2021-01-11, 05:26
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-nexx
Det har funnits för allmänheten sen dag 1 på grund av hur Tampermonkey funkar (man måste hosta skriptet på någon hemsida om man vill att uppdateringar ska funka som de ska). Jag började utveckla det för att underlätta för de jag personligen känner som jobbar för JH. Det första jag hörde från någon utomstående var att 18 februari 2019 skrev nån random snubbe på Facebook och hade hittat skriptet via Google, han hade nån grupp på Kik där de var flera som använde det. Jag blev nyfiken på hur många fler som kanske använder det och la till att operatörnamnet sparas på min webbserver och det visade sig att det var många, många fler som använde det, så jag svängde ihop en hemsida till skiten och la upp den och skriptet på min domän kattm.at. Jag har absolut noll aning om vad som sägs om skriptet utanför just den här tråden på flashback
Du sa väl tidigare att du inte kunde se vilka som loggade in, du ljög alltså?
2021-01-11, 05:38
Medlem
Nån som kan låna ut sitt Onlyfans account?

Snabbcentralen funkar fett nice nu
2021-01-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
Nån som kan låna ut sitt Onlyfans account?

Snabbcentralen funkar fett nice nu
ser cw kaninera rätt ut för dig, verkar saknas en kanin eller två ju bre, bonus???
2021-01-11, 10:16
Medlem
--2--s avatar
Citat:
Släppt Snabbcentralen 4.011 nu med följande features
  • Räknare för normala, bonus, och totala meddelanden under nuvarande månad
  • Räknare för medelantalet sekunder du väntat på meddelanden senaste timmen eller dagen
  • Räknare för medelantalet sekunder du lagt på att svara på meddelanden senaste timmen eller dagen
  • Största featuren i denna uppdateringen! Om target har skickat en bild i sitt senaste meddelande får du upp den tillsammans med en textruta. Skriv och tryck enter, så loggar du bilden eller tryck escape för att låta bli. Inställningen är: Behaviour -> In conversation -> Auto open the quick logging for attachments
  • En hotkey för ovanstående funktion ifall man inte vill ha den per automatik
  • När man markerar med musen i meddelanderutan hamnar det i loggrutan för player. Detta ifall man skriver något som man vill logga, men inte vill skriva det två gånger. Använd hotkeyen för att hoppa till meddelanderutan, tabba och välj kategori genom att skriva namnet på den, tabba och tryck enter och violá, Du har sparat lika många knapptryckningar som meddelandet skulle varit
  • Har gjort om koden för räknarna så att sidan fungerar bättre om man har zoomat in

Så sök efter userscript updates i Tampermonkey eller klicka in på https://kattm.at/snabbcentralen/snabbcentralen.user.js och uppdatera

OBS: Väntetiden på nytt meddelande och tiden du tar att svara är lite experimentella, men jag låter er testa hur pass bra/dåligt de funkar.

Grymt bra uppdatering, tack mannen!

Reply time verkar fungera bra, wait time inte så bra den står på några sekunder fast borde vara längre än så. Men för mig kvittar det, reply time som är det intressanta att veta och ha koll på.

(Bugg? När jag uppdatera till nya versionen fungerade ingenting, var tvungen gå in i Settings och klicka på "Log settings", då kickade det igång och fungerade. Kanske bara var något fel för just mig)

keep up the good work
2021-01-11, 13:48
Medlem
z-nexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Du sa väl tidigare att du inte kunde se vilka som loggade in, du ljög alltså?
Har förklarat detta tidigare:
Citat:
En disclaimer dock, är att Sugcentralen utöver detta har samma telemetri som Snabbcentralen, d.v.s. operatörens nickname (comm123 t.ex.) och version av skriptet (3.219 är senaste Snabbcentralen) skickas till ägaren av skriptet (mig om man kör Snabbcentralen, och Sugmag.se/VectorD) när man använder det. Jag använder detta för att kunna se statistik över hur vanligt det är att Snabbcentralen används, och om folk kör uppdaterade versioner av skriptet eller ej.
Jag har ingen möjlighet att få reda på vem en operatör är eller något sånt, och den datan är bara synlig för mig och jag kommer självfallet aldrig dela med mig av den till någon. Vad VectorD däremot gör med datan han samlar in från Sugcentralen kan återigen bara han svara på.
2021-01-11, 23:17
Medlem
z-nexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suchka
Hårda interneruppkopplingar - hårda kukar, fet slogan. Vad hostas JH och jämlikar på för pondusföretag?
Bra fråga. Jag har testat lite och antingen så är chattcentralen.se hostad på Google Clouds web hosting och de har nån honeypot-setup så att det är omöjligt att få ut något definitivt svar, eller så har de bara Google som typ brandvägg eller CDN. Om de bara använder Google som brandvägg/CDN så har de iaf en jävligt crappy webbserver som kör Ubuntu och Apache, och som inte har uppdaterats sedan början av 2016.

Med tanke på att de fortfarande kör jQuery 1.6 som släpptes i maj 2011 så lutar jag mest åt det senare. Så är det någon som känner att de vill hacka sig in hos chattcentralen kan jag nog säga att det inte kommer bli svårt. I de gamla versionerna finns det många, många säkerhetshål.
2021-01-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Dessutom det där med att skriva avtalet och riskera att hamna i rätten och betala 50 000 kr. är inte fake, det var Krechting som skrev det avtalet, så han håller kontrollen.

