2021-01-28, 09:36
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
”Äganderätt” är ett passande ord tror jag.
Det handlar då också till stor del om vad man kommit överens om, hur ”avtalet” ser ut. Det är nog egentligen det viktiga för SD, inte vad man kommit överens om utan hur väl man följer regler (hans...) och riktlinjer.

SD försöker under rättegången förklara och försvara sej genom att göra en tydlig skillnad mellan ”svartsjuka” och ”avundsjuka”.
Avundsjuk kan han vara på dem som har ett bra förhållande. Så flyttar han, på sedvanligt sätt, fokus från ”Var du svartsjuk?” till att framställa sej själv som en som mänskligt nog avundas dem som har det bra.
Jag tror att SD även i denna del känner sej överlägsen och nöjd när han mästrar ÅH i nyanserna i det svenska språket.

Själv uppfattar jag honom som patetisk.
En patetisk psyko skulle jag vill jag säga då han hare äganderätt på tjejer.
Nä jag skulle aldrig sära för SD
Citera
2021-01-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Bra gräv av Dig!

Som jag kommer ihåg det, med tanke på vad som googlats, så hade SOA också varit inne och sökt tidigt i utredningen. Bla som jag kommer ihåg det något vad gällde avstängningen av huset... men det kan ha varit något mer. Jag tänker när Du ändå är i farten... med div "avslöjanden" som ev kan hjälpa till att få en GM fast.

Tillägg: Något kommer upp i bakhuvudet om han sökte på om polisen kunde spärra av även hans sommarstuga. Frågan är hur tidigt hans funderingar var... när han insåg att svärsonen låg riktigt pyrt till. Om jag kommer ihåg detta rätt ang vad han sökte på.
Vad har Avel grävt fram?Mordvapnet?Nu e jag nyfiken..
Citera
2021-01-28, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack.

Ja SOA kollar nåt med avspärrningen av huset där ja kanske.

Men det här är ju innan folk har fått bekräftat att hon är faktiskt borta på riktigt.

09:33 surfar han på Sveriges Radio och Ekot. För att lyssna eller läsa vad kan man undra? Nog att han brukar göra det men ändå. (Dock inte 14/5 enligt IT-protokoll vilket kan betyda rensad historik och cache i datorn).

Tiden han googlar är lite anmärkningsvärd. 09:56.

LW börjar jobbet först 11:30 och det är det polisen väntar på för att se om hon dyker upp där.

11:48:34 från händelserapporten:

Arbetet ringer från 019-xxxxxx. Lena har ej kommit till jobbet. (Skulle ha dykt upp 11:30)

Drygt 1,5 timme innan så googlar SD på detta alltså.

Det enda han då vet är LW:s sons samtal på morgonen. Hon kan ju ha kommit tillrätta en kvart efter samtalet. Varit i tvättstugan eller vad som helst.

Först 10:57:10 så hör ju UW av sig till SD angående kontaktuppgifter Geocaching dessutom.

En timme efter googlingen på ”misstä(nkt)” alltså.
Ja,6 års pökande=misstänkt av 1a graden.
Knullat minst= ett telefon som mest
Citera
2021-01-28, 09:45
Medlem
Citat:
Ja jag har tidigare skrivit att det är så märkligt att SD inte kontaktar LW:s anhöriga någon timme efter sonens samtal för att höra hur det går. Ett enkelt sms vore på sin plats (minst sagt).

Att det nu visar sig att han söker på misstänkt visar än mer på att han vet att LW är borta för alltid!
Vem f.n tänker att det värsta av det värsta har hänt, dessutom i ett lugnt villakvarter...

Från den här händelserapporten Du visade... när polisen åker hem till UW, kommer inte ihåg vad SD polisvän heter, vad det han som for hem till UW där på förmiddagen?
LW var ett pök och man har inga funderingar på sina pök.
SD's tankar var i USA och det är fullt förståeligt.
Citera
2021-01-28, 09:45
Medlem
Citat:
Skumt är det.

Mötet Slutsamråd Fåraherden 3 är kl 09:00 enligt tidslinjen. När slutade mötet?

Kl 09:33 surfar han in på Sveriges radios nyhetssida med mobilen. Första tillfället efter mötet eller kollar han lite snabbt riksnyheterna under mötet?

Kl 09:34 passering jobb.

09:37 arbetsrelaterat telefonsamtal.

Blir säkert lite arbetsrelaterat fixande efter samtalet.

