2021-01-20, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Jo vars, så var det, och så blev det. Hanna vågade väldigt mycket, men det berodde säker på att hon hade en ny beundrare vid sin sida, hon var aldrig ensam utan hade 100% stöd och backning av Sillen som var kär i henne. De umgicks på helgerna, och under veckorna hade de mycket kärleksfullt utbyte. De talades vid, chattade, smsade, mailade och betedde sig som att de var förälskade. Tror det underlättade, att övergången inte krävde verklig självständighet, utan hon hamnade rakt i famnen på en stor kärleksfull famn.

Ett litet aber i det förhållandet var kanske att hon väldigt gärna pratade om sin separation och SD med Sillen?
Var det mer terapi och spännande än kärlek från hennes sida kanske?
Han var iaf helt klart mycket mer ”på” i chattarna o dyl.
Citera
2021-01-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som vanligt intressanta tankar!

Nu minns jag inte om det framkommit här hur Lena fick veta att cachen trashats, men jag har alltid haft mina misstankar om vem som gjort det.

Jag har några gånger tänkt att kanske SD riktat blicken åt andra som möjliga för denna förstörelse. Som jag många gånger påpekat har ju SD försökt försvåra för Lena att placera caher nära hennes.

A 150/690
Förhör HÅ
"Cachnamn: "My real six string"
Cachen är publicerad 28:e februari. På platsen finns tidigare "mysteryfinalen" men den
flyttades då någon hade sönder den. Det finns en lång chatt kopplad till cachen. Bland annat
har Stefan lagt ut en cach för att störa Lenas cach. Kommunikationen är sedan 16:e februari.
23-24 februari finns en ordväxling mellan Lena och Jonas gällande problemen kopplade till
cachen. Fyndplatsen, där Lena hittades, kan vara upptrampad av geocachare som varit på
platsen.
"

Tillägg:
Jag har ju inte följt geocachingen via deras site, men nu börjar jag få tillbaka något minne av att någon nämnde något om den som var den sista som tog My Real Six string, ett nick som någon misstänkte. Var det SD som riktade blicken åt det hållet? Någon som minns det här?

Utan att kommentera själva trashningen: Den här cachen "My real six-string" är inte med på listan av de 17 loggar som LW raderade, vilket tyder på att det som har skrivits i övrigt om att HD var med och loggade denna mycket väl kan stämma.
Senast redigerad av piastrone 2021-01-20 kl. 16:48.
Citera
2021-01-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ett litet aber i det förhållandet var kanske att hon väldigt gärna pratade om sin separation och SD med Sillen?
Var det mer terapi och spännande än kärlek från hennes sida kanske?
Han var iaf helt klart mycket mer ”på” i chattarna o dyl.

Så var det, men antar Hanna var svältfödd på uppmärksamhet, uppskattning, omsorg och känslomässigt intresse och utbyte efter åren med Stefans egofixering.

Ja, hon behövde nog någon som lyssnade på henne, som du säger eftersom fanns mycket att bearbeta och kärlek och terapi är ju inte samma sak. Men hon fick nog upptäcka att det fanns någon i världen som åtrådde och tyckte om henne för hennes egen skull. Det var säkert en intressant erfarenhet. Sillen fanns där för henne, det underlättar när man separerar. Tryggt och fin känsla.

Hanna verkar inte vara typen som kan vara självgående, utan någon vid sin sida. Så efter Sillen, var det väl bara att återvända till spiltan fylld av SDs gödsel.
Citera
2021-01-20, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
När det gäller depressioner och hjärnskador (förändringar) finns forskning som påvisar att
strukturen i hippocampus (som bla hanterar korttidsminnet) krymper vid depression. Men med rätt behandling (KBT & medicinering) kan dessa återstimuleras.

Förr trodde man att skadade neuroner var förlorade för alltid men i dag vet man att dessa celler förökar sig och ”skadade” områden kan återstimuleras.

