2021-01-20, 17:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ser ingen vits med att ens resonera förmildrande kring detta då hon absolut inte förnekar det hela.

Det nämns förlossningsdepression.
Hon är oavsett i djup allvarlig depression, hon är suicidal varav detta är allvarliga tecken på infanticide.
Det vore inte ett dugg konstigt att önska bort barnet. Det ÄR symtom.
Hon behöver inte känna skam öht om hon inte var vid sina sinnens fulla bruk.
Oavsett om hon hatar, ratar eller inte ens vill att barnet ska leva.

Att hon är undflyende, då utrotning av familj upprepas, beror väl på att det är ångestladdat. Ur EGET perspektiv..
Det är fortsatt begripligt.

Han har dock ingen förlossning och depression att skylla på.
Så att hon däremot förmildrar hans handling är absurt.
Hon försvarar att han är redo att mörda hennes barn.
Med att jämföra anhöriga till svårt skadade patienter vilket är lika korkat för vården ägnar sig inte åt förståelse för varken aktiv dödshjälp eller mord på bäbisar.

Fortsättningsvis är hon helt absurd som önskar att L försvinner, att hon är död.
När ska hon ta ansvar för ord och önskningar?

Eller ser du henne som ett stackars passivt offer, som nån robot som helt går i ledband?

Den bilden stämmer inte med resten hon gör.

Vet inte om det klargjorde skillnaderna.

HD kan absolut ha haft tankar på att göra sig av med barnet, men det är inget vi vet något om alls. Det enda vi vet är att barnet hade glutenintolerans bl a och att under denna period verkar HD mått mindre bra. Den som googlade var SD, det enligt Lena.

Jag har sett hur SD tidigare har fört in tankar hos HD om att hon önskar Lena död, då trots att HD inget säger om det. Det enda hon säger är att hon önskar henne ur eras liv. Det är ett otäckt sätt av SD att prata om Lena, samtidigt som han pratar om Lena kropp i positiva termer till HD (med anledning av hennes nicknamn Soft...)

HD är ingen robot, men hon kan vara minst lika manipulerad som Lena, men de reagerar på olika sätt. Liksom många andra kvinnor som lever i kontrollerande förhållande, behöver kvinnan inte alls verka svag. Dels tänker jag att en människa är så komplex att det inte går att generellt säga så om en person. Se bara på Lena, som säkert verkade glad, stark, kreativ och kompetent på många plan, men när det kommer till SD eller att bli lämnad, då kommer hennes andra sidor fram. HD är en helt annan person och reagerar på ett annat sätt än Lena.

Det är svårt att veta varför hon reagerar som hon gör i förhör där 2019 när hon ställs mot fakta. Min tanke är att hon dels döljer något, men också att hon är livrädd att SD och även hon själv ska åka dit. Hon verkar ha tappat tilliten (eller vad man ska kalla det) till polisen och samarbetar inte på minsta vis. I grunden tror jag inte att hon försvarar SDs beteende inför sig själv, men kanske rationaliserar och bortförklarar. Sticker huvudet i sanden. Precis som hon har blivit uppfostrad att göra.

Det är helt möjligt för mig att HD har någon del i det hela (mordet). Att hon vet mer än hon vill förtälja, att hon hjälpt till på något plan, eller att SD faktiskt har sagt till henne att han gjort det (för hennes skull). Kanske HD har yttrat någon gång, att hon önskade att Lena bara förvann, att hon dog. Och han tog henne på orden. Hon kan ha dåligt samvete, eller hon kan helt enkelt känna en lättnad. Jag vet inte.

Som sagt, jag är inte ute efter att bråka, eller att vinna en strid.
Jag tror i mångt och mycket som du, men mina tankar skiljer sig lite från dina när det gäller över HDs ansvar i hur hon agerar. Men inget är hugget i sten, då allt blir gissningar.
Citera
2021-01-20, 17:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja jag läser i KJs förhör att han stödde henne i polisanmälan.

Ser att han också backar upp normaliteten i SDs midnattsmöte hemma hos henne:

150 S.447
”Lena låg i princip med Stefan två, tre gånger i veckan, efter klockan tolv. Hanna, Stefans förra fru, tog sömntabletter och Stefan kunde därför smita ut. Lena har vid något tillfälle skickat information från appen Endomondo där man kan se "spår" på hur Stefan går till hennes bostad som loggats av en GPS. Kenneths uppfattning är att Lena och Stefan träffats hos Lena på nätterna de flesta gångerna. Stefan har varit ute och gått runt elva, tolv och gått in till Lena via altandörren som hon lämnat öppen”

KJs och LW kommunikation ser ut att ha varit mer eller mindre obefintlig i April/Maj.

