han jagade GM ända upp på DBG så hade han framstått som handlingskraftig och lite hjältemodig,
Där är vi helt överens,
Nu sade aldrig SE detta i förhör vilket väl känns sannolikt att han hade gjort om det varit sant?
Det skulle också ha förklarar varför han hade så pass dålig koll på vad som egentligen hände på mordplatsen.
Nu ryktas det att han istället sagt det till kollegor vilket är ytterst svårt att få till att det stärker hans möjligheter att vara ett vittne,
N får vi väl se vad som verkligen framkommer i TPs uppdaterade utgåva innan vi spekulerar för mycket i innehållet.

I rest my case. Clarke Clarke Clarke.

Hur gick det med dina rykten sist? Att man bevisat att det ringts både 90 000 och jourhavande präst från stugan i Idre? Hur var det med det? Jo det var exakt tvärs om, det är klartlagt att man aldrig någonsin kan påvisa några samtal från stugan.

Jourhavande präst hörde väl till och med till ett helt annat spår. Någon som ska ha plockats upp i bil efter mordet. I ditt huvud blev detta tecken på att frugan hämtat upp SE i stan. Gick inte ens ihop...
Citera
2021-01-23, 21:24
Medlem
Citat:
Logiskt tänkande och sunt förnuft? Kan stämma på Markov kanske. Du har ju inte en enda originell tanke i detta. Bara tjat om nån bok av nån hobbypsykolog.

Men visst. Det har du gemensamt med andra sektmedlemmar, vilken sekt det än gäller. TRON på det magiska ordet skapat av en högre makt. Inte tänka själv. Bara känna
Det är just det jag gör alltså tänker.På det viset har jag kommit fram till mina slutsatser och är väldigt trygg i att det med stor sannolikhet är det med sanningen överensstämmande,
Jag tycker att det är nåt fel när man för att kunna förklara saker måste kunna feltolka saker, använda sig av väldigt mycket fantasi och hittepå för att förklara saker när det finns logiska och rimliga förklaringar.Om det i de pussler man lägger fattas 2-3 bitar i det ena(SE) medan det i alla andra är precis tvärtom det är 2-3 bitar på plats medan alla andra bitar fattas så är det en rimlig slutsats att SEpusslet förefaller vara det mest relevanta och intressants pusslet.
Därmed kan man inte utesluta andra pussel även om de känns rätt långsökta.

Jag har inte ens läst TPs bok,
Sedan ska du kanske inte ta åt dig.Det var inte dig jag syftade på så du vet.
Citera
2021-01-23, 21:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det är just det jag gör alltså tänker.På det viset har jag kommit fram till mina slutsatser och är väldigt trygg i att det med stor sannolikhet är det med sanningen överensstämmande,
Jag tycker att det är nåt fel när man för att kunna förklara saker måste kunna feltolka saker, använda sig av väldigt mycket fantasi och hittepå för att förklara saker när det finns logiska och rimliga förklaringar.Om det i de pussler man lägger fattas 2-3 bitar i det ena(SE) medan det i alla andra är precis tvärtom det är 2-3 bitar på plats medan alla andra bitar fattas så är det en rimlig slutsats att SEpusslet förefaller vara det mest relevanta och intressants pusslet.
Därmed kan man inte utesluta andra pussel även om de känns rätt långsökta.

Jag har inte ens läst TPs bok,
Sedan ska du kanske inte ta åt dig.Det var inte dig jag syftade på så du vet.

Och jag nämnde inte TP, så jag vet inte varför du tar åt dig av TP.

Fantasi är just vad som krävs för att göra SE till GM. Det finns en tidsmöjlighet att han är GM. Men det finns ingenting som pekar på att han faktiskt är mördaren.

Att vi som inte tror det var SE feltolkar är din gissning.

Det mest intressanta och relevanta pusslet är det där mördaren finns, inte där det finns flest bitar.

Hur var det nu, är mamman och brodern säkra på att det var SE och det kommer snart fram i ljuset? Det kommer mer om vapensamlaren familj snart? Två riktiga bomber. Från samma källa som sa att polisen till 99% kunde bevisa att man ringt 90000 och jourhavande präst? När det som kom ut sen var direkta motsatsen?

Sitt inte och hitta på.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-01-23 kl. 21:35.
Citera
2021-01-23, 21:36
Medlem
Citat:
I rest my case. Clarke Clarke Clarke.

Hur gick det med dina rykten sist? Att man bevisat att det ringts både 90 000 och jourhavande präst från stugan i Idre? Hur var det med det? Jo det var exakt tvärs om, det är klartlagt att man aldrig någonsin kan påvisa några samtal från stugan.

Jourhavande präst hörde väl till och med till ett helt annat spår. Någon som ska ha plockats upp i bil efter mordet. I ditt huvud blev detta tecken på att frugan hämtat upp SE i stan. Gick inte ens ihop...
Jag har iofs aldrig nånsin påstått att SEs fru hämtat honom i bil och allra minst inne i stan,
Där blandar du nog ihop mig med någon annan,
Vi får se vad som framkomer i TPs nästa utgåva.
Jag litar nog mer på Clarke än på dig eller andra här.
Han är trots allt en mycket väl ansedd expert inom detta område.Sedan är ju inte en GMP och liknande nåt som bevisar något givetvis.
Men man kan inte bara bortse från alla omständigheter som är besvärande för SE.