Med det sagt är det inte så att det glömda helt plötsligt koms ihågs.

För er som är intresserade (ser det är heta diskussioner i ämnet) kan jag tipsa om att läsa på om ”neuroplasticitet”.

Tack för information! Ja si, där ser man, hjärnan kan krympa, vid depression. Dessvärre inte scannat och utvärderat Hannas hjärna och jämfört med en normalhjärna, så jag lever fortsättningsvis i ovisshet, och lär göra framöver.
Citera
2021-01-20, 16:59
Medlem
Citat:
Så var det, men antar Hanna var svältfödd på uppmärksamhet, uppskattning, omsorg och känslomässigt intresse och utbyte efter åren med Stefans egofixering.

Ja, hon behövde nog någon som lyssnade på henne, som du säger eftersom fanns mycket att bearbeta och kärlek och terapi är ju inte samma sak. Men hon fick nog upptäcka att det fanns någon i världen som åtrådde och tyckte om henne för hennes egen skull. Det var säkert en intressant erfarenhet. Sillen fanns där för henne, det underlättar när man separerar. Tryggt och fin känsla.

Hanna verkar inte vara typen som kan vara självgående, utan någon vid sin sida. Så efter Sillen, var det väl bara att återvända till spiltan fylld av SDs gödsel.

En bra grej med att jag svarade på ditt inlägg var att innan jag skrev så ville jag såklart kolla lite hur de skrivit. Hittade då i de mejl som kompletterar överklagan att HD hittat i webhistoriken hemma att SD surfat på nåt som hon skriver ”xprivatcy”.

Det som menas är i själva verket ”xprivacy”.

Eller som det heter nu ”xprivacylua”.

https://github.com/M66B/XPrivacyLua

Det är en s k ”privacy manager” för Android-mobil.

Är lite på språng men återkommer om hur han kan ha använt det.

Edit: Hinner kasta in den här listan så har vi en indikation på vad det handlar om:

Determine activity (fake unknown activity, see here)
Get applications (hide installed apps and widgets)
Get calendars (hide calendars)
Get call log (hide call log)
Get contacts (hide contacts with the pro option to allow (non) starred contacts, hide blocked numbers)
Get location (fake location, hide NMEA messages)
Get messages (hide MMS, SMS, SIM, voicemail)
Get sensors (hide all available sensors)
Read account name (fake name, mostly e-mail address)
Read clipboard (fake paste)
Read identifiers (fake build serial number, Android ID, advertising ID, GSF ID)
Read notifications (fake status bar notifications)
Read network data (hide cell info, Wi-Fi networks, fake Wi-Fi network name)
Read sync data (hide sync data)
Read telephony data (fake IMEI, MEI, SIM serial number, voicemail number, etc)
Record audio (prevent recording)
Record video (prevent recording)
Send messages (prevent sending MMS, SMS, data)
Use analytics (Fabric/Crashlytics, Facebook app events, Firebase Analytics, Google Analytic, Mixpanel, Segment)
Use camera (fake camera not available and/or hide cameras)
Use tracking (fake user agent for WebView only, Build properties, network/SIM country/operator)
Senast redigerad av Avel 2021-01-20 kl. 17:11.
Citera
2021-01-20, 17:00
Medlem
Citat:
Tack för information! Ja si, där ser man, hjärnan kan krympa, vid depression. Dessvärre inte scannat och utvärderat Hannas hjärna och jämfört med en normalhjärna, så jag lever fortsättningsvis i ovisshet, och lär göra framöver.

Det har hon säkert inte fått nej. Väldigt nytt och väldigt få, om ens någon, som får sin hjärna scannad vid depressioner inom svensk sjukvård idag.
Citera
2021-01-20, 17:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag är inte övertygad om att det är HD som inte vill ha barnet. HD hade psykiska problem med depression och frågan är vem det var som inte ville ha barnet.