Intressant att nämna är att i TR i försvarsförhöret säger KJ att vid ett tillfälle valde Lena och inte träffa SD på 1-2 månader och då ökade, vad han kallar, attackerna markant från SD.

Jag vet att Lena drog sig ifrån KJ, då hon blev besviken. Dels kan det ha berott på att han ville mer än hon, och Lena själv gjorde något som hon egentligen inte ville. Men också får jag en känsla av att ha blev ganska krävande mot henne vad gällde vad hon borde göra; dvs lämna SD. Kanske fick Lena ångest av allt detta. det klarade hon inte av?

Det sista du skriver verkar jag ha glömt. En viktig detalj som visar hur SD reagerar när han inte får som han vill. Tappar kontrollen.
Citera
2021-01-20, 18:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ingen planering. Men visst skulle han tycka att det var skönt om hon var borta. Men det är en annan sak. Så tänker många.

Hans planering innebär som i Monopol ”Gå direkt i fängelse utan att passera GÅ.
Han blir huvudmisstänkt av alla skäl i världen.

Om syftet med brottet (medelst inledande planering då) var att mörka ”otroheten” och få tillbaka HD så spelade han ett högre spel än Monopol.
Han hade i princip behövt ha med HD som medbrottsling.
Nu resonerar jag inte i termer som det perfekta brottet.
Han är kort i roten, men han går från A till B och har inte ett genomtänkt konsekvenstänk.
Jobbig=död.
Om det så är barn, fruar el älskarinnor.

Självklart blir han huvudmisstänkt och hamnar i förhör. Det är han fullt medveten om.

Som hypotes ville han förekomma LW.
Han undanhöll resan för henne.

Tysta ner henne. Han vill sluta ha henne som ett orosmoment i tillvaron. Lugn och ro på drömresan. Omstart hemma utan LW.

Det är inte alls omöjligt om han tänkt manipulera (förbereda) H med krokodiltårar om den jobbiga L, hur hon frestade och han föll till föga. Fast bara yssepysse.
För att helgardera.

"Det ska bli så bra nu' [älskade drömkvinna som jag vill bli gammal ihop med... ].
Citera
2021-01-20, 19:05
Medlem
Citat:
Nu resonerar jag inte i termer som det perfekta brottet.
Han är kort i roten, men han går från A till B och har inte ett genomtänkt konsekvenstänk.
Jobbig=död.
Om det så är barn, fruar el älskarinnor.

Självklart blir han huvudmisstänkt och hamnar i förhör. Det är han fullt medveten om.

Som hypotes ville han förekomma LW.
Han undanhöll resan för henne.

Tysta ner henne. Han vill sluta ha henne som ett orosmoment i tillvaron. Lugn och ro på drömresan. Omstart hemma utan LW.

Det är inte alls omöjligt om han tänkt manipulera (förbereda) H med krokodiltårar om den jobbiga L, hur hon frestade och han föll till föga. Fast bara yssepysse.
För att helgardera.

"Det ska bli så bra nu' [älskade drömkvinna som jag vill bli gammal ihop med... ].

Ja om jag tar på mig ”mordet-är-planerat-kepsen” en stund här så kan jag hålla med om att man nog kan vagga in en person man haft en nära 25 år lång relation med att man är en good guy och även då manipulera fram att din fd hustru är ok med att älskarinnan slås ihjäl. Inget är nytt under solen.

Men om vi släpper relationsbiten då och tänker att SD trots allt planerat det här väldigt väl så kan följande ha varit ett hypotetiskt scenario.

SD är en Samsung och Android-kille för han är teknikintresserad.
Han får en mobil från jobbet och den rootar han.

Roota innebär att man kliver ur den värme som Google och Android ger dig och du kan göra lite vad du vill i mobilen.

Vad vi då behöver veta för att gå vidare i detta tänkbara scenario är att HD den 5 februari 2018 kl 19:15 mejlar JS angående bl.a SD övervakar henne.

Hon har aktivt letat efter tecken på att han varit inne i mobilen och mejlen.
I webhistoriken ser hon att han varit inne i hennes mejl. Han har kollat var hennes mobil är och kollat hennes Google tidslinje. Hon skriver att hon nu stängt av sin tidslinje.

