Citat:
Jag ser ingen vits med att ens resonera förmildrande kring detta då hon absolut inte förnekar det hela.
Det nämns förlossningsdepression.
Hon är oavsett i djup allvarlig depression, hon är suicidal varav detta är allvarliga tecken på infanticide.
Det vore inte ett dugg konstigt att önska bort barnet. Det ÄR symtom.
Hon behöver inte känna skam öht om hon inte var vid sina sinnens fulla bruk.
Oavsett om hon hatar, ratar eller inte ens vill att barnet ska leva.
Att hon är undflyende, då utrotning av familj upprepas, beror väl på att det är ångestladdat. Ur EGET perspektiv..
Det är fortsatt begripligt.
Han har dock ingen förlossning och depression att skylla på.
Så att hon däremot förmildrar hans handling är absurt.
Hon försvarar att han är redo att mörda hennes barn.
Med att jämföra anhöriga till svårt skadade patienter vilket är lika korkat för vården ägnar sig inte åt förståelse för varken aktiv dödshjälp eller mord på bäbisar.
Fortsättningsvis är hon helt absurd som önskar att L försvinner, att hon är död.
När ska hon ta ansvar för ord och önskningar?
Eller ser du henne som ett stackars passivt offer, som nån robot som helt går i ledband?
Den bilden stämmer inte med resten hon gör.
Vet inte om det klargjorde skillnaderna.
Det nämns förlossningsdepression.
Hon är oavsett i djup allvarlig depression, hon är suicidal varav detta är allvarliga tecken på infanticide.
Det vore inte ett dugg konstigt att önska bort barnet. Det ÄR symtom.
Hon behöver inte känna skam öht om hon inte var vid sina sinnens fulla bruk.
Oavsett om hon hatar, ratar eller inte ens vill att barnet ska leva.
Att hon är undflyende, då utrotning av familj upprepas, beror väl på att det är ångestladdat. Ur EGET perspektiv..
Det är fortsatt begripligt.
Han har dock ingen förlossning och depression att skylla på.
Så att hon däremot förmildrar hans handling är absurt.
Hon försvarar att han är redo att mörda hennes barn.
Med att jämföra anhöriga till svårt skadade patienter vilket är lika korkat för vården ägnar sig inte åt förståelse för varken aktiv dödshjälp eller mord på bäbisar.
Fortsättningsvis är hon helt absurd som önskar att L försvinner, att hon är död.
När ska hon ta ansvar för ord och önskningar?
Eller ser du henne som ett stackars passivt offer, som nån robot som helt går i ledband?
Den bilden stämmer inte med resten hon gör.
Vet inte om det klargjorde skillnaderna.
HD kan absolut ha haft tankar på att göra sig av med barnet, men det är inget vi vet något om alls. Det enda vi vet är att barnet hade glutenintolerans bl a och att under denna period verkar HD mått mindre bra. Den som googlade var SD, det enligt Lena.
Jag har sett hur SD tidigare har fört in tankar hos HD om att hon önskar Lena död, då trots att HD inget säger om det. Det enda hon säger är att hon önskar henne ur eras liv. Det är ett otäckt sätt av SD att prata om Lena, samtidigt som han pratar om Lena kropp i positiva termer till HD (med anledning av hennes nicknamn Soft...)
HD är ingen robot, men hon kan vara minst lika manipulerad som Lena, men de reagerar på olika sätt. Liksom många andra kvinnor som lever i kontrollerande förhållande, behöver kvinnan inte alls verka svag. Dels tänker jag att en människa är så komplex att det inte går att generellt säga så om en person. Se bara på Lena, som säkert verkade glad, stark, kreativ och kompetent på många plan, men när det kommer till SD eller att bli lämnad, då kommer hennes andra sidor fram. HD är en helt annan person och reagerar på ett annat sätt än Lena.
Det är svårt att veta varför hon reagerar som hon gör i förhör där 2019 när hon ställs mot fakta. Min tanke är att hon dels döljer något, men också att hon är livrädd att SD och även hon själv ska åka dit. Hon verkar ha tappat tilliten (eller vad man ska kalla det) till polisen och samarbetar inte på minsta vis. I grunden tror jag inte att hon försvarar SDs beteende inför sig själv, men kanske rationaliserar och bortförklarar. Sticker huvudet i sanden. Precis som hon har blivit uppfostrad att göra.
Det är helt möjligt för mig att HD har någon del i det hela (mordet). Att hon vet mer än hon vill förtälja, att hon hjälpt till på något plan, eller att SD faktiskt har sagt till henne att han gjort det (för hennes skull). Kanske HD har yttrat någon gång, att hon önskade att Lena bara förvann, att hon dog. Och han tog henne på orden. Hon kan ha dåligt samvete, eller hon kan helt enkelt känna en lättnad. Jag vet inte.
Som sagt, jag är inte ute efter att bråka, eller att vinna en strid.
Jag tror i mångt och mycket som du, men mina tankar skiljer sig lite från dina när det gäller över HDs ansvar i hur hon agerar. Men inget är hugget i sten, då allt blir gissningar.