Jag är absolut inte ute efter att bråka, utan har i nuläget inget som för mig styrker att det är HDs vilja som gäller här. Att det är hon som skulle vilja göra sig av med barnet eller familjen.

Att HD slätar över problemen med det som hon konfronteras med i förhören är problematiskt och svårt att tolka.

När förhören om "lösningarna" skedde hade HD sett insatsstyrkor anfalla SDs hus med hennes barn i, själv blivit häktad dagen efter, också hon misstänkt för mord. Hon var i dåligt psykiskt skick, ångestfylld, sömnsvårigheter och medicinerade. Hon har i tjugo års tid levt en gravt manipulerande man som svikit henne med lögner och otrohet. Jag tänker att den här kvinnan är så djupt präglad av SD att hennes egna jag är till en stor del utsuddad. Hennes bild av verkligheten är till stor del präglad av SDs versioner. Min teori.

Jag tror alltså att det är SD som vill ta bort barnet, att det är han som vill utplåna familjen. Inte för att lindra för HD, utan för att det är så han löser sina problem.
Jag ser ingen vits med att ens resonera förmildrande kring detta då hon absolut inte förnekar det hela.

Det nämns förlossningsdepression.
Hon är oavsett i djup allvarlig depression, hon är suicidal varav detta är allvarliga tecken på infanticide.
Det vore inte ett dugg konstigt att önska bort barnet. Det ÄR symtom.
Hon behöver inte känna skam öht om hon inte var vid sina sinnens fulla bruk.
Oavsett om hon hatar, ratar eller inte ens vill att barnet ska leva.

Att hon är undflyende, då utrotning av familj upprepas, beror väl på att det är ångestladdat. Ur EGET perspektiv..
Det är fortsatt begripligt.

Han har dock ingen förlossning och depression att skylla på.
Så att hon däremot förmildrar hans handling är absurt.
Hon försvarar att han är redo att mörda hennes barn.
Med att jämföra anhöriga till svårt skadade patienter vilket är lika korkat för vården ägnar sig inte åt förståelse för varken aktiv dödshjälp eller mord på bäbisar.

Fortsättningsvis är hon helt absurd som önskar att L försvinner, att hon är död.
När ska hon ta ansvar för ord och önskningar?

Eller ser du henne som ett stackars passivt offer, som nån robot som helt går i ledband?

Den bilden stämmer inte med resten hon gör.

Vet inte om det klargjorde skillnaderna.
Citera
2021-01-20, 17:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Utan att kommentera själva trashningen: Den här cachen "My real six-string" är inte med på listan av de 17 loggar som LW raderade, vilket tyder på att det som har skrivits i övrigt om att HD var med och loggade denna mycket väl kan stämma.

Du kan ha rätt där.
Ja, hon kan ha varit på plats själv.

Dels har jag ett minne av någon som berättade att de skjutsade henne till Hjärsta och i samband med det var hon där. Hon berättat i förhör själv att hon varit på platsen.