.Jag har för övrigt inte skrivit VART någon skulle ha ringt från stugan bara att det ev kan ha ringts samtal från stugan.
Vilket det kan ha gjort också att inte motsatsen kunnat bevisas betyder ju inte heller att inga samtal ringdes.Dock visst om det inte går att verifiera på något sätt så blir det ju mer som ett rykte och därmed utan nåt större värde givetvis.
Citera
2021-01-23, 21:38
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag har iofs aldrig nånsin påstått att SEs fru hämtat honom i bil och allra minst inne i stan,
Där blandar du nog ihop mig med någon annan,
Vi får se vad som framkomer i TPs nästa utgåva.
Jag litar nog mer på Clarke än på dig eller andra här.
Han är trots allt en mycket väl ansedd expert inom detta område.Sedan är ju inte en GMP och liknande nåt som bevisar något givetvis.
Men man kan inte bara bortse från alla omständigheter som är besvärande för SE.

.Jag har för övrigt inte skrivit VART någon skulle ha ringt från stugan bara att det ev kan ha ringts samtal från stugan.
Vilket det kan ha gjort också att inte motsatsen kunnat bevisas betyder ju inte heller att inga samtal ringdes.Dock visst om det inte går att verifiera på något sätt så blir det ju mer som ett rykte och därmed utan nåt större värde givetvis.

Du har personligen skrivit till mig att polisen till 99% kunde bevisa att samtalen ringts.

Din lilla lögnare.

För att inte ha läst TP måste jag säga du är ovanligt intresserad av vad TP och hans pengakåta uppdatering kan innehålla.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-01-23 kl. 21:40.
Citera
2021-01-23, 21:39
Medlem
Citat:
Och jag nämnde inte TP, så jag vet inte varför du tar åt dig av TP.

Fantasi är just vad som krävs för att göra SE till GM. Det finns en tidsmöjlighet att han är GM. Men det finns ingenting som pekar på att han faktiskt är mördaren.

Att vi som inte tror det var SE feltolkar är din gissning.

Det mest intressanta och relevanta pusslet är det där mördaren finns, inte där det finns flest bitar.

Hur var det nu, är mamman och brodern säkra på att det var SE och det kommer snart fram i ljuset? Det kommer mer om vapensamlaren familj snart? Två riktiga bomber. Från samma källa som sa att polisen till 99% kunde bevisa att man ringt 90000 och jourhavande präst? När det som kom ut sen var direkta motsatsen?

Sitt inte och hitta på.
Som sagt vi ¨får se vad som framkommer i boken boken när den kommer.
Jag har aldrig skrivit det du säger att jag skrivit i tråden.
Citera
2021-01-23, 21:42
Medlem
Citat:
Du har personligen skrivit till mig att polisen till 99% kunde bevisa att samtalen ringts.

Din lilla lögnare
Jag ljuger inte om någonting och sånt som skrivs privat är just privat och ska inte framföras öppet i tråden av vissa skäl.
Vi får invänta TPs nya utgåva så får vi se vad som står i den.
Citera
2021-01-23, 21:48
Medlem
Citat:
Det är ju intressant hur de närmaste vittnena till stor del säger blå jacka.

Bara Lisbet som gjorde det och det var vittnet Anders B som hon beskrev och kanske hon även såg Jeppsson som också hade en blå bullig täckjacka. Men fokus på mordplatsen för Lisbet borde varit offret Olof och inte det perifera vittnet Jeppsson. Lisbet såg inte mördarens ansikte enligt henne själv dagen efter mordet. (Du är övertygad om CA men finns inga bevis mot honom. Han är inte ens kopplad till mordområdet tiden för mordet).

De flesta mordplatsvittnen sade att mördaren hade en mörk rock eller ulster som gick nedanför knäna och flera sade att den fladdrade när mördaren sprang in i gränden- inte en blå bullig täckjacka. Jävligt trött på den desinformationen som återkommer då och då.

https://www.youtube.com/watch?v=1P6iCPrRRXQ

https://www.youtube.com/watch?v=734G3RBNnNo

https://www.youtube.com/watch?v=vKt4u5sESb8
Senast redigerad av Niklasgl87 2021-01-23 kl. 21:55.
Citera
2021-01-23, 21:52
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
AB var nära och han säger rockliknande plagg. LL ytterrock. JA rock. Vet inte om det till stor del är blå jacka som gäller.

NF
...Han hade på sig en blå jacka …Jackan liknade Tensonjackor….Jackan räckte till lårens mitt på mannen...

LP
... Han var iklädd en blå, något litet ”bullig” täckjacka som gick en bit nedanför midjan...

...med en mörk jacka som jag uppfattade ungefär som att den gick kanske 3 dm ned från midjan ,kanske lite mer 3-4 dm. Alltså ingen midjejacka , blå marinaktig färg så där....

LL
...Jag anser att han haft en blå täckjacka ,mörkare blå och längden på den kan jag inte avgöra,därför att just i det bältet var det så pass mörkt…. Mörkt blå är den alltså …inte den här riktiga dunjacks-modellen , ingen lyxvara va , utan det var en enklare ”knegarjacka” med glesare uppsytt täcke...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in