Citat:
Ursprungligen postat av
7.2PaRichterskalan
Om min vän är misstänkt för något dyligt så är det givet att jag grillar hen och hen skulle aldrig kunna styra mig åt något håll.Men en sak e sann,när man sitter i klistret försvinner dom flesta av vännerna och det är du väl medveten om.
JG fråga,fick sitt svar och livet går vidare.Urverket stannar inte.Jag skulle bli mer förvånad om HD och JG vänt SD ryggen men jag börjar förstå vilken kategori du är som "vän".
Nej,har inget med brottet att göra då SD bara är misstänkt och man har inget på SD heller.
Då är MVM,Huvmannen och paret som gick mot planket intressanta.Eller få fram fakta om dom 30 andra potentiella GM som finns.
Det enda du uppnår nu är i grader om hur hemsk SD är.Tror du inte att alla förstår nu vad du vill uppnå?
Nej, det handlar inte om att visa hur hemsk SD är.
Det handlar om att visa att det SD skriver på frågan om han är mördaren, så svarar han på ett konstigt sätt som man inte borde göra om man är oskyldig.
Det handlar också om att han manipulerar JG genom att göra honom orolig. Det är också ett tecken på att SD njuter av att hålla JG på hallster. Istället skulle en oskyldig direkt säga att jag förstår att det är jobbigt, jag lovar att jag aldrig skulle mörda Lena! Du måste lite på mig.
Detta att han säger sig vara oskyldig kommer sen, långt senare. Och HUR svarar han?
Väldigt kryptiskt; Jag har inget med mordet att göra.
Vad fasiken är det för sätt och varför säger han inte direkt som en vanlig person skulle göra; jag skulle aldrig mörda en enda människa! Jag skulle aldrig mörda Lena , det fattar du väl? Vad tror du?
Forts på dialogen:
JG:
Det är sånt här som skapa otrygghet
Stefan. Du VET vad jag menar, men
lugnar inte min oro 😳
SD:
Förstår inte alls nu.
JG:
(Skickar en bild på kyrkogården)
MIN verklighet... varje dag"
SD:
Alla runt mig lever i ovisshet om mig.
Jag vet.
(Kan även säga vad jag vet med
versaler: JAG HAR INGET ALLS MED
MORDET PÅ SOFTIS ATT GÖRA)
JG:
(Skickar en filmsnutt från kyrkogården och Lenas grav)
Filmat NI
NU
JG:
(Skickar kartbild var han är)
[...]