Sen skriver hon vidare till JS:

”I historiken såg jag även att han varit inne på Xprivatcy och tänkte direkt på att det hade och göra med att han ville se konversationer i min telefon”.

Hon skriver också att han försökt logga in på hennes Facebook. Hon byter kod i telefonen osv.

Inte helt otippat. Men en sak sticker ut och det är då det här med att han varit inne på ”Xprivacy” (hon stavade fel ovan).

För det första kan man ju konstatera att han som är så nojig med Telegram och att inte HD ska få reda på relationen med LW inte kan städa i internethistoriken.
Lite för bra självförtroende där och tror säkert HD har nollkoll.

Frågan är vidare i vilken webhistorik hon hittar att han surfat efter info om Xprivacy? Hans, familjedatorns eller hennes historik?
Det får vara struntsamma sålänge.

Åter till Xprivacy. Det HD misstänker, och även LW varit inne på i det där ej skickade(?) brevet till HD, är att han han kanske installerat nåt spionprogram på hennes mobil. Mycket möjligt att han har men Xprivacy är inte ett främst ett spionprogram och heller inte, som man ändå kan tro av namnet, en porrsajt.

Så vad gör då Xprivacy som han varit så intresserad av?

Xprivacy installeras på din rootade mobil.

Sen matar Xprivacy dina andra appar med fake-uppgifter eller inga uppgifter alls enkelt uttryckt.

Man kan alltså dölja platsdata eller ge fejkad platsdata på app-nivå.

Olika inställningar för olika appar alltså.

Ja här är en lista med allt som går att göra:

Allt i mobilen går att fejka eller manipulera. Med undantag för visaa funktioner för vissa appar men det är överkurs.

Så här ser det ut där man skriver in falsk platsdata för en särskild app. T.ex Google Maps eller motsvarande:

https://www.bildtagg.se/bild/qg0vs98vt1zvq39g01ejhvl

När man tröttnat på att använda mobilen på detta ”rootade” sätt så kan man ”unroota” mobilen så den blir vanlig igen och åter i Google och Androids värme. Ingen märker nåt.

Här är två random videor som visar lite närmare hur det funkar. De har några år på nacken men får duga.

https://youtu.be/qu6FHo4X5ts

https://youtu.be/8uuARxc9g_A

Så frågan är ju då om han gjorde slag i saken med Xprivacy som han intresserat sig för enligt HD?

Fullständiga uppgifter på vad detta program gör:

https://lua.xprivacy.eu/
Senast redigerad av Avel 2021-01-20 kl. 19:15.
Citera
2021-01-20, 19:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja om jag tar på mig ”mordet-är-planerat-kepsen” en stund här så kan jag hålla med om att man nog kan vagga in en person man haft en nära 25 år lång relation med att man är en good guy och även då manipulera fram att din fd hustru är ok med att älskarinnan slås ihjäl. Inget är nytt under solen.

Men om vi släpper relationsbiten då och tänker att SD trots allt planerat det här väldigt väl så kan följande ha varit ett hypotetiskt scenario.

SD är en Samsung och Android-kille för han är teknikintresserad.
Han får en mobil från jobbet och den rootar han.

Roota innebär att man kliver ur den värme som Google och Android ger dig och du kan göra lite vad du vill i mobilen.

Vad vi då behöver veta för att gå vidare i detta tänkbara scenario är att HD den 5 februari 2018 kl 19:15 mejlar JS angående bl.a SD övervakar henne.

Hon har aktivt letat efter tecken på att han varit inne i mobilen och mejlen.
I webhistoriken ser hon att han varit inne i hennes mejl. Han har kollat var hennes mobil är och kollat hennes Google tidslinje. Hon skriver att hon nu stängt av sin tidslinje.

Sen skriver hon vidare till JS:

”I historiken såg jag även att han varit inne på Xprivatcy och tänkte direkt på att det hade och göra med att han ville se konversationer i min telefon”.

Hon skriver också att han försökt logga in på hennes Facebook. Hon byter kod i telefonen osv.

Inte helt otippat. Men en sak sticker ut och det är då det här med att han varit inne på ”Xprivacy” (hon stavade fel ovan).