Och hur kommer det sig då att coachen som outade hela företaget med en intervju i TV4 inte har fått något problem efter det? Jag känner henne.
2021-01-12, 16:09
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Kan du tänka dig att där fanns en tid då folk var tveksamma till detta jobb, 2017. Kolla första kommentarerna haha. När jag först skulle joina detta var jag asskeptisk och orolig i 2 veckor om jag ens skulle få min lön. Det roliga var att de missade skicka ut lön just den veckan jag började så jag trodde det var hel-fake och too good to be true. Nu är man så jäkla van vid det att man tar det som en självklarhet. Detta jobb är INGEN SJÄLVKLARHET, och vi borde alla visa mycket mer uppskattning. Vi kan basically tjäna mer än vanliga Svensson på att bara sitta framför datorn, vart vi än vill, när vi än vill, och skriva och kolla på någon film samtidigt i bakgrunden. Detta är något jag iaf. är tacksam för. Så TACK.

Var det inte du som skrev?
Citat:
Kan du tänka dig att där fanns en tid då folk var tveksamma till detta jobb, 2017. Kolla första kommentarerna haha. När jag först skulle joina detta var jag asskeptisk och orolig i 2 veckor om jag ens skulle få min lön. Det roliga var att de missade skicka ut lön just den veckan jag började så jag trodde det var hel-fake och too good to be true. Nu är man så jäkla van vid det att man tar det som en självklarhet. Detta jobb är INGEN SJÄLVKLARHET, och vi borde alla visa mycket mer uppskattning. Vi kan basically tjäna mer än vanliga Svensson på att bara sitta framför datorn, vart vi än vill, när vi än vill, och skriva och kolla på någon film samtidigt i bakgrunden. Detta är något jag iaf. är tacksam för. Så TACK.
Du låter som en nykläckt färsking haha och ingen från "the inner circle".

Citat:
Jaja så kan det vara, håller med alla. Men vill att ni ska veta att det jag berättat om företaget inte är "sagor". Helt ärligt bryr jag mig inte om vad ni tycker ni operatörer, för ni ser inte vad som sker bakom kulisserna. Dessutom det där med att skriva avtalet och riskera att hamna i rätten och betala 50 000 kr. är inte fake, det var Krechting som skrev det avtalet, så han håller kontrollen.

Dessutom skatten på detta är förjävligt. Känner ett par som blivit åtalade för skattebrott pga. just detta och allting. Dessutom kan man få kicken när som helst. Så det är inte ett "drömjobb" som många make it out to be. Det är ett korrupt helvete med lögner och svek och draman och nästan ett pyramidspel för vad, 1 kr. per 3 minuter? Shit asså
Tror inte på att du känner en enda som har blivit åtalad pga detta jobb. Så många historier som du har, garanterat att du är populär bland gubbarna .
Du och ulla delar på första platsen, årets tomte.
2021-01-12, 17:00
Medlem
Toppen. Vilket uttalande fran en beromd person chockade dig mest? Jag alskar dock att titta pa filmer. Ha det bra att vandra in pa berget

Date: Tu 12 Jan 2021 07:29:27From: .kenneth58Type: message
Subject:
har en bilverkstad.

Alltså är Operoperatörerna höga för jämnan? De skriver totalt obegripliga saker. Detta var svaret när en target svarade vad han jobbade med, rakt från ingenstans och som inte relaterade till tidigare konversation.
2021-01-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Toppen. Vilket uttalande fran en beromd person chockade dig mest? Jag alskar dock att titta pa filmer. Ha det bra att vandra in pa berget

Date: Tu 12 Jan 2021 07:29:27From: .kenneth58Type: message
Subject:
har en bilverkstad.

Alltså är Operoperatörerna höga för jämnan? De skriver totalt obegripliga saker. Detta var svaret när en target svarade vad han jobbade med, rakt från ingenstans och som inte relaterade till tidigare konversation.

Alltså vissa operatörer är ju värre än targetsarna. Jag hade en operatör igår som hade skrivit Hej Ulf till en target som hette Åke. Vilket även stod loggat sen flera dagar tillbaka att han hette det.
2021-01-12, 18:43
Medlem
z-nexxs avatar
To be fair är fan hela JH osv. shady som fan. Jobbar man en helvecka (2000 meddelanden för 4k lön) får de själva in 26 lax på det. På en vecka, per operatör. Jag har absolut ingen aning men finns det 100 operatörer som gör detta varje vecka trillar det in 10,4 miljoner svenska kronor i månaden, som hamnar nån annanstans än hos operatörer. Är vi 1000 operatörer så får företaget in 104 miljoner spänn i månaden på oss. Och då räknar jag inte med coachernas lön, men den kan väl knappast vara större än 4000 i veckan.

Får coacherna lika mycket som operatörerna får ändå företaget in typ 8,8 miljoner kronor i månaden i rena intäkter, räknat på 100 aktiva operatörer.

Nån glassar så inåt helvete utan att lyfta ett lillfinger asså
Senast redigerad av z-nexx 2021-01-12 kl. 18:46.
2021-01-12, 20:00
Medlem
Bbobis avatar
Vad jag tycker man borde ändra på är att ha bonus morgon/dagtid.

Varför ge extra betalt tider när det finns mycket och man tjänar okej ändå? Det är väl för dom som håller ut för att skriva meddelanden när dom inte räcker till man borde erbjuda lite extra pröjs?

Lite bakvänt liksom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in