A149/144

"Fl: Nä. Du, du har ju pratat om en ... Du har sagt att utifrån tidningarna så har du varit på
brottsplatsen om man säger utifrån va tidningarna har visat.
H: Ja.
F I: Precis. Och det va ju tidigare
H: Geocach
F I: under våren. Vår/vintern kan man väl säga.
H:Mm.
F I Kan du försöka rita ut var den här cachen låg
H: Oh! (skrattat högt) Jag kan försöka (skrattar till)
F I: Börja med motorvägen, den brukar va lättats och rita in.
H: Ja. Får man be om mer vatten medan jag ritar så ... (skrattar till)
F2: Jaa.
H: Åh. H ej å hå, motorvägen, här har vi den.
Fl: Ja.
H: Va enkelt det blev. Eh ...
F I: Och sen har man ju staket också, sen går det en väg
H: Jag tänker att nånstans så här så borde den här bilvägen gå som går in i området eller hur,
där alla husen, dom här radhusen ligger.
H: Och sen är det ju
F I: Och Rättarvägen kan du ju fylla i.
H: Ja men det är den jag menar tror jag.
144
Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-06-07 12:10 diarie nr: 5000-K574218-18
Fl: Mm. Mm.
H: Och sen
F I: Och sen fortsätter den åt andra hållet
H: Den fortsätter hitåt.
Fl: Ja. Mm.
H: Ja just ja, den här vägen. Gu',jag är alldeles darrig. Eh det går ju en väg här också. Visst är
det den som tar slut där och så ligger det villor där.
FI: Precis.
H: Så. Eh sen har vi det här, det är ju det här området. Sen går det ju ... bullerplanket lär väl
gå nånting så här, eller hur? Det lär väl gå ... Nu säger jag till dig precis som jag vill ha stöd i
dig men det är inte det som är meningen.
Fl: Nä jag kan ju inte styra dig.
H: Nej jag vet, det va ju det som inte va meningen. Eh jag tror att det går ungefär så där. Det
går säkert längre bmi. Sen är mitt minne ... att det satt ... gu' va jag darrar hörru (viskar tyst).
Eh ... det satt nåt stängsel där, det är mitt minne. Här, här har jag för mig att det finns lite
buskage. Ska jag skriva för det syns inte?
Fl: Gör det.
H: Buskage. Här har jag för mig ... det finns en träddunge. Kan det va så? Ja sen vet jag inte
riktigt va som fanns. Jag vet att vi parkerade bilen här. Vi åkte bil för det va FTF-jakt, då ska
det gå fort. Så vi kom härifrån, så parkerade vi här nånstans.
FI: Lägg till bara så vi ser att det är en bil
H: Ser du inte det? Nä. Eh sen gick vi in här.
F I: Kan du rita hur ni går
H: Här sitter cachen i alla fall. Eller satt, för den sitter ju inte här längre, men den satt där.
Fl: Mm.
H: Sen om den är där eller ... ja men det är nåt litet träd med lite buskar runtomkring tror jag.
Ja vi gick runt mycket. Eh ja här va vi borta och vände. Eh, ja vi gick säkert ... Nä dit gick vi
inte först då. Vi gick nog kanske hit först. Här va vi in och kröp i det här, här går och krypa in
under lite grann och komma in i det här buskaget så att ... Jaa, vi va överallt här. Eh här gick
vi, runt dit. Eh vi gick säkert
F I: Och då ska jag bara förtydliga här, då pekar du att ni går mot det här stängslet
H: Ja för jag ... jag har ett minne av att det sitter ett stoppstängsel här. Det kanske är helt fel
men det är i alla fall mitt minne.
145
Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-06-07 12:10 diarienr: 5000-K574218-18
F I: Innan har du ritat att det är ett buskage som ser ut som en blomma på ritningen ska vi
säga.
H:Ja.Mm.
F I: Genom att man ser inte det här, man får ju berätta.
H: Nä. Nä. Mm. Och sen finns det en träddunge också.
F I: Och den är nedanför det här som ser ut som en blomma.
H: Ja. Kan va närmare ...
Fl: Där sitter cachen?
H: Där sitter cachen ja, i det här med träd och jag tror att det är nåra träd och nån buske också
i det, och där
F2: Vet du va det är för sorts träd?
H: Nej, ingen aning.
F I: Satt den fast på själva trädet eller?
H: Mm. Nä, och va tydlig, va snabb jag va. Det va bara för jag tänkte att den borde sitta fast
på träden men ... Jo den satt ju på trädet. Jo den satt på trädet. Det va en fågelholkvariant, en
fågelholk som man öppnade. Ja vi knallade ju omkring ganska mycket här i det här området
eftersom vi inte såg den här. Så den här, undrar om den ligger lite längre ner kanske, det där
buska ... dom där träden.
"

JG berättar i förhör:
A150/140
"Hanna och Stefan är dom som tog den först, FTF, (first to find ) vid släpp när den kom. När
jag kollar i loggen nu, den som löste den först, jag tycker nästan det är obehagligt."