För det första kan man ju konstatera att han som är så nojig med Telegram och att inte HD ska få reda på relationen med LW inte kan städa i internethistoriken.
Lite för bra självförtroende där och tror säkert HD har nollkoll.

Frågan är vidare i vilken webhistorik hon hittar att han surfat efter info om Xprivacy? Hans, familjedatorns eller hennes historik?
Det får vara struntsamma sålänge.

Åter till Xprivacy. Det HD misstänker, och även LW varit inne på i det där ej skickade(?) brevet till HD, är att han han kanske installerat nåt spionprogram på hennes mobil. Mycket möjligt att han har men Xprivacy är inte ett främst ett spionprogram och heller inte, som man ändå kan tro av namnet, en porrsajt.

Så vad gör då Xprivacy som han varit så intresserad av?

Xprivacy installeras på din rootade mobil.

Sen matar Xprivacy dina andra appar med fake-uppgifter eller inga uppgifter alls enkelt uttryckt.

Man kan alltså dölja platsdata eller ge fejkad platsdata på app-nivå.

Olika inställningar för olika appar alltså.

Ja här är en lista med allt som går att göra:

Allt i mobilen går att fejka eller manipulera. Med undantag för visaa funktioner för vissa appar men det är överkurs.

Så här ser det ut där man skriver in falsk platsdata för en särskild app. T.ex Google Maps eller motsvarande:

https://www.bildtagg.se/bild/qg0vs98vt1zvq39g01ejhvl

När man tröttnat på att använda mobilen på detta ”rootade” sätt så kan man ”unroota” mobilen så den blir vanlig igen och åter i Google och Androids värme. Ingen märker nåt.

Här är två random videor som visar lite närmare hur det funkar. De har några år på nacken men får duga.

https://youtu.be/qu6FHo4X5ts

https://youtu.be/8uuARxc9g_A

Så med Xprivacy i telefonen så kan jag få telefonen att befinna sej i Paris men att den är i själva verket hemma i Sverige.
Citera
2021-01-20, 19:19
Medlem
Citat:
Jag vågar mig nog inte på att gissa ens men man kan nog tänka sig att det var mer eller mindre raka spåret. Han hade ju möjligheten att ta höger på Gläntvägen för att på så sätt runda det faktum att HD bodde nära korsningen Färdemansgatan/Skördevägen som annars är den naturliga vägen. Inte bra att bli sedd där.
Ibland undrar jag om HD sett honom när han faktiskt var ute och testade växlar en första runda och att det är det hon mörkar och bryter ihop över när fhl frågar om SD var hos henne den natten?

Men om man tänker att han lämnade/glömde mobilen hemma (enligt hans Google Maps som endast är presenterat med skärmdumpar...) och man tar med sista aktiviteten i den som utgångstid för hans avfärd och LW:s skrik som utgångstid för hans reträtt så har han kunnat ta en väldigt lång omväg till LW/brottsplatsen i teorin.

Hej @Avel och tack för svar.

Jag tycker att den här frågan beträffande hur gärningspersonen tog sig till brottsplatsen under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 är oroligt intressant i detta fallet.

Jag har ytterligare några frågor till dig som lyder: Tror du att gärningspersonen gick till brottsplatsen, ? eller tror du mer på att gärningspersonen använde sig av en cykel för att då ta sig till brottsplatsen ?

Obs ! Om du tror på det andra alternativet så vill jag ställa frågan till dig, var tror du i sådant fall att gärningspersonen gömde sin cykel under tiden som gärningspersonen dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket?

Tilläggsfråga: Tror du att möjligheten finns till att antaga att gärningspersonen hade med sig en bärbar dator ut under den aktuella mordkvällen?
Citera
2021-01-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Så med Xprivacy i telefonen så kan jag få telefonen att befinna sej i Paris men att den är i själva verket hemma i Sverige.

Ja det är en av de mer grundläggande grejerna den gör att lura appar på det sättet.

Man kan t o m fejka IMEI och MEID för appar. Alltså mobilens olika idnummer.
De som syns om du slår in detta i telefonens knappsats: *#06#

Och mycket mycket mer.

Detta låter väldigt avancerat såklart men det tar bara några minuter att installera. Som att göra inställningar i en vanlig app men man måste hålla lite koll på vad man gör. Guider finns på nätet så inga problem för SD om han ville testa.