Sen googlar han ”misstä(nkt)” nånting sånt kl 09:56.

Om du tänker på IT-forensikern PW så var han med i bilen till första husrannsakan men fick sitta kvar i bilen och blev sen hämtad av annan polisbil tillbaka. Nån annan polisvän känner jag inte till men vet att det ska vara nån mer han känner som jobbar där.

Jag tänkte om det var denne PW som var med hem till UW där på förmiddagen.

Det är ju mycket märkligt att han surfar på div nyhetssidor/misstänkt i stället för att sms:a till LW:s anhöriga och höra om hon kommit tillrätta. Vilket är troligast... att hon hittas eller kommer upp på div nyhetssidor?

Vad gäller SOA och hans googlande tänker jag att det är intressant vilken tid han gör det (och på vad). Förmodligen hade väl han fått samma svar som barnen... att SD är på förhör för han var en av de sista som hade kontakt med LW på kvällen.

Vad gäller poliskontakter verkade både SD och JG ha ett flertal som de känner.
Citera
2021-01-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Ja,6 års pökande=misstänkt av 1a graden.
Knullat minst= ett telefon som mest

Läser man aktbilaga 424 så framstår det mer som minst sju års hemlig relation.

Förstår inte vad du menar med telefonen där om du vill förtydliga?
Citera
2021-01-28, 09:48
Medlem
Citat:

Det är ju mycket märkligt att han surfar på div nyhetssidor/misstänkt i stället för att sms:a till LW:s anhöriga och höra om hon kommit tillrätta. Vilket är troligast... att hon hittas eller kommer upp på div nyhetssidor?

Vad gäller SOA och hans googlande tänker jag att det är intressant vilken tid han gör det (och på vad). Förmodligen hade väl han fått samma svar som barnen... att SD är på förhör för han var en av de sista som hade kontakt med LW på kvällen.

Vilken tid googlade UW och vad googlade han?
Citera
2021-01-28, 09:48
Medlem
Citat:

PW är inte polis. Han var civil IT-människa hos polisen i Örebro och var inte med hemma hos UW.
Citera
2021-01-28, 09:54
Medlem
Citat:
Läser man aktbilaga 424 så framstår det mer som minst sju års hemlig relation.

Förstår inte vad du menar med telefonen där om du vill förtydliga?
7 års pökande och UW's samtal + ev slagning från polisen mot SD så var detvar redan klappat och klart och då känns det meningslöst att ta in stackaren som bara kom till endast en(1) gång.Man gjorde en slentrianmässigt samtal bara.

Kan ha varit en PRAO-elev också som ringde samtalet.
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2021-01-28 kl. 10:02.
Citera
2021-01-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Vilken tid googlade UW och vad googlade han?

Var har jag skrivit att UW googlade?

"Han" i mitt svar till Avel och är inte svårt att förstå att det gällde/syftade på SD om man väljer att följa tråden! Om man inte med vilje vill missuppfatta så klart...
Citera
2021-01-28, 10:11
Medlem
Citat:
Var har jag skrivit att UW googlade?

"Han" i mitt svar till Avel och är inte svårt att förstå att det gällde/syftade på SD om man väljer att följa tråden! Om man inte med vilje vill missuppfatta så klart...
Förlåt att jag e otydlig.Jag undrade givetvis om du visste vad UW hade googlat.

Så dumt det kan bli
Citera
2021-01-28, 10:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
[/spoiler]

Tycker SD är extra dum här och det märks så tydligt att han "spekulerar" väldigt nära sanningen när han drar den om LW:s flirtighet.
Liksom vad fan säger att det ens handlar om svartsjuka öht initialt?
Varför kommer inte tankar om random galen person (eller för den delen annat slags relationsproblem) upp i hans tankar?

Och ännu mer talande är hans "bara jag vet, ni andra kan bara spekulera" på frågan om han mördat LW. Hur i helvete kan han vara så säker på att inte någon "av de andra" har mördat henne?

Allt ovan beror såklart på att han själv ÄR mördaren och att han därtill är sämst på att låtsasspekulera om att någon annan mördat LW. Han tror dessutom att resten av omvärlden är lika ologisk och dum som han själv -vilket är ett stort misstag (även om vissa i tråden uppenbarligen låtsas vara det).
Om SD är den enda som vet om han är mördaren eller inte så utesluter det andra mördare.
Om SD då var oskyldig är de minst två som vet om han är mördaren eller inte.
Alltså bekräftar han med den meningen att han är mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in