Här står det dock Herr framför Team D.
s.690
Förhör HÅ
"Logglistan över vilka som loggat "My real six string" är synlig för vanliga användare. Den
person som först lösa cachen är "Jonas96". H vet inte vem J*onas96 är. Enligt uppgifter
på hans profil verkar han vara bosatt i Stockholmsområdet. Han har varit medlem sedan 16
juli -09. Han verkar ha ett särskilt intresse för kluriga cacher vilket kan förklara varför han
snabbt löste Lenas cach. Den person som först löste cachen på plats var
"HerrTeamDavidsson" den 28:e februari -18. Stefan skrev en logg "FTF 20:00".
"
Citera
2021-01-20, 17:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, inte speciellt sannolikt att hon har hjärnskador om hon arbetar som sjuksköterska. Stod inget om det i fupen, vad jag minns? Men review kanske har stöd i någon neurosciense-forskning om att djupa och långvariga depressioner kan ge bestående hjärnskador eller något? Hon får väl återkomma och förtydliga vid tillfälle, om eller när hon har tid?
Självklart kan hon inte klara jobbet som sjuksköterska om hon hade allt mellan minnesproblematik till hjärnskador. Oavsett depressioner el stress.
Än mindre beskrivas som en kompetent sådan.
Citera
2021-01-20, 17:20
Medlem
Citat:
Du kan ha rätt där.
Ja, hon kan ha varit på plats själv.

Dels har jag ett minne av någon som berättade att de skjutsade henne till Hjärsta och i samband med det var hon där. Hon berättat i förhör själv att hon varit på platsen.