Det som är bra med detta är flexibiliteten. Vill man synas så slår man av restriktionerna/fejkade uppgifterna man skrivit in. Vill man inte synas så slår man på dem.
Citera
2021-01-20, 22:33
Medlem
Om man läser tidslinjen för LW 11-12 maj kan man få uppfattningen att hon inte hade kontakt med SD den 11 på förmiddagen, men i protokoll 343 redogörs för hennes historik av Telegram via webben och där kan man se att hon kontaktade SD 3 ggr på förmiddagen. Webbversionen sparar tyvärr inget innehåll från kommunikationen.

2018-05-11 09:45:58(UTC+2)

2018-05-11 09:46: 18(UTC+2)

2018-05-11 09:50:54(UTC+2)

I inledningen av redovisningen skrivs:

Webbhistorik avseende Telegram i LWs telefon BG51446-5
I LWs telefon 2018-5000-BG51446-5, en Samsung Galaxy S5, har webbhistorik påträffats som visar att webbläsaren Chrome varit inne på den webbbaserade versionen av Telegram.
Den versionen sparar inte meddelanden lokalt i telefonen.
Själva appen för Telegram var inte installerad i telefonen vilket betyder att inga Telegram-meddelanden kunde återskapas, vilket annars sannolikt hade varit möjligt.
I tabellen som följer redovisas webbhistoriken rörande Telegram.
Senast redigerad av piastrone 2021-01-20 kl. 22:37.
Citera
2021-01-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ja det är en av de mer grundläggande grejerna den gör att lura appar på det sättet.

Man kan t o m fejka IMEI och MEID för appar. Alltså mobilens olika idnummer.
De som syns om du slår in detta i telefonens knappsats: *#06#

Och mycket mycket mer.

Detta låter väldigt avancerat såklart men det tar bara några minuter att installera. Som att göra inställningar i en vanlig app men man måste hålla lite koll på vad man gör. Guider finns på nätet så inga problem för SD om han ville testa.

Det som är bra med detta är flexibiliteten. Vill man synas så slår man av restriktionerna/fejkade uppgifterna man skrivit in. Vill man inte synas så slår man på dem.

Intressant, en person skulle alltså kunna ha en fejkad position att han är i hemmet eller på ett arbete för de som han har gett platsdelning (familj, arbetskamrater) samtidigt som han i själva verket är ute i skogen på burkjakt (eller hos en älskarinna) och geoappen respektive Telegram fungerar med den riktiga positionen och eftersom han har mobilen med sig så kan han svara på samtal för att visa att mobilen inte bara är kvarlämnad på en annan plats.

En mer försiktig tanke är möjligen att personen bara vill småfuska lite i Wherigo eller Adventure Labs eller möjligen någon annan geosport, tex Turf eller att han vill prova att de Labs han skrivit hemifrån.

Frågan är väl egentligen om det går att passa in den här kunskapen i det aktuella fallet på något sätt eller om någon information som tidigare godtagits kanske måste omprövas om det här programmet nu har använts.
Citera
2021-01-21, 01:21
Medlem
14 maj har LW kontakt med JD, som är reviewer och vän till LW. De hade en kort relation under hösten -17 som LW avslutade (enligt vittnet HÅ). Enligt samma vittne blev det kyligt en period, men de återupptog senare kontakten, men inte den intima relationen. 13 maj reserverar LW 3 platser för nya casher och reviewer för detta är JD. Dagen efter, 14 maj, i en dialog mellan LW och JD nämner JD att en CO (Cach Owner) har blivit varnad av HQ. Det framgår också av dialogen att denna person har kontaktat HQ själv för att få "rätt" mot JD, men att det har slagit tillbaka på CO själv.

Man undrar ju... handlar det om detta?

Info från HÅ om cacher...
Cachnamn: "My real six string"
Cachen är publicerad 28:e februari. På platsen finns tidigare "mysteryfinalen" men den flyttades då någon hade sönder den. Det finns en lång chatt kopplad till cachen. Bland annat har Stefan lagt ut en cach för att störa Lenas cach. Kommunikationen är sedan 16:e februari. 23-24 februari finns en ordväxling mellan Lena och Jonas gällande problemen kopplade till cachen. Fyndplatsen, där Lena hittades, kan vara upptrampad av geocachare som varit på platsen.

Vittnet HÅ berättar i samma förhör att SD visat särskilt intresse av av få JD identifierad på ett foto. Enligt fup: Den 26:e maj hade HÅ kontakt med SD via Messenger. Anledningen var att det kom en person till platsen, Klacka, där hon befann sig som frågade hur läget var med SD. HÅ skickade bilder från då hon, tillsammans med bland annat JD, var och letade cachar. SD frågade vem på bilden som var JD (se förhörsbilaga I).