A149/144

"Fl: Nä. Du, du har ju pratat om en ... Du har sagt att utifrån tidningarna så har du varit på
brottsplatsen om man säger utifrån va tidningarna har visat.
H: Ja.
F I: Precis. Och det va ju tidigare
H: Geocach
F I: under våren. Vår/vintern kan man väl säga.
H:Mm.
F I Kan du försöka rita ut var den här cachen låg
H: Oh! (skrattat högt) Jag kan försöka (skrattar till)
F I: Börja med motorvägen, den brukar va lättats och rita in.
H: Ja. Får man be om mer vatten medan jag ritar så ... (skrattar till)
F2: Jaa.
H: Åh. H ej å hå, motorvägen, här har vi den.
H: Va enkelt det blev. Eh ...
F I: Och sen har man ju staket också, sen går det en väg
H: Jag tänker att nånstans så här så borde den här bilvägen gå som går in i området eller hur,
där alla husen, dom här radhusen ligger.
H: Och sen är det ju
F I: Och Rättarvägen kan du ju fylla i.
H: Ja men det är den jag menar tror jag.
144
Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-06-07 12:10 diarie nr: 5000-K574218-18
Fl: Mm. Mm.
H: Och sen
F I: Och sen fortsätter den åt andra hållet
H: Den fortsätter hitåt.
Fl: Ja. Mm.
H: Ja just ja, den här vägen. Gu',jag är alldeles darrig. Eh det går ju en väg här också. Visst är
det den som tar slut där och så ligger det villor där.
FI: Precis.
H: Så. Eh sen har vi det här, det är ju det här området. Sen går det ju ... bullerplanket lär väl
gå nånting så här, eller hur? Det lär väl gå ... Nu säger jag till dig precis som jag vill ha stöd i
dig men det är inte det som är meningen.
Fl: Nä jag kan ju inte styra dig.
H: Nej jag vet, det va ju det som inte va meningen. Eh jag tror att det går ungefär så där. Det
går säkert längre bmi. Sen är mitt minne ... att det satt ... gu' va jag darrar hörru (viskar tyst).
Eh ... det satt nåt stängsel där, det är mitt minne. Här, här har jag för mig att det finns lite
buskage. Ska jag skriva för det syns inte?
Fl: Gör det.
H: Buskage. Här har jag för mig ... det finns en träddunge. Kan det va så? Ja sen vet jag inte
riktigt va som fanns. Jag vet att vi parkerade bilen här. Vi åkte bil för det va FTF-jakt, då ska
det gå fort. Så vi kom härifrån, så parkerade vi här nånstans.
FI: Lägg till bara så vi ser att det är en bil
H: Ser du inte det? Nä. Eh sen gick vi in här.
F I: Kan du rita hur ni går
H: Här sitter cachen i alla fall. Eller satt, för den sitter ju inte här längre, men den satt där.
Fl: Mm.
H: Sen om den är där eller ... ja men det är nåt litet träd med lite buskar runtomkring tror jag.
Ja vi gick runt mycket. Eh ja här va vi borta och vände. Eh, ja vi gick säkert ... Nä dit gick vi
inte först då. Vi gick nog kanske hit först. Här va vi in och kröp i det här, här går och krypa in
under lite grann och komma in i det här buskaget så att ... Jaa, vi va överallt här. Eh här gick
vi, runt dit. Eh vi gick säkert
F I: Och då ska jag bara förtydliga här, då pekar du att ni går mot det här stängslet
H: Ja för jag ... jag har ett minne av att det sitter ett stoppstängsel här. Det kanske är helt fel
men det är i alla fall mitt minne.
145
Förhör med Davidsson, Hanna; 2018-06-07 12:10 diarienr: 5000-K574218-18
F I: Innan har du ritat att det är ett buskage som ser ut som en blomma på ritningen ska vi
säga.
H:Ja.Mm.
F I: Genom att man ser inte det här, man får ju berätta.
H: Nä. Nä. Mm. Och sen finns det en träddunge också.
F I: Och den är nedanför det här som ser ut som en blomma.
H: Ja. Kan va närmare ...
Fl: Där sitter cachen?
H: Där sitter cachen ja, i det här med träd och jag tror att det är nåra träd och nån buske också
i det, och där
F2: Vet du va det är för sorts träd?
H: Nej, ingen aning.
F I: Satt den fast på själva trädet eller?
H: Mm. Nä, och va tydlig, va snabb jag va. Det va bara för jag tänkte att den borde sitta fast
på träden men ... Jo den satt ju på trädet. Jo den satt på trädet. Det va en fågelholkvariant, en
fågelholk som man öppnade. Ja vi knallade ju omkring ganska mycket här i det här området
eftersom vi inte såg den här. Så den här, undrar om den ligger lite längre ner kanske, det där
buska ... dom där träden.
"

JG berättar i förhör:
A150/140
"Hanna och Stefan är dom som tog den först, FTF, (first to find ) vid släpp när den kom. När
jag kollar i loggen nu, den som löste den först, jag tycker nästan det är obehagligt."

Här står det dock Herr framför Team D.
s.690
Förhör HÅ
"Logglistan över vilka som loggat "My real six string" är synlig för vanliga användare. Den
person som först lösa cachen är "Jonas96". H vet inte vem J*onas96 är. Enligt uppgifter
på hans profil verkar han vara bosatt i Stockholmsområdet. Han har varit medlem sedan 16
juli -09. Han verkar ha ett särskilt intresse för kluriga cacher vilket kan förklara varför han
snabbt löste Lenas cach. Den person som först löste cachen på plats var
"HerrTeamDavidsson" den 28:e februari -18. Stefan skrev en logg "FTF 20:00".
"

Ja, hon hade väl dessutom sagt till sin väninna att de antagligen skulle hitta dna från både sd och henne på mordplatsen eftersom de varit där och cachat?
Citera
2021-01-20, 17:37
Medlem
Citat:
Jo, frågan är bara hur sektmedlemmarna bäst avprogrammeras? Sektledarna brukar ju dessutom fortsätta lyckas styra sektmedlemmarna, fastän de sitter bakom galler.