Man undrar ju också ... är SD samma person som avses i kommunikationen mellan LW och JD på kvällen 14 maj? Det kan ju vara ett irriterande faktum i sig själv för SD att han har blivit tillrättavisad av HQ. Om SD dessutom har möjlighet att övervaka/avlyssna LWs konversation med andra så kan ju detta ha retat honom ytterligare.
Citera
2021-01-21, 03:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Jo vars, så var det, och så blev det. Hanna vågade väldigt mycket, men det berodde säker på att hon hade en ny beundrare vid sin sida, hon var aldrig ensam utan hade 100% stöd och backning av Sillen som var kär i henne. De umgicks på helgerna, och under veckorna hade de mycket kärleksfullt utbyte. De talades vid, chattade, smsade, mailade och betedde sig som att de var förälskade. Tror det underlättade, att övergången inte krävde verklig självständighet, utan hon hamnade rakt i famnen på en stor kärleksfull famn.
Sillen kan ha varit en språngbräda.
Hon är dock en rätt aktiv kvinna innan dess.

Jag backar tillbaka lite.

H misstänker som sagt otrohet. Följer deras mobiler i Google maps och ringer hotellet i Sthlm.
Hennes fähund till man blånekar men LW erkänner då H konfronterar henne.
En företagsam kvinna i mitt tycke.

H kräver att han klipper kontakten.
I FUP framkommer att HD monitorerar SD. Kräver full access i mobil, kollar hans rörelser via Endomondo och rapport på vart han ska och vad han gör.
Han får visa runt i bilen med mobilen.

När HD är i närheten av hans mobil skickar han som sagt kodord RT till L, att det krävs Radiotystnad.

H har ägnat mycket tid med sin chef, hon verkar haft henne som en ventil:

(..) Hanna och Stefan skulle försöka ta nya tag
och fortsätta tillsammans. En förutsättning för det var att Stefan avslutade relationen med
Lena. Hon nämnde aldrig hur hon skulle veta att relationen avslutats."

Det här visar väl ingen mesig kvinna?

Här allierar sig H och S kring en gemensam fiende:

" Det var som att de gick från att Hanna varit en misstänksam fru mot en otrogen man till att de blev ett team som skulle klara av att värja sig mot Lena."

H har tyckt "otroligt illa" om LW (dock inte önskat henne död tidigare).

"Hanna upplevde det som att även Stefan
försökte begränsa sin kontakt med Lena men att Lena trots det inte gav sig. Så såg situationen ut under hösten -17"

Han vill dock fortsätta med LW.
Han gör omgående nya kodsystem, nya kanaler för fortsatt otrohet direkt de avslöjas på våren (UW har sett smsen, sexinviterna).

H rättfärdigar otroheten, att hon som svårt sjuk har skuld i att han har (akrobatisk) sex med grannfrun i hennes eget hus.
Om det är nån gång han borde haft ordning på byxormen är det när hon behöver honom som allra mest:

" Hanna sa också vid något tillfälle att hon kunde förstå Stefan och att det inte kan ha varit så roligt att leva med henne under tiden hon varit sjuk."

Hur som haver.
H upptäcker att de inte slutat umgås (dock ovetande om fortsatt otrohet):

" Hanna sa att hon upptäckt att Stefan och Lena inte brutit kontakten. Det blev startskottet för skilsmässan."

"Då Hanna pratade om det var hon uppgiven, ledsen och besviken på Stefan. Hon berättade att hon skulle flytta, vilket hon gjorde 22-23 mars(..)"

"M uppfattade det som att det var Hannas
beslut att de skulle gå isär, hon var initiativtagaren, och inte att det varit ett gemensamt beslut.
Hanna uttryckte sig i termer av, "jag lämnar honom" och "nu skiljer jag mig".

Det här visar en företagsam och aktiv kvinna.

Jag vet inte om jag läser fel FUP, hahahaha, 😂
För jag ser inte varken typ rädsla, passivitet eller svaghet hos H, inte nån minnesvag SSK som verkar borta med vinden.
Hon beskrivs snarare som väldigt driftig:
Däremot ser jag att hon ger full support för SD, helt skevt lägger skulden på sig själv för hans otrohet och projicerar allt på L som syndabock.
Samt beter sig som om de vore i en pakt, ett skevt medberoende eller vad det nu är. Ordet dependent fladdrar förbi men inte ur ett offerperspektiv.

För övrigt var hon raskt på benen 2018.

Sjukskriven till 21 juni, börjar sen på 50%.
Initierar en städpatrull 25 juni till hennes exmakes hus.
CH:
" Hon sa att hennes syster, mamma och pappa var med, Hanna hade tagit dit hela gänget. Hanna sa att det var hennes initiativ, hon ville åka dit och göra en grovstädning. Cecilia frågade vad syftat med städningen var men hon fick aldrig något riktigt svar från Hanna."

Full tjänstgöring i augusti.
Hon var inte så glad perioden januari - maj och beskrivs piggare efter mordet:

"i jämförelse med hur Hanna mådde under våren då hon mer "höll ihop" sig själv har Hanna sedan augusti agerar så som hon gjort tidigare då hon varit i balans och mått bra."

"Sedan hon kom tillbaka i augusti har hon fungerat klockrent. Hon gör ett bra jobb, tar hand om studenter, skolar in nya medarbetar till arbetsplatsen samt föreläser och representerar arbetsplatsen utåt.
Hanna ser glad ut."

Ledig 4 september, utomlandsresa med SD.

"Utifrån det M sett av Hannas mående kan hon inte förstå hur Hanna kunnat "repa" sig så
snabbt och komma på fötter så fort, i synnerhet då utredningen pågår och Stefan är
huvudmisstänkt. I den situationen känns Hanna stark, glad och har energi."

"Det märkliga är att Hanna klarat av situationen, fungerar så väl som hon gör och
uppfattas mår bra - det utmärker sig."

Övrigt:

"Hanna säger att polisen inte har "någonting" och att det är därför Stefan är på fri fot.
M förstår det som att Hanna menar att inget kan binda Stefan till mordet.
Hanna har också berättat att Stefan varit häktad och att hon varit trygg med att han skulle bli släppt eftersom att det "fanns ingenting".

"(..) hon har överseende med väldigt mycket
med Stefan."
"Hanna var otroligt storsint i skilsmässan och hade någon slags respekt kvar för Stefan. Det var därav aldrig tal om att hon helt skulle bryta kontakten med honom."

"CH är sjuksköterska och Hannas närmsta kollega. De har haft en nära relation på arbetsplatsen under de sista åren."

Så över till C själv.
De är "mer än kollegor", har bott i deras hus och passat kaniner åt dem.
Spoiler för att korta ner. Återigen beskrivs H som initiativtagare och driftig:
Citera
2021-01-21, 06:50
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Sillen kan ha varit en språngbräda.
Hon är dock en rätt aktiv kvinna innan dess.

Jag backar tillbaka lite.

H misstänker som sagt otrohet. Följer deras mobiler i Google maps och ringer hotellet i Sthlm.
Hennes fähund till man blånekar men LW erkänner då H konfronterar henne.

H kräver att han klipper kontakten.
I FUP framkommer att HD monitorerar SD. Kräver full access i mobil, kollar hans rörelser via Endomondo och rapport på vart han ska och vad han gör.
Han får visa runt i bilen med mobilen.

När HD är i närheten av hans mobil skickar han som sagt kodord RT till L, att det krävs Radiotystnad.

H har ägnat mycket tid med sin chef, hon verkar haft henne som en ventil:

(..) Hanna och Stefan skulle försöka ta nya tag
och fortsätta tillsammans. En förutsättning för det var att Stefan avslutade relationen med
Lena. Hon nämnde aldrig hur hon skulle veta att relationen avslutats."

Det här visar väl ingen mesig kvinna?

Här allierar sig H och S kring en gemensam fiende:

" Det var som att de gick från att Hanna varit en misstänksam fru mot en otrogen man till att de blev ett team som skulle klara av att värja sig mot Lena."

H har tyckt "otroligt illa" om LW (dock inte önskat henne död tidigare).

"Hanna upplevde det som att även Stefan
försökte begränsa sin kontakt med Lena men att Lena trots det inte gav sig. Så såg situationen ut under hösten -17"

Han vill dock fortsätta med LW.
Han gör omgående nya kodsystem, nya kanaler för fortsatt otrohet direkt de avslöjas på våren (UW har sett smsen, sexinviterna).