När SD-gurun ska bryta ner sin beundrarskara brukar det vara gångbart rikta in sig på att stegvis förskjuta gränser. Så allt normaliseras gradvis i en nedbrytningsprocess. Ju fler ja-sägare desto fler att haka på, och hårdare grupptryck. Här lyckades han dock endast hitta 2 kvinnor, men det fick duga. Man kokar grodorna långsamt så de inte hinner upptäcka det absurt bisarra innan de är körda.

Säkert är SD, som sektledare skicklig på att upptäcka kvinnornas svaga punkter när han ska manipulera och kontrollera. Blir de besvärliga i en eller annan mening riskerar de att elimineras.

Tycker inte alls att övriga kvinnor i geocachinggänget verkar särskilt imponerade av SD, med tanke på förhören när man lyssnar på ljudupptagningar från rättegången hos bl.a www.jonehrsson.se. Snarare tvärtom. De tycker han är en konstig och obehaglig typ. Även flera av männen verkade ha samma uppfattning.

Det var HD och LW som tyvärr inte lyckades komma ur hans fula grepp. Han som gjorde att båda kvinnorna mådde riktigt dåligt i hans lilla universum.
Citera
2021-01-20, 17:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den tidigare cachen vid fyndplatsen
När Lena skulle lägga ut cachen My Real Six-String var inte hennes ben riktigt läkta och hon fick hjälp av samariten SD som såg sin chans att kunna FTF:a den?
Vid tiden för placeringen i slutet av februari -18 kan det förstås om SD kämpade extra mycket med att hålla sin glättiga fasad utåt, men han var kanske den som var i sämst psykiskt skick när han nyligen fått lov att skriva under en skilsmässoansökan och frun hade hittat nytt boende och börjat förbereda för flytt.
Samtidigt stängde Lena sin dörr för SD och markerade ett avslut när hon valde att placera en cache där de haft sina hemliga möten ”om hörnet” bakom planket? Klart att SD spelar snäll och hjälper till ändå att placera cachen? Han lovar att inte FTF:a den, men när ingen har loggat den efter 57 minuter kan han inte hålla sig?

SD tog FTF 59 minuter efter publiceringen 28/2 -18 och HD fick med automatik detsamma i samband med delningen av deras gemensamma konto TeamDavidss*n där hon tillgodogjorde sig teamets alla tidigare cacher till sitt konto Systerh*x. Vi delningen fick HD en riktigt fin statistik och FTF-sviter på cacher som LW med säkerhet visste att hon inte tagit och det blev det extra irriterande när hon fanns inskriven på cacher som hade en särskild betydelse för Lenas hemliga relation med SD?

Med stor sannolikhet var inte HD med fysiskt när SD tog FTF:en eftersom hon har exakt samma loggtext som SD fast med en kortare variant av det texttillägg som finns med i hennes delade loggningar. Loggar med den kortare texten tyder på att loggningen har ändrats eller är inlagda efter kontodelningen i mars – 18.

LW började ta bort loggar för HD och av någon konstig anledning blir hennes handsnickrade Softisskåp till My Real Six-String traschat.
Har det framkommit i FUP om vem som meddelade henne att cachen hade trashats innan hon gick ut och kollade att det stämde den 5 mars -18?

Var det inte greven som hjälpte henne med cachen?

Jag har för mig att hon hade en cach med ledtrådar som gav siffrorna för när SDs och HDs prövotid för skilsmässan skulle gå ut.
Jag minns inte vilken cach det var. Hon hade stått och väntat på FTF och verkade besviken när FR kom, som om hon väntat på SD, trodde han.

LW stängde aldrig någon dörr för SD. Hon trodde ju att hon skulle bli den nya fru D så fort skilsmässan gick igenom. Placeringen av cachen tror jag mer var ett sätt att markera revir och ett förtäckt hot till SD om vad hon kunde avslöja för HD. Eller ett försök att påminna honom om "de goda" dagarna de haft tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in