H rättfärdigar otroheten, att hon som svårt sjuk har skuld i att han har (akrobatisk) sex med grannfrun i hennes eget hus.
Om det är nån gång han borde haft ordning på byxormen är det när hon behöver honom som allra mest:

" Hanna sa också vid något tillfälle att hon kunde förstå Stefan och att det inte kan ha varit så roligt att leva med henne under tiden hon varit sjuk."

Hur som haver.
H upptäcker att de inte slutat umgås (dock ovetande om fortsatt otrohet):

" Hanna sa att hon upptäckt att Stefan och Lena inte brutit kontakten. Det blev startskottet för skilsmässan."

"Då Hanna pratade om det var hon uppgiven, ledsen och besviken på Stefan. Hon berättade att hon skulle flytta, vilket hon gjorde 22-23 mars(..)"

"M uppfattade det som att det var Hannas
beslut att de skulle gå isär, hon var initiativtagaren, och inte att det varit ett gemensamt beslut.
Hanna uttryckte sig i termer av, "jag lämnar honom" och "nu skiljer jag mig".

Det här visar en företagsam och aktiv kvinna.

Jag vet inte om jag läser fel FUP, hahahaha, 😂
För jag ser inte varken typ rädsla, passivitet eller svaghet hos H, inte nån minnesvag SSK som verkar borta med vinden.
Hon beskrivs snarare som väldigt driftig:
Däremot ser jag att hon ger full support för SD, helt skevt lägger skulden på sig själv för hans otrohet och projicerar allt på L som syndabock.
Samt beter sig som om de vore i en pakt, ett skevt medberoende eller vad det nu är. Ordet dependent fladdrar förbi men inte ur ett offerperspektiv.

För övrigt var hon raskt på benen 2018.

Sjukskriven till 21 juni, börjar sen på 50%.
Initierar en städpatrull 25 juni till hennes exmakes hus.
CH:
" Hon sa att hennes syster, mamma och pappa var med, Hanna hade tagit dit hela gänget. Hanna sa att det var hennes initiativ, hon ville åka dit och göra en grovstädning. Cecilia frågade vad syftat med städningen var men hon fick aldrig något riktigt svar från Hanna."

Full tjänstgöring i augusti.
Hon var inte så glad perioden januari - maj och beskrivs piggare efter mordet:

"i jämförelse med hur Hanna mådde under våren då hon mer "höll ihop" sig själv har Hanna sedan augusti agerar så som hon gjort tidigare då hon varit i balans och mått bra."

"Sedan hon kom tillbaka i augusti har hon fungerat klockrent. Hon gör ett bra jobb, tar hand om studenter, skolar in nya medarbetar till arbetsplatsen samt föreläser och representerar arbetsplatsen utåt.
Hanna ser glad ut."

Ledig 4 september, utomlandsresa med SD.

"Utifrån det M sett av Hannas mående kan hon inte förstå hur Hanna kunnat "repa" sig så
snabbt och komma på fötter så fort, i synnerhet då utredningen pågår och Stefan är
huvudmisstänkt. I den situationen känns Hanna stark, glad och har energi."

"Det märkliga är att Hanna klarat av situationen, fungerar så väl som hon gör och
uppfattas mår bra - det utmärker sig."

Övrigt:

"Hanna säger att polisen inte har "någonting" och att det är därför Stefan är på fri fot.
M förstår det som att Hanna menar att inget kan binda Stefan till mordet.
Hanna har också berättat att Stefan varit häktad och att hon varit trygg med att han skulle bli släppt eftersom att det "fanns ingenting".

"(..) hon har överseende med väldigt mycket
med Stefan."
"Hanna var otroligt storsint i skilsmässan och hade någon slags respekt kvar för Stefan. Det var därav aldrig tal om att hon helt skulle bryta kontakten med honom."

"CH är sjuksköterska och Hannas närmsta kollega. De har haft en nära relation på arbetsplatsen under de sista åren."

Så över till C själv.
De är "mer än kollegor", har bott i deras hus och passat kaniner åt dem.
Spoiler för att korta ner. Återigen beskrivs H som initiativtagare och driftig:
Lustigt. Hanna påstod ju senare att det var på barnens initiativ som städningen skedde. Haha, så vidrigt, skylla det på barnen.. Kanske därför Stefan tog med sig dottern till mordplatsen? ”Följ manus nu, annars vet du vad som händer..”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in